Svar

Problemer med hastighed på port 80


Omdømme 2
Badge

Jeg oplever langsomme hastigheder, men umiddelbart kun på port 80, det gælder for alt udstyr der er tilsluttet min router, har forsøgt med pc via kabel og på mobil via wifi, andre der har samme problem og måske en løsning?

Hvis jeg tester med https://www.speedtest.net/ får jeg 942 Mbps så vidt jeg kan se bruger denne port 8080

Hvis jeg tester med https://fast.com/da/ får jeg 220 Mbps samme med https://testmy.net/ og https://speedtest.dk/ så vidt jeg kan se bruger disse port 80

https://yousee.dk/hjaelp/hastighedstest får jeg 953 Mbps er i tvivl om hvilken port denne bruger

Når jeg downloader på Steam henter jeg maks med 23 MB/s, denne bruger også port 80

 

Mvh

Thomsen

icon

Bedste svar af Kasper 13 March 2024, 08:57

Se original

165 Kommentarer

Hej alle. Jeg har lige snakket med teknikere. Problemet og årsagen til problemet er kendt og de kommer med svar om en uge. Endten løsning eller info. Bare lige fyi til alle jer med samme problem :)

Omdømme 2

Nøj, hvor er det rart med en ordentlig forbindelse igen! Tak, FASTSPEED! 😁

Omdømme 1

Hej alle. Jeg har lige snakket med teknikere. Problemet og årsagen til problemet er kendt og de kommer med svar om en uge. Endten løsning eller info. Bare lige fyi til alle jer med samme problem :)

Jeg fik samme meddelse sidste år, da de rettede mit modem til manuelt (som gik tabt efter en genstart..) 

Hej alle. Jeg har lige snakket med teknikere. Problemet og årsagen til problemet er kendt og de kommer med svar om en uge. Endten løsning eller info. Bare lige fyi til alle jer med samme problem :)

Jeg fik samme meddelse sidste år, da de rettede mit modem til manuelt (som gik tabt efter en genstart..) 

Men det var nu sandt det jeg sagde :) Ligner bare ikke Kasper har været her forbi med en opdatering. Så må jeg jo komme med den 😅

 

De har en "midlertidig løsning" som automatisk bliver sendt ud til kunder der har fejlmeldt problemet. Alle andre skal sende Kasper eller Louise en DM. Den midlertidige løsning forsvinder hvis du nulstiller dit modem.

 

Ja, denne løsning er ikke god nok. Men det er bedre end ingenting. Jeg har selv tænkt mig at klage. Specielt fordi denne dårlige løsning kunne være sat i værks for længst

Omdømme 1

Hej alle. Jeg har lige snakket med teknikere. Problemet og årsagen til problemet er kendt og de kommer med svar om en uge. Endten løsning eller info. Bare lige fyi til alle jer med samme problem :)

Jeg fik samme meddelse sidste år, da de rettede mit modem til manuelt (som gik tabt efter en genstart..) 

Men det var nu sandt det jeg sagde :) Ligner bare ikke Kasper har været her forbi med en opdatering. Så må jeg jo komme med den 😅

 

De har en "midlertidig løsning" som automatisk bliver sendt ud til kunder der har fejlmeldt problemet. Alle andre skal sende Kasper eller Louise en DM. Den midlertidige løsning forsvinder hvis du nulstiller dit modem.

 

Ja, denne løsning er ikke god nok. Men det er bedre end ingenting. Jeg har selv tænkt mig at klage. Specielt fordi denne dårlige løsning kunne være sat i værks for længst



Jeg tror bestemt godt på hvad du skriver. Jeg har lige haft en samtale på chatten med dem for at få en status. Forventet løst 01-04. Spørger jeg dem imorgen er det sikkert en anden dato.

 

Jeg fik det midlertidige fiks tidligere i denne tråd, med besled om permanent fix indenfor en uge - det manuelle fiks gik dog tabt efter genstart af modemmet, og ikke en nulstilling (som jeg oversætter som reset).

 

Omdømme 2

Hej alle. Jeg har lige snakket med teknikere. Problemet og årsagen til problemet er kendt og de kommer med svar om en uge. Endten løsning eller info. Bare lige fyi til alle jer med samme problem :)

Jeg fik samme meddelse sidste år, da de rettede mit modem til manuelt (som gik tabt efter en genstart..) 

Men det var nu sandt det jeg sagde :) Ligner bare ikke Kasper har været her forbi med en opdatering. Så må jeg jo komme med den 😅

 

De har en "midlertidig løsning" som automatisk bliver sendt ud til kunder der har fejlmeldt problemet. Alle andre skal sende Kasper eller Louise en DM. Den midlertidige løsning forsvinder hvis du nulstiller dit modem.

 

Ja, denne løsning er ikke god nok. Men det er bedre end ingenting. Jeg har selv tænkt mig at klage. Specielt fordi denne dårlige løsning kunne være sat i værks for længst



Jeg tror bestemt godt på hvad du skriver. Jeg har lige haft en samtale på chatten med dem for at få en status. Forventet løst 01-04. Spørger jeg dem imorgen er det sikkert en anden dato.

 

Jeg fik det midlertidige fiks tidligere i denne tråd, med besled om permanent fix indenfor en uge - det manuelle fiks gik dog tabt efter genstart af modemmet, og ikke en nulstilling (som jeg oversætter som reset).

 

Jamen det er jo flot hvis der ikke skal mere end en genstart af routeren til. Læste jeg rigtigt at der er vil være en permanent løsning den 01-04? Så godt og vel to måneder endnu, hvor man ikke kan genstarte sit modem. Okay.

Omdømme 1

Hej alle. Jeg har lige snakket med teknikere. Problemet og årsagen til problemet er kendt og de kommer med svar om en uge. Endten løsning eller info. Bare lige fyi til alle jer med samme problem :)

Jeg fik samme meddelse sidste år, da de rettede mit modem til manuelt (som gik tabt efter en genstart..) 

Men det var nu sandt det jeg sagde :) Ligner bare ikke Kasper har været her forbi med en opdatering. Så må jeg jo komme med den 😅

 

De har en "midlertidig løsning" som automatisk bliver sendt ud til kunder der har fejlmeldt problemet. Alle andre skal sende Kasper eller Louise en DM. Den midlertidige løsning forsvinder hvis du nulstiller dit modem.

 

Ja, denne løsning er ikke god nok. Men det er bedre end ingenting. Jeg har selv tænkt mig at klage. Specielt fordi denne dårlige løsning kunne være sat i værks for længst



Jeg tror bestemt godt på hvad du skriver. Jeg har lige haft en samtale på chatten med dem for at få en status. Forventet løst 01-04. Spørger jeg dem imorgen er det sikkert en anden dato.

 

Jeg fik det midlertidige fiks tidligere i denne tråd, med besled om permanent fix indenfor en uge - det manuelle fiks gik dog tabt efter genstart af modemmet, og ikke en nulstilling (som jeg oversætter som reset).

 

Jamen det er jo flot hvis der ikke skal mere end en genstart af routeren til. Læste jeg rigtigt at der er vil være en permanent løsning den 01-04? Så godt og vel to måneder endnu, hvor man ikke kan genstarte sit modem. Okay.

Det var hvertfald den advarsel jeg fik dengang - og jeg måtte genstarte modemmet da forbindelsen døde nogen uger efter, hvorefter problemstillingen var tilbage. Jeg gætter ikke på deres nye “fix” er anderledes, men jeg ved det selvfølgelig ikke.

 

01-04 er enten opdatering eller tid til løsning (fra chatten idag).

 

 

Omdømme 6
Badge +8

Hej 

Vi har lige undersøgt det, og det er korrekt at det er en genstart der fjerner det midlertidige fix, og ikke en nulstilling. Den afdeling der har har sendt info videre til os, har desværre fået informeret forkert. Taget denne problemstillings forløb i betragtning, er det selvfølgelig endnu mere beklageligt, at vi ikke får kommunikeret korrekt, så det beklager jeg mange gange. 

@Balalajka; har du fået lagt fixet på igen, efter du mistede det? Hvis ikke, så meld gerne tilbage, så sørger jeg for at det bliver lagt på. 
 

@Louise Hvad er en for en ændring? Er det et gammeldags ip-filter (downstream filtrering lægges hos udbyderen i moderne DOCSIS), som har været der meget længe, men som den nye firmware ikke håndterer så godt (højt CPU-forbrug)? Var problemet der reelt før den nye firmware, uden det blevet opdaget af nogen?

I skylder en forklaring på det her meget langvarige rod.

For de interesserede: Yousee har altid kørt med et port 25-filter på DOCSIS-niveau. Hvis man beder om at få porten åbnet (koster penge i dag), bliver dette filter fjernet.

Hver gang modemmet går online, henter det en konfigurationsfil fra serveren (internethastighed, wifioplysninger, ip-filter,...). Midlertidige ændringer går derfor tabt.

Den partner, der bliver snakket om... Er vi ude i sådan noget her: https://www.pantheradmin.dk/?yousee
Det er gætværk, indtil Yousee gider fortælle noget.

For lige at understrege, at det her handler om mere end et par måneder. Yousee oprettede i sin tid en tråd, hvor man kunne fortælle om udfordringer med den nye firmware. Indlæg fra 2022:

https://forum.yousee.dk/internet-78/har-du-modtaget-ny-firmware-til-din-router-stil-spoergsmaal-og-meld-fejl-i-denne-traad-107791?postid=171932#post171932

(Ping-tiden i indlægget eksploderer, fordi CPU’en bliver overbelastet ved trafik på port 443.)

 

Jeres kunder betaler en masse penge for en service, de ikke har fået i meget langt tid. Når de så spørger ind til hvorfor, er svaret "det behøver I ikke vide noget om". Det provokerer mig nok bare en lille smule. Yousee ville da helt klart stå i et bedre lys, hvis der kom nogle oplysninger frem. Alle kan begå fejl, men at hemmeligholde alting på denne måde...

Omdømme 1

Hej 

Vi har lige undersøgt det, og det er korrekt at det er en genstart der fjerner det midlertidige fix, og ikke en nulstilling. Den afdeling der har har sendt info videre til os, har desværre fået informeret forkert. Taget denne problemstillings forløb i betragtning, er det selvfølgelig endnu mere beklageligt, at vi ikke får kommunikeret korrekt, så det beklager jeg mange gange. 

@Balalajka; har du fået lagt fixet på igen, efter du mistede det? Hvis ikke, så meld gerne tilbage, så sørger jeg for at det bliver lagt på. 
 

Jeg har ikke fået lagt fixet på igen (jeg skrev til vedkommende som fiksede mit første gang, uden svar sidste år). Ærlig talt burde vi som kunder heller ikke sidde og skulle skrive til jer, for at få hvad vi betaler for når i allerede er bekendt med alle jeres kunder med 300mbit eller over er ramt af fejlen.

Jeg er mere end sikker på at i har flere ansatte der kan søge samtlige af jeres kunder med et abonnement på 300mbit eller mere frem, og med et script lave den manuelle rettelse til modemmet der skal til (så kunne i køre det hver dag, da fixet alligevel ikke afbryder forbindelsen indtil fejlen en dag er permanent fikset).

Der er nok mange af jeres kunder derude idag som bare lever med fejlen, i den tro det nok bare er den anden ende den er gal med. Det ses trods alt også i flere af svarene på forummet.

Nu er det det her så åbenbart også begyndt at komme op i medierne, så man kan håbe det giver jer nok opmærksomhed i butikken til at få det rettet.

Omdømme 2

@Balalajka hvilke medier hvis man må spørge?

Omdømme 1

@Balalajka hvilke medier hvis man må spørge?


Jeg er faldet over de her to for nu:

https://ing.dk/artikel/nuuday-kunder-klager-over-sloevt-internet-har-staaet-paa-i-maanedsvis (Plus artikel)

https://www.recordere.dk/2024/03/kunder-klager-over-sloevt-internet-hos-yousee/

 

Omdømme 2

@Balalajka fantastisk! Håber det spreder sig så vi faktisk kan få en løsning på det her i stedet for tomme løfter og hand waving omkring hvordan det er alt andet en yousees skyld..

Omdømme 2

Læste lige lidt i denne tråd. Det er godt nok spicy. Lyder virkelig som om Yousee har travlt med at skjule hvad der virkelig foregår.

Hvor er det vildt at læse hvor mange der har nøjagtigt samme problem som mig. Har en 1000/100 Mbit forbindelse, og jeg kan downloade med fuld skrue (100-120 MB/s) på Battlenet, men på alle andre klienter er jeg låst på ca 22-25 MB/s.

Det fungerede perfekt de første par måneder efter jeg fik Yousee, men så begyndte det at gå galt. Vanvittigt at denne tråd stadig er i lige efter et halvt år, og der stadig ingen løsning er.

Jeg har prøvet samtlige løsninger der findes på nettet, men lige lidt har det hjulpet. Nu forstår man pludselig hvorfor.

Hvor er det vildt at læse hvor mange der har nøjagtigt samme problem som mig. Har en 1000/100 Mbit forbindelse, og jeg kan downloade med fuld skrue (100-120 MB/s) på Battlenet, men på alle andre klienter er jeg låst på ca 22-25 MB/s.

Det fungerede perfekt de første par måneder efter jeg fik Yousee, men så begyndte det at gå galt. Vanvittigt at denne tråd stadig er i lige efter et halvt år, og der stadig ingen løsning er.

Jeg har prøvet samtlige løsninger der findes på nettet, men lige lidt har det hjulpet. Nu forstår man pludselig hvorfor.

Jeg måtte også ty til førnævnte løsning i tråden, og har købt en VPN. Det løser problemet. Men tænker at jeg skifter udbyder inden længe. Det kan ikke være rigtig at man må betale en 3 part for at ens forbindelse virker optimalt. Magen til sløseri skal man lede længe efter.

Hvor er det vildt at læse hvor mange der har nøjagtigt samme problem som mig. Har en 1000/100 Mbit forbindelse, og jeg kan downloade med fuld skrue (100-120 MB/s) på Battlenet, men på alle andre klienter er jeg låst på ca 22-25 MB/s.

Det fungerede perfekt de første par måneder efter jeg fik Yousee, men så begyndte det at gå galt. Vanvittigt at denne tråd stadig er i lige efter et halvt år, og der stadig ingen løsning er.

Jeg har prøvet samtlige løsninger der findes på nettet, men lige lidt har det hjulpet. Nu forstår man pludselig hvorfor.

Jeg måtte også ty til førnævnte løsning i tråden, og har købt en VPN. Det løser problemet. Men tænker at jeg skifter udbyder inden længe. Det kan ikke være rigtig at man må betale en 3 part for at ens forbindelse virker optimalt. Magen til sløseri skal man lede længe efter.

Du kan finde den fulde forklaring på problemet i tråden som alpha linkede ovenover. Det er fuldstændigt uacceptabelt

Yousee må da bare dække udgifterne til din VPN. De skriver ikke i deres vilkår, at man skal købe adgang til en VPN for at omgå en begræsning i deres udstyr. Og når Yousee skal til at give kompensation, smider de blot en prisforhøjelse på deres internetabonnementer. 🙂

Omdømme 7
Badge +9

Hej Alle 

Der er foretaget ændringer i nettet, som effektueres ved genstart af routeren. 

Dermed skulle problemet nu være elimineret😊

God dag.

Problemet er ikke løst, der er blot sket en forbedring.

Disse 2 billeder viser min download hastighed på Steam, med VPN slået henholdsvis til og fra.

 

 

 

Ja, nu stopper det altså. I har bare sat en ny begrænsing på 50MB/sek. Det må bringes videre nu. Det kan simpelthen ikke være rigtigt haha.

Omdømme 2

Vil bare lige berette at jeg nu får min fulde hastighed.

Vil bare lige berette at jeg nu får min fulde hastighed.

Hvad er din fulde hastighed?

@Sitch89 Hvad kan du få fast.com  til at vise (henter fra cacheservere i TDCs net)?

Besvar