Svar

Problemer med hastighed på port 80



Vis første besked

165 Kommentarer

Omdømme 2

Hej Alle 

Jeg vil prøve at skaffe en status på problemet hurtigst muligt. 

Vi er opmærksomme på det og prøver naturligvis at se om vi kan finde en løsning.

Noget nyt?`

Omdømme 1
Badge

Hvis der går 2-3 uger imellem hver gang vi venter på et svar på ny status,og blot får afvide der arbejdes på det igen igen.

Så skal vi nok ikke håbe på en løsning i år,det er åbenbart ikke noget Yousee syntes er vigtigt.

Omdømme 2

Forhåbentlig har de faktisk forstået hvad problemet er den her gang, og ikke bare vender tilbage med at de havde forstået det som noget helt andet …

Gad vide om de med vilje har black listet steam fordi der bliver downloadet så meget der fra ;)

Omdømme 2
Badge

Forhåbentlig har de faktisk forstået hvad problemet er den her gang, og ikke bare vender tilbage med at de havde forstået det som noget helt andet …

Gad vide om de med vilje har black listet steam fordi der bliver downloadet så meget der fra ;)

Hvis det så bare kun var steam, men det ser jo desværre ud til at det er alt der bruger sammen port som steam bruger til downloads, dvs. en meget stor del af almindelig internet trafik.

Jeg må indrømme at jeg heller ikke har den store tiltro til at Yousee har tænkt sig at løse problemet og derfor kigger efter andre udbydere.

Omdømme 2

@Kasper / @Louise 

Kan i ikke bare lave et rollback på firmware, til et der faktisk virker - for det har virket på ældre revisions… Det gamle firmware som var på virkede bedre, interface var langt mere professionelt. Det Nuuday firmware ligner(og fungerer) noget som er klasket sammen af nogen it studerende på et første semester projekt... 

Det er pinligt så lidt kommunikation der er omkring problemet… Er i ligeglade med jeres kunder eller hvad?

At det ikke engang er muligt at slå modemmet i bridge mode og omgå det spaghetti kode firmware er en skandale. Vi er mange kunder som har siddet i måneder med et produkt vi betaler fuld pris for som _ikke_ virker.  

Det er vigtigt at pointere at det ikke kun download af spil på Steam eller gaming site, men os kunder støder ind på det her problem i mange use-cases. Det gælder også på streaming sites hvor hele modemmet bare går i knæ så som twitch.com.

Omdømme 2

Er der slet intet nyt efter 19+ dage?

Omdømme 1
Badge

Kunne vi snart få en opdatering,kan ikke være rigtigt at der går flere uger imellem nyt i denne sag?

 

Omdømme 7
Badge +9

Når der ikke er meldt ud med noget nyt, så må det antages at der ikke er noget nyt at melde ud.

Omdømme 7
Badge +9

Hej Alle

Vi har desværre ikke noget nyt at bringe.

Denne tråds problemstilling er meldt videre til vores tekniske afdeling, som kigger ind i problemstillingen, med henblik på at finde en løsning på den udfordring der måtte være.

Dette er meldingen og vi kan desværre ikke give en opfølgende melding, udover ovenstående.

Omdømme 2

Hej Alle

Vi har desværre ikke noget nyt at bringe.

Denne tråds problemstilling er meldt videre til vores tekniske afdeling, som kigger ind i problemstillingen, med henblik på at finde en løsning på den udfordring der måtte være.

Dette er meldingen og vi kan desværre ikke give en opfølgende melding, udover ovenstående.

Hvor henvender mig omkring kompensation, nu vi ikke får hvad vi betaler for, forventer jeg heller ikke at jeg skal betale den aftalte pris.

Det bevidner nu lidt om problemstillingen når det skal tage så lang tid at få fikset. Der må vel være en gennemgribende fejl af nuværende firmware eller lignende, og i så fald leverer i et produkt med tydelige fejl i. Deraf må kompensation komme på banen.

Omdømme 2

@Kasper 

Omdømme 7
Badge +9

Hej Alle 

Lige en opfølgende melding trods mit forrige skriv. 

Der bliver spurgt til kompensation og dette er ikke noget vi kan imødekomme, når vi leverer den fulde båndbredde til adressen eller hvis der er problemer med nogle netværksporte ude i nettet, som nogle applikationer derude måtte anvende.

Der er et potentielt netværksissue på port 443, som vi i øjeblikket kigger ind i, men vi kan ikke reproducere problemer angående port 80. Vi imødeser derfor gerne konkrete data og eksempler, der påviser, at dette skulle være tilfældet.

Afslutningsvis, så forsøges der så vidt muligt at styre uden om porte og ting, der kan skabe udfordringer for vores kunder.
 

Hej Alle 

Der bliver spurgt til kompensation og dette er ikke noget vi kan imødekomme, når vi leverer den fulde båndbredde til adressen eller hvis der er problemer med nogle netværksporte ude i nettet, som nogle applikationer derude måtte anvende.

I leverer jo netop ikke den fulde båndbredde, da modemmet ikke kan trække den (port 443).

 

Der er et potentielt netværksissue på port 443, som vi i øjeblikket kigger ind i, men vi kan ikke reproducere problemer angående port 80. Vi imøde derfor ser gerne konkrete data og eksempler, der påviser, at dette skulle være tilfældet.
 

Som det er påvist i tråden, så er der ingen problemer med port 80. Den eneste port, som vi kender til, er port 443 - som næsten al internettrafik kører igennem.

 

At jeres hastighedstest viser fuld hastighed har ingen betydning i en retssag, da den benytter en ikke-almindelig vej ud til internettet.

Omdømme 7
Badge +9

Hej @Logan 

Det var bare lige for at komme hele vejen rundt, at jeg tog det port 80 med, da den var nævnt af trådstarter.

Routeren kan godt trække den fulde hastighed, men angående port 443 og udfordringer med noget trafik herpå, så er det som sagt noget vi kigger ind i.

Vi giver ikke kompensation for problemer med trafik på specifikke porte og hvor den fulde båndbredde samtidig leveres frem til boligen og kontateres f.eks. ved test på speedtest.net.
 

Hej @Logan 

Routeren kan godt trække den fulde hastighed, men angående port 443 og udfordringer med noget trafik herpå, så er det som sagt noget vi kigger ind i.

Vi giver ikke kompensation for problemer med trafik på specifikke porte og hvor den fulde båndbredde samtidig leveres frem til boligen og kontateres f.eks. ved test på speedtest.net.
 

Modemmet kan kun trække den fulde båndbredde, når der bruges hardwareacceleration - men den fungerer ikke, når trafikken går via port 443 (det afsløres af det høje CPU-forbrug). Ergo kan I ikke levere den fulde bråndbredde.

Hvis I bliver ved med at bruge det samme argument, så indsender jeg en klage til de rette myndigheder. Næsten al internettrafik kører via port 443. Derfor leverer I ikke det, som folk betaler for.

Omdømme 2

@Kasper Hej Kasper. Kan du henvise til i den kontrakt man indgår med jer omkring levering af internet, hvor i skriver at man ikke får den fulde internet hastighed på specifikke porte? Hvis i ikke skriver dette, eller som minimum oplyser dette når man laver en aftale med jer, vil jeg vove at påstår i direkte snyder folk. Det havde jo været relevant da jeg indgik aftale med jer. Og det er sikkert også relevant for mange andre af jeres kunder.

I kan jo give kompensation, eller sende brev ud til samtlige af jeres kunder at i ikke leverer den fulde hastighed på downloads som Steam, eller Twitch, og meget meget mere.

@Logan Og hej Logan! Jeg går gerne med, når det kommer til at kontakte de rette myndigheder omkring Yousee :)

En graf:

I blåt område blev der downloadet med fuld hastighed, ~340 Mbit/s, via port 80 (ikke-almindelig port).

I rødt område blev der downloadet med nedsat hastighed, ~210 Mbit/s, via port 443 (almindelig port).

Det er ligegyldigt, hvor der hentes fra. Begrænsningen ligger i modemmet. Kunder, der betaler for højere hastighed (end 300 Mbit), oplever endnu større forskel.

Modemmet kan IKKE trække fuld båndbredde igennem port 443.

 

De fleste former for downloads bruger port 443. De fleste former for uploads bruger port 443. Mon Yousee får medhold, fordi modemmet kan køre fuld hastighed igennem porte, de fleste kunder ikke benytter?

De der pirater bruger ofte andre porte (P2P/VPN). Godt for dem. :-)
 

Lige et indspark.

En kammerat der havde samme problem er nu skiftet til Fastspeed der bruger samme router som YouSee, men med en anden firmware og han oplever problemet længere.

Sååå skal i ikke bare igang med at fikse jeres firmware eller alternativt rulle tilbage til en ældre version? 😊

Omdømme 2

Det bedste jeg nogensinde har gjort til dags dato i mit bredbåndshelvede hos yousee, er at skifte til FASTSPEED !!!. De lyver ikke i deres markedsføring, og jeg får nu den hastighed jeg betaler for!! KÆMPE anbefaling hér fra!!! Intet bagland der skal rykkes, intet support man snakker for døve øre! Der bliver faktisk rykket på sagerne!!! 
Til alle der har problemer med at blive låst på 220mbit kan jeg klart anbefale dem!!! Tak for denne gang, Kasper, du hjalp mig med skubbet mod et bedre firma.
Dråben til jeg skiftede var, at der ingen kompensation er for kunderne berørt af problemet med 80% nedsat hastighed, med nok en piv-ulovlig, og Danmarks ringeste undskyldning. Mange tak herfra, og rigtig nydelig aften!

Omdømme 1
Badge

@Kasper er der stadig intet nyt i denne sag.

det er flere uger siden sidste gang vi hørte noget fra jer?

Efter alle disse mange år, har jeg efterhånden heller ikke noget behov for at forblive kunde hos dem. Foreningen er på fiber-venteliste, så det slutter vel der, når vores nummer bliver kaldt. 🙂

Omdømme 1
Badge

Jeg overvejer også kraftig,at skifte til vores beboernet fra Fiberby istedet.

Yousee er åbenbart ligeglade med deres kunder,

Jeg er nu på firmware 77.16.1. Problemet er ikke rettet i denne.

Omdømme 2

Jeg er nu på firmware 77.16.1. Problemet er ikke rettet i denne.

Ud af ren nysgerrighed, hvordan fik du nyt firmware? Er stadig på 77.15.19.1. 

 

De lavede en automatisk opgradering i nat. Der kan godt gå lang tid mellem de første og de sidste på opgraderingslisten. 

Besvar