Svar

Problemer med hastighed på port 80



Vis første besked

165 Kommentarer

Omdømme 2

@Sitch89 min steam download peakede på 101MB

@Sitch89 Hvad kan du få fast.com  til at vise (henter fra cacheservere i TDCs net)?

@Logan

 

Fuld skrue med VPN deaktiveret på FAST, med ca 30% cpu forbrug.

880 mbit/s, 60% CPU forbug med VPN aktiveret.

 

På Tele2 speedtest er det så en anden historie:

Fuld skrue med VPN aktiveret. Ca. 80-90% CPU forbrug.

7 MB/s med VPN deaktiveret, 9% CPU forbrug.


/Redigeret af Forum-teamet: slettet billede med IP-adresse på

Vil bare lige berette at jeg nu får min fulde hastighed.

Ligger den under 50MB/sek?

Edit: Så lige du havde svaret :)

 

@Logan Har du fuld hastighed, eller er den også stadig begrænset?

@Sitch89 Er det CPU-forbruget fra modemmets webinterface? Når du (lige nu) ligger så lavt hos tele2, så kan den måling ikke bruges til at udlede noget. 

@ptc Jeg har kun en 300 Mbit/s (ældre coaxanlæg), så jeg kan ikke teste over det. 🙂

@Sitch89 Er det CPU-forbruget fra modemmets webinterface? Når du (lige nu) ligger så lavt hos tele2, så kan den måling ikke bruges til at udlede noget. 

@ptc Jeg har kun en 300 Mbit/s (ældre coaxanlæg), så jeg kan ikke teste over det. 🙂

@Logan Det er CPU forbruget fra joblisten.

Jeg havde fuld smæk på forbindelsen efter deres midlertidige fix 125MB/sek. Efter deres permanente fix i går er jeg nu nede på 52MB/s. Man får sgu lange løg af den kundeservice her. Kaster penge ud af vinduet hver måned

Kørt kl 15.48 - Firmware på modem FAST3890V3_NUUDAY-SIP-RDK_77.16.1

@Sitch89 Det er nok en god ide at fjerne din IP fra dit billede.

@Sitch89 Det er nok en god ide at fjerne din IP fra dit billede.

Af en eller anden grund kan jeg pludselig ikke redigere mine kommentarer. Jeg er ellers logget ind. Kæft et kæmpefjols jeg er.

@Kasper

 

Gider du at fjerne min kommentar længere oppe? Jeg er kommet til at oplyse min ip adresse  på billedet af hastighedstesten.

Omdømme 7
Badge +9

Den er da som det ses sløret. Det må en af moderatorerne eller administrator have gjort.

Du skriver der ikke kan redigeres.? Det kan man udemærket. Der er redigeret i dette opslag.

 

Den er da som det ses sløret. Det må en af moderatorerne eller administrator have gjort.

Du skriver der ikke kan redigeres.? Det kan man udemærket. Der er redigeret i dette opslag.

 

Det der er ikke mit opslag. Redigering bliver nok låst noget tid efter ens opslag har være slået op.

Omdømme 7
Badge +9

Der kan redigeres inden for en time efter opslag.

Omdømme 2
Badge

Jeg kan nu måle omkring 900 Mbps på fast.com så det ser endelig ud til at problemet er løst, ærgerligt det skulle tage så lang tid. Jeg må være ærlig og sige det er den ringeste kundeservice jeg har oplevet længe, først bliver problemet skudt til siden med at det ikke har noget med Yousee at gøre, efterfølgende får vi af vide det måske er en fejl hos Yousee, og så følger der flere måneder med besked om at en løsning er lige på trapperne.

At løsningen så kommer nu hvor historien har ramt medierne gør det tydeligt at man først forsøger at løse problemet når man kan risikere dårligt PR og ikke for at sine kunders skyld.

https://www.version2.dk/artikel/nuuday-kunder-klager-over-sloevt-internet-har-staaet-paa-i-maanedsvis

Omdømme 7
Badge +9

Det er ikke meget der kan læses på en betalingsside

Der er også en artikel om det på recordere.dk  https://www.recordere.dk/2024/03/kunder-klager-over-sloevt-internet-hos-yousee/

Jeg havde fuld smæk på forbindelsen efter deres midlertidige fix 125MB/sek. Efter deres permanente fix i går er jeg nu nede på 52MB/s. Man får sgu lange løg af den kundeservice her. Kaster penge ud af vinduet hver måned

Hvad var det midlertidige fix?

 

Jeg havde fuld smæk på forbindelsen efter deres midlertidige fix 125MB/sek. Efter deres permanente fix i går er jeg nu nede på 52MB/s. Man får sgu lange løg af den kundeservice her. Kaster penge ud af vinduet hver måned

@ptc 

 

Kan du huske det midlertidige fix?

Jeg havde fuld smæk på forbindelsen efter deres midlertidige fix 125MB/sek. Efter deres permanente fix i går er jeg nu nede på 52MB/s. Man får sgu lange løg af den kundeservice her. Kaster penge ud af vinduet hver måned

@ptc

 

Kan du huske det midlertidige fix?

Huske det? Hvad mener du? Det er ikke mere end et par dage siden. Så dårlig et min hukommelse ikke endnu, heldigvis 😅

 

Jeg aner ikke hvad de gjorde. Jeg er bare en meget utilfreds kunde 

@Sitch89 Yousee nægter at fortælle tekniske detaljer, men ud fra det, Yousee har fortalt, så burde de fungere ens. Det midlertidige fix overlevede bare ikke en genstart.

Det er naturligvis interessant, at I begge oplever nedsat hastighed på Steam, uden VPN. Gør I fortsat det? Spørgsmålet er så, om den nye begræsning har noget med selve modemmet at gøre, eller om den ligger et andet sted.

@Sitch89 Yousee nægter at fortælle tekniske detaljer, men ud fra det, Yousee har fortalt, så burde de fungere ens. Det midlertidige fix overlevede bare ikke en genstart.

Det er naturligvis interessant, at I begge oplever nedsat hastighed på Steam, uden VPN. Gør I fortsat det? Spørgsmålet er så, om den nye begræsning har noget med selve modemmet at gøre, eller om den ligger et andet sted.

Ja min hastighed er stadig låst til 52MB/s, den burde ligge på 125MB/s. Men virker fint med VPN. Jeg skal nok komme til bunds i det igen, som jeg gjorde sidst :D

@Sitch89 Yousee nægter at fortælle tekniske detaljer, men ud fra det, Yousee har fortalt, så burde de fungere ens. Det midlertidige fix overlevede bare ikke en genstart.

Det er naturligvis interessant, at I begge oplever nedsat hastighed på Steam, uden VPN. Gør I fortsat det? Spørgsmålet er så, om den nye begræsning har noget med selve modemmet at gøre, eller om den ligger et andet sted.

Ja min hastighed er stadig låst til 52MB/s, den burde ligge på 125MB/s. Men virker fint med VPN. Jeg skal nok komme til bunds i det igen, som jeg gjorde sidst :D

@ptc 

Jeg har lige haft en teknikker i telefonen, som ikke rigtig kan forstå at nogle af os stadig har problemer. Det burde jo virke nu som han siger. Men han syntes at alle der stadig har problemer skal melde ind, da de så har mere ‘krudt i bøssen’ til at gå videre med det. Jeg ligger stadig på den 50-60 MB/s uden VPN, og fuld gallop hest med VPN aktiveret. Ikke noget nyt fra din side af?

@Sitch89 Yousee nægter at fortælle tekniske detaljer, men ud fra det, Yousee har fortalt, så burde de fungere ens. Det midlertidige fix overlevede bare ikke en genstart.

Det er naturligvis interessant, at I begge oplever nedsat hastighed på Steam, uden VPN. Gør I fortsat det? Spørgsmålet er så, om den nye begræsning har noget med selve modemmet at gøre, eller om den ligger et andet sted.

Ja min hastighed er stadig låst til 52MB/s, den burde ligge på 125MB/s. Men virker fint med VPN. Jeg skal nok komme til bunds i det igen, som jeg gjorde sidst :D

@ptc 

Jeg har lige haft en teknikker i telefonen, som ikke rigtig kan forstå at nogle af os stadig har problemer. Det burde jo virke nu som han siger. Men han syntes at alle der stadig har problemer skal melde ind, da de så har mere ‘krudt i bøssen’ til at gå videre med det. Jeg ligger stadig på den 50-60 MB/s uden VPN, og fuld gallop hest med VPN aktiveret. Ikke noget nyt fra din side af?

Ikke noget nyt her heller, nej. Desværre 

Har lige opdateret Starfield. Det var en opdatering på 1.6 GB men den nåede alligevel op på 94.5 MB/s. Tidligere ville den have været på maksimalt 22 MB/s. Så et eller andet er der sket.

Det hjælper naturligvis ikke dem der stadig har problemet :-(

Nu har jeg flere PC’er i huset og kan altid lave en reference imellem dem, for at se om de henter / uploader med samme hastighed. Jeg har tidligere haft et problem, hvor en PC ikke havde fuld hastighed i forhold til de andre. Den var faktisk meget langsommere. Så jeg gjorde som jeg altid gør i sådan en situation. Laver et 1:1 image af disken og installerer en frisk version af Windows og tester igen. I den nævnte situation løste det problemet med langsom hastighed, jeg fandt aldrig ud af hvorfor selvom der blev prøvet alle mulig ting som at skifte netkort og nulstille TCP/IP osv. Men at lave et 1:1 image tager ikke lang tid og det tager måske 10 minutter at installere Windows og teste igen. Så kan man i det mindste udelukke at der er noget galt med ens eget setup og så kan det kun være Modem/linjen.

Har lige opdateret Starfield. Det var en opdatering på 1.6 GB men den nåede alligevel op på 94.5 MB/s. Tidligere ville den have været på maksimalt 22 MB/s. Så et eller andet er der sket.

Det hjælper naturligvis ikke dem der stadig har problemet :-(

Nu har jeg flere PC’er i huset og kan altid lave en reference imellem dem, for at se om de henter / uploader med samme hastighed. Jeg har tidligere haft et problem, hvor en PC ikke havde fuld hastighed i forhold til de andre. Den var faktisk meget langsommere. Så jeg gjorde som jeg altid gør i sådan en situation. Laver et 1:1 image af disken og installerer en frisk version af Windows og tester igen. I den nævnte situation løste det problemet med langsom hastighed, jeg fandt aldrig ud af hvorfor selvom der blev prøvet alle mulig ting som at skifte netkort og nulstille TCP/IP osv. Men at lave et 1:1 image tager ikke lang tid og det tager måske 10 minutter at installere Windows og teste igen. Så kan man i det mindste udelukke at der er noget galt med ens eget setup og så kan det kun være Modem/linjen.

 

At klone sin disk burde ikke løse en eneste fejl. Det har jeg ikke tænkt mig at prøve 😅 problemet ligger 100% ikke på min side, da det opstod samtidig med alle andre. Deres midlertidige fix løste det. Deres permanente fik det til at komme tilbage. Hvis det lå på min side, ville deres ændringer ikke påvirke det.

 

Off topic: har stafield fået mod support endnu? 

Har lige opdateret Starfield. Det var en opdatering på 1.6 GB men den nåede alligevel op på 94.5 MB/s. Tidligere ville den have været på maksimalt 22 MB/s. Så et eller andet er der sket.

Det hjælper naturligvis ikke dem der stadig har problemet :-(

Nu har jeg flere PC’er i huset og kan altid lave en reference imellem dem, for at se om de henter / uploader med samme hastighed. Jeg har tidligere haft et problem, hvor en PC ikke havde fuld hastighed i forhold til de andre. Den var faktisk meget langsommere. Så jeg gjorde som jeg altid gør i sådan en situation. Laver et 1:1 image af disken og installerer en frisk version af Windows og tester igen. I den nævnte situation løste det problemet med langsom hastighed, jeg fandt aldrig ud af hvorfor selvom der blev prøvet alle mulig ting som at skifte netkort og nulstille TCP/IP osv. Men at lave et 1:1 image tager ikke lang tid og det tager måske 10 minutter at installere Windows og teste igen. Så kan man i det mindste udelukke at der er noget galt med ens eget setup og så kan det kun være Modem/linjen.

 

At klone sin disk burde ikke løse en eneste fejl. Det har jeg ikke tænkt mig at prøve 😅 problemet ligger 100% ikke på min side, da det opstod samtidig med alle andre. Deres midlertidige fix løste det. Deres permanente fik det til at komme tilbage. Hvis det lå på min side, ville deres ændringer ikke påvirke det.

 

Off topic: har stafield fået mod support endnu? 

Den eneste grund til at jeg skriver at man skal clone sin disk, er så man kan kan prøve en frisk kopi at Windows for at se om det løser problemet. Så kan man nemt komme tilbage til den version man har installeret. Derefter kan man udelukke at det ikke er i den installerede kopi, der er et problem. Jeg troede heller ikke det var muligt, indtil jeg selv oplevede det. Men hvis du ikke prøver ved du ikke om det er ved dig fejlen ligger. Alternativt kan man hente en ISO af f.eks ubuntu og boote live version (dvs ikke installere men blot køre) på den og køre en speedtest og se om der er en forskel.

Men hvis deres midlertidige fix løste problemet, så er det nok ikke ved dig problemet er.

Jeg har nulstillet mit modem 3 gange med reset-knappen i bunden (altid efter det har kørt i bridge mode - som ikke er muligt mere, da den beder om installations ID). Sidst jeg gjorde det holdt jeg åbenbart ikke knappen inde længe nok. Det endte ikke godt så var nødt til at gøre det igen.

Ja der er et helt subreddit med diverse mods (r/starfieldmods). Dog ikke noget jeg går op i.

Besvar