Svar

Problemer med hastighed på port 80



Vis første besked

99 Kommentarer

Omdømme 1

Fejlen er nu løst for mit vedkommende efter kontakt til antenneforeningen og et opkald fra Yousee tidligere idag.

Ingen pakketab når port 443 har højt “forbrug”, og hastigheden er som forventet igen.

Fast.com, openspeedtest samt https://www.dktv.dk/privat/kundeservice/mal-din-hastighed/ som alle anvender port 443 viser også fuld hastighed nu.

 

Ny iperf test:

 

Download, 20 tråde:
Port 443:
[SUM]   0.00-10.00  sec  1.04 GBytes   897 Mbits/sec
[SUM]   0.00-10.00  sec  1.06 GBytes   908 Mbits/sec

Port 8085
[SUM]   0.00-10.03  sec  1.10 GBytes   939 Mbits/sec

Port 3389
SUM]   0.00-10.00  sec  1.07 GBytes   915 Mbits/sec

 

Download, 8 tråde:
Port 443:
[SUM]   0.00-10.00  sec   950 MBytes   797 Mbits/sec
[SUM]   0.00-10.00  sec  1.02 GBytes   873 Mbits/sec 
[SUM]   0.00-10.00  sec  1.04 GBytes   892 Mbits/sec

Port 8085:
[SUM]   0.00-10.00  sec   996 MBytes   836 Mbits/sec 

Port 3389:
[SUM]   0.00-10.00  sec   955 MBytes   801 Mbits/sec

-----------------

Upload, 8tråde:

Port 3389:
[SUM]   0.00-10.03  sec   633 MBytes   530 Mbits/sec

Port 8085:
[SUM]   0.00-10.02  sec   639 MBytes   535 Mbits/sec

Port 443:
[SUM]   0.00-10.02  sec   628 MBytes   526 Mbits/sec

Omdømme 1

Nogen der ved om dette problem kan være skyld i at min Youtube streams tit buffer, og ender i 144p for at kunne afspille? Dette er på Smart TV over WIFI

Umiddelbart er det ikke samme problem. 2- eller 400mbit begrænsning er mere end rigeligt til 4K.
Lyder mere som noget wifi eller TV problem.

Omdømme 2

Fejlen er nu løst for mit vedkommende efter kontakt til antenneforeningen og et opkald fra Yousee tidligere idag.

Ingen pakketab når port 443 har højt “forbrug”, og hastigheden er som forventet igen.

Fast.com, openspeedtest samt https://www.dktv.dk/privat/kundeservice/mal-din-hastighed/ som alle anvender port 443 viser også fuld hastighed nu.

 

Ny iperf test:

 

Download, 20 tråde:
Port 443:
[SUM]   0.00-10.00  sec  1.04 GBytes   897 Mbits/sec
[SUM]   0.00-10.00  sec  1.06 GBytes   908 Mbits/sec

Port 8085
[SUM]   0.00-10.03  sec  1.10 GBytes   939 Mbits/sec

Port 3389
SUM]   0.00-10.00  sec  1.07 GBytes   915 Mbits/sec

 

Download, 8 tråde:
Port 443:
[SUM]   0.00-10.00  sec   950 MBytes   797 Mbits/sec
[SUM]   0.00-10.00  sec  1.02 GBytes   873 Mbits/sec 
[SUM]   0.00-10.00  sec  1.04 GBytes   892 Mbits/sec

Port 8085:
[SUM]   0.00-10.00  sec   996 MBytes   836 Mbits/sec 

Port 3389:
[SUM]   0.00-10.00  sec   955 MBytes   801 Mbits/sec

-----------------

Upload, 8tråde:

Port 3389:
[SUM]   0.00-10.03  sec   633 MBytes   530 Mbits/sec

Port 8085:
[SUM]   0.00-10.02  sec   639 MBytes   535 Mbits/sec

Port 443:
[SUM]   0.00-10.02  sec   628 MBytes   526 Mbits/sec

Hvordan som almindelig dødelig løser man lige her problem selv?? Altså hvordan finder jeg ud hvem jeg skal kontakte for at få min hastighed “tilbage” til normalen?

Omdømme 1

Fejlen er nu løst for mit vedkommende efter kontakt til antenneforeningen og et opkald fra Yousee tidligere idag.

Ingen pakketab når port 443 har højt “forbrug”, og hastigheden er som forventet igen.

Fast.com, openspeedtest samt https://www.dktv.dk/privat/kundeservice/mal-din-hastighed/ som alle anvender port 443 viser også fuld hastighed nu.

 

Ny iperf test:

 

Download, 20 tråde:
Port 443:
[SUM]   0.00-10.00  sec  1.04 GBytes   897 Mbits/sec
[SUM]   0.00-10.00  sec  1.06 GBytes   908 Mbits/sec

Port 8085
[SUM]   0.00-10.03  sec  1.10 GBytes   939 Mbits/sec

Port 3389
SUM]   0.00-10.00  sec  1.07 GBytes   915 Mbits/sec

 

Download, 8 tråde:
Port 443:
[SUM]   0.00-10.00  sec   950 MBytes   797 Mbits/sec
[SUM]   0.00-10.00  sec  1.02 GBytes   873 Mbits/sec 
[SUM]   0.00-10.00  sec  1.04 GBytes   892 Mbits/sec

Port 8085:
[SUM]   0.00-10.00  sec   996 MBytes   836 Mbits/sec 

Port 3389:
[SUM]   0.00-10.00  sec   955 MBytes   801 Mbits/sec

-----------------

Upload, 8tråde:

Port 3389:
[SUM]   0.00-10.03  sec   633 MBytes   530 Mbits/sec

Port 8085:
[SUM]   0.00-10.02  sec   639 MBytes   535 Mbits/sec

Port 443:
[SUM]   0.00-10.02  sec   628 MBytes   526 Mbits/sec

Hvordan som almindelig dødelig løser man lige her problem selv?? Altså hvordan finder jeg ud hvem jeg skal kontakte for at få min hastighed “tilbage” til normalen?

 

Umiddelbart er du kun ramt af problemstillingen der kører i den her tråd, hvis du på en kablet forbindelse har fuld hastighed på speedtest.net, men altid flader ud omkr. 200-400mbit på fast.com / openspeedtest / DKTV hastighedstest. Du blandede wifi ind i det tidligere som er endnu en fejlkilde, og det har ikke været brugt på nogen af de andres tests.

Omdømme 2

Fejlen er nu løst for mit vedkommende efter kontakt til antenneforeningen og et opkald fra Yousee tidligere idag.

Ingen pakketab når port 443 har højt “forbrug”, og hastigheden er som forventet igen.

Fast.com, openspeedtest samt https://www.dktv.dk/privat/kundeservice/mal-din-hastighed/ som alle anvender port 443 viser også fuld hastighed nu.

 

Ny iperf test:

 

Download, 20 tråde:
Port 443:
[SUM]   0.00-10.00  sec  1.04 GBytes   897 Mbits/sec
[SUM]   0.00-10.00  sec  1.06 GBytes   908 Mbits/sec

Port 8085
[SUM]   0.00-10.03  sec  1.10 GBytes   939 Mbits/sec

Port 3389
SUM]   0.00-10.00  sec  1.07 GBytes   915 Mbits/sec

 

Download, 8 tråde:
Port 443:
[SUM]   0.00-10.00  sec   950 MBytes   797 Mbits/sec
[SUM]   0.00-10.00  sec  1.02 GBytes   873 Mbits/sec 
[SUM]   0.00-10.00  sec  1.04 GBytes   892 Mbits/sec

Port 8085:
[SUM]   0.00-10.00  sec   996 MBytes   836 Mbits/sec 

Port 3389:
[SUM]   0.00-10.00  sec   955 MBytes   801 Mbits/sec

-----------------

Upload, 8tråde:

Port 3389:
[SUM]   0.00-10.03  sec   633 MBytes   530 Mbits/sec

Port 8085:
[SUM]   0.00-10.02  sec   639 MBytes   535 Mbits/sec

Port 443:
[SUM]   0.00-10.02  sec   628 MBytes   526 Mbits/sec

Hvordan som almindelig dødelig løser man lige her problem selv?? Altså hvordan finder jeg ud hvem jeg skal kontakte for at få min hastighed “tilbage” til normalen?

 

Umiddelbart er du kun ramt af problemstillingen der kører i den her tråd, hvis du på en kablet forbindelse har fuld hastighed på speedtest.net, men altid flader ud omkr. 200-400mbit på fast.com / openspeedtest / DKTV hastighedstest. Du blandede wifi ind i det tidligere som er endnu en fejlkilde, og det har ikke været brugt på nogen af de andres tests.

Jeg flader ud omkring 200MB på Speedtest.dk, og de andre du har linket til, på en kablet forbindelse bestående af 1000/100  og er DESPERAT efter en løsning. Blandede blot mit WIFI problem ind i det da jeg “Håbede” de kunne være sammenhængende, og begge kunne løses gennem denne tråd. 

Omdømme 2

Jeg har stadig samme problem også… 

Omdømme 7
Badge +9

Hej Alle 

Lige en opdatering her. 

Jeg har fået at vide, at der arbejdes på en rettelse til firmwaren, som løser dette problem. 

Jeg kan desværre ikke sige præcist, hvilken dato den kommer ud på, men den skulle være meget, meget tæt på at blive lagt ud til routerne. 


Vi beklager fejlen og generne den har medført.

Omdømme 2
Badge

Det lyder godt der endelig er en løsning på vej, for er ærligt meget tæt på at se efter en anden udbyder da jeg syntes det er ret dårligt man ikke får hvad man betaler for, men nu får det lige chancen hvis i finder en løsning ved en firmware opdatering ellers kunne man vel evt. udskifte routerne hos dem der har problemet.

Jeg oplever langsomme hastigheder, men umiddelbart kun på port 80, det gælder for alt udstyr der er tilsluttet min router, har forsøgt med pc via kabel og på mobil via wifi, andre der har samme problem og måske en løsning?

Hvis jeg tester med https://www.speedtest.net/ får jeg 942 Mbps så vidt jeg kan se bruger denne port 8080

Hvis jeg tester med https://fast.com/da/ får jeg 220 Mbps samme med https://testmy.net/ og https://speedtest.dk/ så vidt jeg kan se bruger disse port 80

https://yousee.dk/hjaelp/hastighedstest får jeg 953 Mbps er i tvivl om hvilken port denne bruger

Når jeg downloader på Steam henter jeg maks med 23 MB/s, denne bruger også port 80

 

Mvh

Thomsen

Mht steam har jeg det samme problem. Låst /throttlet til 20 Mb/s. Med en VPN tilsluttet en dansk server får jeg … se billede.

 

Så hver gang jeg henter nyt fra steam er det med VPN slået til. Jeg ved ikke om det er dårlig peering fra Yousee’s side eller hvad der er galt. Men det er da mærkeligt, at en VPN tilsluttet et dansk datacenter kan hente med 1000 mbit og at man kun kan hente med 200 mbit via sin ISP.

Så hver gang jeg henter nyt fra steam er det med VPN slået til. Jeg ved ikke om det er dårlig peering fra Yousee’s side eller hvad der er galt. Men det er da mærkeligt, at en VPN tilsluttet et dansk datacenter kan hente med 1000 mbit og at man kun kan hente med 200 mbit via sin ISP.

Du omgår port 443-problemet ved at bruge en VPN. 🙂

Omdømme 2

Hej Alle 

Lige en opdatering her. 

Jeg har fået at vide, at der arbejdes på en rettelse til firmwaren, som løser dette problem. 

Jeg kan desværre ikke sige præcist, hvilken dato den kommer ud på, men den skulle være meget, meget tæt på at blive lagt ud til routerne. 


Vi beklager fejlen og generne den har medført.

Noget nyt eller?

Omdømme 5
Badge +7

@AlphaAron 

Vi kan ikke sige præcis hvornår den kommer - vi har blot fået at vide at den skulle være lige på trapperne. Men om der går en uge, to uger eller længere, det kan vi ikke sige med sikkerhed, desværre. 

Omdømme 2

14 dage siden fik vi fortalt at et fix var “meget tæt på”, 8 dage siden at “den skulle være lige på trapperne”, og nu det over et måned siden tråden blev oprettet… Og ja, problemet er her stadig - imponerende service YouSee! 👍

Når firmwaren er klar, skal du nok bede om at få den (her på forummet) , hvis du vil have den hurtigt, ellers kan der godt gå flere måneder. 

Omdømme 2

Jeg vil MEGET gerne have den firmware når den kommer ud. Jeg giver den til d. 29. November, ellers skifter vi til fastspeed. Det kan fandm… ikke passe at det skal tage så lang tid!...

Omdømme 7
Badge +9

Hej Alle 

Jeg har desværre misforstået et svar fra mit bagland, som omhandlede noget loopback på port 80. 

Det er stadig uklart hvornår dette er løst, men jeg rykker for en løsning ved mit bagland. 

Så snart der er nyt, så opdaterer jeg tråden her.

Omdømme 2

Det var det! Så det tid til fastspeed senere i dag!! Uh, jeg glæder mig til at få de hastigheder jeg betaler for!! 🤩🤩

Omdømme 2
Badge

Jeg kan godt forstå dig Kristian. Syntes slet ikke det er okay, at man efter flere gange at blive gjort opmærksom på et problem, der gør at ens kunder kun får 20% af det de betaler for, stadig ikke kan få sat ressourcer ind på at få løst problemet hurtigt. Jeg har egentligt være fint tilfreds med Yousee indtil nu, men det er nok også først når der opstår problemer man finder ud af hvor god/dårlig kundeservice et firma har.

Omdømme 2

Tror vi er ude i der snart må komme noget kompensation på tale til de berørte kunder...

Omdømme 2

Amen det jo voldsomt, hvordan det kan tage så lang tid. Utroligt at de rette ressourcer ikke blev sat i spil fra start. Synd for forum moderatorer at de skal formidle den dårlige nyhed, for det er dem den går ud over. Endnu mere synd for kunderne, som bliver behandlet som et barn der kan få en slikkepind, og gå videre igen… Det er simpelthen ikke acceptabelt, for danmarks største bredbåndsfirma at dette problem ikke blev rettet straks.

Omdømme 2

Hej Alle 

Jeg har desværre misforstået et svar fra mit bagland, som omhandlede noget loopback på port 80. 

Det er stadig uklart hvornår dette er løst, men jeg rykker for en løsning ved mit bagland. 

Så snart der er nyt, så opdaterer jeg tråden her.

Kan vi snart få en opdatering, eller hvad er der gang i?

Synes vi har været mere end toldmodige og har brug for en afslutning på problemet her NU… 

Kan det virkelig være rigtigt at man som betalende kunde, med et problem på YouSees side, skal sidde med som nu har været igang i 2 MÅNEDER fordi at YouSee ikke kan finde ud af at fikse firmware på deres routers?

Er godt træt af at læse på at “Så snart der er nyt, så opdaterer jeg tråden her.” og andre falske forhåbninger, kom nu ind i kampen YouSee. Har været kunde i mange år hos jer, tid til at give lidt igen - tak… 

De første kunder fik den defekte firmware for halvandet år siden. Det er endnu mere grotesk. De havde en anden grotesk bug, som de skulle bruge et år på at fikse. Den bug tvang lanportene ned i 100 Mbit-tilstand.

Medierne skulle måske bringe nogle overskrifter. "Yousee sælger internethastigheder, de reelt ikke kan levere" 🙂

Omdømme 2

Denne sag må gå mod købeloven omfattende abonnement på én eller anden måde. Kunne overvejes at anmelde firmaet, og oprette en sag.

Ja, der er jo en snert af bedrag i det, utilsigtet eller ej (fejlen har været der i 1½ år). Deres egen hastighedsmåler viser den ønskede hastighed, men når man tilgår internettet på den mest almindelige måde (krypteret HTTP via port 443), så sker der noget andet…

Jeg har præcis samme problem,når jeg downloader fra Steam maxer den ud på 22-23MB/S på en 1000/500 forbindelse,og et Sagemcom V3 modem.

Dette begyndet for snart 2 måneder siden,og det er stadig ikke løst,og det ser jo ikke ud til man har særlig travlt med at løse det.

Det er under alt kritik at der ikke bliver gjort noget for at løse det.

Besvar