Svar

Problemer med hastighed på port 80


Omdømme 2
Badge

Jeg oplever langsomme hastigheder, men umiddelbart kun på port 80, det gælder for alt udstyr der er tilsluttet min router, har forsøgt med pc via kabel og på mobil via wifi, andre der har samme problem og måske en løsning?

Hvis jeg tester med https://www.speedtest.net/ får jeg 942 Mbps så vidt jeg kan se bruger denne port 8080

Hvis jeg tester med https://fast.com/da/ får jeg 220 Mbps samme med https://testmy.net/ og https://speedtest.dk/ så vidt jeg kan se bruger disse port 80

https://yousee.dk/hjaelp/hastighedstest får jeg 953 Mbps er i tvivl om hvilken port denne bruger

Når jeg downloader på Steam henter jeg maks med 23 MB/s, denne bruger også port 80

 

Mvh

Thomsen

icon

Bedste svar af Kasper 13 March 2024, 08:57

Se original

163 Kommentarer

Omdømme 7
Badge +9

Kontonummer/installations ID.

 

Har lige opdateret Starfield. Det var en opdatering på 1.6 GB men den nåede alligevel op på 94.5 MB/s. Tidligere ville den have været på maksimalt 22 MB/s. Så et eller andet er der sket.

Det hjælper naturligvis ikke dem der stadig har problemet :-(

Nu har jeg flere PC’er i huset og kan altid lave en reference imellem dem, for at se om de henter / uploader med samme hastighed. Jeg har tidligere haft et problem, hvor en PC ikke havde fuld hastighed i forhold til de andre. Den var faktisk meget langsommere. Så jeg gjorde som jeg altid gør i sådan en situation. Laver et 1:1 image af disken og installerer en frisk version af Windows og tester igen. I den nævnte situation løste det problemet med langsom hastighed, jeg fandt aldrig ud af hvorfor selvom der blev prøvet alle mulig ting som at skifte netkort og nulstille TCP/IP osv. Men at lave et 1:1 image tager ikke lang tid og det tager måske 10 minutter at installere Windows og teste igen. Så kan man i det mindste udelukke at der er noget galt med ens eget setup og så kan det kun være Modem/linjen.

 

At klone sin disk burde ikke løse en eneste fejl. Det har jeg ikke tænkt mig at prøve 😅 problemet ligger 100% ikke på min side, da det opstod samtidig med alle andre. Deres midlertidige fix løste det. Deres permanente fik det til at komme tilbage. Hvis det lå på min side, ville deres ændringer ikke påvirke det.

 

Off topic: har stafield fået mod support endnu? 

Den eneste grund til at jeg skriver at man skal clone sin disk, er så man kan kan prøve en frisk kopi at Windows for at se om det løser problemet. Så kan man nemt komme tilbage til den version man har installeret. Derefter kan man udelukke at det ikke er i den installerede kopi, der er et problem. Jeg troede heller ikke det var muligt, indtil jeg selv oplevede det. Men hvis du ikke prøver ved du ikke om det er ved dig fejlen ligger. Alternativt kan man hente en ISO af f.eks ubuntu og boote live version (dvs ikke installere men blot køre) på den og køre en speedtest og se om der er en forskel.

Men hvis deres midlertidige fix løste problemet, så er det nok ikke ved dig problemet er.

Jeg har nulstillet mit modem 3 gange med reset-knappen i bunden (altid efter det har kørt i bridge mode - som ikke er muligt mere, da den beder om installations ID). Sidst jeg gjorde det holdt jeg åbenbart ikke knappen inde længe nok. Det endte ikke godt så var nødt til at gøre det igen.

Ja der er et helt subreddit med diverse mods (r/starfieldmods). Dog ikke noget jeg går op i.

 

Det er på ingen måde muligt at en klonet disk virker, hvis disken den er klonet fra ikke gør. Det er ren magi du er ude i der. At formatere sin disk og installere friskt Windows derimod, det kunne gøre en forskel. Men det er ikke der problemet ligger i denne sammenhæng. Den hænger på yousee :) 

 

Jeg mente om spillet har fået mod support endnu. Det lyder det ikke som om når du henviser til reddit. Glæder mig til det kommer.. så skal jeg igang igen.

 

Kan man seriøst ikke køre bridge mode mere?? Har yousee lige låst den funktion, eller hvordan skal det forstås?

Det er på ingen måde muligt at en klonet disk virker, hvis disken den er klonet fra ikke gør. Det er ren magi du er ude i der. At formatere sin disk og installere friskt Windows derimod, det kunne gøre en forskel. Men det er ikke der problemet ligger i denne sammenhæng. Den hænger på yousee :) 

Jeg påstår ikke at cloning løser noget som helst. Mit forslag var at installere en frisk version af Windows. Hvis nu det ikke gør en forskel kan man altid (via det 1:1 image man laver FØR installation af frisk version af Windows) komme tilbage til det man havde ved at installere det image man lavede. Dvs før man installerer en frisk version laver man en backup så man kan komme tilbage til den “gamle” version igen hvis en frisk version ikke gør en forskel.

Kan man seriøst ikke køre bridge mode mere?? Har yousee lige låst den funktion, eller hvordan skal det forstås?

Sidste gang jeg prøvede fik jeg samme dialogboks som @Radiomanden har vist. Jeg har ikke prøvet siden jeg fik ny firmware, da det p.t kører som det skal og uden problemer.

Omdømme 7
Badge +9

Er der ikke er punkt under Avancerede indstillinger, (det mest sandsynlige menupunkt), der hedder Bridgemode. Billedet er fra min KAON Fiberrouter. Den kan man helt styre selv.

 

Er der ikke er punkt under Avancerede indstillinger, (det mest sandsynlige menupunkt), der hedder Bridgemode. Billedet er fra min KAON Fiberrouter. Den kan man helt styre selv.

 

Der er en guide her i forum der viser hvordan man sætter sit kabelmodem i bridgemoode (Bridgemode). Men når man går til aktiveringsprotalen (https://aktiver.mitwifi.dk/) får man den dialogboks du viste tidligere med installationsid og aktiveringskode.

Omdømme 7
Badge +9

Hvis ikke du har gemt aktiverings koden , så er der næppe noget du kan gøre, da der udover guiden ikke ydes yderligere support på det.

Ipadressen på aktiveringsportalen er ikke den samme, når man går på med en uregistreret enhed. Man bliver bedt om installations-id, hvis man benytter en forkert ip (cached dns-opslag).

Ipadressen på aktiveringsportalen er ikke den samme, når man går på med en uregistreret enhed. Man bliver bedt om installations-id, hvis man benytter en forkert ip (cached dns-opslag).

 

Det er sgu useriøst 😅 der burde absolut ikke være nogen ben i det. Medmindre selvfølgelig yousee aktivt prøver at gøre det svært at bruge 3. parts produkter, hvilket ikke ville undre mig... Giver ingen mening at man overhovedet skal igennem det der, for at køre bridge.

Modemmet er konfigureret til tillade flere samtidige mac-adresser (sådan har det ikke altid været). Det kan ses som en måde at styre hvilken enhed som får den ene ip, der kan bruges til at gå på internettet med.

Modemmet er konfigureret til tillade flere samtidige mac-adresser (sådan har det ikke altid været). Det kan ses som en måde at styre hvilken enhed som får den ene ip, der kan bruges til at gå på internettet med.

Altså dhcp? Det har da heller intet med bridge mode at gøre.

 

Eller mener du mac adressen på modem.

 

Forstår dog stadig ikke hvorfor man skal aktivere den Mac adresse. De kan da være bedøvende ligeglade om du bruger den ene eller anden device.

Jeg mener mac-adresserne på dine enheder, inkl. routeren (når man går på via routeren, ses kun én mac-adresse). DOCSIS-modemmet har en “max cpe”-indstilling, som bestemmer, hvor mange mac-adresser modemmet må tillade at passere (mellem hver genstart).

Enheden med den mac-adresse, som er registreret, får tildelt den ip (via dhcp), man kan gå på internettet med.

Jeg mener mac-adresserne på dine enheder, inkl. routeren (når man går på via routeren, ses kun én mac-adresse). DOCSIS-modemmet har en “max cpe”-indstilling, som bestemmer, hvor mange mac-adresser modemmet må tillade at passere (mellem hver genstart).

Enheden med den mac-adresse, som er registreret, får tildelt den ip (via dhcp), man kan gå på internettet med.

Det er da også en vild omgang bare for gå i bridge 😅 i hvilket scenarie er det ikke den første enhed i rækken, som skal have ip? Alt efter den første er lokalt i normale husstande

Besvar