Svar

Mit Yousee internet falder ud 3-4 gange i timen…kun kort varig.


Omdømme 7
Badge +9

Hej, som overskriften siger mister mit TV inet forbindelsen kort varig 3-4 gange i timen ca.

Jeg har en V2 router der er ret gammel, kan den være årsagen? Bruger kabel fra Router til TVet.

icon

Bedste svar af Radiomanden 27 June 2023, 17:30

Se original

24 Kommentarer

Omdømme 7
Badge +9

Har du prøvet den klassiske måde, at nulstille Modemmet om det så hjælper på det.?

Omdømme 7
Badge +9

Jeg havde den slukket lidt tid i går pga. uvejret, men var det samme før, min router hænger lidt dumt sted så kan ikke umiddelbart nulstille den…

Omdømme 7
Badge +9

Jeg vil prøve at skifte til Fiber uden kabel, men den modem hænger lidt langt væk…

Omdømme 7
Badge +9

Ok, men det er et forsøg værd at få det nulstillet. Den manøvre har før rettet diverse problemer.

Omdømme 7
Badge +9

Både Coax og Fiber. Der ville jeg nok bruge Fiber, især hvis det er en KAON Router, men ja afstanden er ikke uden betydning når der bruges Wi-Fi, især på 5 Ghz.

Omdømme 7
Badge +9

Der er også lidt problemer når jeg bruger min boks Nokia 8000 med kabel, ser man noget på feks. YS Play appen, falder det helt ud hvergang forbindelsen svigter og jeg må starte appen op igen…

Omdømme 7
Badge +9

Ved ikke hvilken den Fiber net modem er for en, har haft den samme i ca. 12 år.

Omdømme 7
Badge +9

Kan kun i første omgang anbefale at der foretages en nulstilling.

Omdømme 7
Badge +9

Ved ikke hvilken den Fiber net modem er for en, har haft den samme i ca. 12 år.

Så er det i hvert fald ikke et KAON 3420, og med den alder har det næppe heller 5 Ghz.

Omdømme 7
Badge +9

Der står ingen mærke på den, men den virker godt. Har set TV med Streaming over en halv time uden udfald.

og igår da jeg slukkede for YS modemet, skifter telefonen og iPads automatisk over til fiber…

Omdømme 7
Badge +9

Når de enkelte enheder “kender” det andet net, så skiftes der naturligvis over på det, hvilket også vil ske hvis det er det net der modtages bedst.

Omdømme 7
Badge +9

Hej @Jorn-Hansen 

Det lyder ikke godt🤔

Som der skrives, så er en nulstilling af routeren en udemærket idé. Hvis det ikke hjælper, så kan du prøve at teste om kablede enheder også er ramt. 

Sådan nulstiller du Sagemcom3890v2

Omdømme 7
Badge +9

Der skrives at der er kablet forbindelse mellem TV > Modem.

Omdømme 7
Badge +9

Hej @Radiomanden 

Hov, der skulle have stået “Andre kablede enheder”.. Hvis det altså er muligt at teste 😊

Omdømme 7
Badge +9

Hej igen, jeg skulle lige se tennis, ja det er alle fire kabel udgange der går ned, Wifi virker tilsyneladende…

Som sagt først kan jeg ikke lige nulstille modemet…hænger lidt mærkeligt…

Omdømme 7
Badge +9

Men når jeg går ud medbringer jeg min Smart telefon, når jeg kommer hjem skifter den automatisk til YS Wifi fra omtalte modem 2.4Ghz… Ipads kører på 5Ghz.

Omdømme 7
Badge +9

Det er helt normalt, de samme gør min telefon, den er dog på 5 Ghz.

Omdømme 7
Badge +9

En anden ting, når jeg tænder min Nokia media boks, skrives den ikke er koblet til nettet, men der går kun få sekunder så er den tekst væk og det kører, pånær F1 appen som lukker ned efter lidt tid…

Omdømme 7
Badge +9

Det samme sker her, der går lige nogle sekunder så er den på.

Omdømme 7
Badge +9

Btw, med en mur i mellem fiber modem og TVet, hvor mange meter can det Wifi række? Uden boostere..

Omdømme 7
Badge +9

Min Router er på den anden side af en bærende væg, TV og Boks er lige ved væggen 2 M derfra, sidder i samme rum med PCen, 4 M derfra der er fint signal, det er lidt svagere, men fuld ud i orden, kommer ikke under den anbefalede minimum styrke. bruger kun 5 Ghz.

Omdømme 7
Badge +9

Jeg har nu prøvet at nulstille modemet… men kører stadigvæk med Wifi på TVet i flere timer uden udfald…

 

Kunne det tænkes kun der er noget galt med 1-2 af netkabel udgangene? 

Omdømme 7
Badge +9

Hvis det kører uden problemer på Wi-Fi, så brug det i stedet for LAN.

Omdømme 7
Badge +9

Ja, jeg prøver bare at lade det køre som nu, tak for svarene.

Besvar