YouSee Forum lukker

YouSee Forum lukker

For at gøre det endnu lettere for dig at finde den hjælp, du har brug for, samler vi alt ét sted.

 

Det betyder, at vi lukker YouSee Forum fra 1. juli 2024. Indtil da kan du selvfølgelig bruge Forum, som du plejer.

 

Fremover får du al hjælp og vejledning i vores hjælpeunivers, som vi hele tiden udvider og udvikler. Du finder det lige her: yousee.dk/hjaelp.


Vi vil gerne sige stort tak til alle jer, der gennem årene har bidraget med gode råd og vejledning. I har været en værdifuld hjælp - både for os og vores kunder.


Venlig Hilsen

YouSee’s Forum Team

Hvordan kan der så hjælpes med problemer. Det er jo meget begrænset hvad en FAQ side eller tilsvarende kan hjælpe med.

Er sikker på at der bliver stor aktivitet på Messenger, når der ikke er andre steder der kan spørges og ingen andre til at hjælpe. Kan nemt forestille mig stor utilfredshed når der ikke kan spørges.


Hvordan kan der så hjælpes med problemer. Det er jo meget begrænset hvad en FAQ side eller tilsvarende kan hjælpe med.

De slipper for brok direkte på deres eget forum. 🙂


Kunde utilfredshed vil garanteret vokse meget når de ikke får løsninger via en FAQ side.


Der vil fortsat være behov for at søge hjælp til individuelle problemer, eller blot hjælp til brugere, der blot har brug for lidt udvidet vejledning til en eller anden funktion, herunder også problemer med andet end YouSee-udstyr og produkter. Når YouSee Forum lukker og når muligheden for at skrive opslag på YouSees Facebook-side er bortfaldet, hvad gør en bruger så der har brug for hjælp og hjælpen ikke findes på YouSees hjælpesider? Man kan bruge Messenger, men det kan ikke ses af alle brugere, så det samme spørgsmål kan komme i Messenger mange gange, og brugerne kan ikke drage nytte at løsninger, der er skrevet til andre brugeres problemer.

Hvordan kan det blive endnu lettere for brugerne at finde den hjælp, de har brug for, når man ikke kan beskrive sine hjælp-behov som YouSee påstår?

Man kan måske finde et andet sted til erstatning for YouSee Forum, f.eks. her:

https://www.computerworld.dk/eksperten

Men den side er nok lidt for teknisk for mange, og man kan ikke få svar fra YouSee hvis ikke svaret findes på YouSees hjælpesider.

Eller kan en eller anden oprette en Facebook-gruppe, helt uafhængig af YouSee?

Det er vel ikke fordi YouSee planlægger helt at lukke virksomheden når der nu er så mange kunder, der har forladt YouSee?


Servicen bliver da ikke bedre, tværtimod, en lækkende måske synkende skude, tja hvem ved. Måske man skulle forlade den, der er andre skibe på havet.


Man kunne jo flytte bruger-til-bruger hjælpen over til andre fora, f.eks recordere.dk eller flatpanels.dk, men min ikke det for mange vil være lettere at finde et Facebook forum?


Der er mange der ikke bruger FB, andet end til forholdsvis meningsløst fnidder fnadder og betragter det ikke som et sted der kan bruges til noget seriøst, andre bruger det slet ikke, givetvis grundet førnævnte.


Så må vi jo håbe på at der kommer bedre forslag 😄


Mit umiddelbare bud vil være at der på recordere,dk oprettes et underforum til You See spørgsmål,


Mit umiddelbare bud vil være at der på recordere,dk oprettes et underforum til You See spørgsmål,

Det lyder som en udmærket løsning. Der ligger allerede et underforum til YouSee digital modtagere.

PS: Virksomheden hedder YouSee, ikke You See. Har betydning hvis navnet bruges i en søgetekst eller indgår i en alfabetisk sortering.

Bemærk at navnet “Yousee” bruges af andre end Nuuday-virksomheden. Det bruges også af en hollandsk radiostation. 


Så blev YouSee's support til deres kunder endnu dårligere !! Sørgeligt, at de ikke gider høre om de problemer, de selv har skylden i.

Problemerne forsvinder jo ikke, fordi i lukker for forummet !!!

Det er utroligt, at en så stor spiller på markedet, behandler sine kunder !! 🤔

Mvh.


Ja, der er ret givet mange der vil stå med problemer som så ikke længer er så nemme at få svar på, hvad vil det betyde.? Det må være ret logisk at man så giver op og finder anden måde at se TV på, en måde som mange nok allerede har, nemlig ved at have diverse tjenester uden om udbyderne der er valget også mere flexibelt, forstået på den måde at man selv kan bestemme hvad der skal være i tjenesten, f.eks hos YS med TV2 Play er det den fulde tjeneste, det er næppe alle der vil have den, og med Viaplay er der hos YS ikke mulighed for sport, og på Max er der også mangler via YS.


Mit umiddelbare bud vil være at der på recordere,dk oprettes et underforum til You See spørgsmål,

Det lyder som en udmærket løsning. Der ligger allerede et underforum til YouSee digital modtagere.

 

Det er ikke meget brugt mere, nyeste  der er fra December 2023 og fra Januar i år, før da er det fra Marts 2022 ser det ud til.


Jeg har været på Yousees forum lige så længe de har haft et forum, men alting får jo en ende. 🙂

 

Det er bare synd, at Eksperten ikke har samme høje aktivitet som i gamle dage. Jeg tilbragte selv en del år derinde. De havde store planer, men de gik i vasken.


Har også næsten være her på forummet lige så længe.


Sådan så her ud i april 2013 (jeg kan ikke finde noget ældre):

https://web.archive.org/web/20130409205317/http://forum.yousee.dk/

 


Jeg kom her på forummet i April 2015.


Hvordan kan der så hjælpes med problemer. Det er jo meget begrænset hvad en FAQ side eller tilsvarende kan hjælpe med.

De slipper for brok direkte på deres eget forum. 🙂

Man må sige, der har været en del af det 😄

Det er jo ikke godt med “SÅ” meget negativ omtale på deres eget Forum 🫢

Det er fint det lukker… svært at finde en tråd der ikke er svaret på 😗


Det var da godt nok en nem løsning, de der valgte. Typisk YouSee!

Så er de fri for at fortælle os, at de f.eks. stadig ikke har fået styr på deres Samsung Galaxy Watch esim, fejlende opdateringer til TV Bokse og alt det andet, der ikke virker tilfredsstillende.
Med et trylleslag slap de for at supportere os. Sørgeligt.

Og så prøver de at vende det til noget positivt, nemlig at vi kun kan søge hjælp et sted - nemlig et sted med envejskommunikation fra YouSee til brugeren og ikke den anden vej. Suk..


Det er da som tidligere skrevet meget begrænset hvad den FAQ kan hjælpe med.


Jeg kan godt forstå de lukker det, når man ser på mængden af opslag kontra kunder hos YouSee så giver det ikke mening at have dette forum. Dog tvivler jeg kraftig på at der ret mange der overhovede ved dette forum findes, hvis alle kunder viste det så det nok meget andeledes ud. 

 

Desuden så ønsker YouSee nok heller ikke at man kan se/læse om alle deres fejl, mangler og elendige software opdateringer (eller mangel på samme). 

 

Som jeg ser det så er YouSee´s storhed slut og desværre har de været så selvfede at det gået op for dem alt alt for sent. Nu prøver de at rette op men ærligt virker det sgu lidt tamt med de nye tiltag. De forsat dyre end mange andre udbyder og deres service er nu heller ikke til at råbe hurra for. 

 

Hvad er det lige vi får mere for den merpris vi betaler ?  og hvad kan de tilbyde som ingen andre kan ? 

Tror de fleste YouSee kunder er kunder fordi de magelige og ikke magter at skifte/undersøge market. 

Jeg selv en af dem,  nu det tid til et skift. 

 

 

 

 

 


Som en klog mand sagde engang::“ Far er ikke vred,,,, far er skuffet” 😖


 

YouSee har bl.a. skrevet følgende:

“For at gøre det endnu lettere for dig at finde den hjælp, du har brug for, samler vi alt ét sted.”

Den påstand passer ikke. Man fjerner helt muligheden for at få hjælp fra andre brugere, så alt er ikke samlet ét sted, derimod fjerner man en betydelig del af det, som brugerne har brug for.

Har YouSee gennemset et udvalg af spørgsmål fra brugere på YouSee Forum,, og mener YouSee at alle disse spørgsmål vil have et svar i YouSees hjælpetekst? I mange tilfælde er software og hardware fra andre end YouSee involveret, så plejer YouSee at skrive at det supporterer man ikke. Hvad skal brugere i fremtiden så gøre i sådanne situationer?


Helt enig, den FAQ er ikke meget værd, den er IMHO ikke brugbar, mange brugere vil være helt tabt, ingen til at hjælpe.

Det er bestemt ikke gjort nemmere at få hjælp.

I stedet for at lukke forummet, lad det gå tilbage til at være et bruger forum hvor vi hjælper med det som FAQ siden ikke kan.


Skuffende løsning :-(

Ved fejl har jeg altid kikket her først om andre har meldt fejl, om der er workarounds osv, så jeg ikke behøvede at ringe.

 

Og at det ikke kun er et brugerforum, men også med YouSee folk der har kunnet hjælpe har været en stor fordel.

 

 - Martin