Svar

problemer med esim på Galaxy watch 6 classic


Badge

Jeg har netop købt et Galaxy Watch 6 til at afløse mig Galaxy Watch 4. På mit Watch 4 har jeg i det sidste år haft aktiveret esim på uret, hvilket jeg i nogle situationer har været glad for.

På mit nye Galaxy Watch 6 er det imidlertid ikke lykkedes mig at aktivere esim på uret. Faktisk er det nu så galt at muligheden ikke længere eksisterer på “Mityousee” efter at jeg forsøgte en gang hvor set var muligt. Dette gik galt i kommunikationen med uret og nu er det ikke længere en mulighed.

Jeg har haft talt med supportere og backend support der ikke kan hjælpe mig. Endda har jeg talt med en supporter der har nøjagtigt samme problem. Jeg har fået mail fra Yousee der fortæller mig at sagen er overgået til deres udviklere, dernæst en mail der siger at man ikke har glemt mig selvom det efterhånden er 3 uger siden jeg oprettede sagen hos Yousee. Nu frygtet jegnat ser er noget teknisk galt med Yousee’s setup der bevirker at det måske ikke kommer til at virke eller at det ikke bliver prioriteret. Faktisk er jeg nu på nippet til at skifte til et andet mobilselskab blot for at få det til at virke.

Kan det være rigtigt at jeg virkelig ikke kan få denne feature til at virke med mit splinternye Galaxy Watch 6 classic ?

icon

Bedste svar af Kasper 13 October 2023, 09:20

Se original

63 Kommentarer

Omdømme 1
Badge

Det køre sit forløb som det skal,men vil ikke registreres på Netværket?

 

Michael 

@mm1; Ja, vi kan se at flere har fået det til at virke - og vi kan heller ikke selv genskabe fejlen længere. 

Hvad oplever du helt præcist? Er det samme fejl med “teknikken driller”? Hvis ja, logger du så ind med MitID eller brugernavn og adgangskode, som beskrevet i min sidste besked? Og har du nedtaget smartwatch-abonnementet først? 

@perjak123 ; hvis du godt kan køre oprettelsen igennem, og alt ser ud til at være i orden, så er det noget andet der er galt. her. Får du nogle fejlbeskeder eller er der bare ikke forbindelse? 

Det vil ikke registrere på netværk. Jeg kan heller ikke se watch esim abonnement på min side under tilkøb som jeg har kunnet før

Omdømme 1
Badge

Har nu gjort som beskrevet 2.gange uden positivt resultat. Installation ser normal ud,og efter jeg har aktiveret abonnement skriver den tager lidt længere tid en normalt og kan derefter trykke udført...Stadig uden dækning?

Omdømme 6
Badge +8

Okay - har I haft fået oprettet en sag til den ansvarlige afdeling via vores Support? Hvis ja, må I nemlig gerne vende tilbage på den mail/sag - så undersøger de om det fortsat er noget generelt. 

Jeg har ligeledes samme problem, med at oprettelsen ser ud til at køre igennem, indtil sidst hvor der plejer at  stå “Teknikken driller. Vi går straks i gang med at fikse problemet, men der kan gå op til et par timer, før det virker igen. Det beklager vi”.

Jeg har for et par uger siden, sendt det videre og har i går (den 14. september) fået en opdateret mail, hvor der takkes for tålmodighed, og man ikke er glemt, men at sagen fortsat er hos IT udviklere.

Derfor tænker jeg at det stadig ikke er løst.

Jeg undrer mig bare over, at det ikke er lettere at løse, da det tilsyneladende er en fejl som allerede har vist sig for Watch 4 for et par år siden. Det må jo være samme fremgangsmåde for løsning? Muligvis ligger problemet i noget software på uret, som Samsung er inde over, men så meld det ud, og kontakt Samsung om en hurtig softwareopdatering, da det må være løst før på Watch 4 og Watch 5.

Var det dog ikke lettere at i melder noget generelt ud et sted, i stedet for at folk skal ringe gennem telefonslusen og først snakke med en “robot” ?

Omdømme 1
Badge

Opsagde mit abonnement d.20.August pga.dette,læste så i dette forum,at de havde fået det til at virke,og annullerede overdragelsen til andet selskab! 

Har nu kæmpet 1.uge uden succes,hvor man bliver fyldt op med den samme svada og watch 6 virker stadig ikke!

Nu kan jeg så vente 30.dage på at blive frigivet til andet selskab igen!!!

En stor gang hat og briller his Yousee efterhånden 🫣🫣🫣

Samme her med Samsung smart watch 6 . Virker ikke efter mange forsøg og opkald til kunde service. 

Ventede 14 dage efter fejlmelding . Fik email fra yousee teknisk support at nu virkede det . men nej . Jeg overvejer at skifte selvskab 

 

Omdømme 6
Badge +8

Hej alle 

Vi har ikke glemt jer, men afventer lige nu en tilbagemelding fra den ansvarlige afdeling. 

I hører fra os lige så snart der er nyt. 

Jeg ved ikke om jeg er den eneste der har fået en regning på smartwatch opkoblingen som ikke virker 🤔 hvordan skal vi forholde os til det? Hver gang jeg sletter abonnementet dukker den bare automatisk op igen efter et par dage. Jeg er glad for, at jeg ikke valgte at anullere min overdragelse til et andet selskab, da jeg fik mail om det nu var løst 🙄

Omdømme 7
Badge +9

Du skal henvende dig til Kundeservice.

Du skal henvende dig til Kundeservice.

Jeg sendte dem en mail i starten af sidste uge men har stadig ikke hørt fra dem.

Omdømme 7
Badge +9

Når det skal gå hurtigt, så er det ikke på mail, det er den dårligste måde, grundet lange svartider.

Omdømme 6
Badge +8

Hej alle i tråden her

Vi har nu endelig fået afklaring på, at de af jer som ikke allerede er fejlmeldt til rette afdeling og har en dialog dér, skal fejlmeldes så I kan blive informeret løbende. 

Jeg har desværre ikke overblik over hvem af jer der er fejlmeldt og hvem der ikke er - så de er jeg der IKKE er, må meget gerne sende mig en privatbesked, eller vende tilbage i tråden her. Så sørger vi for, at I bliver fejlmeldt. 

Hej alle i tråden her

Vi har nu endelig fået afklaring på, at de af jer som ikke allerede er fejlmeldt til rette afdeling og har en dialog dér, skal fejlmeldes så I kan blive informeret løbende. 

Jeg har desværre ikke overblik over hvem af jer der er fejlmeldt og hvem der ikke er - så de er jeg der IKKE er, må meget gerne sende mig en privatbesked, eller vende tilbage i tråden her. Så sørger vi for, at I bliver fejlmeldt. 

Hej, jeg skifter selskab fra d. 5 okt. Jeg har fået en regning, hvor jeg skal betale for smartwatch opkobling for både september og oktober, det tænker jeg at jeg ikke skal betale for, jeg har både ringet og skrevet til jer men har ikke fået noget konkret svar. Min opkobling har aldrig virket og selvom jeg fjerner det fra min abonnementer så dukker den bare op igen. Det er en ommer. Jeg har kunde nr er xxx xxx xxx.

Redigeret af moderator

Omdømme 7
Badge +9

Der må IKKE oplyses personhenførbare oplysninger, det gælder også kontonummer, det fremgår klart på siderne og kommentarfeltet at det ikke er tilladt, så det skal slettes.

 

Omdømme 6
Badge +8

Hej @Coios84 

Først og fremmest, så har jeg redigeret dit kontonummer ud. 

Jeg har samtidig sendt dig en privatbesked, som du gerne tage et kig på. 

Hej alle i tråden her

Vi har nu endelig fået afklaring på, at de af jer som ikke allerede er fejlmeldt til rette afdeling og har en dialog dér, skal fejlmeldes så I kan blive informeret løbende. 

Jeg har desværre ikke overblik over hvem af jer der er fejlmeldt og hvem der ikke er - så de er jeg der IKKE er, må meget gerne sende mig en privatbesked, eller vende tilbage i tråden her. Så sørger vi for, at I bliver fejlmeldt. 

Hej, jeg skifter selskab fra d. 5 okt. Jeg har fået en regning, hvor jeg skal betale for smartwatch opkobling for både september og oktober, det tænker jeg at jeg ikke skal betale for, jeg har både ringet og skrevet til jer men har ikke fået noget konkret svar. Min opkobling har aldrig virket og selvom jeg fjerner det fra min abonnementer så dukker den bare op igen. Det er en ommer. Jeg har kunde nr er xxx xxx xxx.

Redigeret af moderator

Samme her. Jeg er også opkrævet for noget der ikke virker. Jeg forventer dog at det rettes på et senere tidspunkt. Jeg har været TDC/YouSee mobilkunde siden Februar 1994 og værdsætter at det ellers plejer at virke, men forventer så også en god behandling.

Hej alle 

Jeg kan bekræfte at der er tale om et generelt problem - og det er også fejlmeldt som et generelt problem internt. Vi er altså bekendt med problemet, og arbejder på højtryk for at få det løst. Vi er klar over, at det er voldsomt frustrerende. 

Jeg beklager ulejligheden mange gange. 

Kan der “bores” lidt i hvad status er, her da der er gået et godt stykke tid? Det er lettest for alle at der meldes klart ud. Teknik kan drille, men så meld klart ud hvad status og planerne er. Det vil hjælpe ALLE og give mere tilfredse kunder og spare en masse tid fra alle.

Omdømme 6
Badge +8

Hej alle 

Status er faktisk, at det burde være løst - men rigtigt denne gang. Nogle kunder oplever dog stadig problemer, men problemer som vi ikke selv kan genskabe. Derfor skal vi sikre os at der gøres nedenstående, hvilket jeg håber at I vil forsøge: 

-- På uret vælges indstillinger (tandhjul) →  Om ur →  Nulstil.

-- Opsæt telefon og ur igen, og sørg for uret er fuldt opdateret. 

-- Herefter køres der almindelig oprettelsesflow, som beskrevet her: https://yousee.dk/hjaelp/artikler/opret-smartwatch-abonnement 

Vi anbefaler at man logger ind med brugernavn og adgangskode, og altså IKKE MitID. 

Hvis I fortsat oplever når I har fulgt ovenstående guide, så vend gerne tilbage her. 

Hej alle 

Status er faktisk, at det burde være løst - men rigtigt denne gang. Nogle kunder oplever dog stadig problemer, men problemer som vi ikke selv kan genskabe. Derfor skal vi sikre os at der gøres nedenstående, hvilket jeg håber at I vil forsøge: 

-- På uret vælges indstillinger (tandhjul) →  Om ur →  Nulstil.

-- Opsæt telefon og ur igen, og sørg for uret er fuldt opdateret. 

-- Herefter køres der almindelig oprettelsesflow, som beskrevet her: https://yousee.dk/hjaelp/artikler/opret-smartwatch-abonnement 

Vi anbefaler at man logger ind med brugernavn og adgangskode, og altså IKKE MitID. 

Hvis I fortsat oplever når I har fulgt ovenstående guide, så vend gerne tilbage her. 

Så prøver vi lige IGEN IGEN at skulle afmelde Smartwatch abonnementet først,  da der på telefonen popper følgende op “Du har allerede et Smart Watch abonnement. Log ind på Mit Yousee for at administrere det.” Det forhindrer nemlig at man kan komme videre i første omgang. Så nu ventes igen på at man kan forsøge tilmelding igen.

Hej alle 

Status er faktisk, at det burde være løst - men rigtigt denne gang. Nogle kunder oplever dog stadig problemer, men problemer som vi ikke selv kan genskabe. Derfor skal vi sikre os at der gøres nedenstående, hvilket jeg håber at I vil forsøge: 

-- På uret vælges indstillinger (tandhjul) →  Om ur →  Nulstil.

-- Opsæt telefon og ur igen, og sørg for uret er fuldt opdateret. 

-- Herefter køres der almindelig oprettelsesflow, som beskrevet her: https://yousee.dk/hjaelp/artikler/opret-smartwatch-abonnement 

Vi anbefaler at man logger ind med brugernavn og adgangskode, og altså IKKE MitID. 

Hvis I fortsat oplever når I har fulgt ovenstående guide, så vend gerne tilbage her. 

Så prøver vi lige IGEN IGEN at skulle afmelde Smartwatch abonnementet først,  da der på telefonen popper følgende op “Du har allerede et Smart Watch abonnement. Log ind på Mit Yousee for at administrere det.” Det forhindrer nemlig at man kan komme videre i første omgang. Så nu ventes igen på at man kan forsøge tilmelding igen.

NEEEEEEJ. Det virker stadig ikke, og vi har heller ikke fået nogen mail tilbage om at det skulle være løst. Det hele ser fint ud, INDTIL aller sidst, hvor jeres egen side på mobiltelefonen viser “Teknikken driller. Vi går straks i gang med at fikse problemet, men der kan gå op til et par timer, før det virker igen. Det beklager vi”.

Nu venter jeg på den sædvanlige mail med, at det tager lææææææængere tid at løse, og ………

Jeg har gemt skærmbillede fra telefonen, hvis det skulle have interesse. I mellemtiden kunne det jo være fint, at man om ikke andet, IKKE blev trukket 30 Kr. om måneden når det ikke virker, og der blev meldt med åbne kort om status på fejlfindingen. Som skrevet før, er det jo ikke en ny situation, da det samme skete med Galaxy Watch 4.

Omdømme 7
Badge +9

Hej @Nitram69 

Tak for din tilbagemelding og øv, at det ikke hjalp hos dig😐 Det tager vi med tilbage.

Der er så ikke andet for end at vente på svar og behandling af fejlmeldingssagen fra nu af. Her vil vores tekniske afdeling følge op, når der er et gennembrud/løsning. 

Vi fejlmelder fra nu af disse sager herfra og lader vores tekniske afdeling følge op via mailsagen, så snart der er nyt. Vi kan desværre ikke gøre mere herfra på forummet.

Vi beklager de gener som denne fejl medfører.

Badge

Det var mig der startede tråden for lang tid siden. Jeg skiftede til 3 og det har fungeret der siden. Har ellers været meget glad for YouSee, men gider ikke at være udvikler for dem. Det skal bare virke ud af boksen når man betaler ekstra for det. Jeg fik desværre ingen kompensation for den ekstra måned jeg betalte de 30 kr., men nu er det fungerende blot hos en anden operatør.

Dbh

Carsten

Hej @Nitram69 

Tak for din tilbagemelding og øv, at det ikke hjalp hos dig😐 Det tager vi med tilbage.

Der er så ikke andet for end at vente på svar og behandling af fejlmeldingssagen fra nu af. Her vil vores tekniske afdeling følge op, når der er et gennembrud/løsning. 

Vi fejlmelder fra nu af disse sager herfra og lader vores tekniske afdeling følge op via mailsagen, så snart der er nyt. Vi kan desværre ikke gøre mere herfra på forummet.

Vi beklager de gener som denne fejl medfører.

Det har vel heller ikke nogen betydning at telefonen er på 5G og ikke kun 4G når det installeres? Bare en tanke, da uret vel højst kører på 4G. På telefonen kan man jo slå 5G fra i instillingerne. Tanken kom, da en skrev at hans pludselig kom igennem, efter knap 8 forsøg, uden ellers at have ændret noget. Det kunne jo ske at vedkommenes telefon lige der, kun havde fat i 4G ?

Jeg kan desværre jo ikke prøve hele tiden efter hinanden, da jeg hver kan skal afvente afinstallation og installationsforsøg. Det bliver jeres folk nok også trætte af, hvis det sker manuelt.

Jeg har selv stået i samme situation og er ved at få 1 million grå hår!! 😅😅 Nu har jeg endelig fået esim på mit ur, men f... om stadig ikke virker!! Når jeg vil oprette et opkald uden mobilen skriver uret, udenfor signal... er der nogen der har fået løst problemet med større succes ????? Føler dog jeg er på vej, og jeg bare mangler at lave en enkelt indstilling for at få det til at virke 🙏🏼🙏🏼 har bare ikke en yousee butik i baghaven så det er såå opgivende at skulle køre 50km hver gang... og via tlf kan de ikke hjælpe... suuuk... 

Besvar