Spørgsmål

Udstabilt og udfald på forbindelse


Omdømme 1
Badge

Vi har de sidste 3 - 4 uger fået en meget ustabil forbindelse, hvilket bevirker at vi utrolig ofte mister forbindelsen til Internettet. Vores computere og telefoner ikke kan ikke oprette forbindelse til internettet. Ligeledes oplever vi ca. hvert 15 til 20 minutter at streaming på fjernesynet stopper. Fjernsyn og Yousee boks kører på Lan. Der er ingen problemer med flow tv, men hvis vi starter et program forfra - eller pause, spoler - stopper programmet og står med en irriterende grønne cirkel.

Hvis jeg foretager en hastigheds test når dette sker - er hastighed enten 0 eller meget lav. Vi har en 1000/500 forbindelse på coax og har aldrig før oplevet problemer.

Hvis jeg pinger DR.DK kontinuerligt - får jeg latency helt op til 4000 ms og nogle gange: Request timed out. Se nedenstående eksempel


Reply from 95.100.155.139: bytes=32 time=208ms TTL=58
Reply from 95.100.155.139: bytes=32 time=1264ms TTL=58
Reply from 95.100.155.139: bytes=32 time=2925ms TTL=58
Reply from 95.100.155.139: bytes=32 time=2126ms TTL=58
Reply from 95.100.155.139: bytes=32 time=2871ms TTL=58
Reply from 95.100.155.139: bytes=32 time=1825ms TTL=58
Request timed out.
Request timed out.
Reply from 95.100.155.139: bytes=32 time=3966ms TTL=58
Reply from 95.100.155.139: bytes=32 time=3195ms TTL=58
Reply from 95.100.155.139: bytes=32 time=3358ms TTL=58
Reply from 95.100.155.139: bytes=32 time=43ms TTL=58
Reply from 95.100.155.139: bytes=32 time=1054ms TTL=58
Reply from 95.100.155.139: bytes=32 time=1972ms TTL=58
Reply from 95.100.155.139: bytes=32 time=1801ms TTL=58
Reply from 95.100.155.139: bytes=32 time=2000ms TTL=58
Request timed out.
Request timed out.
Reply from 95.100.155.139: bytes=32 time=2759ms TTL=58
Reply from 95.100.155.139: bytes=32 time=3595ms TTL=58
Reply from 95.100.155.139: bytes=32 time=3038ms TTL=58
Reply from 95.100.155.139: bytes=32 time=3005ms TTL=58
Reply from 95.100.155.139: bytes=32 time=1926ms TTL=58
Reply from 95.100.155.139: bytes=32 time=1825ms TTL=58
Reply from 95.100.155.139: bytes=32 time=3398ms TTL=58
Reply from 95.100.155.139: bytes=32 time=3498ms TTL=58
Reply from 95.100.155.139: bytes=32 time=1706ms TTL=58
Reply from 95.100.155.139: bytes=32 time=3392ms TTL=58
Request timed out.
Reply from 95.100.155.139: bytes=32 time=3861ms TTL=58
Reply from 95.100.155.139: bytes=32 time=1404ms TTL=58
Reply from 95.100.155.139: bytes=32 time=3493ms TTL=58
Reply from 95.100.155.139: bytes=32 time=3299ms TTL=58
Reply from 95.100.155.139: bytes=32 time=1999ms TTL=58
Reply from 95.100.155.139: bytes=32 time=1999ms TTL=58
Reply from 95.100.155.139: bytes=32 time=1379ms TTL=58
Reply from 95.100.155.139: bytes=32 time=418ms TTL=58
Reply from 95.100.155.139: bytes=32 time=269ms TTL=58
Reply from 95.100.155.139: bytes=32 time=247ms TTL=58 

 

Må indrømme, at vi snart er så træt af vores forbindelse, at vi har talt om, at skifte udbyder.  Siden Yousee opgraderede firmwaren, der bl.a fjernede muligheden for at have forskellige password på 2.4 og 5 forbindelse har vi haft problemer. Bl.a. har vi været nødt til at købe en Wifi ekstender for at få en stabil forbindelse til vores trådløse printer, der står 6 meter fra routeren - Det problem var der ikke før opgraderingen af den sidste firmware. 

Jeg har genstartet routeren, Sagemcom, firmware FAST3890V3_NUUDAY-SIP-RDK_77.15.14, utallige gange, ligesom jeg har lavet en reset. Intet hjælper. 

Kan også se på vores grundejer forenings Facebook side, at mange har haft samme problemer med Yousee på det sidste


98 Kommentarer

Blev der nogensinde fundet en virkbar løsning på dette problem?

 

Jeg har kæmpet med noget der virker som det samme de sidste par uger. Op til flere gange om dagen ryger forbindelsen og modemet lader til at genstarte sig selv. Support var ikke til meget gavn, for de kunne jo ikke se nogle fejl, så jeg skulle bare resette modemet…

Med en enkelt undtagelse så kommer forbindelsen igen i løbet af op til fem minutter, men det er ikke holdbart, slet ikke hvis jeg er i møde når det sker.

Vi fik problemet løst, jeg glemte bare at opdatere herinde.

Den seneste tekniker der var her, skiftede boksen/stikket i væggen, og fandt samtidigt et kabel i en af “kasserne” udenfor der var klemt, han skiftede kablet..

Disse 2 ting der blev gjort, løste vores problem, det har nu kørt stabilt i snart én uge.

Langt om længe kan man sige!

Omdømme 6
Badge +8

Hej @JECR 

I langt de fleste tilfælde, skal det løses ved at signalet fejlmeldes - enten til vores remote-afdeling eller til en kørende tekniker. Det kommer an på hvad vi kan se i systemet. 

Jeg synes derfor bare at vi skal få set nærmere på det for dig også, og jeg har derfor sendt dig en privatbesked. 

Hejsa.

 

Jeg er også pludselig igen begyndt at opleve problemet med langsom internet. Test viser højest omkring 90 og skulle gerne få omkring de 800. Jeg har før fået skiftet til et nyere router og det hjalp, men nu viser det sig pbenbart problemet er tilbage. Er der en løsning? 

Omdømme 7
Badge +9

Hej @KenJorgDK 


Det lyder ikke godt.

Er det både tråde trådløst og kablet det sker?

Jeg sender dig en privatbesked, så vi kan få set nærmere på det i hvert fald😊

Vi oplever tilsvarende som i denne tråd. Er problemet løst andre steder. Hvad skal vi gøre for ikke at gentage andres besvær

Vi oplever tilsvarende som i denne tråd. Er problemet løst andre steder. Hvad skal vi gøre for ikke at gentage andres besvær

Stadig ikke løst hos mig og overvejer at bestille fiber i stedet. Tænker fiberen er mere stabil?

Omdømme 6
Badge +8

Hej @jemil 

 

Der kan være flere forskellige årsager til, at man oplever langsomt net eller udfald - så vi er nødt til at få kigget nærmere på din forbindelse. Jeg har derfor sendt dig en privatbesked. 

Har også igennem noget tid nu oplevet udfald og langsom internet.
Det var fint i starten de første par uger men så skete deer et eller andet?
Det virker nærmest som om jeg bliver begrænset også kendt som throttled, oplever aldrig højere download hastighed når jeg henter noget på mere end 185Mbps ofte langsomere .. Jeg har en 1000/100 via coax.

Router er 

FAST3890V3_NUUDAY-SIP-RDK_77.15.19.1

Omdømme 7
Badge +9

Hej @RasmusHansen 

 

Er det både trådløst og på LAN-kabel, at du har problemer med udfald og hastighed? 

Har du lagt mærke til om routeren mister signal og ligesom lyser anderledes i dens signallamper? 

Hej @RasmusHansen 

 

Er det både trådløst og på LAN-kabel, at du har problemer med udfald og hastighed? 

Har du lagt mærke til om routeren mister signal og ligesom lyser anderledes i dens signallamper? 

Er faktisk ikke 100% men 90% sikker på jeg oplever problemer både trådløst og på LAN, 90% da det er min samboer der nogle gange klager over langsom eller ingen forbindelse.

Når den mister signal lyser alle lamper som de skal, nogle gange har jeg også oplevet at den simpelthen genstarter.

Er også selv streamer på Twitch og oplever ofte også udfald hvor min stream går ned.

Omdømme 6
Badge +8

Hej @RasmusHansen 

Jeg har sendt dig en privatbesked - så får vi kigget nærmere på det 😊

Hej Yousee

Jeg oplever præcis de samme udfordringer ift, at jeg bliver disconnected i tide og utide. Både computer, PS5 og TV er koblet op med LAN kabel. Har en 1000/100 forbindelse med et 3890 Sagemcom. 

Kan i hjælpe med at sikre en stabil forbindelse? jeg har et lan for 5 mennesker i weekenden… 

Omdømme 7
Badge +9

Hej @August Luukkanen 

Det lyder ikke godt, jeg har sendt dig en privatbesked, så vi kan se nærmere på det😊

Jeg  vender tilbage til dette med spørgsmål om hvorvidt problemet  med udfald og grøn ring er afklaret og løst. Jeg har prøvet alle de forslag jeg har fået, og ved med sikkerhed at de ikke skyldes mit  netværk- jeg har både et yousee coax og norlys fiber.  Samme problemer.  Der er yousee play eller streamer der er synderen.

Kan vi ikke få en generel status og forklaring i stedet for, eller sammen med, en 'privat besked'

 

 

 

 

Omdømme 6
Badge +8

Hej @jemil 

Der er ikke konstateret et generelt problem, og der er derfor umiddelbart noget der skal fejlmeldes individuelt - så det er den eneste mulighed vi har. 

For lige at være sikker her - det er kun på YouSee Play appen på streameren at du har problemet? 

Hej @jemil 

Der er ikke konstateret et generelt problem, og der er derfor umiddelbart noget der skal fejlmeldes individuelt - så det er den eneste mulighed vi har. 

For lige at være sikker her - det er kun på YouSee Play appen på streameren at du har problemet? 

Jeg ser det samme problem beskrevet flere gange, så det er ikke et specielt problem  hos mig. Hvis det ikke er generelt, hvad er det så.

Må jeg høre det løsningsforslag der foreligger - og ikke noget med  "genstart router" og "genstart streamer".

Jeg har ikke andre oplysninger end dem jeg har givet, og jeg vil gerne have et svar her - også til glæde for andre.

Omdømme 6
Badge +8

Hej @jemil 

At flere kunder oplever samme problem, betyder ikke nødvendigvis at det ikke er noget der skal rettes individuelt for de forskellige kunder. Årsagen er ikke nødvendigvis den samme. 

Det er dog lidt svært at komme med konkrete løsningsforslag, hvis ikke der bliver svaret på spørgsmålet. Derudover nævnes der flere forskellige fejl i denne tråd, da den oprindeligt handler om problemer med internettet - og altså ikke udfald på streameren. Du er derfor meget velkommen til at uddybe hvad du mere konkret oplever - altså f.eks. om det er kun er YouSee Play appen der er problemer med - og så kan vi prøve at komme med forslag ud fra det. Jeg kan dog ikke love at vi kan sige andet end hvad der allerede er nævnt i tråden her. 

Jeg oplever samme problem.  

Omdømme 6
Badge +8

Jeg oplever samme problem.  


Hej Martin - jeg har sendt dig en privatbesked 😊

Badge

Oplever det samme nu… Upload hastigheden falder til 0 med rimelig faste intervaller, hvilket er et kæmpe problem, når man streamer :)

Der er intet problem, når jeg pinger routeren fra pc’en og lader den kører i noget tid. Fin forbindelse.

Routerens oplevelse ud mod verden.


Computerens oplevelse (svarende til ét af de drop der ses på routeren trafik overvågning.)

 

Jeg oplever det samme som TorbenGDK. Startede for både min underbo og mig for cirka 10 dage siden, og er gradvist blevet værre.

Min upload er upåvirket, det er kun download.

Badge

Jeg trækker lige min frustration tilbage igen.

Lavede lidt mere fejl søgning og forbindelsen er fint stabil, med max hastighed, hvis jeg fx uploader til Youtube.

Så jeg læner mig lidt mod, at det er et OBS issue…

 

Besvar