Spørgsmål

Udstabilt og udfald på forbindelse



Vis første besked

98 Kommentarer

Blot til info.

Jeg har nu haft fat i TDC support. De fik opdateret routeren fra version x.17 til version *19.1.

Desværre består problemet. 
Som det ses af nedenstående er udfaldene af en varighed på ~50 sek., dog uden der er noget helt fast mønster.

 

 

 

Omdømme 2
Badge +3

Hej @fabriciusit 

Vi vil meget gerne følge op på det, og jeg har derfor sendt dig en privat besked. 

Som mange andre har jeg også oplevet de konstante udfald den seneste måneds tid.
Support på YouSee taler kun i generelle vendinger om lav hastighed pga. routers placering osv., men problemet er først opstået for nylig uden nogen ændringer i min egen opsætning eller andet.

Hastighed er ikke problemet. Det er de konstante udfald. Hjælp!

Omdømme 7
Badge +9

Hej @Ace2700 

Jeg har sendt dig en privatbesked, så vi kan se nærmere på😊

Havde 3 udfald i løbet af 15 minutter i går. Alle enheder mister forbindelse. Det er umuligt at finde mønster i hvorfor det sker. Det er sket på alle tider af døgnet, nogle gange flere gang på kort tid, andre gange sker det med mange timers mellemrum. 

Jeg har nu også problemer med min Sagem F@st V3 W-Router. Den første lampe blinker og mere sker der ikke Udfald på udfald, og kan ikke bruge mobilt hotspot på Windows 10, så skriver fra en gammel Linux Mint-spand. Det er begyndt lige nu, i dag.

 

9600-området.

Og min besked kan I godt slettte, da jeg lig nu opdagede, ar der ER en fejl i området. Havde fået en SMS og mail om det. Men så det først, da jeg fik mobilen smidt på Linux’en, og skulle have en bekræftelses-kode fra Google til min mail! Jeg lister ud herfra…….

Hej @Ace2700 

Jeg har sendt dig en privatbesked, så vi kan se nærmere på😊

Jeg oplever det samme problem… kan du også sende mig en privat besked så vi forhåbentligt kan få det løst?

Omdømme 7
Badge +9

Det er nok nemmere at du sender en til ham, i det tilfælde hvor de ikke nødvendigvis ser i dette opslag igen.

Omdømme 4
Badge +1

Har haft samme problem med periodiske udfald siden d. 23. maj.

 

Intet fast mønster men hyppige udfald af kort varighed. Problemet startede efter der var en tekniker der d. 23. maj lavede noget i boksen ude ved vejen. Inden da, har det kørt klippestabilt i årevis.

DNS opslag er i perioder også meget langsomt.

Har flere gange talt med support og fik et nyt modem, men det har ikke hjulpet. Nu venter jeg på en opringning fra en ‘specialist’, men ved ikke helt hvad han skal kunne gøre over telefonen..?

Det er virkelig irriterende, fejlen gør at man kan glemme at spille online og se streaming tjenester! Hvis det ikke snart bliver løst, må jeg få fiber ind og en anden udbyder!

Har haft samme problem med periodiske udfald siden d. 23. maj.

 

Intet fast mønster men hyppige udfald af kort varighed. Problemet startede efter der var en tekniker der d. 23. maj lavede noget i boksen ude ved vejen. Inden da, har det kørt klippestabilt i årevis.

DNS opslag er i perioder også meget langsomt.

Har flere gange talt med support og fik et nyt modem, men det har ikke hjulpet. Nu venter jeg på en opringning fra en ‘specialist’, men ved ikke helt hvad han skal kunne gøre over telefonen..?

Det er virkelig irriterende, fejlen gør at man kan glemme at spille online og se streaming tjenester! Hvis det ikke snart bliver løst, må jeg få fiber ind og en anden udbyder!

Nu hvor jeg tænker over det, så har jeg haft yousee fuldpakken i årtiere og internet gennem coax lige så længe. Internet har kørt super stabilt i mange år. 
 

for nyelig skiftede jeg til 20 points TV abonnement og efter teknikeren pillede i boksen ved vejen er samme problem opstået hos mig. Mange hyppige udfald, som jeg allerede har skrevet om en del gange. Har også haft fat i yousee og bare fået et nyt modem som det eneste. 
 

Mon ikke der er noget her der skal kigges på af yousee? Det lyder i hvert fald til at der er en fællesnævner i disse 2 tilfælde og burde være muligt for yousee at spore problemet. 

Badge

Har haft samme problem med periodiske udfald siden d. 23. maj.

 

Intet fast mønster men hyppige udfald af kort varighed. Problemet startede efter der var en tekniker der d. 23. maj lavede noget i boksen ude ved vejen. Inden da, har det kørt klippestabilt i årevis.

DNS opslag er i perioder også meget langsomt.

Har flere gange talt med support og fik et nyt modem, men det har ikke hjulpet. Nu venter jeg på en opringning fra en ‘specialist’, men ved ikke helt hvad han skal kunne gøre over telefonen..?

Det er virkelig irriterende, fejlen gør at man kan glemme at spille online og se streaming tjenester! Hvis det ikke snart bliver løst, må jeg få fiber ind og en anden udbyder!

Nu hvor jeg tænker over det, så har jeg haft yousee fuldpakken i årtiere og internet gennem coax lige så længe. Internet har kørt super stabilt i mange år. 
 

for nyelig skiftede jeg til 20 points TV abonnement og efter teknikeren pillede i boksen ved vejen er samme problem opstået hos mig. Mange hyppige udfald, som jeg allerede har skrevet om en del gange. Har også haft fat i yousee og bare fået et nyt modem som det eneste. 
 

Mon ikke der er noget her der skal kigges på af yousee? Det lyder i hvert fald til at der er en fællesnævner i disse 2 tilfælde og burde være muligt for yousee at spore problemet. 

Jeg kan sige så meget at mine forældre i Esbjerg, oplever det samme, med samme symptomer, jeg bor nær Silkeborg oplever, modem er fint online pludselig drosler netværks hastigheden bare ned til 0 normalt tager den ca 30-50 sekunder så kommer den op igen, nogle gange går der flere minutter, i alle tilfælde lyst modem fint. 

Jeg blev også tilbudt en “Specialist” med spørgsmålet hvad i alverden kan han gøre over telefonen, bad faktisk bare om at der blev sat en overvågning i gang men i stedet skal en specialist spile sin tid og ikke mindst min tid på at ringe og lave gud ved hvad (Det er lidt til grin) så jeg takkede pænt nej og fandt en anden udbyder i stedet. 

 

Det som vi åbenbart er RIGTIG mange der oplever, begynder ekstrem meget at lugte af kapacitetsproblemer i Coax nettet.

 

 

 

 

Omdømme 7
Badge +9

Hej @Ace2700 

Jeg har sendt dig en privatbesked, så vi kan se nærmere på😊

Jeg oplever det samme problem… kan du også sende mig en privat besked så vi forhåbentligt kan få det løst?

Hej @OleTange 

Jeg har sendt dig en privatbesked, så vi kan se nærmere på forbindelsen!😊

Omdømme 7
Badge +9

Har haft samme problem med periodiske udfald siden d. 23. maj.

 

Intet fast mønster men hyppige udfald af kort varighed. Problemet startede efter der var en tekniker der d. 23. maj lavede noget i boksen ude ved vejen. Inden da, har det kørt klippestabilt i årevis.

DNS opslag er i perioder også meget langsomt.

Har flere gange talt med support og fik et nyt modem, men det har ikke hjulpet. Nu venter jeg på en opringning fra en ‘specialist’, men ved ikke helt hvad han skal kunne gøre over telefonen..?

Det er virkelig irriterende, fejlen gør at man kan glemme at spille online og se streaming tjenester! Hvis det ikke snart bliver løst, må jeg få fiber ind og en anden udbyder!

Nu hvor jeg tænker over det, så har jeg haft yousee fuldpakken i årtiere og internet gennem coax lige så længe. Internet har kørt super stabilt i mange år. 
 

for nyelig skiftede jeg til 20 points TV abonnement og efter teknikeren pillede i boksen ved vejen er samme problem opstået hos mig. Mange hyppige udfald, som jeg allerede har skrevet om en del gange. Har også haft fat i yousee og bare fået et nyt modem som det eneste. 
 

Mon ikke der er noget her der skal kigges på af yousee? Det lyder i hvert fald til at der er en fællesnævner i disse 2 tilfælde og burde være muligt for yousee at spore problemet. 

Hej @Peanut08 

Jeg er ked af at læse, at du stadig oplever problemer🤔

Jeg sender dig en privatbesked, så vi kan se nærmere på det og få det fejlmeldt videre. 

Jeg har nøjagtigt samme problem. 

Vi skiftede netop fra FastSpeed til YouSee af selvsamme årsag, da FS på trods af 20+ henvendelser det seneste år formåede at løse problemet.

Det fungerede godt i 1 måned - og nu har vi samme problem. Uregelmæssigt og op til flere gange i timen, går forbindelsen fra 800/110 til 1/1 download/upload, mens ping florere mellem 1000 og 5000 i op til 1-3 minutter af gangen.

Jeg har forsøgt at tale med en medarbejder i chatten, der opdaterede routeren - men det har vi forsøgt mange gange før, så er temmelig sikker på, at det ikke virker.

På trods af at jeg delte korrespondance mellem FS og jeg, samt bedte pågældende om at sætte mig i kontakt med en, der rent faktisk kunne hjælpe gentagne gange, så mente han, at vi blot skulle vente på opdateringen - og at jeg skulle henvende mig igen, hvis problemet stadig stod på…. 
Problemet med det, er at jeg på ingen måde at kan fremprovokere problemet og rent faktisk teste om det virker - det skér bare pludseligt og typisk i tidsrummet 18-23.

Jeg vil meget gerne kontaktes, så problemet kan løses.

Badge

Jeg har nøjagtigt samme problem. 

Vi skiftede netop fra FastSpeed til YouSee af selvsamme årsag, da FS på trods af 20+ henvendelser det seneste år formåede at løse problemet.

Det fungerede godt i 1 måned - og nu har vi samme problem. Uregelmæssigt og op til flere gange i timen, går forbindelsen fra 800/110 til 1/1 download/upload, mens ping florere mellem 1000 og 5000 i op til 1-3 minutter af gangen.

Jeg har forsøgt at tale med en medarbejder i chatten, der opdaterede routeren - men det har vi forsøgt mange gange før, så er temmelig sikker på, at det ikke virker.

På trods af at jeg delte korrespondance mellem FS og jeg, samt bedte pågældende om at sætte mig i kontakt med en, der rent faktisk kunne hjælpe gentagne gange, så mente han, at vi blot skulle vente på opdateringen - og at jeg skulle henvende mig igen, hvis problemet stadig stod på…. 
Problemet med det, er at jeg på ingen måde at kan fremprovokere problemet og rent faktisk teste om det virker - det skér bare pludseligt og typisk i tidsrummet 18-23.

Jeg vil meget gerne kontaktes, så problemet kan løses.

 Hvis du havde Coax via fastspeed og gået over til yousee Coax - Så ville det ikke have løst noget for dig, hvis det er problemer i Coax nettet, i stedet skal du over på en helt anden teknologi eks. Fiber.

Grunden til det vil formentlig være at det er YouSee som ejer Coax kablerne Fastspeed har lejet sig ind på.

Omdømme 7
Badge +9

Det er TDC Net som har infrastrukturen alle der bruger deres forbindelser lejer sig ind, også You See. Det er uanset om det er Coax, Fiber eller det gamle telenet.

Badge

Det er TDC Net som har infrastrukturen alle der bruger deres forbindelser lejer sig ind, også You See. Det er uanset om det er Coax, Fiber eller det gamle telenet.

 

👍🏻 Godt svar

Omdømme 7
Badge +9

Jeg har nøjagtigt samme problem. 

Vi skiftede netop fra FastSpeed til YouSee af selvsamme årsag, da FS på trods af 20+ henvendelser det seneste år formåede at løse problemet.

Det fungerede godt i 1 måned - og nu har vi samme problem. Uregelmæssigt og op til flere gange i timen, går forbindelsen fra 800/110 til 1/1 download/upload, mens ping florere mellem 1000 og 5000 i op til 1-3 minutter af gangen.

Jeg har forsøgt at tale med en medarbejder i chatten, der opdaterede routeren - men det har vi forsøgt mange gange før, så er temmelig sikker på, at det ikke virker.

På trods af at jeg delte korrespondance mellem FS og jeg, samt bedte pågældende om at sætte mig i kontakt med en, der rent faktisk kunne hjælpe gentagne gange, så mente han, at vi blot skulle vente på opdateringen - og at jeg skulle henvende mig igen, hvis problemet stadig stod på…. 
Problemet med det, er at jeg på ingen måde at kan fremprovokere problemet og rent faktisk teste om det virker - det skér bare pludseligt og typisk i tidsrummet 18-23.

Jeg vil meget gerne kontaktes, så problemet kan løses.

Hej @Niconord 

Jeg beklager de udfordringer du oplever.

Har du noget ekstraudstyr sat til, som kunne udgøre en fejlkilde til problemet? F.eks. switch, egen router eller andet? Hvis ja, prøv at pil det fra og teste udenom det.

Ellers kan der være noget signalfejl på linjen, som vi skal have set nærmere på og have fejlmeldt.

Badge

Hej

Jeg som de evigt mange andre i denne tråd helt samme problem med sporadiske udfald og pakketab ca. 3 gange i timen.

Min ruter er FAST3890V2-RDK med firmware FAST3890V3_NUUDAY-SIP-RDK_77.15.14.

 

Er der mulighed for at få en dialog med en fra YS til at få tingene i orden?

Jeg har nøjagtigt samme problem. 

Vi skiftede netop fra FastSpeed til YouSee af selvsamme årsag, da FS på trods af 20+ henvendelser det seneste år formåede at løse problemet.

Det fungerede godt i 1 måned - og nu har vi samme problem. Uregelmæssigt og op til flere gange i timen, går forbindelsen fra 800/110 til 1/1 download/upload, mens ping florere mellem 1000 og 5000 i op til 1-3 minutter af gangen.

Jeg har forsøgt at tale med en medarbejder i chatten, der opdaterede routeren - men det har vi forsøgt mange gange før, så er temmelig sikker på, at det ikke virker.

På trods af at jeg delte korrespondance mellem FS og jeg, samt bedte pågældende om at sætte mig i kontakt med en, der rent faktisk kunne hjælpe gentagne gange, så mente han, at vi blot skulle vente på opdateringen - og at jeg skulle henvende mig igen, hvis problemet stadig stod på…. 
Problemet med det, er at jeg på ingen måde at kan fremprovokere problemet og rent faktisk teste om det virker - det skér bare pludseligt og typisk i tidsrummet 18-23.

Jeg vil meget gerne kontaktes, så problemet kan løses.

Hej @Niconord 

Jeg beklager de udfordringer du oplever.

Har du noget ekstraudstyr sat til, som kunne udgøre en fejlkilde til problemet? F.eks. switch, egen router eller andet? Hvis ja, prøv at pil det fra og teste udenom det.

Ellers kan der være noget signalfejl på linjen, som vi skal have set nærmere på og have fejlmeldt.

Har ikke egen router eller switch. 

Jeg bruger det, jeg har fået tilsendt af jer og køre udelukkende på kabel forbindelse, hvor der også er forsøgt at skifte ud med nye kabler i 2 forskellige pc’er, der oplever samme udfald.

Min tidligere udbyder overvågede forbindelsen og meldte “fejl på centralen” som de ville sende en ud at kigge på. Det skulle løse problemet, men det skete aldrig.

Omdømme 2
Badge +3

@Niconord Jeg sendte en privat besked til dig for 2 dage siden. Har du læst den? :-) 

 

@Viso_ Jeg har sendt dig en privat besked nu her. 

Jeg har stortset samme udfordring som de andre. Og det samme har min nabo i samme ejendom, med samme modem (3890v3).

  • Forbindelsen forsvinder sporadisk, og kan være lige fra et par sekunder til flere minutter.
  • Min firmware er: FAST3890V3_NUUDAY-SIP-RDK_77.15.19.1 og docsis 20.2
  • Har 1000/500 mbit
  • Hvis jeg laver en speedtest via app ved mistet forbindelse, så kan jeg af og til godt have både ping omkring 17ms og fin upload omkring 250 mbps. Men 0 til 0,02 mbps i download. Men oftest er forbindelsen bare helt forsvundet.
  • I hændelseslog kommer de her log frem lige omkring udfald, og de går igen og igen.
    • US profile config update. US Chan ID: 17
    • US profile config update. US Chan ID: 18
    • CM-STATUS message sent. Event Type Code: 16
    • CM-STATUS message sent. Event Type Code: 24
  • Men de her optræder også af og til i samme hændelseslog
    • CM-STATUS message sent. Event Type Code: 20
    • CM-STATUS message sent. Event Type Code: 22
  • Har forsøgt:
    • At sætte modem i Bridge
    • Genstartet modem flere gange også taget den fra strøm i et par minutter.
    • Ændret password på wifi, for at sikre at der ikke var en ukendt enhed som lavede problemer.
    • Tjekket kabel og stik

Tog på ferie 7. juli hvor det kørte som det plejer, og da jeg kom retur 21 juli var problemerne der. Så et eller andet er sket i den periode.

Hvad skal jeg gøre og er der noget jeg ikke har forsøgt som kunne hjælpe, for det ligner at jeg allerede har den nyeste firmware.

Eventkode 20 kan man opleve, hvis signalet er meget dårligt. Står der evt. noget på driftsinfo?

Der står blot “Vi kender ikke til nogen driftsforstyrrelser i dit område.”

 

Besvar