Spørgsmål

Mesh node wifi istabilt


Badge

I der tidlige forår anskaffede vi to mesh noder til at levere WiFi fra stueetagens router til 1.sal. De var hurtige og lette at installere og har siden dag 1, lyst fast grønt lys. Imidlertid er forbindelse fra meshnoderne ustabil og falder konstant ud, således at WiFi TV ikke kan gennemføre en TV avis uden afbrydelser, uagtet at Mesh noder lyser fast grøn. Noderne har været geninstalleret er par gange uden succes. Placeringen af noderene har vi også prøvet at ændre på uden succes. Hvad mon er galt og hvordan udbedres det?  


13 Kommentarer

Omdømme 7
Badge +9

Hvordan er Noderne placeret.? Er de opsat således at de får et stabilt signal fra Router/Modem, og selvfølgelig et signal som ikke er for svagt. Kommer det under en vis styrke er det ikke stabilt og det vil medføre at det falder ud.

Det anbefales ikke at det kan komme under -55 dBm.

Badge

Tak for din kommentar. Hvordan aflæser jeg signal styrken? Udover at aflæse noden konstant lyser grønt?

Omdømme 7
Badge +9

Det gøres som på billedet med en Wi Fi Analyzer. Kan downloades til både iOS og Android samt Chromebook.

Badge

Hej igen

Tak for tippet. Måske det nu begynder at strække sig udover mine kompetancer og evner. Jeg har set lidt på diverse apps og valgt en tilfældig. Jeg får umiddelbart kun en måling i upload og download hastigheden i MBPS. Men tak for at du prøvede at hjælpe. 

Omdømme 7
Badge +9

Det er denne jeg bruger. Det er kun til Wi-Fi måling, ikke til hastighed, dertil bruges bl.a YS testeren.

 

Omdømme 6
Badge +8

Tak for din kommentar. Hvordan aflæser jeg signal styrken? Udover at aflæse noden konstant lyser grønt?

Hvis jeg var dig ville jeg prøve at kigge på Mit Internet appen fra youSee, der kan du se dine forbundne enheder.

En wifi analyzer fortæller intet om hvordan dine noder har forbindelse, men kun det sidste hop til din enhed.

Der kan også logges ind på dem via  http://air4930.local/login.html 

Omdømme 7
Badge +9

Den vil fortælle hvad styrken på signalet fra Router/Modem er ved Noden. Det er jo ikke uvæsentligt.

Omdømme 6
Badge +8

Hej @Hr Madsen 

Jeg beklager at I oplever problemer med ustabilitet - det forstår jeg godt at I er trætte af. 

Ifht. placeringen, så skriver du at I har rykket lidt rundt på dem - kan du prøve at oplyse hvordan de er placeret nu? Altså hvor langt står første node fra modemmet, og hvor langt er der f.eks. den node der er tættest fjernsynet, og hen til til fjernsynet? 

Badge

Hej Louise 

mellem router og 1. Node er der omkring 6 mtr og de er adskilt af et rum. Mellem 1. og 2 node er der ca. 4 mtr adskilt at et etagedæk. Mellem node og fjernsyn er der ca 4 mtr. Jeg håber det svarer på spørgsmålet

Omdømme 7
Badge +9

Så signal til Node 1 skal igennem 2 vægge, det mindsker signalstyrke/stabilitet, og hvis Node 2 får signal fra Node 1 og det skal igennem til en anden etage, så er der igen en forringelse af signal.

Hvordan er Router/Modem placeret.? Er der efter anbefalingerne højt, frit og centralt eller hvordan.?

Omdømme 7
Badge +9

Hej @Hr Madsen 

@Radiomanden er inde på noget af det rigtige her, det er typisk noget med placeringen, så kan du evt. prøve at rykke lidt på det? 

Badge

Tak for alle input, jeg må prøve at flytte lidt rundt på dem og se om det virker. 

Omdømme 7
Badge +9

Det gøres jo så nemmest ved at måle styrken på signalet fra Router/Modem til Noderne, at det ligger inden for den styrke som tidligere oplyst her i tråden, Det nævnte værktøj er ikke til at undvære når der opsættes et netværk.

Besvar