Svar

Hvordan opdeler jeg 2,4 GHz og 5 GHz på mit Sagemcom?


Badge

Jeg har en Sagemcom FAST3890V2-RDK router. Mit netværk skifter automatisk imellem 2,4 GHz og 5 GHz. Jeg har købt nogle smart-enheder, som kræver at være på 2,4 GHz for at kunne fungere sammen. Jeg har prøvet at nulstille og geninstallere mine devices på mit netværk flere gange, men der er altid nogen af dem der ender på 5GHz, og det virker bare ikke.
Jeg har søgt mig frem til, at jeg leder efter “Band Streering”, og gerne skal slå den fra, i min router. Jeg har logget ind på min router og har gennemgået alle siderne, men kan ikke finde “Band Steering”. Jeg kan se de to netværk i routerinstillingerne, og har derfor prøvet blot at ændre navnet på dem enkeltvis, men det ændrer bare begge deres navne. 
Hvor finder jeg “Band Steering” på en Sagemcom FAST3890V2-RDK router?
Kan jeg på en anden måde sørge for, at de enheder jeg tilkobler mit WiFi er på 2,4 GHz?

Mvh Lotte

icon

Bedste svar af Logan 25 February 2023, 13:20

Se original

114 Kommentarer

Omdømme 1
Badge

Til Slangefar,

Tak for kommentar.

Det tror jeg også, da jeg tror, at min ‘booster/accesspunkt/chromecast/medieafspiller” (jeg erkender, at jeg ikke, hvad den rigtige betegnelse er) arbejder med 5 GHz og at min mobil automatisk kobler på på den, når den er i nærheden … 
Og det er også derfor, jeg ikke kan begribe, at min nye Google Chromecast with Google TV, bekræfter at den er forbundet til lokalnettet, men ikke kan gå på internettet …

Måske det er den, der fejler … 🙄… ???

Omdømme 7
Badge +9

Er der prøvet om der kan bruges en af de App’s der er på den.?

Omdømme 1
Badge

Til Radiomanden,

Er det mig du spørger?

Hvis ja, så kommer den slet ikke på nettet, så det kan jeg ikke svare på ...

Omdømme 7
Badge +9

Når du prøver at få den på, kan den ikke se det SSID der kommer fra Modemmet, og hvis den kan, og adgangskode er korrekt, så skulle den jo gerne melde at den er forbundet til enten den ene eller den anden frekvens.

Omdømme 1
Badge

Hej Radiomand,

Jeg kan forbinde ‘Googledimsen’ til begge WiFi-net - det bekræfter den under installationen, men når den så vil opdateres, melder den, at den ikke kan komme på internettet via det anvendte lokalnet …
Den giver - såvidt jeg kan se - ikke besked om, hvilken frekvens den er koblet op med, men kun navnet på WiFi-nettet … Men måske jeg ikke kigger det rigtige sted … ?

Omdømme 7
Badge +9

Da den kun kan se det SSID der sendes, som jo har begge frekvenser, så kan den ikke se hvilken frekvens, da de ikke er opdelt som de var før NUUDAY FW’en blev lagt på.

Jeg har samme problem. Hvor får jeg ind og skifter fra 5 til 2,4? Jeg kan ikke finde det på mit Yousee. Jeg har en D6 router.
 

Omdømme 7
Badge +9

Der sendes som tidligere nævnt i tråden begge Frekvenser medmindre man selv deaktiverer den ene eller den anden, da de jo sendes på et fælles SSID.

Jeg har læst hele tråden. 

 

Det eneste jeg ikke får svar på er hvor jeg helt lavpraktisk finder der hvor jeg ændre det.?

Omdømme 7
Badge +9

Som dette billede fra tidligere i tråden viser, så kan man deaktivere den frekvens der ikke ønsker brugt. Det gøres ved at logge ind på Modemmet. Når ja du har en D6 Router, tråden er om 3890 Modems, men måden er den samme, dog har D6 en anden GUI.

 

Jo, men jeg ved ikke hvor eller hvordan jeg logger ind på modem. 😊

Omdømme 4
Badge +4

Jo, men jeg ved ikke hvor eller hvordan jeg logger ind på modem. 😊

 

Her: https://192.168.0.1/

Bruger er: admin

Password står i bunden/siden af din router 

Omdømme 7
Badge +9

Det gøres ved indtastning af IP adressen, den er oplyst i de medfølgende papirer, derefter kommer du til Log in siden, brugernavn er admin, og adgangskoden som også er oplyst.

Router kan også styres via Mit internet App’en, eller Mit You See.

 

Tusind tak!

Besvar