Har du modtaget ny firmware til din router? Stil spørgsmål og meld fejl i denne tråd.


Omdømme 7
Badge +9

⛔Denne tråd er lukket⛔

Du skal derfor oprette dit eget indlæg her, hvis du oplever problemer med routeren.



Kære alle 

I YouSee ruller vi løbende nye firrmwareopdateringer ud til vores routere, og vi er nu igen for nyligt, startet med at rulle en ny firmware ud til vores Sagemcom3890V3 og Sagemcom3890V2 routere. I den forbindelse kan vi se, at der på det seneste er kommet nogle tråde ind på YouSee Forum omkring den nye firmware, og det vil vi gerne imødekomme bedst muligt. 

Formålet med denne tråd er at indsamle feedback, reaktioner, spørgsmål og svar, som måtte opstå i forbindelse med skiftet til den nye firmware. På den måde håber vi, at det bedste overblik kan opnås. 

Din feedback vil blive bragt videre af os i forum-teamet, som også - så vidt - og hurtigst muligt - vil prøve at indhente svar på dit spørgsmål. 

Vi ser frem til at høre fra dig og på forhånd tak for dine spørgsmål, hjælp og feedback!😊

Rigtig god dag⛅️

Venlig hilsen
YouSee Forum-teamet

 

Bemærk:
I denne tråd kan du ikke få support og hjælp fra YouSee til opsætning af f.eks. portforwardregler og andre mere tekniske opsætninger, men vi hører gerne fra dig, hvis du mener der er en fejl i den nye firmware. Trådens formål er udelukkende til spørgsmål og reaktioner til de tekniske udfordringer, som du måtte opleve efter at have modtaget den nye firmware.

Sidder du med løsningen?
Sidder du som YouSee kunde og er bruger af vores Sagemcom routere, og er du samtidig stærk i opsætning, så er du meget velkommen til at byde ind med svar, hvis du ved, at der måske kan findes en løsning ved at ændre på den konfigurering, som en anden bruger måtte have problemer med.


Kendte udfordringer:
 

  • Ikke muligt at tilgå web-interface via Wi-Fi: Rettelse på vej. Virker med netværkskabel. (Fejlen er rettet)
     
  • UPnP virker ikke (forrige firmware): 
    Dette er en fejl i den gamle firmware - løses med den nye firmware, som er under udrulning, og som denne tråd omhandler.  (De færeste burde være på den gamle firmware nu = derfor antages som løst/rettet)
     
  • Custom DNS virker ikke: Der er en rettelse på vej i snarlig opdatering. (Fejlen er rettet)
     
  • Vi har set at nogle har mistet deres forwardregler, men det er dog ikke alle det sker for. Vi kan desværre ikke genskabe opsætniger og vi beklager, hvis man har været uden for dette. 

Denne tråd kan ikke kommenteres

350 Kommentarer

Omdømme 1
Badge +1

Før kunne jeg ændre mit wifi navn for både 2g og 5 g og flette dem sammen som ét netværksnavn.

Nu kan jeg ikke ændr enoget som helst under wifi. Så snart jeg ændre noget så skifter den tilbage til det en standart der køre via mityousee. Jeg plejer at ændre wifi navn og kode osv via selveste routeren igennem ip login, da man har flere muligheder end på mityousee.

 

Lige nu har jeg 2 wifi netværk med samme navn bare med _5ghz tilsidst i navnet

Er det ikke muligt at ændre det hele til ét netværk mere efter fw ?

 

Det var meget bedre før pga jeg har nogle nanoleaf og govee lys paneler der fungere bedst når jeg selv kan indstille routeren.

Omdømme 7
Badge +9

Har ikke som sådan været igennem tråden, da jeg har Fiber, men står der ikke i tråden noget om Wi-Fi.?

Er der ikke snart noget nyt omkring de problemer der er med den forfærdelige software vi har fået prakket ned i halsen?

 

Jeg mangler stadig forældrekontrol - blev lovet af en teknikker der ville komme en app der fikser problemet med at det er fjernet fra routerens setup.. meeen NEJ der er noget knald af en app, der kun virker for wifi og ikke kablet, men stadig intet i routeren :(

Der er stadig problemer med hastighed på portene når man anvender kablet forbindelse.. dette burde vel for et internet selskab være en prioritet?

Sker der noget? Eller skal man til at se sig om efter noget andet internet, når men bliver sådan lidt træt af at blive løjet for af support og sælgere :(

 

Omdømme 1

Det var en rigtig dårlig firmware opdatering I fik lavet der…

Min opsætning forsvandt, det er hvad det er, men efter 6 måneder med jævnligt 5-15 sekunder uden internet (også kablet) tog jeg mig endelig sammen og kørte bridge mode på jeres router og skaffede mig en anden. Lige siden har alt virket som det skulle

Jeg har selvfølgelig prøvet at resette routeren og køre standard opsætning, men lige meget har det hjulpet.

Grænsefladen i den nye firmware er uhyre langsom. Bare at gå menuerne igennem tager en evighed
 

 

I dag holdt mit wifi op med at virke. Alle enheder var smidt af. Nettet var synligt, men det var ikke muligt at logge på. Kun en genstart af modemmet kunne løse problemet. En tilfældighed eller en trend...

So the device, since the new firmware, either gets warmer and reduces the 1gb WAN port to 100mb or has a new setting to reduce the port speed when it hits a certain temp?

 

Either way, when will this be fixed?

Er der problem med hastigheden for LAN-portene?

Prøv at bruge et CAT6 kabel (eller højere) og IKKE et CAT5e kabel (eller lavere) på ALLE kabeltilslutninger. Det er en af forslagene fra Intel på løsning af hastighedsproblemer. Et CAT6 kabel er afskærmet, og det kan gøre en forskel. Måske er det derfor at nogle brugere skriver at en flytning af routeren har hjulpet - så er der måske kommet større afstand til noget, der udsender forstyrrende støj.

Der er en del kunder, som har diverse problemer med lan-portene. Yousee har bekræftet, at der er et eller andet problem. Mere info kan man dog heller ikke trække ud af dem.

Om LAN-port problemer:

Har fundet dette fra Intel, nogle af oplysningerne passer måske ikke til andre netkort.

https://www.intel.com/content/www/us/en/support/articles/000058908/ethernet-products/intel-killer-ethernet-products.html

Der gives adskillige forslag til løsning af problemet.

Løsningsforslaget med at bruge et CAT6 kabel er ret let at udføre, det kræver blot at man har et CAT6 kabel og en computer med et gigabit-netkort. Kan ikke selv afprøve dette, da min router ikke har problemet.

Man kan få teksten på dansk hvis man bruger Chrome-browseren og slår oversættelse til dansk til. Alt kan dog ikke forventes at blive helt korrekt oversat.

I have bridge mode enabled and connected to a 1gb port on a net gear router. If I have the cupboard door closed as it has been since it was installed and fine

 

until recently, with the door closed it soon drops to 100, I open the door it cools a bit and goes to 1000, sounds like a firmware update has changed something

 

does fast speed use the same firmware?

Omdømme 7
Badge +9

YS use their own NUUDAY FW, not the original from Sagem as they did before.

I dag mistede jeg forbindelsen til resten af verden. Efter lidt fejlsøgning fandt jeg synderen: modemmet/routeren havde nulstillet sig selv. Dvs. fabriksnulstilling. Hvad bliver det næste?

 

Hvor ringe er det her på en skala fra 1-10000000000000000?

 

(Min første tanke var, at der var ankommet en ny firmware… men nej.)

Omdømme 1
Badge +1

I dag mistede jeg forbindelsen til resten af verden. Efter lidt fejlsøgning fandt jeg synderen: modemmet/routeren havde nulstillet sig selv. Dvs. fabriksnulstilling. Hvad bliver det næste?

 

Hvor ringe er det her på en skala fra 1-10000000000000000?

 

(Min første tanke var, at der var ankommet en ny firmware… men nej.)

Velkommen i klubben, det har min også, så intet virkede (da jeg ikke kører på den ip som routeren har som standard, og alt er forfra suk…)

Velkommen i klubben, det har min også, så intet virkede (da jeg ikke kører på den ip som routeren har som standard, og alt er forfra suk…)

Jeg kører også med anden ip. Mine andre enheder kører med dhcp, så de var på det tidspunkt skiftet med over. I ti sekunder troede jeg, at min computer var synderen, da ingenting på mit net svarede tilbage. :)

Yousee har varslet et nyt modem senere på året. Lur mig om det ikke bliver noget af det samme skrammel.

Badge

Jeg har problemer med opsætning af WiFi

Jeg har tidligere kørt med foskellige SSID/password for 2,4 og 5 GhZ (bl.a. af hensyn til diverse IoT devices).

Efter den seneste firmware opdatering, ser det ud som man har valgt at koble 2,4 og 5 GhZ, således at skift af SSID og/eller password automatisk sker på begge netværk.

  1. er der en workaround på dette, da jeg har brug for separate SSID på de to netværk
  2. er det en fejl eller feature at man har ændret dette i den nye firmware?

 

mvh

 Henning Lang

 

Samme problem her. jeg har med YouSee support som svarer at sådan er det bare.!!!

Jeg har modtaget version 77.15.14.

@Kasper hvad kan du fortælle?

Not keeping track of firmware updates, but I have this too and the WAN port still slows to 100Mbps with this version.

Omdømme 7
Badge +9

Hej Alle 

Hermed nogle svar på de spørgsmål, som jeg har set i tråden her. 
 

  • Forældrekontrol: Vi er i gang med at implentere det sådan, at man skulle lave forældrekontrol via Mit internet appen fra YouSee
  • Hastighed falder til 100 Mbps: Der er arbejdes lige nu på en rettelse til firmwaren.
  • Firmware version 77.15.14.: Stabilitetsforbedringer - ingen konkrete nye funktioner
  • Mulighed for at sætte specifik DNS: Når DNS muligheden aktiveres i routeren, så mistes forbindelsens kortvarigt. Der skal så logges ind på routeren igen. Herefter kan DNS sættes som ønsket. 
    Dette kan tjekkes ved at skrive ipconfig /all i kommandoprompt. Det er dermed muligt. 

at man skulle lave forældrekontrol via Mit internet appen fra YouSee

 

Jeg ved godt, at andre udbydere også gør det der, men det gør det ikke mindre idiotisk… At skulle bruge en app, for at kunne konfigurere sin router. Ordbogen kalder det vist foragt.

Jeg forstår godt tanken bag det. For nogen er det nemmere med en app, men det bør ikke være sådan at funktioner fjernes fra modemmets eget konfigurationsinterface, således man er tvunget over på en app. Det er et skråplan. Hvilken funktion ryger næste gang?

Kan Yousee fortælle noget om den tekniske opbygning? Er app'en blot en anden vej ind i modemmet, eller vil forældrekontrolopsætningen blive opbevaret på en server og skubbet ud til modemmet (ligesom wifiopsætningen)?

Hvis der skal laves ændringer i routerens firmware, kan der så ikke samtidig ændres således, at der kan være forskellige SSID’er og adgangskoder til 2,4 GHz og 5 Ghz, men således at det stadig er muligt at have et enkelt fælles SSID for dem, der ønsker dette?

 

 

Badge

Ja det har jeg, og nu kan jeg ikke komme i kontakt med min router.

Det startede med at den klagede sig over at mine faste IP Adresser ikke lå i det reserverede spænd i DHCP.

Så udvidede jeg scope med 10 adresser og lage de der nu ikke kunne

være uden for scope ind i dette.

Siden har jeg ikke kunnet få kontakt med routeren, som egentlig fungerer som den skal. Jeg kan “bare ikke komme i kontakt med den.

Det er en klar fejl i firmware da faste adresser IKKE må ligge i DHCP

Ligeledes mangler jeg muligheden for at slukke dioderne, den er også forsvundet.

Og så er menupunkterne ét stort roderi.

Hvis man ser i chatten er jeg ikke den eneste der har den her oplevelse

Nu tør jeg ikke lave et hard reset af routeren, da det eneste der jo nok vil ske, er at den ruller den defekte firmware på igen, medmindre I har fjernet opdateringen.

 

Hvad er status. ?

 

Under alle omstændigheder fejlmelder jeg routeren på mandag da i har lukket indtil da.

 

mvh.

 

 

Omdømme 7
Badge +9

Ønskes der kontakt til YS, så kan det gøres her: https://www.facebook.com/youseedanmark/?ref=page_internal  eller teknisk support 70 70 34 48

Badge

Tak, Radiomand

Har dem begge, men det giver ikke så meget mening, da der er lukket indtil mandag.

Så må vi se hvad status er.

Den vender jeg tilbage med i dette forum.

mvh.

Omdømme 7
Badge +9

Hvis der var lukket, så ville jeg have skrevet kontakt dem på Mandag.