Har du modtaget ny firmware til din router? Stil spørgsmål og meld fejl i denne tråd.


Omdømme 7
Badge +9

⛔Denne tråd er lukket⛔

Du skal derfor oprette dit eget indlæg her, hvis du oplever problemer med routeren.



Kære alle 

I YouSee ruller vi løbende nye firrmwareopdateringer ud til vores routere, og vi er nu igen for nyligt, startet med at rulle en ny firmware ud til vores Sagemcom3890V3 og Sagemcom3890V2 routere. I den forbindelse kan vi se, at der på det seneste er kommet nogle tråde ind på YouSee Forum omkring den nye firmware, og det vil vi gerne imødekomme bedst muligt. 

Formålet med denne tråd er at indsamle feedback, reaktioner, spørgsmål og svar, som måtte opstå i forbindelse med skiftet til den nye firmware. På den måde håber vi, at det bedste overblik kan opnås. 

Din feedback vil blive bragt videre af os i forum-teamet, som også - så vidt - og hurtigst muligt - vil prøve at indhente svar på dit spørgsmål. 

Vi ser frem til at høre fra dig og på forhånd tak for dine spørgsmål, hjælp og feedback!😊

Rigtig god dag⛅️

Venlig hilsen
YouSee Forum-teamet

 

Bemærk:
I denne tråd kan du ikke få support og hjælp fra YouSee til opsætning af f.eks. portforwardregler og andre mere tekniske opsætninger, men vi hører gerne fra dig, hvis du mener der er en fejl i den nye firmware. Trådens formål er udelukkende til spørgsmål og reaktioner til de tekniske udfordringer, som du måtte opleve efter at have modtaget den nye firmware.

Sidder du med løsningen?
Sidder du som YouSee kunde og er bruger af vores Sagemcom routere, og er du samtidig stærk i opsætning, så er du meget velkommen til at byde ind med svar, hvis du ved, at der måske kan findes en løsning ved at ændre på den konfigurering, som en anden bruger måtte have problemer med.


Kendte udfordringer:
 

  • Ikke muligt at tilgå web-interface via Wi-Fi: Rettelse på vej. Virker med netværkskabel. (Fejlen er rettet)
     
  • UPnP virker ikke (forrige firmware): 
    Dette er en fejl i den gamle firmware - løses med den nye firmware, som er under udrulning, og som denne tråd omhandler.  (De færeste burde være på den gamle firmware nu = derfor antages som løst/rettet)
     
  • Custom DNS virker ikke: Der er en rettelse på vej i snarlig opdatering. (Fejlen er rettet)
     
  • Vi har set at nogle har mistet deres forwardregler, men det er dog ikke alle det sker for. Vi kan desværre ikke genskabe opsætniger og vi beklager, hvis man har været uden for dette. 

Denne tråd kan ikke kommenteres

350 Kommentarer

Efter den nye firmware opdatering så køre LAN portene kun 100mbit.

 

Forsøgt genstart.

Forsøgt med andet kabel.

Forsøgt med andet udstyr.

Forsøgt med andre af LAN portene på routeren.

Hvis jeg tvinger min PC til at køre 1000mbit fullduplex så er der ingen forbindelse og lamperne stopper med at lyse.

Samme udstyr og kabler køre fint 1000mbit til andet udstyr.

 

Tilsluttet eget udstyr:

Tilsluttet direkte til Yousee Router:

Speedtest uanset:

 

Kan det løses? Eller skal jeg få mit abonnement sat ned hos kundeservice?

Omdømme 2
Badge +2

Jeg havde jo et problem med ikke at kunne logge ind på routeren.

Jeg har nu genstartet routeren, og problemet er væk.  Om jeg undervejs har fået ny software, ved jeg ikke - pt. hedder den FAST3890V3_TDC-SIP_sw18.76.10.15k-4.

Hvad hedder den nye I ruller ud nu?

Omdømme 7
Badge +9

Efter den nye firmware opdatering så køre LAN portene kun 100mbit.

 

Forsøgt genstart.

Forsøgt med andet kabel.

Forsøgt med andet udstyr.

Forsøgt med andre af LAN portene på routeren.

Hvis jeg tvinger min PC til at køre 1000mbit fullduplex så er der ingen forbindelse og lamperne stopper med at lyse.

Samme udstyr og kabler køre fint 1000mbit til andet udstyr.

 

Tilsluttet eget udstyr:

Tilsluttet direkte til Yousee Router:

Speedtest uanset:

 

Kan det løses? Eller skal jeg få mit abonnement sat ned hos kundeservice?

Hej @Kristoffer007 

Jeg håber du har fået det løst, men du skal have et svar alligevel - beklager, at det kommer lidt på bagkant.

Det skal fejlmeldes via vores tekniske support, hvis du har problemer direkte på YouSee routeren. Hvis der er fejl med eget udstyr på, som vi ikke supporterer, så kan vi ikke gøre noget. 

Jeg håber du har fået det løst og god dag😎

Omdømme 7
Badge +9

Jeg havde jo et problem med ikke at kunne logge ind på routeren.

Jeg har nu genstartet routeren, og problemet er væk.  Om jeg undervejs har fået ny software, ved jeg ikke - pt. hedder den FAST3890V3_TDC-SIP_sw18.76.10.15k-4.

Hvad hedder den nye I ruller ud nu?

Hej @JesperDybdal 

Der vil stå “Nuuday” i den nyeste firmware, så hvis den stadig hedder ovenstående, har du endnu ikke modtaget den nye firmware😊

Jeg har problemer med opsætning af WiFi

Jeg har tidligere kørt med foskellige SSID/password for 2,4 og 5 GhZ (bl.a. af hensyn til diverse IoT devices).

Efter den seneste firmware opdatering, ser det ud som man har valgt at koble 2,4 og 5 GhZ, således at skift af SSID og/eller password automatisk sker på begge netværk.

  1. er der en workaround på dette, da jeg har brug for separate SSID på de to netværk
  2. er det en fejl eller feature at man har ændret dette i den nye firmware?

 

mvh

 Henning Lang

 

Et andet problem relaterer sig til DHCP og reserverede adresser. Tidligere kunne man få en oversigt over reserverede adresser og både redigere og fjerne reserveringen. Efter den sidste firmware opdatering er dette ikke muligt, hvilket er lidt af et problem

 

  1. er der en workaround på dette, da jeg har brug for separate SSID på de to netværk

 

 

Jeg mener, at Yousees automatiske wifi-styring bruger to forskellige navne (jeg har personligt aldrig selv brugt den feature). En workaround kunne i så fald være at gå væk fra åben konfiguration. 🙂

 

  1. er der en workaround på dette, da jeg har brug for separate SSID på de to netværk

 

 

Jeg mener, at Yousees automatiske wifi-styring bruger to forskellige navne (jeg har personligt aldrig selv brugt den feature). En workaround kunne i så fald være at gå væk fra åben konfiguration. 🙂

mit problem er så at jeg skal kunne navngive mit 2,4 netværk med specifikt SSID. Og derfor har jeg “trådløs sikkerhed fravalg”

Omdømme 2
Badge +4

Jeg har problemer med opsætning af WiFi

Jeg har tidligere kørt med foskellige SSID/password for 2,4 og 5 GhZ (bl.a. af hensyn til diverse IoT devices).

Efter den seneste firmware opdatering, ser det ud som man har valgt at koble 2,4 og 5 GhZ, således at skift af SSID og/eller password automatisk sker på begge netværk.

  1. er der en workaround på dette, da jeg har brug for separate SSID på de to netværk
  2. er det en fejl eller feature at man har ændret dette i den nye firmware?

 

mvh

 Henning Lang

 

Hej Henning

 

Jeg vil meget gerne undersøge det med vores udviklere, så kan du oplyse hvilket modem du har og hvilken firmware det kører med lige nu?

Hej Kevin

./. vedlagt screendump af software konfiguration

 

Omdømme 2
Badge +4

Hej Kevin

./. vedlagt screendump af software konfiguration

 

Mange tak :)

Jeg tager det forbi udviklerne og vender tilbage her, så snart jeg har et svar fra dem.

Jeg får internet fra Yousee på fredag, og har modtaget mit Sgemcom 3890v3 modem, og vil gerne vide om jeg kan forvente at Nuuday firmwaren enten vil være på modemet eller om det vil blive opdateret når jeg får forbindelse fredag, da jeg er MEGET afhængig af at kunne bruge UPnP (specielt når det næste CoD kommer den 28/10)?

Omdømme 7
Badge +9

Jeg har problemer med opsætning af WiFi

Jeg har tidligere kørt med foskellige SSID/password for 2,4 og 5 GhZ (bl.a. af hensyn til diverse IoT devices).

Efter den seneste firmware opdatering, ser det ud som man har valgt at koble 2,4 og 5 GhZ, således at skift af SSID og/eller password automatisk sker på begge netværk.

  1. er der en workaround på dette, da jeg har brug for separate SSID på de to netværk
  2. er det en fejl eller feature at man har ændret dette i den nye firmware?

 

mvh

 Henning Lang

 

Hej Henning

 

Jeg vil meget gerne undersøge det med vores udviklere, så kan du oplyse hvilket modem du har og hvilken firmware det kører med lige nu?


Svar til opdeling af SSID på ny firmware er blevet givet her:
 

 

Omdømme 7
Badge +9

Jeg får internet fra Yousee på fredag, og har modtaget mit Sgemcom 3890v3 modem, og vil gerne vide om jeg kan forvente at Nuuday firmwaren enten vil være på modemet eller om det vil blive opdateret når jeg får forbindelse fredag, da jeg er MEGET afhængig af at kunne bruge UPnP (specielt når det næste CoD kommer den 28/10)?

Hej @Masto79 

Vi kan desværre ikke sige præcist, hvornår firmwaren udrulles på din router - det er en nemlig en løbende proces. 

Jeg håber ikke det gør, at du slet ikke kan spille - det burde det ikke umiddelbart. 

Omdømme 7
Badge +9

Der må nok ventes på at der er en fra YS der svarer på det, umiddelbart vil jeg tro at der nok ikke er den nye FW på hvis ikke det har være ude før og er blevet opdateret.

Jeg får internet fra Yousee på fredag, og har modtaget mit Sgemcom 3890v3 modem, og vil gerne vide om jeg kan forvente at Nuuday firmwaren enten vil være på modemet eller om det vil blive opdateret når jeg får forbindelse fredag, da jeg er MEGET afhængig af at kunne bruge UPnP (specielt når det næste CoD kommer den 28/10)?

Hej @Masto79 

Vi kan desværre ikke sige præcist, hvornår firmwaren udrulles på din router - det er en nemlig en løbende proces. 

Jeg håber ikke det gør, at du slet ikke kan spille - det burde det ikke umiddelbart. 

- jeg har taget min nye forbindelse i brug og kan sige at mit modem er opdateret med nyeste firmware - dog forstår jeg ikke helt at jeg får at vide at login siden til modemet er usikker, men dette er blevet klaret- NAT på min konsol er åben og samtidig er download/uoload fordoblet:) TAK KASPER!

Omdømme 7
Badge +9

Det er vist ikke unormalt at tilgang til Modem/Router via Wi-Fi vises som ikke sikker, det sker også når jeg tilgår min Kaon Router.

Hvordan slukker man led dioderne i den nye firmware?

Eller skal jeg åbne modemet og klippe led dioderne af (som jeg har måtte gøre med ‘power’ dioden)?

Omdømme 7
Badge +9

Det er ikke dit Modem det tilhører YS, så det må der ikke laves indgreb i.

Jeg må gøre lige hvad der passer mig og gør lige hvad der passer mig bedst!

Omdømme 7
Badge +9

Har indberettet det, så er det op til YS hvad der så sker.

Omdømme 7
Badge +9

Det sprogbrug er også indberettet.

Omdømme 7
Badge +9

Der er grænser for hvad man må foretages sig, og der er grænser for hvad man må her på forummet, og det har du overskredet. At du er ny er ikke en undskyldning for det sprog der bruges, det bruger man ikke her på bruger forummet.

Omdømme 2
Badge +2

Jeg kan nu ikke logge ind på min 3890V3 (i bridge mode, på 192.168.100.1).

Den siger “Kommunikationsfejl med gatewayen”.  Hvis jeg kører tcpdump på forbindelsen kan jeg se at det er et forsøg på at tilgå en html-side på modemet der returnerer en “404 Not found”.

Jeg mistænker at modemet er blevet opgradet i nat.  Det har i hvert fald været nede og oppe 4 gange i en 5-minutters periode kl. 01.  Og udover de sædvanlige 5 nederste tændte lysdioder er den næstøverste (vistnok WiFi) nu også tændt.  Der skal absolut ikke være noget WiFi aktivt på mit bridge-mode modem, så jeg vil gerne kunne logge ind og slå det fra.

Men i øvrigt virker det: der er hul igennem på Ethernetporten.  Hvad kan jeg gøre for at få slukket WiFi’en?

root@nuser:/var/log# egrep "enp6s0.*(Down|Up)" syslog
Oct 28 01:01:39 nuser kernel: [1361633.607564] r8169 0000:06:00.0 enp6s0: Link is Down
Oct 28 01:01:49 nuser kernel: [1361643.580465] r8169 0000:06:00.0 enp6s0: Link is Up - 1Gbps/Full - flow control off
Oct 28 01:01:53 nuser kernel: [1361646.811742] r8169 0000:06:00.0 enp6s0: Link is Down
Oct 28 01:02:08 nuser kernel: [1361662.591515] r8169 0000:06:00.0 enp6s0: Link is Up - 1Gbps/Full - flow control rx/tx
Oct 28 01:05:34 nuser kernel: [1361868.417665] r8169 0000:06:00.0 enp6s0: Link is Down
Oct 28 01:05:44 nuser kernel: [1361878.774682] r8169 0000:06:00.0 enp6s0: Link is Up - 1Gbps/Full - flow control off
Oct 28 01:05:57 nuser kernel: [1361891.100985] r8169 0000:06:00.0 enp6s0: Link is Down
Oct 28 01:06:19 nuser kernel: [1361913.534471] r8169 0000:06:00.0 enp6s0: Link is Up - 1Gbps/Full - flow control rx/tx

Omdømme 7
Badge +9

Er der ikke en wifi knap på din 3890V3 router?  Da jeg havde en 3890 måtte jeg nogen gange nulstille den for at komme ind i den.