Svar

1000/100 Max 22MB download


Badge

Hej. Jeg oplever at mine downloads er begyndt at blive låst til max 22MB/s. Jeg har før i tiden haft den helt oppe omkring 80-100MB/s men døjer nu med den langsomme hastighed.

Jeg har coax bredbånd på 1000/100

Jeg kører med kabel direkte fra Router til min PC og det er det samme jeg altid har brugt. 

Min router er en model F@ST 3890V3 W

Er der nogen der kan være behjælpelig med hvad der kan være galt? 

icon

Bedste svar af Kasper 13 March 2024, 08:55

Se original

78 Kommentarer

Omdømme 7
Badge +9

Henter du fra Steam? 

Badge

Ja steam, Rockstar Launcher, Ubisoft, Epic games osv.

Den har været meget højere på dem alle sammen før.

Omdømme 7
Badge +9

Det er der en tråd om.

 

Emnet debatteres også i en anden ret ny tråd, samt i en lidt ældre tråd, hvor den nye nuudayfirmware får hug. 

Badge

Tak. Har lige læst det. Yousee kunne godt lette røven og få fixet det hvis de har været klar over problemet længe. Til over 300,- om måneden forventer man sgu at det virker optimalt og jeg kan benytte den hastighed jeg betaler for..

Vi har gentagne gange påtalt forskellige ydelsesmæssige udfordringer ved den nye firmware (udrulningen startede for 1½ år siden). Yousee trækker blot på skuldrene.

Badge

Jeg giver dem til næste regning ellers så rykker jeg til et andet selskab. Det eddermame dårlig kundeservice. 

Omdømme 7
Badge +9

Ja dem med 3890 Modems og D6 Routeren har en del problemer, har en ældre KAON Router, den er der ikke problemer med, den er helt oppe til hvad den skal være.

Badge

Så det vil evt hjælpe hvis man skifter router? Undskyld hvis det er et dumt spørgsmål men jeg er ikke lige så skarp på dette emne 

Omdømme 4
Badge +4

Tror nærmer du skal kigge på hvilket firmware der installeret på din router. Er det ikke sidste nye kan du få presset en opdatering ud og så skulle problemet være løst. (eller det kan vi håbe på)

 

Har ingen udfordringer efter jeg fik den sidste nye opdatering.. 

(Har ikke tjekket om der kommet en nyere opdatering siden)

 

P.s

Går ud fra du har prøvet at genstarte dit modem og måske også nulstillet det ? 

Personligt genstarter jeg mit modem ca. 1 gang om ugen.. 

 

 

Omdømme 7
Badge +9

Den Router jeg har bliver der ikke pillet ved, da den er udgået. 3890 Modems og D6 Router (Fiber) er de aktuelle.

Omdømme 7
Badge +9

Tror nærmer du skal kigge på hvilket firmware der installeret på din router. Er det ikke sidste nye kan du få presset en opdatering ud og så skulle problemet være løst. (eller det kan vi håbe på)

 

Har ingen udfordringer efter jeg fik den sidste nye opdatering.. 

(Har ikke tjekket om der kommet en nyere opdatering siden)

 

P.s

Går ud fra du har prøvet at genstarte dit modem og måske også nulstillet det ? 

Personligt genstarter jeg mit modem ca. 1 gang om ugen.. 

 

 

77.15.19.1 skulle være den seneste.

Omdømme 2

Har samme problem med låst til max 22MB som nævnt i den anden tråd her (Problemer med hastighed på port 80 | YouSee Community) , og er også godt træt af hvor dårligt det her Sagem “F@ST” 3890V3 modem kører med Nuudays elendige firmware, hvorfor laver YouSee overhovede en udrulning med lackluster firmware når det gamle trods alt havde flere features og faktisk virkede bedre for de fleste af deres kunder? Er på FAST3890V3_NUUDAY-SIP-RDK_77.15.19.1. 

Omdømme 7
Badge +9

Det er deres FW godt nok, men den er lavet til dem af Sagem. Hvorfor det er som det er vides ikke, men nye versioner burde være bedre end ældre.

Tror nærmer du skal kigge på hvilket firmware der installeret på din router. Er det ikke sidste nye kan du få presset en opdatering ud og så skulle problemet være løst. (eller det kan vi håbe på)

 

Har ingen udfordringer efter jeg fik den sidste nye opdatering..

 

 

Der er et væld af udfordringer med firmwaren, som ikke er løst. 🙂 Mht. dette problem, så kræver det en forbindelse på mere end 200 Mbit/s for at se det, da modemmet kan trække lidt mere end 200.

Man kan evt. starte med at teste med fast.com (tester op mod en Netflix-cacheserver hos TDC). Hvis den kun trækker lidt over 200 Mbit/s, så er det første hint til at noget måske er galt (der kan godt være andre ting galt, men som et første hint).

Bemærk: Modemmet opfører sig anderledes, hvis det er sat i bridge mode.

Omdømme 7
Badge +9

Hej i tråden 

Hvis der opleves problemer med steam og andre spil-services, så er det ikke umiddelbart firmwarens skyld, selvom det kan være nemt og nærliggende at skyde skylden på denne. 

Jeg har fået en melding om, at vi ikke kan gøre noget i forhold til nedsat båndbredde fra f.eks. stream. Det er noget med deres servere og routing, der forårsager mindre download hastighed og ikke noget vi kan gøre noget ved i youSee, desværre😕

Badge

Hej Kasper. Tak for dit svar. 

 Nu er det ikke bare steam der er problemet. Men stort set alle sider jeg downloader fra låser til den hastighed jeg nævner i opslaget. 

 Jeg ved at det YouSee som er problemet for hvis jeg logger på naboens wifi kan jeg hente ned med højere hastighed end hvad jeg kan med fast kabel fra jeres router. Så at skyde problemet videre på Steam er desværre ikke en mulighed. Jeg har prøvet alle løsninger som folk nævner men intet hjælper. Så som jeg også skriver så vil jeg give jer en frist indtil næste kvartals regning til at fixe det ellers må jeg finde en anden udbyder. Som sagt så til over 300,- om måneden så syntes jeg virkelig det er for dårligt at det ikke virker og at i bare læner jer tilbage og skyder skylden på alle andre som jeg jo kan læse her og i andre tråde, som mange andre også nævner. 

Omdømme 7
Badge +9

Hej @Mikkel91 

Lyder det ikke lidt, som det problem der beskrives her?


Det er noget jeg er ved at indhente en reaktion på og jeg vender tilbage i den tråd hurtigst muligt. Så hold gerne øje med den.

Omdømme 1
Badge

Jeg har præcis samme problem,når jeg downloader fra Steam maxer den ud på 22-23MB/s på en 1000/500 forbindelse,og et Sagemcom V3 modem.

Dette begyndet for snart 2 måneder siden,og det er stadig ikke løst,og det ser jo ikke ud til man har særlig travlt med at løse det.

Det er under alt kritik at der ikke bliver gjort noget for at løse det.

Omdømme 2

Hej i tråden 

Hvis der opleves problemer med steam og andre spil-services, så er det ikke umiddelbart firmwarens skyld, selvom det kan være nemt og nærliggende at skyde skylden på denne. 

Jeg har fået en melding om, at vi ikke kan gøre noget i forhold til nedsat båndbredde fra f.eks. stream. Det er noget med deres servere og routing, der forårsager mindre download hastighed og ikke noget vi kan gøre noget ved i youSee, desværre😕

HAHAHAHAHAHAHA

Omdømme 2

God joke @Kasper , ryk til baglandet så skidtet kan blive fikset

Mht. Steam: De skriver, at de bruger både port 80 og 443 i forbindelse med download. Der findes også diverse indlæg på internettet omkring port 80. Jeg bruger ikke Steam så ofte, men når jeg tester download af TF2 (overvåget af Wireshark):

Her bruges den langsomme port 443.

Omdømme 7
Badge +9

Hej Alle 

Problemet er bragt videre og jeg ved, at der kigges på en hurtigst mulig løsning i forhold lavere hastigheder igennem de her porte. 

Vi beklager generne i mellemtiden mange gange.

Noget nyt i denne sag? Hastighed er stadig låst til 22MB/sek. Hvis man hopper på en VPN er hastigheden helt fin. Det burde ikke være nødvendigt

Omdømme 6
Badge +8

Hej @ptc 

Der er desværre ikke noget nyt, nej. Det er meldt videre, men der er ingen tidshorisont på en løsning. 

Besvar