Svar

1000/100 Max 22MB download



Vis første besked

78 Kommentarer

Så får de ramte forhåbentlig noget kompensation? Det er en nedsættelse af min hastighed med over 80%! og det har stået på i godt et halvt års tid nu.

Omdømme 6
Badge +8

Der bliver ikke givet kompensation i dette tilfælde, desværre. 

Se evt. det svar Kasper har givet her: 

 

Der bliver ikke givet kompensation i dette tilfælde, desværre. 

Se evt. det svar Kasper har givet her: 

 

 

Men Kaspers svar er ikke fyldestgørende. Min hastighed fungerede fint indtil for 6 måneder siden. og jeg har på intet tidspunkt skrevet under på at hastigheden sænkes med 80% ift hvad jeg betaler for. Jeg betaler for 125MB i sekundet, men får 22MB/s.. Hvordan kan i sælge 1000Mbit til folk hvis det bliver leveret over en port der ikke kan trække det?! Det er jo komplet hul i hovedet. Hvis der ikke gives kompensation for dette, så håber jeg satme at folk finder en anden udbyder.

 

Jeg ringer til kundeservice med din respons. Det kan sgu ikke være rigtigt vi ikke har bedre support af betalende kunder i DK.

Omdømme 6
Badge +8

Jeg kan sagtens forstå din utilfredshed. Jf. vores vilkår, giver vi dog kun kompensation hvis alt signal mangler helt, og det er så det vi forholder os til her. 

 

Jeg kan sagtens forstå din utilfredshed. Jf. vores vilkår, giver vi dog kun kompensation hvis alt signal mangler helt, og det er så det vi forholder os til her. 

 

I gør jer fandme umage for ikke at rette jeres egne fejl. Det er imponerende. Gad vide hvorfor Yousee har 1/5 stjerner på Trustpilot. Mystisk.

Jeg har da før ikke haft nogen problemer med at få kompensation fra jer når jeg havde lav hastighed over et par måneder. Har endda fået gratis tv i et par måneder pga det. Men nu kan i ikke give kompensation længere?

 

Men anyways. Jeg ringede til jer og havde en god snak med en anden supporter. Jeg sagde hvad der var blevet sagt her og har nu en aftale med en tekniker i morgen. Var det så svært?? Måske i skulle prøve at tale sammen derinde? og evt gøre noget ved de fejl som kunderne rapporterer.. Kæft et cirkus i kører 😂 Finder mig en anden udbyder hvis teknikeren nægter, som så mange andre også har gjort pga det problem her

Omdømme 6
Badge +8

Jeg tror at medarbejderen har overset den generelle fejl der ligger i systemet - eller måske valgt at ignorere den. Så du vil formentlig få samme besked, når du bliver ringet op, altså at det er generelt. Du kan hurtigt teste om du er ramt af den fejl, dog. 

Du kan tage en hastighedstest på hhv. fast.com og speedtest.net. Hvis den første er lav, og den anden er høj, så er det den fejl du er ramt af. 

Fejlen som du oplever skal rettes af TDC Net, så det er ikke noget vi selv kan rette - det har naturligvis også indflydelse på fejlretningen. 

Ifht. kompensation, så lyder det som om at der er nogle medarbejdere der har valgt at se bort vilkårene. Det kan der selvfølgelig være flere årsager til, og vi har også mulighed for at give kulance hvis man har været igennem er særligt uheldigt forløb - men det det er altså vilkårene der er gældende, og de siger at man skal mangle alt signal. 

Jeg tror at medarbejderen har overset den generelle fejl der ligger i systemet - eller måske valgt at ignorere den. Så du vil formentlig få samme besked, når du bliver ringet op, altså at det er generelt. Du kan hurtigt teste om du er ramt af den fejl, dog. 

Du kan tage en hastighedstest på hhv. fast.com og speedtest.net. Hvis den første er lav, og den anden er høj, så er det den fejl du er ramt af. 

Fejlen som du oplever skal rettes af TDC Net, så det er ikke noget vi selv kan rette - det har naturligvis også indflydelse på fejlretningen. 

Ifht. kompensation, så lyder det som om at der er nogle medarbejdere der har valgt at se bort vilkårene. Det kan der selvfølgelig være flere årsager til, og vi har også mulighed for at give kulance hvis man har været igennem er særligt uheldigt forløb - men det det er altså vilkårene der er gældende, og de siger at man skal mangle alt signal. 

Jeg tror ikke der er nogen der har set bort fra jeres vilkår. Jeg tror bare det er meget normalt at se 20% hastighed som “manglende signal”. Ikke at se det som manglende signal er da underligt….

 

TDC Net og Yousee er begge datter selskaber af TDC. Men du fortæller mig at det ikke er noget i kan rette? Undskyld men… Hvem kan så?? Har i ikke kontakt til TDC eller hvordan skal det her lige forstås? Det kan da ikke være rigtigt at jeres kunder skal gå bagom jer for at få fejl rettet? Altså, hvad er det der foregår…..

Omdømme 7
Badge +9

Selvfølgelig har you see kontakt til TDC, det er NUUDAY's infrastruktur afdeling. You see lejer deres net fra dem.

@Louise Lad mig lige forstå det ret: I har før forsøgt at bortforklare det med dårlig routing. Er vi der igen? Denne fejl med nedsat hastighed ligger inde i Sagemcom 3890-modemmet. I den nye firmware, som er branded "Nuuday".

Lad mig lige opsummere:

1) Modemmets CPU-forbrug går amok, når man downloader via port 443 - og kun via port 443. Det er sjovt nok også kun via port 443, at der er nedsat hastighed. 

2) Hvis man sætter modemmet i bridge mode, så kan man pludselig downloade lidt hurtigere (modemmet skal lave mindre) - men dog langt fra med gigabit/s. 

Selvfølgelig har you see kontakt til TDC, det er NUUDAY's infrastruktur afdeling. You see lejer deres net fra dem.

Ja, det er seriøst de dårligste forklaringer YouSee kommer med. ELENDIG service!!! 

YouSee, få fingeren ud og fiks jeres skidt. I har solgt mig produktet, det må fandme da også vare jeres ansvar. som nævnt tidligere opstod problemet pludseligt for omkring et halvt år siden. Passer meget godt med firmware update som Logan også siger. Det er jeres modem! Selvskyldt problem fra jeres side. Kompensation og en rettelse af problemet er på sin plads!

Omdømme 6
Badge +8

Hej alle 

Jeg omformulerer lige engang, så alle er helt med; fejlen skal rettes i samarbejde med TDC Net, og det er derfor ikke noget som vi udelukkende selv kan rette. Det er vi naturligvis i dialog med dem omkring, men som vi har sagt flere gange, så er der desværre ikke nogen tidshorisont pt. 

Hej alle 

Jeg omformulerer lige engang, så alle er helt med; fejlen skal rettes i samarbejde med TDC Net, og det er derfor ikke noget som vi udelukkende selv kan rette. Det er vi naturligvis i dialog med dem omkring, men som vi har sagt flere gange, så er der desværre ikke nogen tidshorisont pt. 

Fejlen ligger i den firmware som i (yousee) tvang ned på mit modem :) og nu nægter i kompensation selvom fejlen har eksisteret i et halvt år? Jeg er meget usikker på hvordan TDC Net skal fikse det? I har vel tidligere versioner af firmwaren der kan smides på igen som en midlertidig løsning indtil i får fat i en ny.

 

Og lad mig gentage, at mangle 80% af sin hastighed som man betaler for, er da i den grad mangel på signal! 🤦🏼‍♂️

 

At sende mig et modem der ikke har modtaget de to sidste opdateringer, er også en løsning :). Take your pick 

Fejlen ligger i den firmware som i (yousee) tvang ned på mit modem :) og nu nægter i kompensation selvom fejlen har eksisteret i et halvt år?

 

 

Det er værre endnu. De begyndte at rulle firmwaren ud i 2022, så de første kunder har været ramt af lav hastighed i to år.

Yousee har i al den tid skjult sig bag deres hastighedstest, der jo viser fuld hastighed, fordi den omgår den tekniske detalje i problemet. Dvs. testen er faktisk bedrag.

Hej alle 

Jeg omformulerer lige engang, så alle er helt med; fejlen skal rettes i samarbejde med TDC Net

Vi er enige om, at det er Sagemcom, der udvikler firmwaren? Og vi er enige om, at firmwaren hedder “ FAST3890V3_NUUDAY-SIP-RDK”.

Den gamle firmware hed “TDC”, men nu hedder den “Nuuday”. Det er jeres navn, der står overalt. Hvordan mon forbrugerombudsmanden vil se det i forhold til kompensation?

Omdømme 7
Badge +9

Hej Alle 

Lige for at runde tråden af for nu.

Vi er bekendte med, at der er en aktuel problestilling i forhold til trafik over port 443. Det er naturligvis noget, som vi meget gerne vil rette og vi beklager de gener det måtte medføre.

Hvor fejlen ligger og hvor den skal rettes er ikke det primære. Det primære er, at det naturligvis skal løses. Det arbejdes der på, men det er ikke altid bare sådan lige at gøre. 

I har været tålmodige og vi må desværre henstille til at være det endnu, indtil de nødvendige tiltag har fundet sted for at rette dette. 

Som jeg tidligere har nævnt, så kan vi ikke tilbyde kompensation for denne type fejl, hvor der er problemer med noget trafik over en særlig/specifik port. Der hvor vi tilbyder kompensation er ved totalafbrydelse af vores signal. 

Så snart vi hører mere fra vores tekniske bagland, så vil vi naturligvis gerne opdatere tråden.

Nu har jeg lige snakket med jeres "tekniske bagland" pga disse elendige svar og fået at vide præcist hvad og hvor fejlen ligger. Hvorfor er det så svært for jer at spille med åbne kort når det drejer som om samtlige af jeres kunder?

 

Kasper, selv jeres teknikere er meget uforstående over hvorfor denne fejl først er sendt videre for 3 uger siden? De ved den blev rapporteret i september sidste år. I, i kundeservice, tænkte ikke at eskalerer fejlen der blev rapporteret sidste år fordi "det var så længe siden". Amatør.

 

Næste gang der bliver lavet særbehandling til en stor kunde, så sørg lige for at resten af landet ikke også bliver ramt af den ;)

 

Der kommer svar på problemet om en uge, endten godt eller dårligt. ( besked direkte fra det "tekniske bagland" som Kasper og de andre servicefolk af ukendte årsager ikke videregiver )

 

 

Nu må du gerne runde den af, Kasper.

Omdømme 2

Ptc er ikke helten vi fortjente, men helten vi havde brug for 🙏

Jeg vil tro, at det blot er mere snak. De fremlægger ikke en løsning om en uge. De arbejder sikkert på at få en rettelse fra Sagemcom, men når vi kigger på firmwarens tidslinje…

 

En anden ting: Sense-modulet (F-Secure), som er en del af den nye firmware, forsinker alle DNS-opslag. Den nyeste version 77.16.1 (som jeg fik forleden) er blevet lidt dårligere til det. Forsinkelsen er nu i snit 75% højere i forhold til 15.19.1.

Jeg vil tro, at det blot er mere snak. De fremlægger ikke en løsning om en uge. De arbejder sikkert på at få en rettelse fra Sagemcom, men når vi kigger på firmwarens tidslinje…

 

En anden ting: Sense-modulet (F-Secure), som er en del af den nye firmware, forsinker alle DNS-opslag. Den nyeste version 77.16.1 (som jeg fik forleden) er blevet lidt dårligere til det. Forsinkelsen er nu i snit 75% højere i forhold til 15.19.1.

Det er ikke et firmware problem. Så nej, det ville være underligt.. det er yousee selv der har gjort det, selvom søde support Louise siger det intet har med dem at gøre. Stoler lidt mere på teknikeren 😊 jeg fik fortalt i detaljer hvad problemet er, og det kræver ikke andet end at yousee trykker på revert knappen. Det er ændringer der er foretaget for at imødekomme en bestemt kunde. At den ramte alle os andre, var en fejl. Du burde skyde skylden på de dygtige kundesupportere som ikke har udført deres job ordenligt og videregivet forkert info

 jeg fik fortalt i detaljer hvad problemet er, og det kræver ikke andet end at yousee trykker på revert knappen

Hvilken konfiguration har Yousee/TDC Net selv lagt i modemmet, som påvirker port 443 på denne måde?

Husk også, at problemet startede den dag, folk fik den nye firmware. Jeg var ikke en af de første, der fik den, men når man kigger tilbage i forummet, så eksisterende det fra dag 1 med Nuuday-firmwaren.

 jeg fik fortalt i detaljer hvad problemet er, og det kræver ikke andet end at yousee trykker på revert knappen

Hvilken konfiguration har Yousee/TDC Net selv lagt i modemmet, som påvirker port 443 på denne måde?

Husk også, at problemet startede den dag, folk fik den nye firmware. Jeg var ikke en af de første, der fik den, men når man kigger tilbage i forummet, så eksisterende det fra dag 1 med Nuuday-firmwaren.

Behøves jeg ikke huske på. Som sagt er både problemet og løsningen kendt. Der kommer nyt i sagen om en uge som jeg startede med at sige. De afventer et svar fra kunden. Mere er der ikke at sige. 

 Behøves jeg ikke huske på. Som sagt er både problemet og løsningen kendt. Der kommer nyt i sagen om en uge som jeg startede med at sige. De afventer et svar fra kunden. Mere er der ikke at sige. 

Det var bare, hvis du kunne huske de tekniske detaljer, han fortalte. I en sag som denne er der altid mere at sige. 🙂

Omdømme 7
Badge +9

Hej @ptc 

Jamen tak for det, jeg prøver så at runde af en gang mere😊

Først og fremmest skal jeg bede dig holde en pæn tone…
At sige vores svar er elendige, køre en nedladende tone og kalde os i forum-teamet for amatører, “søde support Louise” osv. osv. er direkte uacceptelt. Du kan betragte dette som en venlig henstilling. 

Som skrevet i mit forrige svar, så er det primære ikke, hvad årsagen er, men at den bliver rettet hurtigst muligt. At du føler, at du har krav på intern viden, det er så din personlige vurdering. Det er helt bevidst ikke noget vi går i dybden med . Det ændrer jo ikke på noget.

At der så sidder en kollega i vores tekniske support - Ikke en tekniker i den forstand - som du kalder “vores tekniske bagland”, hvilket er helt forkert  (det er ikke derfra vi har vores viden, og ikke er det niveau, som vi har drøftet denne sag på) og giver dig baggrundsviden, er jo så hvad det er. Måske dog en kende uhensigsmæssigt. Men ja, ja det tyder på, at du har fået forklaringen. Det er fint, men den havde du ikke krav på. Det har heller ikke ændret på noget, at du har ringet ind og fået denne.

Du har så fået forklaringen og ved så også nu, at vi har talt sandt omkring, at fejlen ikke ligger i routerens firmware, men er en konfigurationsting i nettet. Denne ændres i samarbejde med TDC Net. 

Der er endvidere flere ting i dine skriv som er forkerte. Problemstillingen eller klagerne herom fra forum, er af undertegnede givet videre i efteråret sidste år. 

Fejlen rammer heller ikke alle kunder. Den rammer bl.a. kun kunder med en forbindelse på 300 Mbit eller derover. 
 
Som du nu også har fået at vide telefonisk, så er vi i gang med at finde en løsning på problemet. 

Glæd dig over, at vi i forum-teamet har gjort opmærksom på dine og andre frustrationer, så vi nu er kommet en løsning på det her nærmere. 

Rigtig god dag. 

Kasper. Hvor jeg har gjort krav på intern viden? Hvad er det dog for noget at sige! Det er ikke viden jeg har bedt om. Jeg spurgte ikke en gang ind til denne kunde. Så. Stop det der. Hold op med antagelser. Hvis det ikke var en tekniker jeg snakkede med, hvad var det så? :D manden vidste da betydeligt mere end jer herinde. Ikke at melde klart ud hvad problemet er, er da amatør agtigt. Du svarer jonu som om du hele tiden har kendt problemstillingen? 

 

 

Hvorfor tror du jeg så vidt prøver at undgå at sige præcist hvad problemet er? Det er da netop fordi jeg godt er klar over at manden jeg talte med, talte over sig. Det kan da aldrig være mig problem? Jeg har da faktisk så vidt muligt prøvet at holde detaljerne for mig selv af samme årsag!.. for jeres/hans skyld. Jeg har da på heller intet tidspunkt sagt at mit opkald har gjort en forskel? Jeg har kun videregivet info til andre kunder. Noget i selv burde have gjort!

 

Om hvad jeg har sagt er forkert eller ej er jo ikke mit problem, da alt info jeg er kommet med kommer direkte fra YouSee? En af dine kolleger som du selc siger. Hvis i ikke stoler på hinanden, hvordan kan vi som kunder så stole på jer.

 

Ja, jeg er meget glad. Som du kan se er jeg ikke den eneste der havde glæde at den info jeg fik (selvom jeg ikke bad om den).

 

Hovedsagen er at os kunder nu ved hvad der foregår og at der kommer en løsning. Klar udmelding fra start! Så var det jer ikke nødvendigt. Det er klart at jeg som betalende kunde bliver sur når man får intetsigende svar. 

Du kommer med ret mange forkerte antagelser omkring mig :) 

 

Igen..de ting du siger jeg har snakket forket om, kommer fra jer selv! Det er sgu en underlig måde at snakke til kunder på.

 

Den venlige henstilling er modtaget.. håber dog også at problemer som disse bliver håndteret bedre i fremtiden fra jeres side!!!

 

Og forresten... At kalde en person sød og amatør er ikke nedladende. Slå dem venligst op i en ordbog.

 

En sidste gang. Jeg har på INTET tidspunkt bedt om eller gjort krav på info som du hårdnakket påstår. Apropos dårlig tone..

 

Når det så er sagt. God dag til dig også

Besvar