Svar

1000/100 Max 22MB download


Badge

Hej. Jeg oplever at mine downloads er begyndt at blive låst til max 22MB/s. Jeg har før i tiden haft den helt oppe omkring 80-100MB/s men døjer nu med den langsomme hastighed.

Jeg har coax bredbånd på 1000/100

Jeg kører med kabel direkte fra Router til min PC og det er det samme jeg altid har brugt. 

Min router er en model F@ST 3890V3 W

Er der nogen der kan være behjælpelig med hvad der kan være galt? 

icon

Bedste svar af Kasper 13 March 2024, 08:55

Se original

78 Kommentarer

Omdømme 1
Badge

Tak PTC for informationen,som vi burde havde fået fra Yousee fra starten.

 

@Kasper Fejlen rammer heller ikke alle kunder. Den rammer bl.a. kun kunder med en forbindelse på 300 Mbit eller derover. ← Nu skriver du den rammer “kun” kunder der har 300Mbit eller derovre,det er nu også os der sidder med de dyreste abonnementer.

Jeg håber i får sat det tilbage til hvor det var så hurtigt som muligt,så vi kan få den hastighed som vi betaler for tilbage.

 

 

Tak PTC for informationen,som vi burde havde fået fra Yousee fra starten.

 

@Kasper Fejlen rammer heller ikke alle kunder. Den rammer bl.a. kun kunder med en forbindelse på 300 Mbit eller derover. ← Nu skriver du den rammer “kun” kunder der har 300Mbit eller derovre,det er nu også os der sidder med de dyreste abonnementer.

Jeg håber i får sat det tilbage til hvor det var så hurtigt som muligt,så vi kan få den hastighed som vi betaler for tilbage.

 

 

Jeg er glad for at kunne have hjulpet :) 👍🏼 og fuldstændig enig at infoen burde være kommet fra YouSee i det sekund de blev gjort opmærksomme på det.

Jeg synes alligevel det er tankevækkende, hvis det er dem selv, der har lagt en konfiguration ind, som gør, at modemmet ikke kan trække mere end 20% af den betalte båndbredde (det er direkte pinligt). Hvor længe er det lige, at det her har stået på? Yousee, fortæl nu, hvad den specifikke konfiguration går ud på.

 

Far er godt nok skuffet.

Omdømme 1
Badge

Jeg synes alligevel det er tankevækkende, hvis det er dem selv, der har lagt en konfiguration ind, som gør, at modemmet ikke kan trække mere end 20% af den betalte båndbredde (det er direkte pinligt). Hvor længe er det lige, at det her har stået på? Yousee, fortæl nu, hvad den specifikke konfiguration går ud på.

 

Far er godt nok skuffet.

Det er ikke kun pinligt,syntes det er noget svineri at i det øjeblik,de fandt ud af det påvirkede deres privat kunder,at de ikke øjeblikligt rullede den indstilling tilbage som gav problemet,de ved jo præcis hvad det er,men vælger ikke at gøre noget ved det i månedsvis.

Men det beviser jo bare endnu engang,at Yousee er ligeglade med deres privat kunder.

Og at @Kasper så ovenikøbet siger,jamen det påvirker jo kun kunderne der har en forbindelse på over 300Mbit,det er sgu også os der har det dyreste abonnement,og vi har jo valgt den hastighed af en grund,som Yousee så vælger at blæse et stykke.

Alle os der har en forbindelse på over 300Mbit,burde sørme susme ikke betale den fulde pris,før dette er løst,som jeg dælme håber de gør snart,det er jo lige før dette er værd at tage videre til medierne. 

Omdømme 7
Badge +9

Jeg synes alligevel det er tankevækkende, hvis det er dem selv, der har lagt en konfiguration ind, som gør, at modemmet ikke kan trække mere end 20% af den betalte båndbredde (det er direkte pinligt). Hvor længe er det lige, at det her har stået på? Yousee, fortæl nu, hvad den specifikke konfiguration går ud på.

 

Far er godt nok skuffet.

 

Men det beviser jo bare endnu engang,at Yousee er ligeglade med deres privat kunder.

 

Det har vist ikke andet end Private kunder, TDC er for erhvervs kunder.

Omdømme 1
Badge

Jeg synes alligevel det er tankevækkende, hvis det er dem selv, der har lagt en konfiguration ind, som gør, at modemmet ikke kan trække mere end 20% af den betalte båndbredde (det er direkte pinligt). Hvor længe er det lige, at det her har stået på? Yousee, fortæl nu, hvad den specifikke konfiguration går ud på.

 

Far er godt nok skuffet.

 

Men det beviser jo bare endnu engang,at Yousee er ligeglade med deres privat kunder.

 

Det har vist ikke andet end Private kunder, TDC er for erhvervs kunder.

@Radiomanden Og syntes du det gør situationen bedre?

Omdømme 7
Badge +9

Hej Alle 

Vi har netop fået mulighed for at tilbyde et midlertidigt fix, som retter hastighedsproblemet på port 443. Bemærk: Hvis routeren nulstilles, så forsvinder denne midlertidige rettelse.


Hvis man allerede har en fejlmelding omkring dette hos os, så skulle man gerne opleve, at dette er sat i værk snarest. Men har man ikke, så send gerne en privatbesked til @Louise eller @Kasper, så vil vi hjælpe med at facilitere dette midlertidige fix på din forbindelse. 

Der arbejdes fortsat på at få effektueret den “globale” rettelse, som forventes at ske meget snart.


God dag til alle.

Hej Alle 

Vi har netop fået mulighed for at tilbyde et midlertidigt fix, som retter hastighedsproblemet på port 443. Bemærk: Hvis routeren nulstilles, så forsvinder denne midlertidige rettelse.


Hvis man allerede har en fejlmelding omkring dette hos os, så skulle man gerne opleve, at dette er sat i værk snarest. Men har man ikke, så send gerne en privatbesked til @Louise eller @Kasper, så vil vi hjælpe med at facilitere dette midlertidige fix på din forbindelse. 

Der arbejdes fortsat på at få effektueret den “globale” rettelse, som forventes at ske meget snart.


God dag til alle.

Dette burde være sket for ca et halvt år siden. Men hva så hvis man er nødsaget til at nulstille router. Skal man så kontakte jer hver gang for at få lov til at få hvad man betaler for? 😅 Det der "meget snart" synes jeg vi har hørt før... Hvorfor kan der ikke kommes med en dato? Du har selv sagt det rammer jeres højest betalende privat kunder. Burde det ikke være lidt højere prioritet?

Angående den “interne viden”, kunne det havde været rart at vide at det ikke var firmware som var problemet, hvis det var vidst. For flere måneder siden talte jeg også med teknisk support og fik at vide at det var et problem skabt af nogle “partnere” og at der ikke var noget at gøre end at vente på at de får det fikset.

Efter nogle måneder fandt jeg denne tråd og “problemer med hastighed på port 80” og da der ikke blev sagt det ikke var et firmware problem, troede jeg bare at det var sandt. Jeg skrev til support igen og spurgte om en updatering, da der var på dét tidspunkt gået ca. 2 måneder siden Kasper havde sagt “problemet er sendt videre og der arbejdes på det”, så jeg spurgte support om der var noget nyt, og hvis ikke, så vil jeg gerne have den gamle v2 router model tilbage.

Supporten sagde fint, “vi kan ikke sende den da vi ikke har den på lager, så jeg reserverer den på en butik nær dig”, fik en besked om at den var klar til at hente, og kom så derop, og talte med en forvirret medarbejder som fortalte han ikke har haft den på lager i over et halvt år.

Det var så også det sidste skub som fik os til at ændre udbyder, så der kommer forhåbenligt også noget godt ud af det.

Omdømme 2

Hvor længe har Yousee reelt været bekendt med denne fejl? Mit internet har været mildest handicappet i månedsvis nu, og alligevel er der ikke kompensation? Det kan da kun være fordi i VED at det har ramt så mange, og det bliver RIGTIG dyrt i kolde kontanter at kompensere folk.

 

@ptc det lyder altså som noget spicy info du har fået fat i der, gad vide om nogle medier er interesseret i det ;)

Bladet Ingeniøren har skrevet om sagen og at det er en forkert konfiguration af coax-nettet.

Havde lagt et link til artiklen ind her, men har slettet linket igen da der kun er adgang hvis man har et login til Ingeniøren. Ikke muligt at slette hele dette opslag.

 

Bladet Ingeniøren har skrevet om sagen og at det er en forkert konfiguration af coax-nettet.

Havde lagt et link til artiklen ind her, men har slettet linket igen da der kun er adgang hvis man har et login til Ingeniøren. Ikke muligt at slette hele dette opslag.

 

En konfiguration der blev lavet for at tilgodese en af deres erhvervskunder. At det gik ud over alle os med dyre forbindelser er bare ikke så højt prioriteret 😅

Hvor længe har Yousee reelt været bekendt med denne fejl? Mit internet har været mildest handicappet i månedsvis nu, og alligevel er der ikke kompensation? Det kan da kun være fordi i VED at det har ramt så mange, og det bliver RIGTIG dyrt i kolde kontanter at kompensere folk.

 

@ptc det lyder altså som noget spicy info du har fået fat i der, gad vide om nogle medier er interesseret i det ;)

Tanken har skam strejfet mig ;)

@Kasper @Louise @ptc @Logan @MS-ERIK @Mulsen @Radiomanden @Slangefar @PW @René H. @Mikkel91 @AlphaAron @Kristian R @mkh. 

 

Nu har Yousee haft glæden af, at være fokuspunkt i Kontant før- det kunne være posen skulle rystes igen. Jeg er færdig med at tale med kundeservice, da tilliden er uigenkaldeligt brudt. Der skal åbenbart andre midler til.

Omdømme 2

Jeg er ude af skidtet, heldigvis. Hold k*** hvor er der gået mange timer med fejlfinding på egen pc, chat support, mobil support, forumsupport, teknikerbesøg, hvor tekniker aldrig kom, også fysisk yousee forretning. Til hvad? Ingen verdens nytte HAHA. So far so good med Fastspeed. Har prøvet med modem og fik min 1000/500 som lovet. Nu kører jeg bridge mode med wifi 6e router, og kunne ikke ønske mig bedre. TAK FASTSPEED. 

Nå, så skete der sørme noget. 🙂 Genstart modemmet for at få fat i nyeste konfiguration.

Omdømme 7
Badge +9

Nå, så skete der sørme noget. 🙂 Genstart modemmet for at få fat i nyeste konfiguration.

Hej Alle 

Vi kan bekræfte, at der er foretaget ændringer i nettet, som effektueres ved genstart af routeren. 

Dermed skulle problemet nu være elimineret😊

God dag.
 

Problemet er ikke løst, der er blot sket en forbedring.

Disse 2 billeder viser min download hastighed på Steam, med VPN slået henholdsvis til og fra.

 

 


 

Omdømme 7
Badge +9

Hej @Sitch89 

Har du prøvet at genstarte routeren og evt. tjekket i settings på steam om der er en cap på, hvor meget båndbredde der må bruges til download på din forbindelse? 

Ny hastighedsbegrænsing er sat i værks. Denne gang 50MB/sek! Så nu er det “KUN” en 50% reduktion :D……………….

Hej @Sitch89 

Har du prøvet at genstarte routeren og evt. tjekket i settings på steam om der er en cap på, hvor meget båndbredde der må bruges til download på din forbindelse? 

Routeren genstartede jeg som det første, da det er standard rutine. 

Hvis der havde været en begrænsning på Steam, så havde den holdt sig til den begrænsning- VPN slået til eller fra.

Begrænsningen ligger fortsat hos jer.

Nå, jeg kan så ikke teste med, da jeg sidder på en 300 Mbit/s. 🙂

Hvis I holder øje med modemmets CPU-forbrug, hvordan ser det så ud ved belastning? Der er nemlig ikke umiddelbart noget at se ved en belastning på 300 Mbit/s.

Sammenlign evt CPU-forbrug ved at downloade herfra (port 80): http://bks-speedtest-1.tele2.net/

Hvad med https://fast.com/ ?

 

Nå, jeg kan så ikke teste med, da jeg sidder på en 300 Mbit/s. 🙂

Hvis I holder øje med modemmets CPU-forbrug, hvordan ser det så ud ved belastning? Der er nemlig ikke umiddelbart noget at se ved en belastning på 300 Mbit/s.

Sammenlign evt CPU-forbrug ved at downloade herfra (port 80): http://bks-speedtest-1.tele2.net/

Hvad med https://fast.com/ ?

 

Fuld skrue på Tele2 med VPN aktiveret. Ca. 80-90% CPU forbrug.

7 MB/s med VPN deaktiveret, 9% CPU forbrug.

fast.com er en lidt anden historie.

Fuld skrue med VPN deaktiveret, ca 30% CPU forbrug.
880 mbit/s, 60% CPU forbug med VPN aktiveret.

 

YouSees klagenævn må have et ring i morgen :)

Omdømme 7
Badge +9

Hej @Sitch89 og @ptc 

Det er underligt, at I stadig har problemer, når konfigurationen nu er ændret i nettet og routeren er genstartet.

I kan prøve at nulstille routeren ellers så vil jeg sende jer en privatbesked om lidt, så vi kan få oprettet en fejl på det ved vores remote support. Så undersøger de nærmere og sørge for opfølgning på det.

Besvar