Spørgsmål

coax nye bokse, tv hakker


Badge

Hej 

efter at ha modtaget nye bokse , hakker mit TV helt vild , havde ingen problemer førhen , men nu er det umuligt at se TV … jeg har Coax forbindelse 

 


9 Kommentarer

humax 4000 i stedet for 2000? Så kan det måske forklares med at grundpakkens kanaler har fået nye frekvenser - hvor der sker indstråling (dårlige kabler, stik, signalfordeler, etc) . 

Omdømme 7
Badge +9

Hvilken version er de opdateret med? Måske du kan tvinge en opdatering igennem, der har jo været nogle problemer med de 4000 bokse…

Badge

4.56.2 står der i version 

Omdømme 7
Badge +9

Så har du sidste nye version, problemet kan være som Logan skriver…

Omdømme 6
Badge +8

Hej @goose 

Det kan sagtens være som Logan skriver, at der er tale om indstråling. 

Hvordan ser din installation ud, nu hvor du har flere bokse? Har du en fordeler siddende som deler signalet ud, eller evt. en forstærker med strøm? 

Badge

Ja der er en fordeler som sender ud til 2 stk , men det virkede med de gamle og det er kun den ene som driller voldsomt nu 

Omdømme 6
Badge +8

Hvis det kun er den ene, så tyder det yderligere på, at der kan være tale om indstråling. Hvis det var signalet udefra, så burde begge bokse drille. Der er dog naturligvis undtagelser, så jeg kan ikke sige med sikkerhed at det er indstråling. 

Kan du prøve at teste udenom fordeleren direkte til en af dine bokse? 

Omdømme 7
Badge +9

Det er heller ikke uden betydning hvordan man fordeler signalet, der er den gode måde og der er den dårlige.

men det virkede med de gamle og det er kun den ene som driller voldsomt nu 

Det er ikke unormalt at støj i antenneinstallationen kun ødelægger enkelte frekvenser. Er det tilfældigvis kun kanaler i grundpakken, som er ramt af det nye problem (humax 2000 vs 4000)?

Hvis stikket på et antennekabel ikke er monteret ordentligt, kan en berøring af det medføre støj/indstråling, som ikke var der før...

Besvar