Svar

DR radioprogrammer


Omdømme 1
Badge

Jeg kan ikke afspille DR radioprogrammer på min Argon net2 internetradio.

icon

Bedste svar af Louise 6 February 2024, 11:16

Se original

134 Kommentarer

Omdømme 7
Badge +9

Jo det skal man, men det er jo ikke nødvendigvis på anden platform end den alle adgang til, nemlig FM.

Fik Email fra YouSee i går  :

 

‘’Dit internetabonnement bliver ændret     

     Hej Kenneth

Den 1. juli 2024 udgår det internetabonnement, du har i dag. Derfor får du et nyt internetabonnement, hvor prisen vil stige grundet øgede omkostninger til netværksleverandøren.’’ 

 

haha Nå så dét tror i YouSee...på det tidspunkt er jeg long gone  Betale ENDNU mere for at YouSee gider at blokere Danmark Radio….nej vel

Omdømme 2

@Louise , jeg vil lige høre om du har noget nyt at fortælle inden jeg skifter til en konkurrent. Noget der kan få mig til at blive hos YouSee.  Har I taget kontakt til Danmarks Radio. Er der overhovedet sket noget de sidste 14 dage?
 

 

Er det kun på internetradioer som f.eks. Argon og tilsvarende, at DR’s radioprogrammer ikke kan afspilles, eller kommer problemet også ved forsøg på afspilning i browser på PC eller i app på mobil enhed?

Virker afspilning på denne side: https://www.dr.dk/lyd ?

Virker afspilning af DR-radio via YouSee Musik i browser eller app (hvis der er adgang til denne) ?

Virker afspilning af DR-radio på tjenesten TuneIn ?

Virker afspilning af DR-radio via Apple Music (på en Apple-enhed) ?

En internetradio har sandsynligvis også enten DAB eller FM eller begge dele. Det kræver en antenne, som ofte blot behøver at være en stump ledning eller en indbygget teleskopantenne hvis radioen har den indbygget.

Af beredskabshensyn bør man have en transportabel batteridrevet radio med DAB og/eller FM, som også skal virke ved strømafbrydelse og internetafbrydelse, og som skal kunne afspille DR’s radiokanaler.

 

Er det kun på internetradioer som f.eks. Argon og tilsvarende, at DR’s radioprogrammer ikke kan afspilles, eller kommer problemet også ved forsøg på afspilning i browser på PC eller i app på mobil enhed?

Virker afspilning på denne side: https://www.dr.dk/lyd ?

Virker afspilning af DR-radio via YouSee Musik i browser eller app (hvis der er adgang til denne) ?

Virker afspilning af DR-radio på tjenesten TuneIn ?

Virker afspilning af DR-radio via Apple Music (på en Apple-enhed) ?

En internetradio har sandsynligvis også enten DAB eller FM eller begge dele. Det kræver en antenne, som ofte blot behøver at være en stump ledning eller en indbygget teleskopantenne hvis radioen har den indbygget.

Af beredskabshensyn bør man have en transportabel batteridrevet radio med DAB og/eller FM, som også skal virke ved strømafbrydelse og internetafbrydelse, og som skal kunne afspille DR’s radiokanaler.

 

Nej Min er en Hama DIT2006BT InternetTuner   HAR virket før med YouSee men så fik vi ny router jo og så er der blokeret til Danmarks Radio  (og NEJ DAB virker heller ikke med DR )

...jeg er sikker på man kan hører det via pc osv   MEN det kan ikke være meningen jo.Vi betaler YouSee i dyre domme og så får vi dét her...Nej tak

(kan også stille mig op på taget med en antenne i hånden ikk ? )   

SERVICE YOUSEE   COME ON

Omdømme 2

Er det kun på internetradioer som f.eks. Argon og tilsvarende, at DR’s radioprogrammer ikke kan afspilles, eller kommer problemet også ved forsøg på afspilning i browser på PC eller i app på mobil enhed?

Virker afspilning på denne side: https://www.dr.dk/lyd ?

Virker afspilning af DR-radio via YouSee Musik i browser eller app (hvis der er adgang til denne) ?

Virker afspilning af DR-radio på tjenesten TuneIn ?

Virker afspilning af DR-radio via Apple Music (på en Apple-enhed) ?

En internetradio har sandsynligvis også enten DAB eller FM eller begge dele. Det kræver en antenne, som ofte blot behøver at være en stump ledning eller en indbygget teleskopantenne hvis radioen har den indbygget.

Af beredskabshensyn bør man have en transportabel batteridrevet radio med DAB og/eller FM, som også skal virke ved strømafbrydelse og internetafbrydelse, og som skal kunne afspille DR’s radiokanaler.

Jeg har kun problemet via min nykøbte Roberts Stream 94i - svarende til Argon. Det virker alle øvrige steder. Også på min CAMBRIDGE AUDIO CXN100, samt en Logitech Squeezebox, som begge også afspiller via internettet, Jeg kan ikke gennemskue hvor det virket på Cambridge og Logitech men ikke på Robert.

Omdømme 7
Badge +9

DAB modtages jo med antennen i Radioen, så det skulle gerne virke. Dog ikke nødvendigvis ikke lige god modtagelse alle steder.

Omdømme 2

DAB modtages jo med antennen i Radioen, så det skulle gerne virke. Dog ikke nødvendigvis ikke lige god modtagelse alle steder.



DAB virker hos mig…

DAB modtages jo med antennen i Radioen, så det skulle gerne virke. Dog ikke nødvendigvis ikke lige god modtagelse alle steder.

muligt det ‘skulle’ men det gør det altså ikke

Omdømme 7
Badge +9

Det skulle det generelt også gerne, med i f.eks beton byggeri kan der være problemer.

Det skulle det generelt også gerne, med i f.eks beton byggeri kan der være problemer.

Bor ikke i beton..men du misser vist pointen her, min ven. Som sagt SKAL det bare virke vi betaler YouSee for det,længere er den faktisk ikke.  Fra 1.Maj  skifter jeg udbyder for man kan høre YouSee er på herrens mark med det her problem.

Omdømme 6
Badge +8

@Louise , jeg vil lige høre om du har noget nyt at fortælle inden jeg skifter til en konkurrent. Noget der kan få mig til at blive hos YouSee.  Har I taget kontakt til Danmarks Radio. Er der overhovedet sket noget de sidste 14 dage?
 

 


Som jeg skrev tidligere, så kan jeg ikke sige om vi har kontaktet DR eller ej. Jeg kan blot sige, at dem der er på sagen og som skal involveres, de er involveret og informeret. Mere kan jeg ikke gå i detaljer her. 

Derudover, så har vi fortsat ikke fået en tidshorisont fra f-secure. Så jeg har ikke noget nyt at bringe - desværre. 

Omdømme 2

@Louise , jeg vil lige høre om du har noget nyt at fortælle inden jeg skifter til en konkurrent. Noget der kan få mig til at blive hos YouSee.  Har I taget kontakt til Danmarks Radio. Er der overhovedet sket noget de sidste 14 dage?
 

 


Som jeg skrev tidligere, så kan jeg ikke sige om vi har kontaktet DR eller ej. Jeg kan blot sige, at dem der er på sagen og som skal involveres, de er involveret og informeret. Mere kan jeg ikke gå i detaljer her. 

Derudover, så har vi fortsat ikke fået en tidshorisont fra f-secure. Så jeg har ikke noget nyt at bringe - desværre. 



KAN eller VIL ikke sige, hvem I har kontakt med. Uanset hvad der er årsagen, er det for mig, komplet uforståeligt. Jeg må konstatere, at i de 2 mdr. denne tråd har eksisteret, er der ikke fremkommet nogen brugbar information. Så hvis nogen ønsker at høre Danmarks Radio via internettet, er tvunget til at skifte leverandør - og det må jeg jo så gøre.

Spørgsmålet om DR virker i en browser på PC var et forsøg på at indkredse problemet, ikke at man skulle bruge PC fast for at høre DR. Der kan være en afgørende forskel mellem brug af f.eks. en Argon internetradio og brug af en browser på PC. På PC kontaktes DR’s internetadresse direkte, en Argon internetradio kan fungere via en særlig internetadresse, hvor adgang til alle radiostationerne er samlet (både DR og tusindvis andre fra hele verden). Det er måske noget på denne særlige adresse som F-secure blokerer for. Måske kan en løsning være en indstilling enten i internetradioen eller på den særlige adresse som internetradioen benytter sig af.

Der kan være flere oplysninger i manualen til internetradioen.

Kan ikke selv afprøve dette, da internet haves fra anden udbyder end YouSee, og har derfor ikke problemet.

Jeg har Argon iNet3 og Hama IR111M5 internet radioer. Den sidste har ikke DAB+

Ingen af dem kan tage DR programmerne mere på nettet. Argon kan på DAB+. De kunne begge engang i mellem tidligere modtage DR over internettet

Disse radioer fungerer fint i mit sommerhus  i Jylland hvor Altibox er udbyderen. Altibox skiftede router i Påsken og alt fungerede perfekt før og efter.

Jeg har lige prøvet at koble min Iphone ind i mellem Hama og Yousee routeren. Iphonen er på WiFi via Yousee routeren og radioen går så på iphonen som bruges som internetadgang / internetdeling. Med denne kobling er det en leg at komme på DR programmerne og det sker med det samme, hvergang.

Kan det tænkes at en billig fx Wi-Fi Repeater s.s. TP-Link kunne løse problemet på samme måde? 

Den kunne kobles permanent ind i mellem. Det kan iphonen af gode grunde ikke.

 

Kan problemet have sammenhæng med den beskrivende tekst, der følger med internet radiostationerne?

Har opdaget at i teksten fra DR’s kanaler er internetadressen tilføjet den beskrivende tekst, det er den ikke hos andre radiostationer som der er kigget på. Undersøgt på iPhone med UNDOK-appen, der kan styre en Argon-internetradio.

Det kan måske forvirre F-secure, der kan opfatte det som om noget er galt.

Hvis det er årsagen er det enten DR eller F-secure, der skal lave en ændring.

Hvis det ikke er årsagen, kan YouSee så ikke oplyses hvad det er der adskiller DR radio fra alle andre?

Nu har jeg lige været på F-Secure hjemmeside, og her står at understøttelse af F-Secure SENSE router ikke længere understøttes efter 31. december 2023. Vil det sige at I benytter en router som ikke længere understøttes?

@Liffer Det er F-Secures egen fysiske router. I denne sammenhæng er Sense et softwaremodul, som er lagt ind i Yousees routere (Sagemcom D6 og 3890). Det udfases ikke.

Omdømme 7
Badge +9

Det må være deres egen Router.  

Det er der i 3890 og D6 er lavet til You See.

En simpel extender hjalp ikke på problemet

Omdømme 2

Jeg talte med YouSee i går d. 19. April, for at opsige mit abonnement. Her fik jeg at vide, at der ville komme nyt omkring problemet med f-Secure. Er det noget @Louise kan bekræfte.

Så jeg er indtil videre stadig YouSee kunde…

Jeg talte med YouSee i går d. 19. April, for at opsige mit abonnement. Her fik jeg at vide, at der ville komme nyt omkring problemet med f-Secure. Er det noget @Louise kan bekræfte.

Så jeg er indtil videre stadig YouSee kunde…

..vist endnu ‘en sludder for en sladder’  mon ikke ?

@mooens Det er vel bare den der midlertidige rettelsesdato, som mange af medarbejderne kludrer rundt i…?

Jeg har i to år forsøgt at få svar på, hvorfor man ikke kan deaktivere slarehanken i routeren. Den, som fortæller F-Secure om ens færden på internettet (den behøver ikke være aktiv, når sikkerheden er deaktiveret). Giver det en eller anden rabat til Yousee? Det er op ad bakke det her.

Er det kommunikationen mellem internetradioen og dr.dk der blokeres eller er det kommunikationen mellem internetradioen og den portal som internetradioen benytter for at få adressen på selve radiostationen, der blokeres?

Til en Argon internetradio findes portalen “Frontier Nuvola Smart Radio” hvor internetradioen er registreret og hvor man bl.a. kan definere favoritstationer.

Hvis https://www.dr.dk/lyd virker i en browser men interneradioen ikke virker kan det tyde på at problemet ligger i kommunikationen mellem internetradioen og den benyttede portal. Hvis det hverken virker i en browser eller i internetradioen tyder det på at problemet ligger i kommunikationen mellem internetradioen og DR. Problemet synes at bestå i at der sendes data gennem YouSees router som F-Secure Sense af en eller anden grund finder mistænkeligt eller fejlbehæftet og derfor blokerer.

Man kan prøve at logge på den benyttede portal, som kan være https://smartradio.frontier-nuvola.net/, og gå til siden med favoritter. Da stedet fornylig har ændret i login-proceduren skal man muligvis nulstille adgangskoden og oprette en ny adgangskode, eller oprette adgang hvis man ikke allerede er registreret. Har man DR blandt favoritterne, kan de så afspilles, hvis ikke så prøv at slette dem og tilføje dem igen. Check også om den internetradio man har, er registreret korrekt.

Derefter bør man genstarte routeren og tage strømmen helt fra internetradioen, vente et par minutter og sæt strømmem på igen.

Omdømme 2

@MS-ERIK Jeg bruger nuvola.net, og det har ikke løst problemet.

Besvar