Svar

DR radioprogrammer



Vis første besked

134 Kommentarer

Omdømme 2

Hej @Lja1965 

Jeg forstår godt, at I er trætte af at vente. Der er ingen tvivl om, at fejlen har stået på længe.

Som vi har nævnt flere gange i tråden her, så er det desværre ikke en fejl vi kan løse på egen hånd, da den skal løses af (eller i samarbejde med) f-secure. 

Vi har tidligere bedt om en status herfra, men har intet modtaget - jeg vil gerne prøve at rykke for det igen, i håb om at det lykkes denne gang, men jeg kan ikke garantere noget. 
 

Jeg forstår ikke, at Yousee ikke tager kontakt til DR. Som jeg oplever det, så er det jo kun DR, som har problemet, så løsningen ligger måske hos DR.

Har I haft kontakt til DR?
 

 

 

Ok  Her er noget nyt.

Har lige talt med ILDA fra Yousee kundesupport,som siger F-Secure har lovet at komme med en melding senest den 22 April 2024,så må vi se hvad de siger.

( jeg fik lov til at bruge ILDA’S navn , hun står 100% bag sin udtalelse  )

Ellers skifter jeg til 3internet, det her kan ikke fortsætte

 

...mærkeligt at Loise (Moderator) ikke ved dette

Omdømme 6
Badge +8

Ok  Her er noget nyt.

Har lige talt med ILDA fra Yousee kundesupport,som siger F-Secure har lovet at komme med en melding senest den 22 April 2024,så må vi se hvad de siger.

( jeg fik lov til at bruge ILDA’S navn , hun står 100% bag sin udtalelse  )

Ellers skifter jeg til 3internet, det her kan ikke fortsætte

 

...mærkeligt at Loise (Moderator) ikke ved dette


Jeg beklager, men den information du har fået er forkert. 

Den dato Ilda har givet dig, er den dato der rigtigt nok står i vores system - men det er fordi der SKAL være en slutdato, når vi laver en generel fejl. Denne slutdato er blevet rykket mange gange efterhånden. Jeg sidder selv i det team der opdaterer de her generelle fejlmeldinger, så jeg ved at det er det der er tilfældet, og det altså ikke er fordi at vi har fået en dato fra f-secure. Det var det samme sidst du fik en tidshorisont der hed 8/3. 

Vi har ikke fået en officiel tidshorisont fra f-secure, så jeg kan naturtligvis ikke udelukke at de har rettet fejlen til den dato - men hvis jeg skal være ærlig, vil jeg ikke forvente det, taget historikken i betragtning. 

Du vælger naturligvis selv hvad du vil tro på. Hvis der var en reel tidshorisont, så havde vi selvfølgelig oplyst den herinde, eftersom der er så mange der spørger efter én. 
 

Ok  Her er noget nyt.

Har lige talt med ILDA fra Yousee kundesupport,som siger F-Secure har lovet at komme med en melding senest den 22 April 2024,så må vi se hvad de siger.

( jeg fik lov til at bruge ILDA’S navn , hun står 100% bag sin udtalelse  )

Ellers skifter jeg til 3internet, det her kan ikke fortsætte

 

...mærkeligt at Loise (Moderator) ikke ved dette


Jeg beklager, men den information du har fået er forkert. 

Den dato Ilda har givet dig, er den dato der rigtigt nok står i vores system - men det er fordi der SKAL være en slutdato, når vi laver en generel fejl. Denne slutdato er blevet rykket mange gange efterhånden. Jeg sidder selv i det team der opdaterer de her generelle fejlmeldinger, så jeg ved at det er det der er tilfældet, og det altså ikke er fordi at vi har fået en dato fra f-secure. Det var det samme sidst du fik en tidshorisont der hed 8/3. 

Vi har ikke fået en officiel tidshorisont fra f-secure, så jeg kan naturtligvis ikke udelukke at de har rettet fejlen til den dato - men hvis jeg skal være ærlig, vil jeg ikke forvente det, taget historikken i betragtning. 

Du vælger naturligvis selv hvad du vil tro på. 
 

Ok  dér gik min grænse så.

Sorry men jeg skifter til 3Internet  nu  

Omdømme 6
Badge +8

I forlængelse af min sidste kommentar, så har jeg nu prøvet at gå en anden vej ifht. at skaffe en tidshorisont - jeg håber, at det giver mig et eller andet jeg kan give videre. I så fald, vender jeg tilbage her i tråden, naturligvis. 

Omdømme 2

Louise, hvordan ved I at fejlen ligger hos f-Secure. Har de anerkendt, at det er dem der har en fejl. Hvis ikke, så må jeg gentage mit spørgsmål, som du måske har overset.

Har i kontaktet Danmarks Radio?

Omdømme 7
Badge +9

Det er F Secure der er problemet. Det er Sense i F Secure der blokerer, som Kasper også her skrevet her i tråden.

Det er F Secure der er problemet. Det er Sense i F Secure der blokerer, som Kasper også her skrevet her i tråden.

Yousee er kun kommet med påstande. De har også antydet, at problemet ikke ligger lokalt i routeren - der, hvor Sense normalt bor. Folk har prøvet at deaktivere sikkerheden i routeren, uden det hjælper noget.

Yousee bør åbent fortælle, hvad der sker her.

Man kan heller ikke deaktivere sladrehanken i routeren, som fortæller F-Secure om alle de steder, man besøger på internettet. Er der en sammenhæng, når deaktivering ikke giver netradioen adgang…?

Omdømme 2

Det er F Secure der er problemet. Det er Sense i F Secure der blokerer, som Kasper også her skrevet her i tråden.

Hvis jeg var tekniker i den sag, så ville jeg undersøge hvad det er hos DR der trigger Sense til at reagere. Det er jo kun DR’s kanaler der har problemet.

Selv om det er Sense der blokerer, så er det nok lettere at få DR til at ændre deres opsætning, så den ligner alle øvrige stationer, end at få F-Secure til at ændre deres.

Jeg mangler stadig at høre om YouSee har taget kontakt til DR.

Lad mig høre jeg jeg er helt forkert den…

 

Omdømme 2

Jeg har selvfølgelig selv kontaktet DR, og har netop fået følgende svar.

”Fejlen er ikke hos DR. Det er en fejl YouSee har, hvis du taler med andre, der ikke har YouSee som leverandør, så oplever de ikke fejlen.”

 

Så det er jo helt at det er kombinationen af YouSee/F-Secure og DR der giver problemer. De øvrige udbydere anvender øjensynligt ikke F-Secure, eller…?

Omdømme 6
Badge +8

F-secure har anerkendt at fejlen skal rettes af dem, ja. Jeg kan ikke komme nærmere ind på hvem de så har kontaktet ifbm. rettelsen, men jeg går da stærkt ud fra, at hvis de har behov for DRs hjælp til at løse fejlen, så kontakter de DR. 

Jeg ligger ikke inde med info om hvorvidt YouSee har været i kontakt med DR, men det er umiddelbart heller ikke noget vi ville gå i detaljer med herinde - især ikke, når det ikke er os der står for fejlretningen i dette tilfælde. 

Omdømme 6
Badge +8

Jeg har selvfølgelig selv kontaktet DR, og har netop fået følgende svar.

”Fejlen er ikke hos DR. Det er en fejl YouSee har, hvis du taler med andre, der ikke har YouSee som leverandør, så oplever de ikke fejlen.”

 

Så det er jo helt at det er kombinationen af YouSee/F-Secure og DR der giver problemer. De øvrige udbydere anvender øjensynligt ikke F-Secure, eller…?


Det er helt korrekt at fejlen ikke ligger hos DR. Det mener jeg heller ikke at vi har givet udtryk for, nogen steder i tråden. 

Vi har hele tiden sagt at fejlen ligger hos f-secure, som vi benytter. Jeg ved ikke lige på stående fod, om andre udbydere også benytter f-secure, men det er korrekt, at bruger man ikke f-secure, vil man ikke have problemet. 

Jeg har selvfølgelig selv kontaktet DR, og har netop fået følgende svar.

”Fejlen er ikke hos DR. Det er en fejl YouSee har, hvis du taler med andre, der ikke har YouSee som leverandør, så oplever de ikke fejlen.”

 

Så det er jo helt at det er kombinationen af YouSee/F-Secure og DR der giver problemer. De øvrige udbydere anvender øjensynligt ikke F-Secure, eller…?


Det er helt korrekt at fejlen ikke ligger hos DR. Det mener jeg heller ikke at vi har givet udtryk for, nogen steder i tråden. 

Vi har hele tiden sagt at fejlen ligger hos f-secure, som vi benytter. Jeg ved ikke lige på stående fod, om andre udbydere også benytter f-secure, men det er korrekt, at bruger man ikke f-secure, vil man ikke have problemet. 

..derfor ringede jeg til 3Internet i går, og  de bruger IKKE F-Secure,   Så fra 1.Maj skifter jeg til dem

Omdømme 2

Nu har denne tråd kørt i 2 måneder, og der er ikke udsigt til en løsning, så det ser ud til at hvis jeg ønsker en løsning, så må jeg gøre sm BlixtBaby.

 

Yousee venter, måske lidt naivt, at f-Secure retter fejlen. YouSee har åbenbart ikke en aftale om hvornår den såkaldte fejl bliver rettet.

@Louise Jeg har flere gange spurgt til det med at deaktivere sikkerheden i routeren. Hvorfor gør det ingen forskel? Bliver den reelt ikke deaktiveret, når man trykker på knappen?

Omdømme 2

Jeg har undersøgt om Waoo bruger F-Secure. Det gør de ikke.
Så med mindre YouSee/Louise kommer med et eller andet nyt, der giver mig en tro på en løsning, så bliver der nok tale om et skifte til Waoo.

Omdømme 6
Badge +8

@Logan; jeg har svaret tidligere i tråden, at vi ikke herfra ved præcis hvor fejlen ligger - dvs. selvom fejlen skulle ligge i Sense-delen (det er det vi har fået at vide i hvert fald) så er det ikke ensbetydende med, at det kan løse problemet at slå Sense fra. Det kan ligge “længere ude” i teknikken, og måske være mere overordnet, end at det specifikt er i Sense hos den enkelte bruger. Selvom man deaktiverer hele Sikkerhedspakken, så er firmwaren jo stadig på routeren. Uden at kunne sige det med sikkerhed, så forestiller jeg mig at det er dér fejlen skal findes - men det er et bud, da det ikke er info vi ligger inde med. 

Vi har i dag fået en tilbagemelding fra den afdeling der har den direkte kontakt til f-secure, og de bekræfter at f-secure stadig ikke har en tidshorisont. 

@Louise “Længere ude i teknikken” er nødt til at give teknisk mening. Sense ligger i lokalt i routeren. Dvs. der er ikke noget “længere ude”, hvis sikkerheden i routeren deaktiveres.

Ligesom den omtalte sladrehank ikke kan deaktiveres (alle dns-opslag sendes til F-Secure). Der er flere problematikker her.

Da Yousee kan bekræfte, at Sense er synderen, så tænkte jeg, at jeres tekniske afdeling havde styr på hvordan og hvorledes…

Der er nogle ret strikse regler (på højt niveau) i forhold til folks privatliv.

Omdømme 6
Badge +8

Vi har fået at vide at fejlen skulle ligge i Sense-modulet - det kan være det viser sig, at det slet ikke er tilfældet, og at det er derfor at det ikke virker at deaktivere. Jeg ved det ikke, så jeg kan ikke give dig et konkret svar.

Jeg kommer heller ikke til at kunne give dig et konkret svar, da det ikke er noget vi ligger inde med eller kommer til at gå mere i dybden med her.

F-secure er på sagen, og det er lidt det eneste vi kan sige nu og her.

Er det prøvet at bruge en anden DNS-server, f.eks. Googles med IP 8.8.8.8, som indtastes direkte i internetradioen?

Det kræver at automatisk hentning af DNS-serveradresse slås fra. Måske bliver man nødt til at slå automatisk tildeling af IP-adresser fra, som så skal indtastes manuelt i internetradioen, der herved får en statisk IP-adresse.

Det vil dreje sig om IP-adresse (skal være entydigt), undernetmaske (255.255.255.0) og standardgateway (routerens IP-adressse).

 

 

Omdømme 2

Jeg har prøvet Eriks forslag. Det hjalp desværre ikke. 


Jeg forstår simpelthen ikke at YouSee ikke agerer mere ansvarligt, og tager deres kunders problem alvorligt, og tager fat i DR, for at forsøge at løse problemet, i stedet for blot at blive ved med at nævne at f-Secure “er på sagen”. Det ser jo ikke ud til at være en gangbar vej.

 

Er det bare mig, der mener at YouSee bør tage en snak med DR, for at finde en løsning, i stedet for blot at tale om hvem der har fejlen. YouSee/f-secure virker jo med alle andre kanaler, end DR’s kanaler.

Lad mig høre hvad I mener?

 

 

Hvis F-secure blokerer for modtagelse af danske nationale public-service programmer, som er skattefinansieret (d.v.s. DR’s radiokanaler) så de ikke kan modtages via internet på normalt modtagerudstyr til internetradio må YouSee overveje at afslutte samarbejdet med F-secure og finde en sikkerhedsløsning fra et andet firma, der fungerer ved danske forhold. Eller også vil kunderne opsige bredbånd hos YouSee og skifte til en udbyder, hvor internetradio fra DR fungerer.

og så står vi op til en ny dag med Danmarks Radio til morgenkaffen …..Nå nej , tak YouSee ☹️

I forhold til DNS, blokering og Sense, så bliver dns-trafikken hijacket (port 53). Dvs. dns-blokering sker uanset hvilken dns-server man benytter.

I forhold til DNS, blokering og Sense, så bliver dns-trafikken hijacket (port 53). Dvs. dns-blokering sker uanset hvilken dns-server man benytter.

SKAL man ikke kunne høre danmarks Radio egentligt   i en krise situation f.eks ??

Besvar