Svar

DR radioprogrammer


Omdømme 1
Badge

Jeg kan ikke afspille DR radioprogrammer på min Argon net2 internetradio.

icon

Bedste svar af Louise 6 February 2024, 11:16

Se original

134 Kommentarer

Man kan evt. slå “smart home beskyttelse” fra i routeren/modemmet med mit internet-app’en.

 

Om den er slået til eller fra gør ingen forskel på min installation - fortsat ingen mulighed for at høre DR’s radioprogrammer via netradioen.

Har du haft genstartet routeren, i det tilfælde, at deaktiveringen ikke samtig fjerner blokeringen? 

Badge +1

Man kan evt. slå “smart home beskyttelse” fra i routeren/modemmet med mit internet-app’en.

 

Om den er slået til eller fra gør ingen forskel på min installation - fortsat ingen mulighed for at høre DR’s radioprogrammer via netradioen.

Har du haft genstartet routeren, i det tilfælde, at deaktiveringen ikke samtig fjerner blokeringen? 

 

En genstart løser ikke problemet. Første gang man tænder for netradioen efter en genstart kan man komme på DR, næste gang er adgangen igen blokeret. Andre netradiostationer virker perfekt.

Mon YouSee kan tillade sig at tage penge for et produkt de ikke leverer?

@1virtius Hvis det skyldes Sense, og appen siger, det er deaktiveret, så må det tyde på, at det reelt ikke er deaktiveret. Det ville såmænd ikke undre mig, da hele det her nye system ikke just er fejlfrit. 

YouSee spiller ikke med åbne kort i denne sag,TYDELIGVIS ved de noget som de ikke fortæller deres kunder.De lovede mig højt og helligt ,problemet ville være løst 8 .Marts….men det er vi da vist forbi ikk’ ?

@Louise Kan Yousee bekræfte 1virtius’ iagttagelse, at problemet ikke kan løses ved at deaktivere denne sikkerhedsfunktion via app’en?

Omdømme 6
Badge +8

Som jeg forstår problemstillingen så ligger blokeringen ikke på de enkelte kunders sikkerhed - så det forklarer hvorfor det ikke kan løses af, at slå det fra. 

Vi har endnu ikke fået en tilbagemelding fra f-secure, så der er desværre ikke noget nyt i sagen lige pt. 

@BlixtBaby; hvor har du fået oplyst den dato henne? Der har nemlig ikke været nogen tidshorisont på noget tidspunkt, som vi også har skrevet her i tråden. Det undrer mig derfor, hvis en medarbejder har sagt noget andet. 

@Louise Det vil jeg da gerne høre noget mere om, hvis I har en centraliseret løsning fra F-Secure, som I ikke har fortalt om.

Produktet “Sense” ligger jo lokalt i routeren...

Som jeg forstår problemstillingen så ligger blokeringen ikke på de enkelte kunders sikkerhed - så det forklarer hvorfor det ikke kan løses af, at slå det fra. 

Vi har endnu ikke fået en tilbagemelding fra f-secure, så der er desværre ikke noget nyt i sagen lige pt. 

@BlixtBaby; hvor har du fået oplyst den dato henne? Der har nemlig ikke været nogen tidshorisont på noget tidspunkt, som vi også har skrevet her i tråden. Det undrer mig derfor, hvis en medarbejder har sagt noget andet. 

..sagde JA til I måtte optage min SUPPORT samtale da jeg ringede til jer...så det kan vel ikke være et stort problem for YouSee at chekke dét

Omdømme 6
Badge +8

Hej @BlixtBaby 

Optagede samtaler ligger ikke bare frit tilgængelige så enhver medarbejder kan lytte til dem - så det er ikke mulighed. 

Som nævnt er der dog pt. ingen tidshorisont, så jeg beklager at du er blevet lovet at det skulle være løst senest d. 8/3. 

@Louise Kan I oplyse lidt mere specifikt om, hvad der blokerer (er der forskel på D6 og 3890 i dette tilfælde)? Afhængigt af hvordan og hvorledes, kunne man måske finde på nogle workarounds...

Omdømme 7
Badge +9

@Louise Kan I oplyse lidt mere specifikt om, hvad der blokerer (er der forskel på D6 og 3890 i dette tilfælde)? Afhængigt af hvordan og hvorledes, kunne man måske finde på nogle workarounds...

Hej @Logan 

Vi har ikke lige fået indgående eller detajleret viden omkring årsag eller vejledning til workaorund udover, at det er det her Sense ved F-secure, der blokerer. Vi håber, at der snart foreligger en løsning på problemet og beklager generne mange gange.

 

@Kasper  Louise skrev for lidt siden, at det måske slet ikke er “Sense” - den, der ligger lokalt i routeren. Hvad er op og ned her? I må kunne indhente nogle oplysninger.

Sådan mere generelt, også vedr. andre sager, så betaler jeres kunder jo for en service. Yousee bør informere lidt mere, så man ved, hvad man har med at gøre.

Omdømme 7
Badge +9

Hej @Logan 

Vi skal nok informere, hvis vi får ny brugbar viden omkring problemet. Indtil da må der afventes en løsning...

Hej @Logan 

Vi skal nok informere, hvis vi får ny brugbar viden omkring problemet. Indtil da må der afventes en løsning...

‘’ afvente en løsning ‘’ ???   Vi har ventet i over 2 måneder nu !!!

...men rart at vide at YouSee finder den slags acceptabelt

Er det F-Secure der arbejder for jer...eller er det omvendt ?

Hvis vi sammenligner det med port 443-problemet og nedsat hastighed… Det tog et par år at få rettet. Det skulle bl.a. rundt i medierne først. Til allersidst kom det frem, at de reelt selv kunne rette problemet. Hemmelighedskræmmeriet hjælper ikke på Yousees omdømme.

For lige at tilføje: Man kan “deaktivere” Sense (browsersikkerhed) på 3890 via app’en. Deaktivering skal i gåseøjne, fordi det kun er delvist deaktiveret. Alle dns-opslag er fortsat udsat for forlænget svartid, hvilket tyder på, at alle opslag fortsat sendes til F-Secure.

Dette har jeg også spurgt til flere gange uden at få svar. Hvorfor skal det være hemmeligt, Yousee?

 

Jeg har oprettet et MOBIL HOTSPOT på min Samsung mobil  (netværksdeling)….og så vælger I den forbindelse på jeres Internet Radio,så kan I hører Danmarks Radios kanaler igen..

irriterende man er nødt til det men det virker fint,når nu YouSee ikke magter opgaven.

Omdømme 2

Jeg har samme problem på min nyligt indkøbte Roberts Stream 94i Plus. Som jeg forstår problemet, skal det vel løses i samarbejde med Danmarks Radio, da det jo kun er deres stationer der trigger Sense. Så hvad er det DR gør anderledes end alle øvrige stationer?

Underligt nok har jeg ikke problemet på min Cambridge CXN 100. Er det nogle kloge hoveder, kan har en ide om, hvad det kan skyldes?

Badge +1

Hej har også problemer, kan ikke høre internet radio, men kun DR programmer, er for dårligt af Yousee 😡

2 dage i træk har jeg trykket på P5...og den gik på uden problemer. Et mirakel,eller er problemet blevet løst ?  Hvad siger I andre  ?

Omdømme 2

Desværre. Det virker ikke hos mig. 

Omdømme 2

Nu kan jeg pludselig godt høre flere af DR’s kanaler. Tiderne for at connecte, varierer meget, men er generelt lange. Men lige i øjeblikket er der er hul igennem. Lad os se hvor længe det varer.

Opfølgning:

Det er meget ustabilt. Nogle gange kommer jeg igennem, andre gange ikke. Det tager dog utrolig lang tid. Nogle gange vises blot logoet, med en tekst om den valgte station - uden at spille musik.

 

Nu kan jeg pludselig godt høre flere af DR’s kanaler. Tiderne for at connecte, varierer meget, men er generelt lange. Men lige i øjeblikket er der er hul igennem. Lad os se hvor længe det varer.

Opfølgning:

Det er meget ustabilt. Nogle gange kommer jeg igennem, andre gange ikke. Det tager dog utrolig lang tid. Nogle gange vises blot logoet, med en tekst om den valgte station - uden at spille musik.

 

og nu virker min ikke...IGEN   Komisk jo

Det er imponerende ringe at Yousee ikke har fået løst dette problem endnu, det har stået på i over 2 måneder. Yousee hvornår kan vi igen høre DR programmer via vores internet radio?

Omdømme 6
Badge +8

Hej @Lja1965 

Jeg forstår godt, at I er trætte af at vente. Der er ingen tvivl om, at fejlen har stået på længe.

Som vi har nævnt flere gange i tråden her, så er det desværre ikke en fejl vi kan løse på egen hånd, da den skal løses af (eller i samarbejde med) f-secure. 

Vi har tidligere bedt om en status herfra, men har intet modtaget - jeg vil gerne prøve at rykke for det igen, i håb om at det lykkes denne gang, men jeg kan ikke garantere noget. 

Besvar