Spørgsmål

yousee tv-boks med fiber fra anden udbyder



Vis første besked

53 Kommentarer

Grunden til at jeg skriver “Interesant” er fordi mit indtryk er, at det typisk ik er boksen i sig selv, der er problemet men selve netforbindelsen.

 

Yousee svarer så også i blinde, da han kontakter supporten. Jeg spurgte tidligere i tråden, hvad svaret  “reservering af mac-adresse” betyder. Der kom ikke noget svar.

 

Omdømme 7
Badge +9

Det er desværre et problem vi har set med Parknet før, og løsningen har tidligere rigtigt nok været - som du selv er inde på - at Parknet reserverer TV-boksens mac-adresse. Det undrer mig derfor at du er blevet afvist da du kontaktede dem.

Yousee må skylde os en teknisk forklaring. Reservere boksens mac-adresse… Hvor? Til hvilket formål?

Boksen er koblet på en router i hjemmet. Dvs. Parknet kan slet ikke se boksens mac-adresse. Jeg kan ikke lige på stående fod få øje på meningen i jeres forslag.

Hej @Logan 

Mac-adresse registrering, IP-reservation, der skal opsættes i Parknet routeren eller noget software i routeren der skal slås fra, er det måske nærmere. Eller måske bare router konfigurationen, som vores tv-boks ikke er glad for. Vi har nemlig set det før og vi kan ikke løse det i vores ende hos YouSee. Der står mange tv-bokse derude rundt omkring og vi ser generelt ikke problemer. Parknet kan bedst supportere på eget udstyr. 

Hej @Logan 

Du må have overset mit svar, som jeg lige citerer her😊 Det er det bedste svar jeg kan give på dit spørgsmål. 

Hej @Logan 

Du må have overset mit svar, som jeg lige citerer her😊 Det er det bedste svar jeg kan give på dit spørgsmål. 

Boksen er placeret bag en router. Yousees svar giver ingen teknisk mening.

Besvar