Svar

synkronisering billed og lyd



Vis første besked

64 Kommentarer

Omdømme 7
Badge +9

Hvis det er på alle kanaler, så kan det justeres på TVet, da lyden kan forsinkes i en indstilling i lyd menuen. Hvis ikke det er alle kanaler, så kan den funktion ikke bruges, da der så vil være andre kanaler det er galt med.

@Kasper 

 

Så fik jeg prøvet at køre lyden direkte gennem tv og ikke til lydanlæg; det hjalp ikke…

(Som sagt ville det vist også være ulogisk, hvis lydanlægget kun forsinkede lyden på én kanal og kun på direkte udsendelser...)

 

Problemet består altså; alle direkte udsendelser på tv3+ har det problem, at lyd og billede ikke er synkront…

BH Jimmy

Omdømme 7
Badge +9

Lige det med TV3 kanaler at lyden ikke er synkron har der været skrevet om før, så du er ikke den eneste der er ude for det.

@Radiomanden 

Nej, men det er jo ikke en løsning :-)

Omdømme 7
Badge +9

Det er korrekt, men der er ikke noget du selv kan gøre for at rette det.

Det har ikke hjulpet med at ændre på lydindstillingen :(

Omdømme 7
Badge +9

@Kasper

 

Så fik jeg prøvet at køre lyden direkte gennem tv og ikke til lydanlæg; det hjalp ikke…

(Som sagt ville det vist også være ulogisk, hvis lydanlægget kun forsinkede lyden på én kanal og kun på direkte udsendelser...)

 

Problemet består altså; alle direkte udsendelser på tv3+ har det problem, at lyd og billede ikke er synkront…

BH Jimmy

Hej Jimmy 

Okay, så må vi videre med fejlsøgningen. 

Du skriver det primært/kun er på TV3+ - er det så stadig kun ved direkte tv eller alt indhold generelt? 
Er der tidspunkter, hvor problemet ikke er der (også på live-tv)? 

Hej @Pøn 

Vil du uddybe dit tekniske setup? 😊 Bruger du også tv-boks og hvis ja, hvilken og er det også udelukkende ved Live-tv på 3+? 

@Kasper 

Ja, det er primært, muligvis endda kun på TV3+ - og så vidt ses kun på live udsendelser; jeg ser mest fodbold på 3+, så det er optaktsstudier, pausestudie og opfølgning… Superliga, pokalfodbold og Champions League. (Jeg ser ikke meget “unlive”, så om der kunne være noget på andre tidspunkter, tør jeg ikke udelukke, men jeg har ikke bemærket noget...)

Jeg vil i ugens løb prøve at se, om det også gør sig gældende på andre kanaler (Viaplay).

Jeg har ikke hidtil set noget problem på andre kanaler - DR, TV2, SVT, NRK…

BH Jimmy

Vi har også synkroniseringsproblem med alle Viasat programmer. 

Mvh

@Kasper 

Det er nok for tidligt, at glæde sig, men i aftes skete et julemirakel (?); jeg så optakt til FCKs CL-kamp, og mens TV3+ generelt havde store lydproblemer de første 20 minutter eller deromkring, så passede lyd og billede dog pludselig sammen! Hele aftenen.

Som sagt er det måske lige tidligt nok at glæde sig, så grav gerne videre - jeg holder øje de næste dage…

BH Jimmy

Kan problemet med manglende synkronisering mellem billede og lyd have noget at gøre med den bitrate, som billedet udsendes med? En høj bitrate kan belaste modtagerenheden mere end en lav bitrate, da digitale data skal behandles før de kan sendes til skærmen. Det kan forklare at der er forskelle mellem forskellige kanaler, fordi der er forskel mellem disse kanalers bitrate i det udsendte signal. At forskellige brugere oplever problemet forskelligt, eller slet ikke har problemet, kan forklares med forskellig kapacitet og databehandlingshastighed i de enheder, brugerne anvender. Herunder både TV-bokse og selve TV-apparatet.

En løsning, hvir dette er årsagen, kræver en justeringsmulighed, der automatisk tilpasser sig den aktuelle bitrate. Der skal så automatisk kunne tilføjes lidt ekstra forsinkelse til enten billede eller lyd, og samtidig skal der tillige være en manuel justering for at tilpasse forskelle i brugerens enheder.

Jeg har ofte samme problemer med tv3 programmer.  Specielt tv3+.  Har kabeltv!

nogen der har nyt angående dette? 

Lyden er 1-3 sekunder efter billedet

Omdømme 6
Badge +8

Hej @MKM1975 

Lad os få kigget på det. 

Du skriver at du har kabel-tv - betyder det, at du ser det direkte på TV’et, eller har du evt. en TV-boks eller en streamer? 

Har du flere fjernsyn i husstanden? 

Besvar