Svar

synkronisering billed og lyd



Vis første besked

64 Kommentarer

Tilføjelse: min veninde, der abonnerer på en tv-pakke hos YouSee, og som - ligesom jeg - på tv tilgår sine kanaler via YouSee Play appen, oplyser, at hun både på sit LG tv i sommerhuset og på sit Samsung tv i parcelhuset - ligesom jeg - oplever manglende synkronisering af lyd og billede på TV3 Puls.

Hvis det kan bruges i problemafdækningen:
På mit tv er YouSee Play appen version 2.5.0, SDK versionen 3.0.0 og operativ systemet version 4.0.
Tv-apparatets softwareversion er 05.30.40.

Omdømme 7
Badge +9

Vedrørende synkroniserings problemer på den kanal, så har det været oppe før, så du er ikke den eneste der oplever det.

Omdømme 6
Badge +8

Hej @Grete Larsen 

Tak for dine informationer. Jeg tager dem med videre.

Opfølgning

Når sandheden skal frem - og det skal den, så har jeg både tirsdag den 3. og onsdag den 4. oktober 2023 i tidsrummet 18:30 - 20 set programmet Dragons Den UKTV3 Puls med perfekt synkronisering mellem lyd og billede.

Optimisten : skyldes det, at YouSee allerede har lokaliseret og rettet fejlen?

Pessimisten: skyldes det, at det er en periodisk fejl?

Omdømme 7
Badge +9

Som tidligere skrevet, så er det ikke første gang at der er skrevet om det problem, har på fornemmelsen at det er noget som sker periodisk.

Jeg har problemet via YouSee streaming enhed og det samme på YouSee app på kablet TV 

oplevede det aldrig på de gamle TV bokse

Omdømme 2
Badge +3

Hej @mschuldt1 

 

Det lyder ikke for godt. 

 

Kan du uddybe hvad det er for problemer, du oplever? 

Som beskrevet, lyd og billede følges ikke ad - det ser lidt dumt ud

har netop prøvet samme opstilling på et superhurtigt netværk ( ikke YouSee som ikke kan levere) og det er det samme resultat.

konklusion: det må være app der har et problem

det er ikke et problem på F.eks Netflix eller dr

Hej Caroline

er du gået hjem

Omdømme 7
Badge +9

Ja de er Ca for en time siden stoppet her for i dag. Der er ingen der kan kontaktes mere i dag. Kun på deres FB side.

18:45

Jeg har lige nu det at Kasper fra YS har været på, det har jeg ikke set før på denne tid af dagen at nogen har været.

Omdømme 7
Badge +9

Hej @mschuldt1 

Hvis det er på YouSee Streameren, så prøv gerne følgende (tving streamer til stereo lydspor):

Gå I: Instillinger --> enhedspræferencer -->> Skærm og lyd --> Avancerede lydindstillinger --> Formater --> Brug aldrig surround

Meld gerne tilbage om det gør en forskel😊
 

Hej Kasper

det ser ud til at virke, tusind tak for hjælpen

Vi har desværre samme/lignende problem; lyd og billede er ALTID ude af synk på tv 3+, når vi ser live-udsendelser… Det rammer lige nu CL live studie, og det gælder også Onside mv.

Hvis jeg går tilbage og starter CL eller Onside “unlive”, så er der tilsyneladende ikke samme problem.

???

Jimmy

Omdømme 6
Badge +8

Hej @GLF 

Som det kan ses i tråden her, så har vi før meldt det videre - men det lader ikke til at det er noget der kan løses fra vores side af. Vi har rettet på de ting som vi kan rette på. 

Hvilken enhed oplever du det på? Altså er det f.eks. via en tv-boks? Så vil jeg gerne prøve at undersøge det på ny. 

Hej Jimmy

Kasper løsning hjalp hos mig

@mschuldt1; tak for tip!

Jeg ved ikke, om der er forskel på en yousee streamer og en tv-boks? Vi bruger en tv-boks (Humax - “gammel” model, og under lydindstillinger er den sat til “stereo” - ikke “surround. (Hvis vi sætter den til surround kan lyd ikke styres på tv, men kun på sound bar...)

 

@Louise; vi bruger tv-boks - Humax (vi har fiber, men har ikke fået YS5000… Det er den “gamle” Humax.)

Det er så vidt vi kan se, kun på Tv 3+ og kun på deres live-udsendelser, at problemet er til stede.

(Vi er i øvrigt meget kede af Humax-boksen; på den boks, vi havde før vi fik fiber- Cisco - kunne man for eksempel ved optagelse indstille, at den skulle optage 15 min, 30 min eller 60 (eller mere) længere end udsendelsens slutning… I dag oplever vi ofte, at når vi ser F1 og udsendelsen varer “for længe” - eksempelvis på grund af udskydelse af racestart, så får vi ikke hele løbet med, for boksen beslutter selv, hvornår den stopper. Forleden optog vi Carmen Curlers, men optagelsen sluttede før udsendelsen var slut...)

Jeg er ikke sikker på, at vi gerne vil skifte boks, for jeg synes at have hørt, at der er et problem med den nye streamer - noget med billedhastighed, lacking, hertz?

BH Jimmy

Omdømme 7
Badge +9

Den i har nu 4000 er ikke gammel den er stadig yderst aktuel på Coax, da det er den eneste dertil, den bruges ikke længere til Fiber. Det med at optagelse slutter for tidligt er når tiden for udsendelsen udløber, det kan omgås ved at optage den efterfølgende udsendelse. Bruger man DRTV, så er der ingen problemer der passer det altid. Der kan udsendelser også ses før de komme på Flow.

@Radiomanden; når jeg kaldte boksen “gammel”, er det fordi, der jo er en nyere Humax - vi har fiber, og til fiber bruges nu en anden Humax - derfor “gammel”.)

Jeg er med på, at jeg kan optage den efterfølgende udsendelse som en work-around, det er bare mere besværligt, og det løser ikke, at da vi optog DR forleden, standsede optagelsen før tid - den optog ikke den allersidste del af en udsendelse, som endda ikke var forsinket. På den gamle boks kunne vi lægge tid til, og det var unægtelig nemmere og mere pålideligt.

Omdømme 7
Badge +9

Uanset om det er 4000 eller 5000 der haves, så kan der ikke forlænges optage tid, det var kun på den forlængst udgåede 2000 at det var muligt.

Som skrevet brug DRTV, så er der ikke problemer med deres udsendelser.

Omdømme 7
Badge +9

Hej @GLF 
 

Vi har desværre samme/lignende problem; lyd og billede er ALTID ude af synk på tv 3+, når vi ser live-udsendelser… Det rammer lige nu CL live studie, og det gælder også Onside mv.

Hvis jeg går tilbage og starter CL eller Onside “unlive”, så er der tilsyneladende ikke samme problem.

???

Jimmy

Hej @GLF / Jimmy 

Hvis der er eksternt lydanlæg sat til, så prøv eventuelt at se om fejlen forekommer udenom dette. 

Vores nyere bokse lever optagelser via skyen og derfor kan du ikke manuelt sætte tid i begge ender af optagelsen længere. 

Som der skrives, så kan man optage udsendelsen før/efter for at sikre sig imod forskydelser i sendefladen som på f.eks. F1, hvor det ofte er noget der forekommer. 
Vi prøver dog at tilrette optagelser i systemet, så det passer med de forskydelser der har været. Det kan der godt gå noget tid med inden din optagelse er rettet.

@Kasper 

Tak for svar.

Vi har eksternt lydanlæg, og jeg vil prøve at køre udenom - MEN; det ville vel ramme alle kanaler og ikke “kun” TV 3+, og det ville vel ramme alle udsendelser på TV 3+ og ikke, som nu, kun live udsendelser?

Bh Jimmy

Omdømme 7
Badge +9

Hej @GLF 

Det er jeg i tvivl om, men jeg er spændt på at høre erfaringen med at køre udenom😊

Vi har på alle programmer er et problem med synkronisering mellem lyd og billede. Hvad gør man for at løse det problem ??

Omdømme 7
Badge +9

På alle kanaler.? Er lyd forud eller bagud.?

Lyden er forud

Besvar