Svar

synkronisering billed og lyd


Badge

Vi oplever at diverse TV3 programmer ikke er synkrone med billede og lyd - kan ikke lige se hvordan det kan løses 

icon

Bedste svar af Louise 11 January 2023, 12:50

Se original

64 Kommentarer

Omdømme 7
Badge +9

Du er ikke den første der har det problem, flere har skrevet om det på You See FB side. YS er klar over problemet.

Omdømme 5
Badge +8

Hej @Midt50 

Som Radiomanden skriver, så er du rigtigt nok ikke den eneste der oplever dette problem. 

Vi er i gang med at undersøge årsagen - forhåbentlig er det snart rettet. 

Jeg beklager ulejligheden mange gange. 

Oplever i stadig forsinkelse på jeres lyd? 

Omdømme 7
Badge +9

Det er snart 3 måneder siden, så det må være løst, der er ikke hørt/læst mere om det i den seneste tid, så det må antages at problemet ikke længere er der.

Jeg har lyd forsinkelse på mit YouSee? 

Omdømme 7
Badge +9

På de samme kanaler.?

På alle 

Omdømme 2
Badge +3

Hej @Franke du ved 

 

Det lyder da ikke for godt, at du oplever forsinkelser i lyden på alle kanaler. 


Hvilken enhed oplever du det på? Er det f.eks. på en Tv-boks, i YouSee Play appen eller hvordan? 

Det er på min YouSee boks jeg har til mit tv.. 

 

Badge

I dag er det den 27. maj 2023 og der er stadig problemer med synkronisering af billede og lyd på alle TV 3 programmerne, som sendes via You See.

Det kan da ikke være rigtigt, at det skal tage over 4 måneder at rette den fejl.

Omdømme 2

Vi oplever det samme i stor stil. Det har stået på i måneder og er mildest talt belastende, når den samme lyd frekvens enten gentager sig eller noget af lyden helt udebliver. 

Vi bruger yousee play app'en på et LG tv, der er forbundet med kabel.

Af hvad vi har oplevet, er det kun med Viasat kanalerne. Bliver det ikke snart løst, så opsiger jeg og prøver med viaplay's egen app.

Omdømme 7
Badge +9

Hej @Henning J. 

Nu tror jeg ikke fejlen har været der konstant siden denne tråd blev oprettet og hvis den har, så må det ramme noget meget specifikt udstyr. 

Skriv gerne hvilket mærke og model tv dette opslaves på, så vi kan bringe det videre til vores tekniske afdeling. 
 

Badge

Mit tv er et Panasonic TX-55GZ950E og tv-signalet kommer direkte fra det stik, som You See har installeret i min lejlighed. Jeg har ingen tv-boks.

Jeg bor i 2300 København S.

Omdømme 2

Vi oplever det samme i stor stil. Det har stået på i måneder og er mildest talt belastende, når den samme lyd frekvens enten gentager sig eller noget af lyden helt udebliver. 

Vi bruger yousee play app'en på et LG tv, der er forbundet med kabel.

Af hvad vi har oplevet, er det kun med Viasat kanalerne. Bliver det ikke snart løst, så opsiger jeg og prøver med viaplay's egen app.

Det er et LG 86UM7600 TV

Omdømme 5
Badge +8

Hej alle 

Til info, så er vi ved at undersøge det nærmere. 

Vi vender tilbage når der er nyt. 

Jeg har desværre samme problem, og har haft det i mange måneder. Her medio august 2023 er det uforandret. Tv'et er et Panasonic omkring 2 år gammelt, og signal modtages via YouSee tv-boks. Håber på snarlig løsning.

Omdømme 5
Badge +8

Hej @freyaemilie 

Det er et problem som er lidt svært at genskabe, desværre. Kan du vende tilbage med følgende: 

-- Det fulde modelnavn/nummer på tv’et 

-- Et konkret eksempel på en udsendelse hvor du havde problemer. Altså dato og tidspunkt. 

De seneste uger har jeg så godt som dagligt set TV3 Puls. Til og med tirsdag den 26. september 2023 har jeg ikke oplevet synkroniseringsproblemer.

Men den 27. og i dag, den 28. september, har lyden været langt foran billedet på kanalen TV3 Puls, både på programmet ‘Løvens Hule UK’ og på programmet ‘Skønne ombygninger’ (i tidsrummet 18:30 - 21).

Den manglende synkronisering optræder kun via YouSee Play appen på mit LG smart-tv, ikke via YouSee Play appen på min smartphone og heller ikke via en webbrowser på min computer.

Jeg har et YouSee Play abonnement, hvor tv-apparatet via et LAN-kabel er tilsluttet et F@ST 3890 W YOUSEE modem.

PS jeg har ikke observeret problemet på andre kanaler, heller ikke TV3.

Omdømme 5
Badge +8

Hej @Grete Larsen 

Det er desværre en fejl der er svær at fejlsøge på, da vi ikke selv kan genskabe fejlen. 

Kan du oplyse det fulde modelnavn på dit tv, og gerne hvilken årgang det er fra? 

Opdatering: når jeg i dag, den 29. september, via tv-guden går tilbage til de to programmer, hvor der i aftes var synkroniseringsproblemer, og afspiller dem, er der perfekt synkronisering mellem lyd og billede. Det er altså kun i live afspilningen, at jeg har set fejlen.

Mit tv er (ifølge faktura) et LG 55” 4K/OLED/55C9 OLED55C9PLA.AEU, der er købt den 27. marts 2020.
LG 55" C9 4K OLED TV OLED55C9 | Elgiganten

Jeg har lavet et 13 sekunders videoklip fra Skønne ombygninger på TV3 Puls fredag den 29. september kl. 20 - 21. Et klip, der dokumenterer den manglende synkronisering.

Kan det hjælpe jer til at afdække fejlen?

Klippet ligger på min harddisk, men jeg kan ikke gennemskue, hvordan jeg uploader det.

Omdømme 7
Badge +9

Det er nemt nok tryk på de 3 vandrette prikker og vælg video upload.

Det er ikke sandsynligt at nogen fra YS ser det før på Mandag.

‘Mere’ → ‘Upload videoklip’     giver mulighed for indtastning af en URL.

Mit videoklip ligger ikke på nettet, så jeg har ingen URL at indtaste.

Eller har jeg misforstået noget?

 

Omdømme 7
Badge +9

Så kan der ikke uploades noget.

Utallige intense observationer har nu afdækket følgende: når jeg i YouSee Play appen på mit LG 55” 4K/OLED/55C9

  • (via Tv-guide) klikker på den udsendelse, der aktuelt vises på TV3 Puls
  • (via Kanaler → TV3 Puls) klikker ‘Afspil Live TV’

starter lyd og billede samtidig, så de første ca. 15 sekunder efter starten er lyd og billede perfekt synkroniseret. Så sker der et skift i billedsporet - der ‘rykkes’ ca. 10 sekunder tilbage, så billedsekvensen fra 5 til 15 sekunder vises igen. Billedsporet ‘løber videre’, så der i resten af afspilningen er ca. 10 sekunders forsinkelse af billede + undertekster i forhold til lyden.

Besvar