Svar

Opdatér opsætningen af din YouSee Mail



Vis første besked

32 Kommentarer

Omdømme 7
Badge +9

Du behøver ikke ændre fra 587 til 465. 587 vil fortsat virke. Indgående bør rettes fra 110 til 995, og SSL skal slås til. YouSee servere kan se hvem, som bruger dens porte. 

587 vs 465...

Hverken port 993 eller 995 bruger STARTTLS. Derfor giver det også mere mening at skifte fra 587 til 465. Port 587 bruger STARTTLS, det gør 465 ikke.

Port 465 passer bare bedre ind i billedet.

Man kan også kalde STARTTLS for “forsinket TLS”. Når man bruger TLS via de andre porte, er der ikke forsinkelse på.

Du behøver ikke ændre fra 587 til 465. 587 vil fortsat virke. Indgående bør rettes fra 110 til 995, og SSL skal slås til. YouSee servere kan se hvem, som bruger dens porte. 

Tak :-)

Jeg får dog mail om, at jeg skal ændre udegående port til 465, selvom jeg har ændret det på de 2 enheder, jeg benytter. Jeg får dog stadig påmindelsesmail fra YouSee om, at jeg mangler at ændre opsætning. Derfor mit spørgsmål “Har det betydning for min mailopsætning, at min mail opsætning måske på en tidligere enhed ikke bliver rettet korrekt?

Andre der har problemer efter at have skiftet indgående fra 110 til 995, og udgående til 587. Loggin ind på serveren fungere men er alt okay selvom test mailen går i time-out? SSL er slået til. 

 

Benytter en pop3.mail.dk (indgående server) på en pop3 kontotype

Du skal vælge STARTTLS, hvis du bruger port 587. Anbefalingen med at bruge port 465 skyldes at STARTTLS er mindre sikker end implicit TLS via 465.

Badge

Jeg har udgående port 587 på min iPad og udgående port 465 på min iPhone, så det må være ok. Når jeg så alligevel får mailen fra Yousee om at opdatere min mailopsætning, må det være fordi jeg har gamle enheder, jeg ikke længere bruger, med de gamle porte på? Og det kan vel være lige meget med dem?

 

Omdømme 7
Badge +9

Ja det kan det da.

Besvar