Svar

Sagemcom D6 bridge mode (VDSL)


Badge +1

Ult. august 2023
Hvordan sætter man en Sagemcom D6 router i bridge mode efter den seneste opdatering (aug 2023)?

Jeg har haft routeren oppe at køre bridge mode før, men menupunktet er forsvundet fra router administrationen.

icon

Bedste svar af Radiomanden 30 August 2023, 16:55

Se original

31 Kommentarer

Badge +1

Der kan som skrevet bruges egen Router direkte på forbindelsen.

Forklaring søges….
Kan en router med RJ45 indgang (og ingen modem) anvendes direkte på et RL11 telefonstik (evt. med en konverter)?

Omdømme 7
Badge +9

Nej, hvis det er telefonstik skal der bruges router med modem. 

Badge +1

Nej, hvis det er telefonstik skal der bruges router med modem. 

Netop - og det er det jeg ikke kan finde (der kan virke på Yousee). Nogen forslag?

Omdømme 6
Badge +8

Nej, hvis det er telefonstik skal der bruges router med modem. 

Netop - og det er det jeg ikke kan finde (der kan virke på Yousee). Nogen forslag?

Det bedste du kan gøre er at købe en router med indbygget modem og samtidig få opgraderet din gamle router, som sikkert er den der er skyld i dine wifi problemer med f.eks din printer.

Det er relativ nemt når det kun er ca. 14 ip adresser du skal sætte op i den igen.

Mit bud til dig vil være denne router og også understøtter ewan backup som du efterspørger.

TP-Link Archer VR300 AC1200 VDSL/ADSL Router (avxperten.dk)

Archer VR300 | AC1200 Wireless VDSL/ADSL Modem Router | TP-Link

 

Badge +1

Nej, hvis det er telefonstik skal der bruges router med modem. 

Netop - og det er det jeg ikke kan finde (der kan virke på Yousee). Nogen forslag?

Det bedste du kan gøre er at købe en router med indbygget modem og samtidig få opgraderet din gamle router, som sikkert er den der er skyld i dine wifi problemer med f.eks din printer.

Det er relativ nemt når det kun er ca. 14 ip adresser du skal sætte op i den igen.

Mit bud til dig vil være denne router og også understøtter ewan backup som du efterspørger.

TP-Link Archer VR300 AC1200 VDSL/ADSL Router (avxperten.dk)

Archer VR300 | AC1200 Wireless VDSL/ADSL Modem Router | TP-Link

Tak for forslaget.
Jeg har søgt i manualen og har ikke kunnet finde 4G backup muligheden.
Jeg kan se en RJ45 WAN mulighed, som erstatning for VDSL, men ikke andet.
(Et 4G modem med RJ45 udgang har jeg ikke kunnet finde - masser af routere med modem).

 

Badge +1

Tak for forslaget.

Besvar