Svar

Sagemcom D6 bridge mode (VDSL)


Badge +1

Ult. august 2023
Hvordan sætter man en Sagemcom D6 router i bridge mode efter den seneste opdatering (aug 2023)?

Jeg har haft routeren oppe at køre bridge mode før, men menupunktet er forsvundet fra router administrationen.

icon

Bedste svar af Radiomanden 30 August 2023, 16:55

Se original

31 Kommentarer

Omdømme 7
Badge +9

Det er vist ikke længere muligt, der kan bruges egen Router i stedet for.

Badge +1

Dvs. via ny MAC-binding per telefon til Yousee.?
Er der nogen anbefalede routere/modem - jeg skal ‘kun’ have kablet forbindelse ingen Wifi?

Omdømme 7
Badge +9

Andre bruger skriver at muligheden ser ud til at være fjernet i den FW der er på den nu. Hvad egen Router angår så er jeg ikke inde i det, har fin forbindelse og dækning med den KAON jeg har.

Badge +1

Har du nogen idéer til hvor en KAON kan købes (fra ny)?

Omdømme 7
Badge +9

Den er udgået fra YS, så der er ikke længer support på dem. De var (er) tilpasset til brug på YS forbindelser.

 

Badge +1

Har Yousee nogen router/modem til VDSL der kan køre bridge mode?

Kender nogen en router/modem der kan køre både med 4G modem og VDSL (evt. som back-up)
Pt. bruger jeg en ‘gammel’ TL-MR3420, der mangler modem-delen.
Wifi delen skal ikke bruges.

Omdømme 7
Badge +9

You See har da et Hybrid Modem.

 

Omdømme 6
Badge +8

Har Yousee nogen router/modem til VDSL der kan køre bridge mode?

Kender nogen en router/modem der kan køre både med 4G modem og VDSL (evt. som back-up)
Pt. bruger jeg en ‘gammel’ TL-MR3420, der mangler modem-delen.
Wifi delen skal ikke bruges.

Du skal købe en router der understøtter VDSL.. f.eks denne https://www.avxperten.dk/adsl-modem/tp-link-archer-vr2100v-ac2100-vdsl-adsl-router.asp

Sæt den direkte på og glem alt om yousee routere i bridgemode osv.

Badge +1

Den angivne router ser fin ud - men den kan ikke lave back-up (mobil/VDSL), kun en af tingene.
Jeg skal bruge: ‘ 3G/4G Router Mode With Ewan Backup’

Omdømme 7
Badge +9

Glem alt om 3G, det net er lukket, der er 4G og 5G. 3G har aldrig været noget værd, det var meget langsomt.

Badge +1

Jeg er enig omkring 3G er ude.
Det ville være skønt med 5G. Jeg har ikke kunne finde en router/modem med Ewan backup, der kunne klare 5G.
Min TL-MR3420 med 4G er hurtigere end min VDSL.
Desværre er datamængden begrænset på mobilt bredbånd (eller prisen for høj og driftssikkerheden for lav).

Omdømme 6
Badge +8

Den angivne router ser fin ud - men den kan ikke lave back-up (mobil/VDSL), kun en af tingene.
Jeg skal bruge: ‘ 3G/4G Router Mode With Ewan Backup’

Men du spurgte hvor du kunne købe en KAON router og nu er det noget andet du skal bruge..

Hvis du har så lidt data som du skriver, så er løsningen nok ikke Ewan backup med 5G, det får du ikke mere data af.

Løsningen for dig kan være en REN 5G router og droppe din ADSL linie samt din gamle router.

En anden løsning er at købe en TP link MR6400 router og sætte den op som wifi router med 4G som backup (Ewan backup).

Badge +1

PeterA4
Jeg synes jeg spurgte efter bridgemode på en Sagemcom D6?

At droppe min VDSL vil betyde at jeg modvilligt skulle droppe et par kendte e-mailadresser også.
Min (gammel mands) opfattelse er at en VDSL linie er mere driftssikker en et mobilt internet, om end meget langsommere.
Jeg vil nødigt udskifte min router, da min netværks opsætning så vil ændre sig (nye IP’er på bestemte enheder).
Wifi siger intet, jeg sværger til kabler (de bliver ikke let forstyrret).

Sammenfattende kan jeg sige: “Jeg søger et modem til Yousee”.

Omdømme 7
Badge +9

På YS forbindelser som er Fiber/DSL kan man som nævnt bruge egen Router, YS har kun som det er nu D6 til de platforme. Den er ret ny, så der er næppe nogen anden på vej i den kommende tid.

Har du ikke mulighed for andre teknologier som f.eks Coax eller Fiber.? På Fiber er det dog stadig D6, men der fås en meget bedre og hurtigere forbindelse. Skiftes der til en anden YS platform beholdes den/de nuværende mailadresser.

PS: Har på ingen måde forstyrrelser på Fiber ved brug af Wi-Fi, og der haves den fulde hastighed (300/300).

Badge +1

Radiomanden.
Jeg ville meget gerne have fiber fra Yousee. Desværre er der ingen, der vil lægge fiber i mit område.
Har spurgt på coax! og SÅ vild er jeg ikke efter en højere hastighed (21K bare for at grave).
På en gammel 2.4G forbindelse mister jeg ofte forbindelsen mellem en PC og en printer.

Omdømme 7
Badge +9

Hvorfor 2,4 Ghz.? Den rækker godt nok længere, men ikke så høj hastighed, 5 Ghz er hurtigere, omkring det dobbelte.

Bruger udelukkende 5 Ghz, har ingen enheder der kun kan bruge 2,4 Ghz.

Omdømme 6
Badge +8

At droppe min VDSL vil betyde at jeg modvilligt skulle droppe et par kendte e-mailadresser også.

Der findes andre løsninger såsom outlook, gmail, yahoo som ikke er bundet af en ISP.

 

Min (gammel mands) opfattelse er at en VDSL linie er mere driftssikker en et mobilt internet, om end meget langsommere.

Min erfaring siger, at 4G er ligeså driftsikker som ADSL (har selv en 4G router andetsteds).

 

Jeg vil nødigt udskifte min router, da min netværks opsætning så vil ændre sig (nye IP’er på bestemte enheder).

Ip adresser sætter du enten statisk på enheden eller i routeren, så det er ikke noget problem.

 

Wifi siger intet, jeg sværger til kabler (de bliver ikke let forstyrret).

Det er synd du har den oplevelse, for wifi kører rigtig fint hvis det er sat rigtigt op.

 

Sammenfattende kan jeg sige: “Jeg søger et modem til Yousee”.

Jeg ville gå efter egen router direkte på forbindelsen. Det link jeg sendte til router længere oppe understøtter 4G adapter, men det skriver du den ikke gør.

ps: fandt lige et link til dig Archer VR2100 | AC2100 Wireless MU-MIMO VDSL/ADSL Modem Router | TP-Link United Kingdom

Badge +1

At droppe min VDSL vil betyde at jeg modvilligt skulle droppe et par kendte e-mailadresser også.

Der findes andre løsninger såsom outlook, gmail, yahoo som ikke er bundet af en ISP.
Men Yousee ejer domænet!

 

Min (gammel mands) opfattelse er at en VDSL linie er mere driftssikker en et mobilt internet, om end meget langsommere.

Min erfaring siger, at 4G er ligeså driftsikker som ADSL (har selv en 4G router andetsteds).
Jeg har mærket driftsfejl på mobilnettet, men ikke på VDSL.

 

Jeg vil nødigt udskifte min router, da min netværks opsætning så vil ændre sig (nye IP’er på bestemte enheder).

Ip adresser sætter du enten statisk på enheden eller i routeren, så det er ikke noget problem.
Nej intet problem, hvis man vil rette 14 IP’s (herunder flere NAS)

 

Wifi siger intet, jeg sværger til kabler (de bliver ikke let forstyrret).

Det er synd du har den oplevelse, for wifi kører rigtig fint hvis det er sat rigtigt op.
Og nogle gange er der virkelig trængsel…..

 

Sammenfattende kan jeg sige: “Jeg søger et modem til Yousee”.

Jeg ville gå efter egen router direkte på forbindelsen. Det link jeg sendte til router længere oppe understøtter 4G adapter, men det skriver du den ikke gør.

ps: fandt lige et link til dig Archer VR2100 | AC2100 Wireless MU-MIMO VDSL/ADSL Modem Router | TP-Link United Kingdom

Jeg
har set at den understøtter både VDSL og 4G, men ikke som backup - kun enten eller.

 

Badge +1

Hvorfor 2,4 Ghz.? Den rækker godt nok længere, men ikke så høj hastighed, 5 Ghz er hurtigere, omkring det dobbelte.

Bruger udelukkende 5 Ghz, har ingen enheder der kun kan bruge 2,4 Ghz.

Printer kan kun 2,4G

Omdømme 7
Badge +9

Øvrige enheder kan så bruges 5 Ghz.

Omdømme 6
Badge +8

Øvrige enheder kan så bruges 5 Ghz.

Hans router understøtter kun 2,4 ghz

Omdømme 7
Badge +9

D6 har da både 2,4 og 5 Ghz.

Omdømme 6
Badge +8

D6 har da både 2,4 og 5 Ghz.

Ja det er korrekt, men hans egen gamle router som kører efter D6 har “kun” 2,4 GHz 

Badge +1

D6 har da både 2,4 og 5 Ghz.

Ja det er korrekt, men hans egen gamle router som kører efter D6 har “kun” 2,4 GHz 

Og meget udstyr kan kun køre 2,4G!

Jeg mangler stadigt et modem, der kan køre på Yousee’s to-tråede kobber telefon kabler (VDSL).

Omdømme 7
Badge +9

Der kan som skrevet bruges egen Router direkte på forbindelsen.

Besvar