Svar

portforwarding på Sagemcom Fast 3890V3



Vis første besked

41 Kommentarer

Er der stadig intet nyt?

Jeg kan ikke lave port-forwarding, får bare en generic fejl besked hver gang jeg prøver.
 

Der er minimum to måder at få den fejl på (der er sikkert flere):

  1. Adressen ligger uden for DHCP (det har du vist styr på).
  2. Navnet indeholder et ugyldigt tegn. Når man trykker på opret-knappen, tjekker den kun navnet for et udvalg af de ulovlige tegn. Hvis tegnet er blandt disse udvalgte, får man en meningsfuld fejlbesked, ellers får man den der intetsigende besked.

 

 

Jeg har samme problem som jer, men jeg kan ikke engang åbne portene indenfor DHCP scoopet. Jeg kan se det her går langt tilbage. er der ikke kommet en løsning endnu? Vil bridgemode være eneste mulighed. 

Jeg har samme problem som jer, men jeg kan ikke engang åbne portene indenfor DHCP scoopet. Jeg kan se det her går langt tilbage. er der ikke kommet en løsning endnu? Vil bridgemode være eneste mulighed. 

Har du en D6? Den har tilsyneladende fået sit eget særlige problem, efter Yousee har lagt ny firmware på den.

Omdømme 7
Badge +9

Hvis det er en D6, så kan der bruges egen Router, har du ikke TV på forbindelsen, så kan der sagtens bruges egen, men haves der TV, så skal den anvendte Router understøtte Multicast.

Jeg har ikke tv kun internet,  jamen så må man ud og investere i en router. Det er lidt nederen, de ikke kan fikse det og endnu mere frustrerende Yousee bare kaster bolden videre.

Omdømme 7
Badge +9

Egen Router skal køre på VLAN 101. Egen router vil kun kunne bruges direkte på forbindelsen når det er Fiber eller DSL. På Coax skal YS Modem bruges i Bridge.

Her kan du se hvilken Router/Modem der haves. https://yousee.dk/hjaelp/artikler/opsaet-dit-internet

Det kan da ikke passe at dette problem stadig ikke er rettet efter 6 måneder.

 

Den router jeg fik i juni da mit abonnement startede op virkede i en måneds tid hvorefter port forwarding pludselig hold op med at virke. Den blev heldigvis af andre grunde dømt  defekt og byttet ud.

Port forwarding virkede upåklageligt på den nye router indtil i nat, hvor jeg åbenbart igen har fået den famøse firmware installeret. Jeg kører nu version 2.26.4 og har tabt min port forwarding og kan ikke lave en ny. 

 

Kan det virkelig passe at man skal rejse en supportsag og få en erstatningsrouter hver måned for at det virker i en måned igen?

 

Hvorfor er det at Yousee ikke går tilbage til den firmware der virker?

Eller ser at få en opdatering der fungerer?
 

Det her er virkelig dårlig kundeservice.

 

 

 

PS:
Jeg opdagede forresten lige at det ovenfor er nævnt at fejlen for 6 måneder siden var 8 måneder gammel. Det er jo til at tude over.
Jeg talte med en meget sød pige i Yousee support for lidt siden. Hun kunne imidlertid ikke hjælpe mig. Nej, det tør da nok siges.

 

 

Jeg har også for nyligt fået tvangsopgraderet min router, med tab af port forwarding, og reset af admin password og wifi passwords til følge.

 

Password og wifi passwords har jeg fået genetableret, men port forwarding kan tilsyneladende kun lade sig gøre ved at udvide dhcp området til at indbefatte den ip adresse jeg vil forwarde til.

Jeg tænke at man kan lave en reservation, og på den måde få adressen lagt ind i dhcp-området, men det ændrer ikke ved at man bør få rettet fejlen.

 

Det er virkelig ringe service af Yousee at de ikke får fejlen fikset, når de har kendt til den i over 9 måneder.

Det er lidt op ad bakke med den firmware. Der er bl.a. et hav af kendte fejl i den version af RDK-B, som Sagemcom har bygget firmwaren ud fra. Fejl, der har været rettelser til i årevis. Jeg har dog ikke set en officiel rettelse til denne bug (den er jo lavet med vilje, uforståeligt nok). 

Jeg har fået det til at virke, ved at udvide dhcp-området og så bare reservere adresser til alle de enheder jeg har, der ikke skal have dynamisk ip.

 

Men jeg er ikke imponeret over, at de bare lige pludselig smadrer ens setup, og nulstiller passwords.

@PurdyEn anden ting. De har lagt “browsersikkerhed” ind i den nye firmware. En dns-tjeneste, som hijacker port 53 (din færden på internettet overvåges af F-Secure). Den går af og til amok og forsinker alle ikke-cachede opslag med flere sekunder. Hvis du fremadrettet synes, at hjemmesiderne af og til indlæses meget langsomt, så ved du hvorfor. 🙂

Der er ingen udsigt til en rettelse, desværre.

(Hvis du benytter VPN/DoH/DoT, så omgår du problemet med port 53 - men du mister så adgangen til antivirusfilteret)

Hej Logan

Det ser ud til, at yousee har ændret rigtig meget på vores forbindelse. Jeg kan ikke længere få adgang til routerens adresse men blive redigeret til anden intern ip-adresse. Ingen af mine nas-servere virker nu, eller mit meshnetværk. Jeg har kontaktet deres support, og de er fuldstænding ligeglade.

@volmersen Ja, det er endnu en bug. 🙂 Når den bug viser sig, kan man normalt få fat i webinterfacet her: http://192.168.100.1

Bemærk: Det må ikke være med HTTPS

@volmersen

Ja, det er en bug. 🙂 Prøv lykken her: 192.168.100.1. Det skal være uden HTTPS

Du får et indlæg mere, når en moderator godkender det, jeg skrev før det her. Det blev hapset, fordi det indeholder et link. 🙂

Omdømme 7
Badge +9

Skriver jævnligt opslag med link’s, både interne og externe der er ingen problemer.

Jeg har også før skrevet indlæg med links uden problemer. 🙂

Besvar