Spørgsmål

Periodisk ingen internetforbindelse og langsom hastighed efter ny Router firmware.


Badge

For 2 dage siden konstaterede vi, at vores internetforbindelse pludselig var blevet meget langsom og med lange svar tider.

Router Model: FAST3890V3-RDK blev derfor forsøgt genstartet.

Derefter ingen internetforbindelse overhovedet.

Router blev herefter nulstillet og så, at software versionen var blevet opdateret til:

FAST3890V3_NUUDAY-SIP-RDK_77.15.14.

Så sikkert derfor det ikke fungerede.

 

Med denne nye Firmware får vi nu hele tiden periodiske fejlmeddelelser, om at der ikke er forbindelse til internettet samt diverse relaterede fejl fra anvendte Softwares og Apps.

 

Har nu også konstateret at hastigheden efter opdateringen pludselig falder og forbliver på ca.

93 Mbps Download og 94 Mbps Upload indtil Routeren genstartes.

så kører den igen med den sædvanlige hastighed på  ca.

947 Mbps Download og  540 Mbps Upload i et stykke tid.

(Se vedhæftet screenshot med hastigheds historik fra før og efter firmware opdatering). 

 

 

Hele konfigurationen var selvfølgelig væk ligesom ved sidste firmware opdatering i slut november 2022. 

Så DHCP-reserveringer, (rigtig mange MAC adresser), en del Port forwardings, Gateway, Password, alle WiFi indstillinger m.m. skulle indtastes på ny !!!

 

Hvad er løsningen på dette problem, som firmwaren nu tilsyneladende er skyld i?

Har i (YouSee) en anden nyere firmware version med en rettelse for dette, der kan pushes til vores Router?

 

Mvh. Frank


27 Kommentarer

Jeg vil gerne komme med lidt positiv feedback 😁

Kort efter mit indlæg herinde (ca. 4 dage) pushede en tekniker en ny firmware version på min router, der nu kører med version 77.15.19.1 (den havde .17 versionen) og siden har det kørt uden problemer. Router kører rigtig godt og med højeste hastighed nogensinde. Efter Windows 11 kom med deres VPN opdatering har selv VPN kørt nærmest med maks hastighed af hvad linjen kan trække. Så v77.15.19.1 har gjort underværker for mig.

Omdømme 6
Badge +8

Så har jeg haft besøg af en tekniker. Ja han fandt faktisk fejl. Han undersøgte først signalet fra boksen udenfor og ind til huset “coax kabel” Ingen fejl, signal OK.

Note: Coax kabel udefra huset er koblet direkte på Comega afgrener inden i huset.

Efterfølgende målte han mit kabel fra DKT Comega DVU 1-4 TV/Radio/Data afgrener til router. Her var signalet alt for svagt. Han skiftede Comega afgrener til en ny forbedret type, inkl. helt nyt internetkabel fra afgrener til Router. Det gamle internet kabel var ca. 12-14 år gammel (ligeledes Comega afgrener), og der var for mange knæk på ifølge tekniker, som kan påvirke signalet negativ.

Efter dette må jeg erkende mit internet er blevet hurtigere. Jeg håber virkelig det har løst mit problem.


Tak for tilbagemeldingen! Jeg krydser fingre for, at det “bare” var det der skulle til 😊

Besvar