For 2 dage siden konstaterede vi, at vores internetforbindelse pludselig var blevet meget langsom og med lange svar tider.
Router Model: FAST3890V3-RDK blev derfor forsøgt genstartet.
Derefter ingen internetforbindelse overhovedet.
Router blev herefter nulstillet og så, at software versionen var blevet opdateret til:
FAST3890V3_NUUDAY-SIP-RDK_77.15.14.
Så sikkert derfor det ikke fungerede.
Med denne nye Firmware får vi nu hele tiden periodiske fejlmeddelelser, om at der ikke er forbindelse til internettet samt diverse relaterede fejl fra anvendte Softwares og Apps.
Har nu også konstateret at hastigheden efter opdateringen pludselig falder og forbliver på ca.
93 Mbps Download og 94 Mbps Upload indtil Routeren genstartes.
så kører den igen med den sædvanlige hastighed på ca.
947 Mbps Download og 540 Mbps Upload i et stykke tid.
(Se vedhæftet screenshot med hastigheds historik fra før og efter firmware opdatering).
Hele konfigurationen var selvfølgelig væk ligesom ved sidste firmware opdatering i slut november 2022.
Så DHCP-reserveringer, (rigtig mange MAC adresser), en del Port forwardings, Gateway, Password, alle WiFi indstillinger m.m. skulle indtastes på ny !!!
Hvad er løsningen på dette problem, som firmwaren nu tilsyneladende er skyld i?
Har i (YouSee) en anden nyere firmware version med en rettelse for dette, der kan pushes til vores Router?
Mvh. Frank