Svar

Meget ustabil forbindelse og kun 100mbit - Sagem 3890 v3


Badge

Jeg har internet 1000/100 Mbit, Coax via et Sagem FAST3890V3

Firmware: FAST3890V3_NUUDAY-SIP-RDK_77.15.14

Jeg bruger IKKE egen router/bridge – Sagem er sat direkte på.

Wifi kører via en TP-Link Deco M5 mesh, som er det eneste, som er sat til Sagem.

Men problemerne er de samme, hvis man i stedet kobler trådløst direkte på Sagem .


Jeg har gennem længere tid oplevet samme fejl, som flere andre har beskrevet.

- Der er kun er kun 100 mbit lan - TP-link giver fejlen "Abnormal Wan speed"

- Internetforbindelsen er ekstremt ustabil. 


Særligt den sidste måned er forbindelsen blevet virkelig, virkelig dårlig.

Det gælder hele dagen. Men om eftermiddagen og om aftenen er der for det meste intet internet overhovedet.

 

Problemet har mange symptomer:

- Routeren/modemet står af, så det ikke kan kontaktes på 192.168.0.1

- Modemet giver fejlsiden "Yousee - Dit modem kan ikke få forbindelse til internettet!"

- Browserne giver forskellige typer af forbindelsesfejl "No connection to server"/"Your connection is not private"

- Når det "virker" er internettet ekstremt langsomt og mange sider må reloades.

- Selv når forbindelsen er bedst, er den så dårlig, at der ikke kan streames.


Det hjælper ikke at genstarte routeren. Nogle gange hjælper et reset, men kun i kort tid.
 

icon

Bedste svar af Kasper 14 June 2023, 12:16

Se original

36 Kommentarer

Omdømme 7
Badge +9

Hej @KenJorgDK 

Det skal vi have undersøgt nærmere. 

Jeg sender dig lige en privatbesked, så vi kan komme videre med sagen. 

Hej @Kasper!

Jeg oplever desværre samme problem.

Har 1000/100 internet, men oplever kun 95~ download med kablet forbindelse.

Software billednavn:FAST3890V3_NUUDAY-SIP-RDK_77.15.19.1

Omdømme 6
Badge +8

Hej @Mekkl 

Jeg har sendt dig en privatbesked 😊

Hejsa
Har store problemer med at “F@ST3890V3” routeren genstarter af sig selv flere gange om dagen (senest i dag lidt før kl. 13) 🤔

Havde fat i jeres support i sidste uge, som bare ville have at jeg skulle tage strømmen fra routeren og sætte den til igen - Gjorde jeg naturligvis, men har jeg selv tidligere haft prøvet flere gange, og hjælper desværre ikke på problemet.
Problemet er blevet specielt slemt den sidste måneds tid 😯

Omdømme 7
Badge +9

Det tyder da på at Modemmet skal fejlmeldes.

Det tyder da på at Modemmet skal fejlmeldes.

Fik en ny router for ca. 1 år siden (på grund af løs forbindelse strøm-stik) - men den nye router kan selvfølgelig også godt være gå i stykker 🤔

Omdømme 7
Badge +9

Coax bruger Modem, Fiber bruger Router.

Coax bruger Modem, Fiber bruger Router.

Ahhh…. YouSee kalder den nu selv for en router 😉

https://yousee.dk/hjaelp/artikler/opsaet-dit-internet/sagemcom-fast-3890v3

😁

Omdømme 6
Badge +8

Coax bruger Modem, Fiber bruger Router.

Du roder vist lidt rundt i begreberne.

Der er forskel på et modem og en router.

Alle 3 linjer (coax, adsl, fiber) bruger en kombineret modem/router del.

Coax bruger Modem, Fiber bruger Router.

Du roder vist lidt rundt i begreberne.

Der er forskel på et modem og en router.

Alle 3 linjer (coax, adsl, fiber) bruger en kombineret modem/router del.

Nu går der vist “nørd” i den 😉
Man må for min skyld kalde den hvad man vil, bare den fungere 🙂😁

Omdømme 6
Badge +8

Det tyder da på at Modemmet skal fejlmeldes.

Fik en ny router for ca. 1 år siden (på grund af løs forbindelse strøm-stik) - men den nye router kan selvfølgelig også godt være gå i stykker 🤔

Det du kan prøve er at lave en reset af router.

Hold reset knappen inde i 30 sek, hvis det ikke løser det skal den fejlmeldes.

Besvar