Svar

Meget ustabil forbindelse og kun 100mbit - Sagem 3890 v3


Badge

Jeg har internet 1000/100 Mbit, Coax via et Sagem FAST3890V3

Firmware: FAST3890V3_NUUDAY-SIP-RDK_77.15.14

Jeg bruger IKKE egen router/bridge – Sagem er sat direkte på.

Wifi kører via en TP-Link Deco M5 mesh, som er det eneste, som er sat til Sagem.

Men problemerne er de samme, hvis man i stedet kobler trådløst direkte på Sagem .


Jeg har gennem længere tid oplevet samme fejl, som flere andre har beskrevet.

- Der er kun er kun 100 mbit lan - TP-link giver fejlen "Abnormal Wan speed"

- Internetforbindelsen er ekstremt ustabil. 


Særligt den sidste måned er forbindelsen blevet virkelig, virkelig dårlig.

Det gælder hele dagen. Men om eftermiddagen og om aftenen er der for det meste intet internet overhovedet.

 

Problemet har mange symptomer:

- Routeren/modemet står af, så det ikke kan kontaktes på 192.168.0.1

- Modemet giver fejlsiden "Yousee - Dit modem kan ikke få forbindelse til internettet!"

- Browserne giver forskellige typer af forbindelsesfejl "No connection to server"/"Your connection is not private"

- Når det "virker" er internettet ekstremt langsomt og mange sider må reloades.

- Selv når forbindelsen er bedst, er den så dårlig, at der ikke kan streames.


Det hjælper ikke at genstarte routeren. Nogle gange hjælper et reset, men kun i kort tid.
 

icon

Bedste svar af Kasper 14 June 2023, 12:16

Se original

36 Kommentarer

Omdømme 7
Badge +9

 FAST3890V3_NUUDAY-SIP-RDK_77.15.17

Skulle som nævnt i andre tråde rette LAN problemet.

Badge

Tak for svaret.

Jeg tror også, at en opdatering af firmwaren er løsningen.

Men jeg kan ikke rigtigt komme derhen via telefonsupport / chat.

Så jeg håber, at Kasper kan pege mig det rigtige sted hen.

Omdømme 7
Badge +9

Der opdateres løbende, men det kan være at den kan pushes til dig.

Omdømme 7
Badge +9

Hej @YuGo 

Det du oplever er en kendt fejl, som rettes ved en ny firmware. 

Jeg har sendt dig en privatbesked, så vi kan se nærmere på det.

Hej @YuGo 

Det du oplever er en kendt fejl, som rettes ved en ny firmware. 

Jeg har sendt dig en privatbesked, så vi kan se nærmere på det.

 

Hej Kasper

Jeg har samme problemer som YuGo og mange andre har beskrevet.

Min firmware hedder: FAST3890V3_NUUDAY-SIP-RDK_77.15.14

Jeg håber du også kan hjælpe mig, da jeg er ved at gå ud af mit gode skind!

Hej Kasper

Jeg har samme problem og jeg har også læst på andre tråde her på yousee at løsningen er en update af firmware. Jeg har en Sagemcom 3890 v2. Min firmware hedder: FAST3890V3_NUUDAY-SIP-RDK_77.15.14

Jeg vil også sætte pris på hvis du kan hjælpe.

 

Omdømme 7
Badge +9

Der må ventes på svar fra YS indtil i morgen, der er ikke nogen på fra dem her om aftenen.

Omdømme 7
Badge +9

Hej @MZMZ og @Louise123 

Jeg beklager generne som følge af dette. 

Jeg har sendt jer en privatbesked, så vi kan komme videre med sagen.

Til info til andre:

Fik guidelines af Kasper til hvordan jeg kunne få en firmware update. Det hele blev rullede ud igår mens jeg var på arbejde, og hastigheden er nu som det skal være. Jeg kan kun anbefale at få fat i Kasper hvis man har lignende problem. At ringe til Yousee kundeservice eller bruge Yousee Chat fungerer ikke, jeg har prøvet begge dele. Problemet blev derimod løst på under 6h efter kontakt med Kasper.

Hej kasper

kan du også hjælpe mig, har præcis samme problem? På forhånd tak😀😀

 

mvh kasper 

Omdømme 7
Badge +9

Det vil tidligst ske Mandag, der er ingen fra YS på i Weekenden.

Omdømme 7
Badge +9

Hej @Caddy 

Jeg har besvaret din besked😊

Badge

Hej @Kasper 

Tak for det - Nu virker det!

 

 

Min Sagem F@ST 3890V3 skulle have 1000\100 MB men ligger på Speedtesten på 53MB ned. Har Lan kabel i min router. Så håber Kasper kan hjælpe mig

Jeg oplever samme fejl med mit Sagem FAST3890V3, er på firmware: RDK_77.15.14

Omdømme 7
Badge +9

Det er en ældre FW, seneste er 77.15.19

Jeg har opsat mit Sagem modem i bridge mode og bruger Asus Mesh 4DX med 1 router og 2 noder.

jeg har 1000/100 Mbs

alt virker men Asus mesh har langsom download cirka 100 Mbps download via mobil. Når jeg ikke har bridgemode og bruger Sagem modem, så får jeg over 500 Mbs download via mobil.

Kan der været noget forkert ved min Asus opsætning?

er løsning skift til to YouSee booster? De to booster kan sættes til router med kabel, som acces point vil det være bedst ?

 

 

 

 

Omdømme 7
Badge +9

Det er ikke som det er forstået længere nødvendigt med kablet forbindelser på You See Mesh. Før skulle den ene være kablet, men det skulle ikke længere være nødvendigt.

Tak 

Ved du om YouSee booster vil være bedre end Asus  Mesh ?

Omdømme 7
Badge +9

Vides ikke, har ikke brug for noget af det, har Fiber, og det kører som det skal og dækker hvor det skal.

Halløj.. Tænker ikke fejlen i fw er rettet, den sidste måned cirka har vores net kørt syyyygt ustabilt, Yousee kundeservice har forsøgt at guide mig med det ene og det andet, til sidst måtte hun give op og sagde så at så kan hun ikke hjælpe, og så er der ikke rigtigt sket mere siden der :-/ 

Modem’et hopper af og på / online / offline som vinden blæser, da jeg har overvågning system og google enheder får jeg prompte besked om at enhederne går offline, og så er det modem’et står og blinker i Globus’en, Det er sket efter yousee lavede det nye fw, hvor 2.4Ghz & 5Ghz ikke er delt mere, nu er det 1 og samme forbindelse, Modem’et har gakket ud lige siden, snakkede med en flink fyr fra yousee kundeservice som gav mig ret i at den fw opdatering er en nedgradering, da mange har problemer siden yousee smed den fw ud på modemmerne :-/ 
Mit modem: FAST3890V3_NUUDAY-SIP-RDK_77.15.19.1

Nogle som kan komme med ninja tricks til at få det skide modem til at makke ret, for forsøgt alverdens tricks, factory reset, kabler og coax f-connecter tjekket, har også forsøgt med helt nyt kabel .. Så alle ninja tricks modtages med glæde, endnu bedre ville være hvis man kunne nedgradere fw, der fungerede det da trods alt en del bedre ;-)

Omdømme 2
Badge +3

Hej @Ripper25992 og @4xmortensen 

Jeg vil blot lige nævne, at det ikke er sikkert, at en firmwareopgradering vil løse de problemer, I oplever - men vi skal selvfølgelig have tage et kig på, hvorfor I oplever problemer med jeres forbindelse. 

Jeg har derfor sendt jer en privatbesked. 

 

@Mureren-4000 
Jeg har også sendt en privatbesked til dig, så vi kan tage et kig på det. 

 

Badge

Hejsa

Det kan være jeg kan byde mig selv ind i firmware køen også? Har et 3890 v3_NUUDAY-SIP-RDK_77.15.14…

Har både haft genstartet og nulstillet modemet, hvilket, som andre også indikere, at forbindelse bliver ok igen for en stund, hvorefter hastigheden falder til lige under 100mbit.

Kan jeg få pushet den nyere firmware?

På forhånd tak

Omdømme 6
Badge +8

Hej @TorbenGDK 

Som nævnt her i tråden, er det ikke sikkert at det er en firmware der skal til - men vi vil gerne tage et kig på det.

Jeg har sendt dig en privatbesked. 

Hej @Kasper.

 

Jeg har også problemer med langsomt internet med følgende firmware: FAST3890V3_NUUDAY-SIP-RDK_77.15.19.1. Farten kommer maks op på 90. Jeg har nu læst mig til i denne tråd at en opdatering af firmware kan hjælpe. Kan du eller en anden hjælpe med dette?

Besvar