Svar

Linksys EA7500 router i stedet for homebox



Vis første besked

37 Kommentarer

Badge +1

Læs nu hvad der står. For at se optagelser på TV som er planlagt via App, skal der haves en TVboks, det kan også gøres med App på de TV der understøtter den, eller det kan gøres med en Chromecast, Google TV eller med en Android eller iOS Streaming boks.

Hej igen

Jeg kan ikke se at der står noget om det du nævner på den side jeg refererer til https://yousee.dk/hjaelp/artikler/optag-tv-programmer/app.

Så tilbage til mit spørgsmål:

Kan man med den TV grundpakke, som kunden har, planlægge optagelser og senere afspille dem på ens TV uden at bruge TV boksen?

Kunden vil selvfølgeligt helst have så få bokse som muligt, hvis TV boksen kan undværes kan også homebox’en undværes så dermed vil kunden kun have linksys routeren.

Omdømme 7
Badge +9

Ja der kan ses optagelser på TV via de før nævnte enheder uden brug af boksen, der kan optages uden brug af boksen, MEN det forudsætter at man har boksen, man behøver ikke at bruge den.

Når der leveres TV via Fiber/DSL, så skal der bruges en You See Router, det virker ikke med andre når det er i forbindelse med Humax boksen, det påvirker ikke Streaming via You Se App’en, den kan bruges bare der er en Bredbånd forbindelse.

Lige hvordan det er hvis der haves Play er jeg ikke inde i, men der kan man vist nok optage uden at have TV boks. Play kan bruges på alle forbindelser uanset udbyder.

@Kasper  @Kevin  eller anden kan i lige give et indspark her.

Badge +1

Når der leveres TV via Fiber/DSL, så skal der bruges en You See Router, det virker ikke med andre når det er i forbindelse med Humax boksen, det påvirker ikke Streaming via You Se App’en, den kan bruges bare der er en Bredbånd forbindelse.

 

Hej

Tak for afklaringen, kunden kan åbenbart ikke slippe af med yousee routeren hvis han han vil se eller optage TV.

Omdømme 7
Badge +9

At se TV uden boksen kan som skrevet gøres, men optagelse uden er ikke muligt, uden boksen når det kun er Grundpakke, så er der ligeledes IKKE adgang til Arkiv.

Om der er sket ændringer med hensyn det det der er skrevet tror jeg ikke, men det vil det være godt at en af dem fra YS som er tilknyttet forummet kom med et indspark, således at det kommer helt på plads.

Badge +1

Enig, lad os få en officiel yousee kommentar.

Det yousee telefonisk oplyste mig i dag om grundpakken var:

  1. man har mulighed for optagelse
  2. optagelser gemmes i 30 dage i arkiv
  3. TV boxen er nødvendig for optagelse

Men uanset om TV boksen skal være tændt eller ej, kræver TV’et jo at man har homebox. Så homebox’en kan ikke undværes.

Omdømme 7
Badge +9

Optagelser gemmes i et år, det der ligger i Arkiv kan ligge i kortere eller længere tid, det kommer an på hvilke rettigheder der er på udsendelserne. Optagelser kan foretages på App, forudsætter at der haves en TV boks. Optagelser kan ses på App uanset hvilken enhed App er installeret på, kan ligeledes ses på YS Web TV.

YS Router kan undværes hvis man kun Streamer, dette er ikke nødvendigt i det tilfælde at TV boksen bruges, for det kan den så ikke, men det er en betingelse at man er registeret i systemet at man har den.

Badge +1

Jeg foreslår at vi afventer kommentar fra yousee, idet der åbenlyst er modstridende oplysninger

Omdømme 7
Badge +9

Hej Alle 

Lige en indskydelse, som måske har stor relevans for trådstarters scenarie. 

Det er lavet sådan, at man med et rent YouSee Play Streaming abonnement altså uden tv-boks, godt kan optage alligevel.

Førhen - på porteføljer, der kom inden YouSee Play, så var/er det rigtigt nok, at der kræves en tv-boks for at kunne optage.

 

Omdømme 7
Badge +9

Det var lige det punkt jeg ikke var sikker på. Tak for det indspark. Så burde der ikke være mere at være i tvivl om i denne tråd.

Badge +1

Hej alle

Tak til alle for svar.

Konklusionen er stadig at kunden for at se TV med yousee pakken skal bruge både homebox routeren og linksys routeren, men han behøver ikke at bruge TV boksen, idet han kan afspille og optage med yousee play appen.

Et ekstra spørgsmål til denne opsætning: Jeg antager at linksys routeren skal sættes op til bridge mode?

Omdømme 7
Badge +9

Hej @plaurits 

Hvis der blot skal streames via internettet via YouSee Play appen, så er typen af internetforbindelse ligegyldig - udover at den skal være stabil og hurtig nok😊

Opsætning og konfigurering af det hele i forbindelse med Linksys routeren, der har jeg nok brug for hjælp fra nogle af vores regelmæssige aktive og skarpe brugere😅 Jeg håber nogle byder ind

God weekend.

Omdømme 6
Badge +8

Hej alle

Tak til alle for svar.

Konklusionen er stadig at kunden for at se TV med yousee pakken skal bruge både homebox routeren og linksys routeren, men han behøver ikke at bruge TV boksen, idet han kan afspille og optage med yousee play appen.

Et ekstra spørgsmål til denne opsætning: Jeg antager at linksys routeren skal sættes op til bridge mode?

Det virker som du har fået svar på dit spørgsmål i denne tråd, da du har markeret bedste svar eller hvad?

Du har 2 muligheder, enten så kører du videre med den opsætning du har nu med yousee TV pakken med TV boksen og din Linksys som access point.

Eller du sætter den Linkssys router direkte på fiberboksen og får youSee Play

Saml tv og streaming ét sted med YouSee Play

 

 

Besvar