Svar

Linksys EA7500 router i stedet for homebox


Badge +1

Hej

Jeg har en Linksys EA7500 V2 router som p.t. sidder bag ved TDC homebox routeren kablet via lan.

TDC homebox routeren er kablet til en af de 4 LAN porte på den indvendige fiber boks.

Linksys routeren er sat op som access punkt med separate SSID’er og de to wifi’er i homebox routeren er slået fra som Linksys anbefaler.

Dvs. Linksys routeren er mesh router med satellitter i de andre huse på grunden, idet wifi’en i homebox routeren ikke kan nå de andre huse.

Nu er spørgsmålet om jeg kan koble Linksys routeren’s wan port direkte til lan porten på den indvendige fiber boks i stedet for homebox routeren.

Derved kunne jeg nøjes med én router boks i stedet for 2.

 

icon

Bedste svar af Radiomanden 1 February 2023, 16:49

Se original

37 Kommentarer

Omdømme 6
Badge +8

Ja det kan du godt, men TV signal kan ikke gå igennem din egen router, men kun streaming.

Der skal bruges VLAN ID 101, så prøv dig frem 😀

Omdømme 7
Badge +9

På en Fiber/DSL forbindelse kan man godt bruge egen Router, dog skal man være opmærksom på at TV kun virker når der bruges YS Routeren. Det har ingen indflydelse på Streaming.

Badge +1

Hej

Mange tak for hurtigt og præcist svar.

Kunden har købt Grundpakke med Tv-boks fra yousee.

Det betyder vel at kunden ikke kan undgå homebox routeren?

mvh

Peter L

Omdømme 6
Badge +8

Hej

Mange tak for hurtigt og præcist svar.

Kunden har købt Grundpakke med Tv-boks fra yousee.

Det betyder vel at kunden ikke kan undgå homebox routeren?

mvh

Peter L

Hvis man bruger YouSee Play appen kan ren streaming klare det samme og boksen kan undværes samt yousee homebox selvfølgelig.

TO strømforbrugere mindre 😀

Omdømme 7
Badge +9

Som skrevet, er der TV med i pakken, så skal YS Routeren bruges, da den leverer TV signalet, det kan fremmed udstyr ikke. TV boksen skal tilsluttes direkte til YS Routeren hvis man ønsker at bruge den. Som skrevet påvirker det ikke Streaming.

Omdømme 6
Badge +8

Som skrevet, er der TV med i pakken, så skal YS Routeren bruges, da den leverer TV signalet, det kan fremmed udstyr ikke. TV boksen skal tilsluttes direkte til YS Routeren hvis man ønsker at bruge den.

Som skrevet kan youSee Play appen levere fuldstændig det samme som det du omtaler..

Dog ikke optage, men det kæmper folk jo også med 😉

Omdømme 7
Badge +9

Jeg har jo skrevet at det ikke påvirker Streaming.

Badge +1

Hej

Tak til jer begge for udførlig forklaring.

Som jeg forstår jeres kommentarer, er konklusionen at hvis kunden ønsker at bruge den yousee TV boks han har har bestilt ifm. sin fiberinstallation er det nødvendigt at beholde homebox routeren.

mvh

Peter L

Omdømme 6
Badge +8

Hej

Tak til jer begge for udførlig forklaring.

Som jeg forstår jeres kommentarer, er konklusionen at hvis kunden ønsker at bruge den yousee TV boks han har har bestilt ifm. sin fiberinstallation er det nødvendigt at beholde homebox routeren.

mvh

Peter L

Ja.. det er rigtigt forstået, men du skal bare også forstå, at TVboksen ikke er nødvendig, for at modtage TV fra youSee. Der kan modtages fuldstændig det samme med youSee Play appen på smartTV, dermed slipper du for Homeboxen og TVboksen…

Du kan godt have din egen router direkte på fiberboksen, det var det dit spørgsmål gik på

 

Badge +1

Hej Peter

 

Som skrevet, er der TV med i pakken, så skal YS Routeren bruges, da den leverer TV signalet, det kan fremmed udstyr ikke. TV boksen skal tilsluttes direkte til YS Routeren hvis man ønsker at bruge den.

Som skrevet kan youSee Play appen levere fuldstændig det samme som det du omtaler..

Dog ikke optage, men det kæmper folk jo også med 😉

Tak for svar. Min konklusion er baseret på hvad du skrev ovenfor.

Så hvis yousee play appen ikke kan bruges til at optage, kan jeg ikke anbefale kunden den løsning.

Ved du evt. om/hvornår dette problem bliver løst i appen?

 

Omdømme 7
Badge +9

Det er ikke en fejl på App’en eller TV boksen det er vist et problem med de bagved liggende systemer der gør et det ikke er optimalt med diverse funktioner, man er klar over det, og det vil blive rettet, men hvornår vides ikke.

Hverken App eller TV boks optager som sådan intet, udsendelserne reserveres på en Server, og gemmes der i 12 måneder.

Badge +1

OK  tak.

Mulighed for optagelse til senere afspilning er et ufravigeligt krav fra kunden.

Så er min konklusion forkert, i.e. skal jeg anbefale kunden at spare de 2 bokse og bruge yousee appen i stedet?

 

Omdømme 7
Badge +9

Da det kun er Grundpakken der haves, og ikke Play eller Mellem/Fuldpakke, så er det et krav at der haves en boks for at kunne optage. Det kan man ikke med App’en alene.

Badge +1

Glimrende, konklusionen er uændret.

Omdømme 7
Badge +9

Der må leves med det som det er indtil det kommer iorden, som skrevet så ses der på problemerne.

Omdømme 6
Badge +8

OK  tak.

Mulighed for optagelse til senere afspilning er et ufravigeligt krav fra kunden.

Så er min konklusion forkert, i.e. skal jeg anbefale kunden at spare de 2 bokse og bruge yousee appen i stedet?

 

Det er op til dig selv.. men der er ingen grund til at optage da det hele kan ses en uge tilbage på TVguiden (youSee Play app). Du skal bare vide den mulighed også findes.

Badge +1

Tak Peter.

Jeg er klar over denne mulighed, men kunden har brug for at kunne gå meget længere tilbage end 1 uge.

Som Radiomanden skriver

Da det kun er Grundpakken der haves, og ikke Play eller Mellem/Fuldpakke, så er det et krav at der haves en boks for at kunne optage. Det kan man ikke med App’en alene.

er kunden med grundpakken nødt til at bruge TV boksen for at kunne optage.

mvh

Peter L

Omdømme 7
Badge +9

Mange udsendelser ligger også i længere tid. Der er dog også udsendelser der ikke kommer i Arkiv. Det kommer an på hvilke rettigheder der er på dem. Det gælder i øvrigt alle udsendelser som er i Arkiv.

Omdømme 7
Badge +9

Tak Peter.

Jeg er klar over denne mulighed, men kunden har brug for at kunne gå meget længere tilbage end 1 uge.

Som Radiomanden skriver

Da det kun er Grundpakken der haves, og ikke Play eller Mellem/Fuldpakke, så er det et krav at der haves en boks for at kunne optage. Det kan man ikke med App’en alene.

er kunden med grundpakken nødt til at bruge TV boksen for at kunne optage.

mvh

Peter L

Ingen optagede funktion uden 5000 boksen, mener det kan gøres uden boksen hvis der haves Play.

Badge +1

Tak Peter.

Jeg er klar over denne mulighed, men kunden har brug for at kunne gå meget længere tilbage end 1 uge.

Som Radiomanden skriver

Da det kun er Grundpakken der haves, og ikke Play eller Mellem/Fuldpakke, så er det et krav at der haves en boks for at kunne optage. Det kan man ikke med App’en alene.

er kunden med grundpakken nødt til at bruge TV boksen for at kunne optage.

mvh

Peter L

Ingen optagede funktion uden 5000 boksen, mener det kan gøres uden boksen hvis der haves Play.

Lige en kommentar til din sidste kommentar “Ingen optage funktion uden TV boksen, mener det kan gøres uden boksen hvis der haves Play”.

Har lige talt med yousee som har bekræftet at man skal have TV boksen for at kunne optage - uanset hvilken TV pakke man har valgt.

Man kan ikke optage med yousee play, se ekstrakt fra yousee play her:

 

Omdømme 7
Badge +9

Jo der kan optages med App’en og de optagelser kan ses både på TV boksen, App og Web. Det har jeg haft gjort utallige gange, har ligeledes være brugt i udlandet at se optagelser og lave optagelser.

Badge +1

Hej

Hvordan skal det yousee skriver så forstås? Det var det samme de fortalte mig i dag

Omdømme 7
Badge +9

Læs nu hvad der står. For at se optagelser på TV som er planlagt via App, skal der haves en TVboks, det kan også gøres med App på de TV der understøtter den, eller det kan gøres med en Chromecast, Google TV eller med en Android eller iOS Streaming boks.

Enten er der forskel på mulighederne i YouSee appen “YouSee Play” og websiden “play.yousee.dk” hvis man har et YouSee Bland-selv abonnement eller hvis man har et YouSee Play abonnement, eller også giver YouSee forkerte eller mangelfulde oplysninger. Kan optagelser afspilles i appen eller på websiden kan det altid ses på TV-skærmen, enten via Chromecast, via app i et smartTV, eller via HDMI-kabel fra den enhed, der modtager afspilningen.

Omdømme 7
Badge +9

Absolut korrekt.

Besvar