Svar

Internet. Wi-Fi. 2,4 ghz og 5 ghz


Badge

Mit Wi-Fi gik pludselig ned forleden - havde 2 særskildte hastigheder 2,4 ghz og 5 ghz.  I samråd med Yousee blev det nulstillet og kom op at køre igen - men med kun et navn - og med begge frekvenser inden under. Så skulle routeren selv finde ud af og fordele 2,4 ghz og 5 ghz bedst muligt. Problemet for mig - er at alle mine smart plugs (smart stik med Wi-Fi styrer mit lys i huset) mf. kører på 2.4 ghz. Jeg kan ikke koble på, da min Wi-Fi forbindelse registreres som 5 ghz forbindelse. Har ringet x mange (brugt meget tid)til Yousee, som indtil videre ikke har kunnet hjælpe ( har ikke hørt om problemet). Har prøvet at ændre frekvens på min router - uden held. Frekvensen registreres som 5 ghz.. Min Router er en Sagemcom Fast 3890 W. Hjælp søges?

 

icon

Bedste svar af Kasper 16 June 2023, 14:55

Se original

27 Kommentarer

Tusind mange gange tak.

Jeg fik oplyst af et “geni” fra YouSee at man IKKE kunne tilgå routeren som i gamle dage.

Han ville så slukke for 5ghz i et kvarter og lige lidt hjalp noget som helst.

Da jeg så tilgik router kunne jeg se at 5ghz var oppe, og 2,4 GHz var slukket.

ved ikke om man kan fakturere YouSee for en ny fjernbetjening til varmepumpe da knapperne nærmest er på vej ud af bagsiden.

 

når men endnu engang mange tak for dit svar❤️

Omdømme 7
Badge +9

Nu da du kan komme ind på Routeren, så kan du selv slukke for 5 Ghz indtil de andre enheder er komme på og så aktivere 5 Ghz igen.

Ja det er bøvlet med den Router, det samme gør sig gældende for Coax med de Modems dertil. Har selv Fiber, men heldigvis vil jeg sige, så er det den nu i udgåede KAON Router jeg har, den er der ingen problemer med, den har 2 SSIDer, og der kan man styre det hele selv.

Besvar