Spørgsmål

Efterlyser erfaring med WiFi Repeater/extender løsning


Badge

Hej Jeg kan se der har været en del skriveri om WiFi repater/extender løsninger før, men de er meget gamle. Jeg har fået hjælp her for nyligt angående en Cromecast løsning til mitTv :-) 

Efter jeg for nyligt fik Sagemcom 3890V3 W YouSee istedet for Homebox til Kobber, har jeg en Danfoss Link Styrings varmestyrings enhed i Stuen der aldrig har voldt problemer, men nu mister den hele tiden forbindelsen. Efter jeg har koblet den og modememmet sammen med WPS, går kun kort tid så er der ingen forbindelse mellem dem, og sådan gentager det sig. Men naboens WiFi modem der er magen til mit men kører på Kobber, og andre netværk er konstant synlige. Derfor tænker jeg det er mit modems rækkevidde eller der er problemet? Mit hus er dog kun i et plan og kun 88 m2.

Kan jeg løse problemet med at anskaffe en Repeater/extender og anbringe den et sted imellem mit modem der står oven på Teknik skabet i Bryggerset og  min Danfoss enhed der er i stuen, og så kommer signalet jo også tættere på mit TV i stuen og det er jo også der jeg mest bruger PC, telefon og Ipad.

Er der en specifik enhed der er bedste køb? Jeg går ikke så meget op i hastighed bare jeg kan opnå stabilitet så vil jeg være tilfreds.

Jeg ved godt at en repeater ikke kan forstærke signalet men kun forbedre rækkevidden, hvis det er det der er problemet.

MVH. Arne


36 Kommentarer

Hvis dit modem er opdateret med den seneste firmware, bør den kunne køre som master i et mesh-net. Så kan du opsætte en wifi-booster, f.ex. midt i boligen, og få fuld wifi dækning overalt

Badge

Hvis dit modem er opdateret med den seneste firmware, bør den kunne køre som master i et mesh-net. Så kan du opsætte en wifi-booster, f.ex. midt i boligen, og få fuld wifi dækning overalt

Hej bka18 - YuoSee siger de har opdateret mit Modem med Firmware så det må jeg stole på, når du skriver WiFi Booster mener du måske dem YouSee lejer ud for en månedlig leje ? Men jeg har nok mest lyst til at købe. Tak for svaret Mvh. arne

Ja, det er dem Yousee lejer ud. Jeg har selv installeret deres wifi-booster, og min erfaring er at det giver langt, langt bedre wifi dækning end med de gammeldags repeatere eller extendere. 

Omdømme 1
Badge +1

Jeg benytter Netgear Orbi mesh - og det fungerer bare helt perfekt. 
-  og bruger også Danfoss systemet

Badge

Jeg benytter Netgear Orbi mesh - og det fungerer bare helt perfekt. 
-  og bruger også Danfoss systemet

Hej Griegsvej. I går var det lykkedes mig at få mit Danfoss Link CC til at være på Internettet frem til midnat hvor jeg slukkede mit TV. Da jeg stod op i morges var det stadig på men med det samme jeg tændte mit TV blev det smidt af og mit net er ikke synligt mere kun andre net? Nu kan jeg måske få det til at finde mit Modem igen ved at trykke på WPS og så indtaste koden? Hvad hedder dit Netgear Orbi mesh helt præcist jeg kan se priserne går fra få hundrede til flere tusind? 
Det mærkeligere er at Tv’et fik det til at falde ud?

Mvh. Arne

Badge

Ja, det er dem Yousee lejer ud. Jeg har selv installeret deres wifi-booster, og min erfaring er at det giver langt, langt bedre wifi dækning end med de gammeldags repeatere eller extendere. 

Hej bka18. Hvis jeg vælger YouSee Boostere skal det ene så være kablet til mit modem eller er begge trådløse og kan flyttes rundt?

Kan de kun lejes eller også købes?

Mvh. Arne

Omdømme 7
Badge +9

Med YS Mesh er den ene kablet til Modem, den anden er ikke, Wi-Fi på Modem deaktiveres, så der kun bruges Mesh Boosterne, de kan IKKE købes.

https://yousee.dk/hjaelp/artikler/installer-wifi-booster/saet-wifi-booster-op-forste-gang

Badge

Med YS Mesh er den ene kablet til Modem, den anden er ikke, Wi-Fi på Modem deaktiveres, så der kun bruges Mesh Boosterne, de kan IKKE købes.

https://yousee.dk/hjaelp/artikler/installer-wifi-booster/saet-wifi-booster-op-forste-gang

Hej Radiomanden. Hvis jeg har forstået det ret så skal Booster 1 forblive kablet til mit Modem og forblive kablet, og det er så Booster 2 jeg kan flytte tættere på der, hvor jeg har mit problem med mit Danfoss Link? Og samtidig må mit TV og de enheder jeg bruger i stuen jo også have bedre WiFi?

Det du kalder YS Mesh er det YouSee´s Boostere? Dem der kommer frem i det Link du vedhæfter?

Mvh. Arne

Omdømme 7
Badge +9

Ja, det er deres Mesh net. Alt hvad der skal vides om det angående opsætning er anført i det opslåede link.

Obs: Med det nyeste firmware i Yousee routeren fungerer den nu direkte som den første enhed i et mesh-netværk. (Masteren, dvs. Den der tidligere skulle tilsluttes med kabel).

Det betyder at wifi boosteren tilsluttes trådløst, og den kan så placeres hvor man ønsker det (dog max8 m fra routeren)

Det hele klares med app'en "Mit internet"

Badge

Ja, det er deres Mesh net. Alt hvad der skal vides om det angående opsætning er anført i det opslåede link.

Hej Radiomanden. Jeg havde med din hjælp helt forstået det - tak. Så tog jegYouSee Booster test der med oplysninger om mit hus på 88 m2 siger, jeg kun har brug for 1 Booster skal den så være kablet til mit Modem konstant og dermed være tæt på mit modem. Hvorfor kan en Booster så række længere end det mit Modem burde kunne? Det som min Homebox på Kobber kunne. Mvh Arne

Badge

Obs: Med det nyeste firmware i Yousee routeren fungerer den nu direkte som den første enhed i et mesh-netværk. (Masteren, dvs. Den der tidligere skulle tilsluttes med kabel).

Det betyder at wifi boosteren tilsluttes trådløst, og den kan så placeres hvor man ønsker det (dog max8 m fra routeren)

Det hele klares med app'en "Mit internet"

Hej bka18. Skriver du jeg bare har brug for 1 Booster som YouSee test siger for et hus i min  størrelse? Skal den så bare tilkobles trådløst eller med kabel til modem og derefter flyttes Max. 8 meter tættere på mit problem mit Danfoss Link Cc der kun kan holde forbindelsen efter kortvarig forbindelse med WPS.

Jeg skriver også med Radiomanden og er nok tæt på at i syntes jeg er “træls” 🤔

Men mit problem er “træls”

Mvh. Arne

Omdømme 7
Badge +9

Som der står i vejledning, så skal den ene Booster være kablet til Modem/Router, den kan placeres hvor du vil.

Har en lejlighed på 86 M2, har Fiber og en KAON Router, den er placeret centralt, der er 100% dækning overalt. Da jeg havde Coax sad Modem samme sted. 100% dækning.

Fra You See Guiden angående placering af Router/Modem.

  1. Placér din router centralt og højt i hjemmet
    De trådløse signaler skal kunne sendes og modtages så uhindret som muligt. Derfor skal du ikke sætte din router i et skab eller bag dine møbler.

Radiomanden: YouSee har rullet ny firmware ud på deres routere ( version FAST3890V3_NUUDAY-SIP-RDK_77.15.14 ) her i april og maj måned. Dette bevirker at man ikke længere skal have den første mesh-enhed ( Wifi-booster) koblet op med kabel, idet routeren nu fungerer som den første enhed i mesh-netværket.

Det ser ikke ud til at YouSee endnu har fået rettet deres online-dokumentation til, så det link du hentyder til er ikke korrekt, i forhold til den nye firmware.

Jeg kører selv med YouSee’s modem og wifi-boostere, og jeg må sige at det spiller max. Jeg trækker ikke under 300Mb wifi på min telefon noget sted i huset. Nærmeste booster står ca. 6 m. fra routeren, og fjerneste booster står ca. 8 m. længere væk. (Bor i et 196m2 vinkelhus, og routeren er placeret i et fjernt hjørne)

Omdømme 7
Badge +9

Så må de få det opdateret, for man kan jo kun forholde sig til den dukumentering der foreligger.

Radiomanden: Det har du helt ret i. ;o)    Men mon ikke det kommer. Det kan jo være nogen fra YouSee  følger med her, og lader budskabet gå videre.

Badge

Radiomanden: Det har du helt ret i. ;o)    Men mon ikke det kommer. Det kan jo være nogen fra YouSee  følger med her, og lader budskabet gå videre.

Hej bka18. Det vil sige begge dine Boostere er trådløse uden på noget tidspunkt at du har kablet dem til Modem Sagemcom Coax? Dit hus er stort mit er kun 88 m2 er det så tænkeligt, at jeg bare skal have 1 Booster. Hvorfor har mit nye Coax Modem ikke så god rækkevidde som mit Homebox med kobber jeg havde indtil 3/5 2023 hvor jeg ikke havde problemer med, at mit Danfoss Link kune finde nettet automatisk nu kan det kun finde andre netværk især naboens der er magen til mit men med Kobber? Det kan kortvarigt med brug af WPS koble men falder ud igen 😥 Mvh. Arne

PS! Tak for info 🙏

Omdømme 7
Badge +9

Dit Danfoss Link bruger vel sikkert 2,4 Ghz, enheder der kun bruger det, har siden den nye FW blev lagt på, ikke været nemme at forbinde til Modemmet.

Ja, ingen af mine boostere har været, eller er kablede.  Check om din router er opdateret med den version software, jeg taler om: Log ind på din router (login-oplysningerne står på en label på routeren).

Se under Gateway - Software om din softvare-version hedder FAST3890V3_NUUDAY-SIP-RDK_77.15.14

Hvis det er tilfældet, så er din router opdateret, og så behøver du (efter min vurdering) kun 1 wifi-booster for at den og din router tilsammen kan dække dine 88m2.

Så vidt jeg kan se er det denne procedure du skal bruge, for at sætte det op:

Sådan kommer du i gang med din WiFi Booster (Airties 4960X) (yousee.dk)

Det ligner i hvert fald den procedure jeg brugte, da jeg satte mine op. Det er rimeligt let at gå til.

Mht. dit gamle setup med Homeboxen, så kan jeg ikke svare på det, da jeg ikke kender noget til den box :o) Det må du spørge YouSee om..

Badge

Dit Danfoss Link bruger vel sikkert 2,4 Ghz, enheder der kun bruger det, har siden den nye FW blev lagt på, ikke været nemme at forbinde til Modemmet.

Hej Radiomanden. Det kunne godt lyde som en mulig men trist forklaring, for hvad gør jeg så, så hjælper det vel ikke med at få Booster løsning? Men det har jo haft kontakt i nat indtil jeg tændte mit fjernsyn og når jeg tjekkede på Mit Internet App var det på 2,4 GHz at det havde forbindelse. Straks da jeg tændte mit TV der gik på 5 GHz faldt Danfoss Link ud.

Med det du skriver er gode råd dyre, mon jeg skal have TDC tekniker på sagen ?

Mvh arne

Omdømme 7
Badge +9

You See er helt klar over det problem der er med enheder der kun kan bruge 2,4 Ghz, der skulle være gang i en løsning.

Badge

You See er helt klar over det problem der er med enheder der kun kan bruge 2,4 Ghz, der skulle være gang i en løsning.

Hej Radiomanden. Tak for info. Så skal jeg vist væbne mig med tålmodighed. Mine andre henvendelse til YouSe  Kundeservice  om andre problemer siger mig de ikke rider den dag de sadler 😥

Hvor får du den slags Info?

Mvh. Arne

Jeg har masser af enheder på mit net der kun kan køre 2,4Ghz (wifi kontakter, lystrer mv) og har ikke haft problemer med at tilslutte dem.

 

Jeg synes du skal prøve at leje en booster en måned, og så prøve det af. Det koster ikke alverden (jeg mener i øvrigt de har sænket prisen på leje af booster), og det kunne jo være at det virker 😉

Omdømme 7
Badge +9

You See er helt klar over det problem der er med enheder der kun kan bruge 2,4 Ghz, der skulle være gang i en løsning.

Hej Radiomanden. Tak for info. Så skal jeg vist væbne mig med tålmodighed. Mine andre henvendelse til YouSe  Kundeservice  om andre problemer siger mig de ikke rider den dag de sadler 😥

Hvor får du den slags Info?

Mvh. Arne

Info kommer både her fra Forummet og fra deres Fb side. Diverse andet kan/kommer fra recordere.dk og Digtalt.tv samt fra andre sites der omhandler TV/Radio/Bredbånd. Google hjælper også, der kan jo findes ud af alt på nettet.

Badge

Jeg har masser af enheder på mit net der kun kan køre 2,4Ghz (wifi kontakter, lystrer mv) og har ikke haft problemer med at tilslutte dem.

 

Jeg synes du skal prøve at leje en booster en måned, og så prøve det af. Det koster ikke alverden (jeg mener i øvrigt de har sænket prisen på leje af booster), og det kunne jo være at det virker 😉

Hej bka18. Tak for info. Det må jeg jo prøve! Jeg gik på det Link du sendte mig med Boostere - der siger de at den første skal kables og den næste trådløs og så viser de en tegning af et hus der viser, at der er tre Boostere og den ene ser ud til at stå helt tæt på modemmet (måske Kablet ?) Men du siger at du bare kører med to Boostere helt trådløst har jeg misforstået det?

Eller er det som min chef altid sagde til mig og mine kolleger: Jeg kan forklare det for dig, men jeg kan ikke forstå det for dig 😀😀

Mvh. Arne

Besvar