Svar

Synstolkning, hvor kommer den pludselig fra, og hvordan fjerner jeg den?



Vis første besked

38 Kommentarer

Du kan bruge Play App’en, hvis TVet har Android TV OS, det er ikke alle Philips der har det, men er det Androd så kan du installere App’en.

Underligt at man bliver bedt om at bruge app, for at  slippe for synstolkning på svt2. Har BeoVision avant ng og der skete det samme som med de andre fjernsyn i sep. 22. Hvad er formålet med at have kabel-tv, såfremt man skal streame for at slippe af med en fejl som Yousee er ansvarlig for. At smide problemet over til kunden( TV producentens skyld) er under lavmålet og dårlig kundeservice . Desuden fjerner i muligheden for at optage via guiden, da der ikke kan optages på appen. Troede faktisk at det var et overgangs fænomen, men det fortsætter stadigvæk med  dårlig TV oplevelse.

Hugo

Omdømme 7
Badge +9

Har du læst hvad Kasper skrev for 5 måneder siden. 


Det kan den nok godt, altså påvirke visse typer tv, men det er desværre ikke noget vi kan gøre noget ved, udover at anbefale at snakke med producenten, opdatere tv’et eller lignende. Indtrykket er dog, at det er en mindre andel tv derude, som ikke kan håndtere denne signalering om man vil. Det er ikke noget vi kommer til at gøre yderligere ved. 

Angående brug af App’en til optagelse, så er det muligt når der haves You See Play, ligeledes muligt når der haves en Humax 4000 eller en 5000.

Omdømme 1
Badge +2

Du kan bruge Play App’en, hvis TVet har Android TV OS, det er ikke alle Philips der har det, men er det Androd så kan du installere App’en.

Underligt at man bliver bedt om at bruge app, for at  slippe for synstolkning på svt2. Har BeoVision avant ng og der skete det samme som med de andre fjernsyn i sep. 22. Hvad er formålet med at have kabel-tv, såfremt man skal streame for at slippe af med en fejl som Yousee er ansvarlig for. At smide problemet over til kunden( TV producentens skyld) er under lavmålet og dårlig kundeservice . Desuden fjerner i muligheden for at optage via guiden, da der ikke kan optages på appen. Troede faktisk at det var et overgangs fænomen, men det fortsætter stadigvæk med  dårlig TV oplevelse.

Hugo

Jeg havde det samme problem siden sept 22, men så for kort tid siden havde jeg et problem med min mobil, og yousee support nulstillede min mobil og simkortet.

Da mobil kom op at køre igen, var den ok og samne aften, da jeg tændte for tv og sv1, var lydsprog pludselig korrekt. Orginalsprog med undertekster! Jeg har indbygget i tv en device, der går via app på min mobil. (CHROMECAST)

Lige meget hvad, så var problem og fejlen væk. Dagen før var fejlen der.

Så prøv at nulstille mobilens simkort.

Det er et forsøg værd.

Virkede forbløffende nok hos mig. Hvorfor og hvad der var galt, ved jeg ikke, og jeg er også ligeglad, når løsning endelig virkede!

Omdømme 1
Badge +2

Du kan bruge Play App’en, hvis TVet har Android TV OS, det er ikke alle Philips der har det, men er det Androd så kan du installere App’en.

Underligt at man bliver bedt om at bruge app, for at  slippe for synstolkning på svt2. Har BeoVision avant ng og der skete det samme som med de andre fjernsyn i sep. 22. Hvad er formålet med at have kabel-tv, såfremt man skal streame for at slippe af med en fejl som Yousee er ansvarlig for. At smide problemet over til kunden( TV producentens skyld) er under lavmålet og dårlig kundeservice . Desuden fjerner i muligheden for at optage via guiden, da der ikke kan optages på appen. Troede faktisk at det var et overgangs fænomen, men det fortsætter stadigvæk med  dårlig TV oplevelse.

Hugo

Jeg havde det samme problem siden sept 22, men så for kort tid siden havde jeg et problem med min mobil, og yousee support nulstillede min mobil og simkortet.

Da mobil kom op at køre igen, var den ok og samne aften, da jeg tændte for tv og sv1, var lydsprog pludselig korrekt. Orginalsprog med undertekster! Jeg har indbygget i tv en device, der går via app på min mobil. (CHROMECAST)

Lige meget hvad, så var problem og fejlen væk. Dagen før var fejlen der.

Så prøv at nulstille mobilens simkort.

Det er et forsøg værd.

Virkede forbløffende nok hos mig. Hvorfor og hvad der var galt, ved jeg ikke, og jeg er også ligeglad, når løsning endelig virkede!

Ps. Jeg har kabel tv hvilket jeg bruger men kan også streame. Bruge wifi.

Efter den sidste opdatering, i dag d. 14/11 ‘23, er synstolkning default på svensk tv2. Det kan slås fra, men ikke permanent. Dette er, for at sige det pænt, en pestilens! Jeg HAR prøvet via indstillinger og via den menu, der kan tilgås via OK-knappen på fjernbetjeningen. Når man trykker på OK-knappen og “klikker” på synstolkning er der 2 valg Synstolkning (Dolby Digital AC3) og nedenfor Svensk (Dolby AC3). Ved “Synstolkning (Dolby Digital AC3)” er der et flueben, som ikke kan fjernes… Der var ingen problemer inden opdateringen...

Synstolkning bør være et tilvalg IKKE noget, der skal fravælges.

Det drejer sig om et Sony Bravia med direkte kablet forbindelse til TV-boksen, ingen “fikumdik”.

 

Det her skal der bare rettes op på! Ellers finder jeg et andet firma at få TV gennem.

Omdømme 7
Badge +9

En af de her på forummet tilknyttede medarbejdere @Kasper fra YS skrev for omkring et år siden følgende vedrørende de problem.

Det kan den nok godt, altså påvirke visse typer tv, men det er desværre ikke noget vi kan gøre noget ved, udover at anbefale at snakke med producenten, opdatere tv’et eller lignende. Indtrykket er dog, at det er en mindre andel tv derude, som ikke kan håndtere denne signalering om man vil. Det er ikke noget vi kommer til at gøre yderligere ved. 

Omdømme 1
Badge +2

Efter den sidste opdatering, i dag d. 14/11 ‘23, er synstolkning default på svensk tv2. Det kan slås fra, men ikke permanent. Dette er, for at sige det pænt, en pestilens! Jeg HAR prøvet via indstillinger og via den menu, der kan tilgås via OK-knappen på fjernbetjeningen. Der var ingen problemer inden opdateringen...

Synstolkning bør være et tilvalg IKKE noget, der skal fravælges.

Det drejer sig om et Sony Bravia med direkte kablet forbindelse til TV-boksen, ingen “fikumdik”.

 

Det her skal der bare rettes op på! Ellers finder jeg et andet firma at få TV gennem.

Prøv at nulstille router og mobil. Lad yousee gøre det på router. Det hjalp pudsigt nok på mit Sony bravia. Også sv1 og sv2 kun.

Jeg bruger crome.

Det er ikke et TV-problem. TV-et er indstillet som det skal være. Jeg har set efter.

Routeren er genstartet.

Der er ingen ændringer. Der er stadig (næsten) tvungen synstolkning.

Når man trykker på OK-knappen og “klikker” på synstolkning er der 2 valg Synstolkning (Dolby Digital AC3) og nedenfor Svensk (Dolby AC3). Ved “Synstolkning (Dolby Digital AC3)” er der et flueben, som ikke kan fjernes. Det lugter af en programmeringsfejl.

Jeg kan konstatere det samme på TV-boks YS-4000 med opdateret firmware. På svensk svt2 er synstolkning slået til når man åbner for kanalen. Det betyder at svenske undertekster bliver læst op, så man næsten ikke kan høre den originale udenlandske tale. Men man kan godt slå synstolkning fra ved at ændre indstillingen lydspor, og her markere svensk i stedet for synstolkning. Men indstillingen huskes ikke. Næste gang man ser kanalen skal lydsporet ændres igen.

Dette til trods for at der i boksens indstillinger for lyd er valgt “Fra” under synstolkning.

Underteksterne er i øvrigt på svensk, men det kan skyldes at de er brændt fast ind i udsendelsen, og de kan derfor ikke slås fra og man kan ikke få danske undertekster (det er der nu ikke brug for). Det undersøgte program er “Bronzealderens kollaps” sendt 14-11-2023 kl. 20.00 på svt2.

 

 

Omdømme 7
Badge +9

Lige som på TV her, så bruger man også i Sverige Hardmatting når det er på udenlandsk, så ja de kan ikke slås fra.

Uanset hvad der er årsagen, Hardmatting eller ej, kan jeg ikke lade være med at synes, at det er sært, at det ændrer sig pga. en opdatering. Det bør da være til at undgå...

Det er tydeligvis en fejl i opdateringen af boksen. Når synstolkning er valgt fra i de generelle boksindstillinger, skal programmer med mulighed for synstolkning naturligvis starte med synstolkning slået fra. Det er endnu en fejl som YouSee må tage sig af.

Det er tydeligvis en fejl i opdateringen af boksen. Når synstolkning er valgt fra i de generelle boksindstillinger, skal programmer med mulighed for synstolkning naturligvis starte med synstolkning slået fra. Det er endnu en fejl som YouSee må tage sig af.

Lige præcis. Man bliver lidt træt...

Besvar