Svar

Synstolkning, hvor kommer den pludselig fra, og hvordan fjerner jeg den?


Mens jeg ser tv-avis, bliver den danske undertekst pludselig læst højt (ovenikøbet på dårligt dansk). Meget forstyrrende.
Hvordan opstår det pludseligt, og hvordan fjerner jeg det igen?

 

icon

Bedste svar af MS-ERIK 21 April 2021, 08:00

Se original

38 Kommentarer

Omdømme 7
Badge +9

Det sker når tekst oplæsning er aktiveret, er den det.?

Ingen anelse, hvor finder jeg den?

 

Omdømme 7
Badge +9

Det kan der ikke svares på, da det er forskelligt på de enkelte TV fabrikater.

Er YouSee den benyttede TV-udbyder?

YouSee udsender DR1 og DR2 i to versioner, hvor den ene version er synstolket og sendes på separate TV-kanaler. Får man synstolkning er en sandsynlig årsag at man har valgt den synstolkede kanal i stedet for den normale. Eller der er sket en fejl hos DR eller YouSee eller i den benyttede TV-boks hvis en sådan anvendes. 

 

Tak for svar.
Synstolkningen opstod midt i et program jeg så, og jeg har ikke den synstolkede kanal i nærheden. Jeg kan ikke finde nogen steder, hvor jeg kan vælge den til/fra, hverken på boks eller tv.
Men idag virker det til at den er forsvundet igen, så jeg krydser fingre for, at det har været en glitch i en opdatering fra YouSee.
Mvh. Charlotte

Omdømme 7
Badge +9

Hvis det er boksen der bruges, så er det på den det skal rettes, da det når det er den, ikke har noget at gøre med TVet.

Ok. Jeg har fået både ny boks og et andet tv for nylig, så der er meget, der skal læres…
Tak :-)

Omdømme 7
Badge +9

Hej @Vicev_rten 

Prøv at kig under indstillinger på boksen under Indstillinger - > Lyd og Lydspor :relaxed:

Der er et billede af instillinger her:
https://kundeservice.yousee.dk/tv/brug-tv/funktioner-tv-boks/humax/indstillinger/art

God dag! 

Nu er der synstolkning på3+ Hold da kæft hvor er det irriterende, jeg har været under indstillinger og der er det slået fra, få det ordnet eller jeg er færdig med YouSee 

 

Omdømme 7
Badge +9

Nu er der synstolkning på3+ Hold da kæft hvor er det irriterende, jeg har været under indstillinger og der er det slået fra, få det ordnet eller jeg er færdig med YouSee 

 

Har det også på 3+. Tag det op med YouSee på deres Facebook side.

Nu er der synstolkning på3+ Hold da kæft hvor er det irriterende, jeg har været under indstillinger og der er det slået fra, få det ordnet eller jeg er færdig med YouSee 

 

Har det også på 3+. Tag det op med YouSee på deres Facebook side.

er ikke på Facebook længere da det er en tidsrøver af rang

Nu er der synstolkning på3+ Hold da kæft hvor er det irriterende, jeg har været under indstillinger og der er det slået fra, få det ordnet eller jeg er færdig med YouSee 

 

Har det også på 3+. Tag det op med YouSee på deres Facebook side.

er ikke på Facebook længere da det er en tidsrøver af rang

har lige fjernet 3+

 

Omdømme 7
Badge +9

Det er en fejl hos You See fedt blev meldt ind for en time siden,og sendt videre til teknisk afdeling, så hvis ikke det er i orden nu, så er det snart.

Der kan fås meget at vide ved at følge med på deres FB side.

Omdømme 1
Badge +2

Nu er der synstolkning på3+ Hold da kæft hvor er det irriterende, jeg har været under indstillinger og der er det slået fra, få det ordnet eller jeg er færdig med YouSee 

 

Yousee læser IKKE disse debatsider.  Jeg kører en kamp med dem pt om SV1 og SV2. Jeg bliver smidt rundt til alle ansatte og får så at vide det er Sony der skal kontaktes eller SVT for det er da sandelig ikke dem. Jeg har endda lavet en kort video som de ville have men eneste sted jeg kan sende mp4 video fra mobil er messenger og kun meget få mb max 26! Der sådan ca 16 sekunder.

Se evt se anden mappe her i debatforum.

 

Jeg vil anbefale på det kraftigste at I ALLE klager om synstolkning lydsprog fejl, fordi yousee groft siger til mig, at det har de aldrig hørt om før!

Jo flere jo bedre. Jo stærkere står vi kunder.

Som YouSee kunde fik jeg pludselig et problem med en ‘spøgelsesstemme’ på SVT1 og 2 !

Ved henvendelse til YouSee fik jeg at vide jeg selv skulle klare det !  YouSee = klar dig selv ! 

 

 

Omdømme 1
Badge +2

Som YouSee kunde fik jeg pludselig et problem med en ‘spøgelsesstemme’ på SVT1 og 2 !

Ved henvendelse til YouSee fik jeg at vide jeg selv skulle klare det !  YouSee = klar dig selv ! 

 

 

Jeg har har haft det problem siden en opdatering sidst i september. Svt og yousee siger det ikke er deres problem og Sony har sagt der intet er galt med mit software og forsikring dækker kun hardware. 

Er dit tv et Sony?. Der er også fejl ved samsung og Philips er det kommet frem her på debat forum.

Man kan midlertidig løse problemet mens du ser på kanalen ved at ændre lydsprog via din fjernbetjening.

Skifter du kanal forsvinder din indstilling måske. Tjek det ud og kom tilbage med opdatering.

Badge

Kan konstatere, at YouSee ikke gider/vil tage kundehenvendelser alvorligt og få løst problemet.
Har Philips-tv, og selv om alle ekstra lydfunktioner er deaktiveret, så starter synstolkning straks der er svenske undertekster.

YouSee lægger al ansvar for fejlretning over på deres kunder selv om det er dem selv, der har introduceret problemet.

YouSees kundeservice er direkte inkompetente

Omdømme 7
Badge +9

Se hvad Kasper har skrevet i denne tråd, (sidste indlæg i tråden). 

 

Omdømme 1
Badge +2

Se hvad Kasper har skrevet i denne tråd, (sidste indlæg i tråden). 

 

Kan ikke bruge det til noget. Kan ikke forstå, de ikke tjekker opdateringen fra sept 22, hvor det hele startede med svt. Fejlen. Og derefter snarrst sender en ny opdatering ud kun med opdateret lydspor.

At ikke flere reagere, er fordi ikke mange ser SV1 og SV2. Derfor ligger de 2 kanaler jo også i grundpakken ligesom de tyske.

De unge ser mest film eller musikkanaler.

Evt naturkanal.

Det ved Yousee selvfølgelig godt, selvom de slår os metaforisk oven i hovedet med, at det ikke er så mange klager, de har fået. Nej, de fleste brugere gider nemlig ikke ævlet og aner ikke noget om dette Forum.

De lader bare være med at bruge de 2 kanaler, ligesom jeg med kun grundpakken, og så er den faktisk blevet dyr.

Kan ikke optage sv1 eller sv2, for så får jeg synstolkning på og dermed som optaget umulig at ændre.

 

God weekend. 

 

Omdømme 7
Badge +9

YS har intet at gøre med FW til TVer, det er kun producenten der gør det, og det sker højst en eller 2 gange i de første par år, derefter kommer der intet.

Omdømme 1
Badge +2

YS har intet at gøre med FW til TVer, det er kun producenten der gør det, og det sker højst en eller 2 gange i de første par år, derefter kommer der intet.

Øv. Virkelig? Underligt, for de 3 gange jeg har haft fat i Sony, har de ikke nævnt mulighed for en opdatering. Til gengæld er tv blevet tjekket for fejl, og der er ingen!

 

 

Omdømme 7
Badge +9

YS opdaterer deres egne produkter, de har intet at gøre med andres, så er OS på TVet ikke længere kompatibelt med App’s så er det ikke App’ens skyld, det skyldes TVet.

Så ligeledes som Kasper skrev i sit opslag vedrørende synstolkning: Det er en mindre andel tv derude, som ikke kan håndtere denne signalering.

Det kan YS ikke gøre noget ved. 

Omdømme 1
Badge +2

YS opdaterer deres egne produkter, de har intet at gøre med andres, så er OS på TVet ikke længere kompatibelt med App’s så er det ikke App’ens skyld, det skyldes TVet.

Så ligeledes som Kasper skrev i sit opslag vedrørende synstolkning: Det er en mindre andel tv derude, som ikke kan håndtere denne signalering.

Det kan YS ikke gøre noget ved. 

Hvad betyder OS? Jeg bruger ikke app.  ? ?

Omdømme 7
Badge +9

Du kan bruge Play App’en, hvis TVet har Android TV OS, det er ikke alle Philips der har det, men er det Androd så kan du installere App’en.

Omdømme 1
Badge +2

Mens jeg ser tv-avis, bliver den danske undertekst pludselig læst højt (ovenikøbet på dårligt dansk). Meget forstyrrende.
Hvordan opstår det pludseligt, og hvordan fjerner jeg det igen?

 

Opdatering i går. Nu er der ikke længere oplæst synstolkning på sv1 og sv2 på min Sony Smart tv. Alt er ok.

 

Besvar