Spørgsmål

Flow TV stopper / hakker


Badge

Når vi ser flow TV sker det ofte at Skærmen “Fryser/stopper” Der kommer så en meddelese i sort firkant øverst på skærmen hvor der står.:

”Intet IP-TV signal.Kontroller dit modem.

Er tv- boksen på den rigtige internetforbindelse. Prøv evt. genstart af modem”

 

Jeg har forsøgt genstart af såvel modem som TV boks. Der er opsat en ny Humax tv boks leveret ca. 14 dage siden af You See. Mit modem er et Sagecom og det er leveret for ca. ½ år siden af You see.  Jeg er lige skiftet over fra DSL til lyslederkabel. Da jeg kørte på DSL var alt OK. Siden jeg skiftede til Lysleder har jeg døjet meget med at TV fryser. En medarbejder fra You See bad mig skifte fra kabel( via switch) over til wifi på min tv boks, men det har ikke hjulpet. Der er ca. 10 meter mellem router og TV boks, dog adskilt af en let indervæg.  Gode råd modtages med tak


31 Kommentarer

Omdømme 7
Badge +9

Har haft Fiber siden i slutningen af December 20, der har ikke været et eneste problem med forbindelsen, har en KAON Router.

Omdømme 6
Badge +8

Hej Kasper

Min kablet pc mister også forbindelsen når det sker. Om det er ruterne som er ustabile eller udfald på fiber ved jeg ikke.

Da vi skiftede fra ADSL til Fiber måtte vi opgive fastnet tlf, da der var meget støj på linjen.

Fejlmeldt sagsnr. XXXXXXXX

mvh

Redigeret af moderator: fjernet EF-nummer


Ja, det lader til at der er nogle problemet med jeres internetforbindelse i hvert fald. 

Jeg har lige redigeret det oplyste EF-nummer ud, da det ikke må oplyses her, og af samme årsag må jeg ikke slå op på det. 

Jeg sender dig lige en privatbesked, så vi kan få gået videre med det igen. 

Badge

Hej apviking,

 

Dit problem minder meget om det jeg havde (ny fiber installation, D6 router, kablet TV-boks igennem switch).

 

Jeg løste ved at købe en switch der kan IPMG snooping. Jeg kan selvfølgelig ikke vide om det samme vil virke for dig.

 

Prøv evt. at trække et kabel midlertidigt direkte fra TV-boksen til sin egen port i routeren. Det gjorde jeg på tværs af huset, og så kørte det glat. På den måde kunne jeg isolere fejlkilden.

Badge

Hej oob,

 

Jeg oplevede præcis som dig, at internet forsvandt fra alle enheder. Så det tog mig lang tid, at finde ud af at det var den kablede forbindelse til TV-boksen som gav problemer. 
 

For mig virkede det at skifte switch som skrevet ovenfor. Nu kommer der ikke konflikt mere.

Omdømme 3
Badge +2

Hej oob,

 

Jeg oplevede præcis som dig, at internet forsvandt fra alle enheder. Så det tog mig lang tid, at finde ud af at det var den kablede forbindelse til TV-boksen som gav problemer. 
 

For mig virkede det at skifte switch som skrevet ovenfor. Nu kommer der ikke konflikt mere.

 

Vores tv boks er forbundet direkte til ruter med kabel, installeret af TDC teknikker.

De seneste aftner har vi oplevet langsom opstart og pixelering  på direkte tv, men ikke på arkiv.

Vi har også prøvet at skifte port på ruter.

Omdømme 6
Badge +8

Hej @oob 

Fik du sendt os en mail? Eller har du været i kontakt med os telefonisk i stedet? 

Besvar