Spørgsmål

Flow TV stopper / hakker


Badge

Når vi ser flow TV sker det ofte at Skærmen “Fryser/stopper” Der kommer så en meddelese i sort firkant øverst på skærmen hvor der står.:

”Intet IP-TV signal.Kontroller dit modem.

Er tv- boksen på den rigtige internetforbindelse. Prøv evt. genstart af modem”

 

Jeg har forsøgt genstart af såvel modem som TV boks. Der er opsat en ny Humax tv boks leveret ca. 14 dage siden af You See. Mit modem er et Sagecom og det er leveret for ca. ½ år siden af You see.  Jeg er lige skiftet over fra DSL til lyslederkabel. Da jeg kørte på DSL var alt OK. Siden jeg skiftede til Lysleder har jeg døjet meget med at TV fryser. En medarbejder fra You See bad mig skifte fra kabel( via switch) over til wifi på min tv boks, men det har ikke hjulpet. Der er ca. 10 meter mellem router og TV boks, dog adskilt af en let indervæg.  Gode råd modtages med tak


31 Kommentarer

Omdømme 7
Badge +9

Om den afstand er for lang, det kan kun afgøres med en måling af signalet der hvor Humax boksen står, 5 Ghz signal rækker kortere i forhold til 2,4 Ghz.

Som det ses har jeg et fint kraftigt signal, (den Røde)

 

Badge

Ja det er jo et fint signal, du har. Ved ikke hvor stærkt signalet er hos mig. Måske det er bedre at skifte til 2.4 ghz. Hvor kan jeg læse om dette?, og hvordan skifter jeg frekvens på Humax tv boks? Det skal nævnes at jeg tidligere med DSL anvendte en kablet forbindelse via en switch, og da var der ingen problemer. Problemet er opstået efter jeg er skiftet til lysleder kabel, hvor jeg åbenbart ikke kan bruge kabel via switch. 

Omdømme 7
Badge +9

Der kan udelukkende bruges 5 Ghz, alternativet er kablet forbindelse. Toslink er udelukkende til overførsel af lyd til en Soundbar eller SR anlæg. Toslink på boksen virker dog ikke, har aldrig virket, om der er kommet en løsning er jeg ikke sikker på.

Omdømme 7
Badge +9

Hej @apviking 

Det lyder irriterende det du beskriver🤔

Du kan prøve genstarte fiberboks og router og evt. endda nulstille routeren. Hvis det ikke hjælper, så er det noget vi kan oprette en fejlmelding på til vores tekniske support.

Omdømme 7
Badge +9

Jeg fik en Fiberboks for nok over 10 år siden, den sad 10 meter ca. fra TVet og det virkede fint…

nu står begge mine routere lige ved TVet… Kanaler jeg har fra Yousee virker fint med boks eller app.

Badge

@ Kasper & Radiomanden

Tak for jeres svar. Jeg har været væk fra huset på Påskeferie i et sommerhus, og ser derfor først jeres svar i dag. Før jeg tog på ferie havde jeg kontakt flere gange med teknisk afdeling hos Yousee. Meget venlig betjening, hvor jeg også blev gjort bekendt med at TVboksen kræver 5 ghz bånd. OK. En anden tekniker fik mig til at resette tv boks, ved at tage strøm fra i 1 min. og genstarte.  Ved næste serviceopkald blev router genstartet et par gange, og ved senere opkald om hjælp  gennemførte vi også et reset af router. Det virkede tilsyneladende fint.

Nu er jeg tilbage efter ferie, og nu her kl. 22.30 stoppede/frøs tv igen og den sorte boks med tekst på skærmen igen

”Intet IP-TV signal. Kontroller dit modem.

Er tv- boksen på den rigtige internetforbindelse. Prøv evt. genstart af modem”

Skærmbilledet var låst i ca. 45 sek. nu i aften.

Jeg har hidtil været godt tilfreds Yousee.  Venlig hjælp med rigtige mennesker, men der er åbenbart noget som ikke spiller sammen med:  Norlys Fibernet, SagemCom router og Humax tv boks. Utroligt man ikke kan finde en TV boks der kan kables gennem en Switch, det virkede jo fint i mange år med DSL forbindelse. Måske der skal anvendes en anden router til fibernet.?

 

Badge

Skal måske lige oplyse at det er en SagemCom D6 router jeg bruger.

Omdømme 7
Badge +9

Det er netop lige den der bruges på Fiber/DSL.

Omdømme 6
Badge +8

Hej @apviking 

Ja, det er i hvert fald den  korrekte router. Så det er ikke der problemet ligger. 

Der er dog en ting jeg lige er nødt til at være sikker på - du skriver i dit oprindelige post, at du har forsøgt at skifte fra kabel (via switch) til wifi direkte fra D6-routeren. Betyder det, at vi er enige om, at du i det setup kører helt uden om switchen? Eller hvor sidder switchen helt præcis i dit setup? 

Hvis du også oplever fejlen når switchen ikke er spil, skal vi nemlig bare have det fejlmeldt - men det er vigtigt, at der er test om der er fejl når switchen ikke er en del af setuppet. 

Badge

Hej Louise!

Jeg beklager jeg har formuleret mig lidt dårligt i mit første indlæg. Jeg skrev jeg skiftede fra DSL til lysleder kabel. Jeg burde måske retteligt have skrevet jeg skiftede til fibernet, for at undgå forvirring omkring ordet kabel. Alle kabler in house er almindelige netværkskabler, etableret år tilbage af Yousee tekniker. 

Jeg skal bekræfte at jeg for kort tid siden i samarbejde med yousee tekniker skiftede fra kabel via switch til wifi direkte fra D6 routeren. Switch’en sidder inde i stuen og fordeler kabel til tvboks og til mit tv samt til surround system.  Tvboks blev så koblet fra og kører som nævnt  nu på wifi fra D6 router.  Det hjalp nogen tid, men som nævnt fejlen kom igen i aftes.

I anden anledning har jeg nu fået en ny aftale med yousee tekniker næste mandag, og så må vi drøfte problemet der. 

Jeg har nemlig et andet endnu større problem. Min tvboks skal køre på wifi med  5ghz, men jeg har en mobiltelefon og et smart home system som kun kan køre på 2,4 ghz. Begge frekvenser skal være åbne i router, og jeg skal via ssid have mulighed for at vælge hvilken frekvens jeg skal bruge til forskellige enheder.

Tekniker må hjælpe mig med at få router indstillet så jeg selv kan vælge hvilken frekvens mine devices skal køre på.

Livet er blevet noget mere kompliceret efter at yousee har fået mig over på fibernet. Håber det lykkes at få problemet løst.

Tak for input

Omdømme 7
Badge +9

 

Jeg har nemlig et andet endnu større problem. Min tvboks skal køre på wifi med  5ghz, men jeg har en mobiltelefon og et smart home system som kun kan køre på 2,4 ghz. Begge frekvenser skal være åbne i router, og jeg skal via ssid have mulighed for at vælge hvilken frekvens jeg skal bruge til forskellige enheder.

You See Har Bandsteering på Router og Modems, hvilket gør at der ikke er mulighed for at man kan vælge hvilken kanal der bruges på frekvenserne, ligeledes er SSID fælles for begge frekvenser, så man kan ikke længere se om der bruges 2,4 eller 5 Ghz det ligger i den FW der er på dem, og det kan ikke ændres. Det kan være vanskeligt at få 2,4 Ghz enheder på, det gøres ved at 5 Ghz deaktiveres indtil man har fået enhederne på, så kan 5 Ghz aktiveres igen.

Omdømme 6
Badge +8

Den del var jeg egentlig med på - så det var ikke det jeg var i tvivl om. Jeg er helt med, at du er skiftet til fiber. Mit spørgsmål gik mere på, hvorhenne i din installation at din switch mere præcist sidder - men du kabler så fra din D6, til din switch så videre derfra til hhv. TV-boks, TV og surrouind - så langt så godt 😊

Når du også har forsøgt direkte fra wifi’en fra din D6, som egentlig var det jeg skulle have bekræftet, så har problemet umiddelbart ikke noget med din switch at gøre, som du mistænker i din forrige besked - altså at det ikke længere skulle virke med switch. Det er der ikke noget til hinder for, men det er korrekt at vi ikke kan garantere at alt virker når man benytter sig af ekstra-/tredjepartsudstyr. Min vurdering er dog, at det bør kunne virke. 

Da fiber og kobber jo er to vidt forskellige teknologier, så kan man sagtens opleve at kobber/DSL har virker fint og problemfrit, men at der så opstår problemer når man så skifter til f.eks. fiber. Sker det, så skal vi naturligvis tage et kig på det. 

Den aftale du har fået lavet, er det med en tekniker der kommer ud på adressen, eller er det en af vores remote-teknikere der ringer dig op? 

Ifht. det nye problem, så er det - som Radiomanden skriver - ikke længere muligt at dele hhv. 2,4GHz og 5GHz op. Man kan rigtigt nok deaktivere det midlertidigt på routerens interface, og man kan også få det gjort ved at ringe ind til os, hvor supporteren kan deaktivere det midlertidigt mens man er i røret. Hvis det er vores remote-afdeling du er fejlmeldt til, altså hvor du bliver ringet op, så kan de også hjælpe med det.

Jeg håber at vi kan få det hele løst én gang for alle. 

Badge

Louise - tak for dit svar. Håber også jeg får en god løsning i næste uge.

Min aftale går på at en tekniker fra Yousee ringer mig op på mandag formiddag.

Det var jo så ikke mig, men teknikeren fra yousee som dikterede at jeg skulle køre tvboks på wifi, idet han mente at boksen ikke kunne køre gennem en switch.

TVboks kan jo så heller ikke køre ordentlig via wifi uden at den fryser på tv, men jeg håber tekniker kan finde en løsning for mig..

Jeg har fuld forståelse for at Yousee ikke kan stå inde for forskelligt udstyr ( Switch’es) der finde rundt omkring, men de burde jo så tilbyde en switch, som man kan købe, og som de kan garantere virker med det udstyr som sælges. 

Problemet med router er nu blevet mere alvorligt for mig, når man ikke kan adskille 2,4 og 5 ghz  wifi på router. Det ser jeg er muligt for andre i vort område hvor ssid er til stede med såvel 2,4ghz og 5 ghz

Vores radiatorventiler bliver styret af Zigbee smart home system og de kan kun køre med 2,4 ghz. Vi har prøvet nødløsning med kortvarigt at deaktivere 5 ghz, men det funker altså ikke. 

Håber en eller anden kan finde en god løsning på dette. I følge Radiomandens skriv kan routeren ikke adskille de to frekvenser, og så er jeg måske nødt til helt at deaktivere 5ghz, eller skal jeg købe en anden router som kan adskille de to frekvenser?

Jeg sidder vist lidt klemt i saksen!

Omdømme 7
Badge +9

Når der kun bruges 2,4 Ghz, så kan Humax boksen ikke logge på Wi-Fi, derudover, så fås der kun Ca den halve hastighed på den frekvens, så har du f.eks en 300 forbindelse, så får du kun omkring 150 ud af den. Da du også har TV via Fiber, så er det ikke så super med egen Router, da den også skal udsende TV streamen til Humax’en, det gør en fremmed Router ikke nødvendigvis bare lige sådan.

Omdømme 2
Badge +1

Det passer altså ikke at man ikke kan adskille 5 og 2.4Ghz på D6.

Du kan tænde og slukke, navngive, ændre kanaler osv, så længe du er logget direkte på routeren som admin.

Omdømme 7
Badge +9

Det kunne man før den nuværende FW, men ikke nu, der er rigtig mange der har skrevet om D6 og det problem, og som har fået svar fra kompetente brugere.

Omdømme 2
Badge +1

Jeg har kunnet i de seneste 3 firmware versioner, men du har desværre ret, de har nu fjernet individuel navngivning, så de er gået baglæns i udviklingen, øv.

Omdømme 7
Badge +9

Det kan jeg så ikke hverken be eller afkræfte, da selv om der haves Fiber så er det en anden Router der haves, det er en KAON.

Omdømme 2
Badge +1

Ser ud til man stadig godt kan adskille frekvenserne på gæste wifi, så det kunne være apviking kan finde en løsning der!?

Omdømme 2
Badge +1

Når det så er sagt, så vil det nok være en workaround og ikke en løsning.

Jeg har selv en tråd om problemer med tv boks stabilitet, og før det havde vi problemer med Yousee Mesh Wifi som også havde mange udfald og problemer, det blev løst med en workaround.

Omdømme 7
Badge +9

Hvis man kortvarigt deaktiverer 5 Ghz og logger sin 2.4 Ghz enhed på, så burde den forblive på 2.4 Ghz selvom 5 Ghz deaktiveres. Alternativt skal vi undersøge mulighederne for at sende en tidligere model ud.

Jeg håber, at vores remote support kan hjælpe med en løsning på det @apviking 🤞🏻

Omdømme 3
Badge +2

Vi har samme problem med manglende INTET IP TV Signal.

Har været fejlmeldt flere gange siden begyndelsen af januar.

Vi har resat, nulstillet ruter og tv boks mange gange.

Tv boks er kablet direkte til ruter.

Caon er udskiftet med D6.

Forbindelsen har været overvåget og der er konstateret mærkelig aktivitet på  ruteren. Forbindelsen leveret af Thy/Mors energi.

Afbrydelserne er både kortvarende og længevarende. Over 10 min.

Vi har stadig problemet.

mvh

Omdømme 7
Badge +9

Hej @oob 

Okay, det er irriterende med den fejl og mystisk, når det også sker, selvom routeren er kablet. 

Jeg vil lige undersøge med vores remote-eksperter og der er noget forslag jeg lige kan give. Så jeg vender tilbage.

Omdømme 7
Badge +9

Hej @oob 

Okay, det er irriterende med den fejl og mystisk, når det også sker, selvom routeren er kablet. 

Jeg vil lige undersøge med vores remote-eksperter og der er noget forslag jeg lige kan give. Så jeg vender tilbage.

Hej @oob 

Erfaringen er, at det er noget med internetforbindelsen, altså boksen mister forbindelsen til nettet periodisk. 

Så det er generelt at forbindelsen er påvirket på tværs af enheder?

Omdømme 3
Badge +2

Hej Kasper

Min kablet pc mister også forbindelsen når det sker. Om det er ruterne som er ustabile eller udfald på fiber ved jeg ikke.

Da vi skiftede fra ADSL til Fiber måtte vi opgive fastnet tlf, da der var meget støj på linjen.

Fejlmeldt sagsnr. XXXXXXXX

mvh

Redigeret af moderator: fjernet EF-nummer

Besvar