Fejl på TV Boks efter opdatering


Omdømme 2
Badge +1

Tænkte lige jeg ville tilføje min egen tråd, oveni de mange andre omkring seneste opdatering.

Boks: Ys-4000 via Wifi

Internet - Yousee fiber, D6 router og 3 yousee meshenheder. Router og mesh kører umiddelbart alle seneste firmware.

 

Efter opdatering oplever vi samme problemer som mange andre, ville lige give det lidt tid og se om der kom en rettelse ud, det er der ikke.

 

Man kan ikke manuelt søge efter opdateringer.

Boksen crasher og rebooter sig selv, nogle gange 0 gange og andre 2-3 gange pr dag.

Boks siger den ikke har internet, selvom alt andet udstyr i huset har. (Enkelte gange har der dog også været udfald på Yousee Mesh udstyret).

Spole i udsendelser resulterer nogle gange i crash af Boks.

Start forfra ender tit med at den siger den har mistet internet, går man så tilbage til live går der lidt tid, så har den forbindelse igen, så vælger man at se videre hvor man kom til, og endnu engang siger den ingen forbindelse.

Nogle gange siger boksen den ikke har forbindelse, men kører alligevel videre, måske fra buffer!?

Start forfra starter nogle gange helt uden lyd.

Når boksen er slukket lyser den tit rødt i forbindelse, eller blinker rødt.

Gendan til fabriksindstilling har ikke hjulpet.

Genstart af router hjælper heller ikke.

Inden opdatering havde vi stort set ingen af ovenstående problemer og boksen forbandt også fint via wifi.


38 Kommentarer

Omdømme 2
Badge +1

Jeg har kørt stabilt med kabel i 1-2 uger, stadig haft et par crashes på YS-4000, men færre.

Jeg ser nu at jeg har fået en ny firmware både på TV boks (4.55.4) samt på D6 routeren (2.34.4) så nu prøver jeg at køre på Wifi igen og ser hvordan det ser ud.

Omdømme 7
Badge +9

Hej @lm 

Vi kan prøve at oprette en fejlmelding på det til vores eksperter i vores remote-support, så må de ringe ud og drøfte problemet med dig. 

Jeg sender dig en privatbesked, så vi kan komme videre med sagen😊

Badge

Ok, yousee

Badge

Hvor kommer den privatbedsked, yousee? 

Omdømme 7
Badge +9

HER.

 

Omdømme 6
Badge +8

Hej @lm 

Kan du bekræfte at du har fundet privatbeskeden ud fra Radiomandens billede? 

Badge

Ja tak. 

Tak Radiomanden

Omdømme 2
Badge +1

Jeg har kørt stabilt med kabel i 1-2 uger, stadig haft et par crashes på YS-4000, men færre.

Jeg ser nu at jeg har fået en ny firmware både på TV boks (4.55.4) samt på D6 routeren (2.34.4) så nu prøver jeg at køre på Wifi igen og ser hvordan det ser ud.

 

Boksen genstarter stadig spontant, en til flere gange dagligt, se optagelser og spole frem og tilbage virker bedre på nuværende firmware end den før, men stadig ikke perfekt.

Skal man skifte til YS-5000 eller var den endnu mere fejlbehæftet?

Omdømme 7
Badge +9

Hej @Mkock 

Jeg er ked af at læse, at du stadig ikke er tilfreds med boksen og den fortsat genstarter spontant. 

I hvilken forbindelse opstår genstarten - hvilken handling får den til at genstarte? 

Hvis du har antennestignal kan du ikke bruge YS5000, da denne er til fiber og DSL signal og dermed ikke har en tuner i sig. Desuden samme firmware på de 2 nu.

Omdømme 2
Badge +1

Jeg er på fiber, har skrevet alle detaljer i OP.

Der er ikke noget decideret mønster ved de spontane genstarter, det er sket et par enkelte gange lige når man har tændt boksen, så kommer der billede, det hele fryser og efter at have hængt 5-20 sekunder, så genstarter den.

Andre gange har den gjort det efter man har set tv i flere timer.

Som sagt er denne seneste FW 4.55.4 bedre end de seneste, men dog ikke perfekt endnu. Men hvad end jeres team laver, så vil jeg mene de er på rette vej.

Omdømme 6
Badge +8

Hej @Mkock 

Humax5000 kører med samme software, så jeg tror ikke det vil gøre noget forskel at skifte. 

Der kommer endnu en opdatering ud til boksen her i løbet af april måned - så vi kan vælge at afvente, hvis du kan leve med fejlen, eller vi kan fejlmelde det. Jeg vil egentlig lade det være på til dig 😊 Der er dog en risiko for, at vi fejlmelder og du så blot får at vide, at du skal afvente. 

Jeg har præcis samme udfordringer og det skete også med den store versions opdatering I lavede. Er blev bedt om præcis de samme øvelser som ovenfor men kan også ko staterne at intet er blevet bedre.

Omdømme 6
Badge +8

Jeg har præcis samme udfordringer og det skete også med den store versions opdatering I lavede. Er blev bedt om præcis de samme øvelser som ovenfor men kan også ko staterne at intet er blevet bedre.


Hej JSHB 

Jeg er ked af at høre, at du også oplever problemer. I så fald, får du samme mulighed - vi kan fejlmelde det, eller du kan afvente den næste opdatering som gerne skulle være klar ved udgangen af næste uge.

Der er, som jeg nævner i min sidste kommentar, en risiko for, at du vil få at vide at du skal afvente, såfremt vi fejlmelder, men det kan også være, at der er noget de kan gøre.  
 

Besvar