Fejl på TV Boks efter opdatering


Omdømme 2
Badge +1

Tænkte lige jeg ville tilføje min egen tråd, oveni de mange andre omkring seneste opdatering.

Boks: Ys-4000 via Wifi

Internet - Yousee fiber, D6 router og 3 yousee meshenheder. Router og mesh kører umiddelbart alle seneste firmware.

 

Efter opdatering oplever vi samme problemer som mange andre, ville lige give det lidt tid og se om der kom en rettelse ud, det er der ikke.

 

Man kan ikke manuelt søge efter opdateringer.

Boksen crasher og rebooter sig selv, nogle gange 0 gange og andre 2-3 gange pr dag.

Boks siger den ikke har internet, selvom alt andet udstyr i huset har. (Enkelte gange har der dog også været udfald på Yousee Mesh udstyret).

Spole i udsendelser resulterer nogle gange i crash af Boks.

Start forfra ender tit med at den siger den har mistet internet, går man så tilbage til live går der lidt tid, så har den forbindelse igen, så vælger man at se videre hvor man kom til, og endnu engang siger den ingen forbindelse.

Nogle gange siger boksen den ikke har forbindelse, men kører alligevel videre, måske fra buffer!?

Start forfra starter nogle gange helt uden lyd.

Når boksen er slukket lyser den tit rødt i forbindelse, eller blinker rødt.

Gendan til fabriksindstilling har ikke hjulpet.

Genstart af router hjælper heller ikke.

Inden opdatering havde vi stort set ingen af ovenstående problemer og boksen forbandt også fint via wifi.


38 Kommentarer

Omdømme 6
Badge +8

Hej @Mkock 

Først og fremmest, så ærgrer det mig naturligvis at du oplever problemer efter den seneste opdatering. 

Ifht. problemer med internettet, har du så testet boksen med kabel? Den nye opdatering har nemlig helt nye wifi-drivere, og det kan godt betyde at folk der ikke før har haft problemer, med hvor deres wifi måske har ligget lige på grænsen, nu oplever problemer. Problemer med wifi på boksen ville også forklare nogle af de andre udfordringer du nævner. 

Ifht. at boksen lyser lyser eller blinker rødt i forbindelse selvom den er slukket, så er det noget der bliver rettet med en kommende opdatering. 

Når ovenstående omkring wifi er sagt, så kan der også sagtens være tale om en hardwarefejl. Jeg sender dig lige en privatbesked, så vi kan få kigget nærmere på det. Så må vi få set på om det skal fejlmeldes. 

Omdømme 2
Badge +1

Kan det passe der sidste weekend måske kom en 4.53.30 fra 4.53.10? 

Det var som om det virkede en del bedre i den weekend, og så enten søndag eller mandag kom der en 4.53.50, eller var det direkte til den?

Det er lidt bedre end forrige uge og før, men boksen genstarter/crasher stadig, dog ikke lige så ofte.

Observerer stadig. 

Omdømme 6
Badge +8

Ja, opdatering 4.53.50 har nogle rettelser som skulle forbedre wifi-stabiliteten på boksen. 

Nu ved jeg ikke hvor ofte det sker nu, men vi kan altid prøve at fejlmelde det hvis det er - evt. når du har observeret i et par dage. I så fald, vender du bare tilbage på vores seneste mailkorrespondance, og så kan vi kigge på det. 

Omdømme 2
Badge +1

Men ved du om der midlertidigt var en 4.53.30 version sendt ud forrige weekend, inden det så blev .50? 

For jeg synes jeg så en .30 og bedre stabilitet den weekend, indtil .50

Men kan også være jeg så forkert.

Omdømme 6
Badge +8

Mig bekendt har der ikke været en version .30 - det er i hvert fald ikke en vi har hørt nævnt internt. 

.50 blev rullet ud i slutningen af uge 9, så det lyder mest af alt til at være den du har fået dér. 

Indeholder din adgangskode til dit wifi specialtegn eller Æ, Ø og Å? Det har vi nemlig også erfaret kan skabe problemer. 

Omdømme 2
Badge +1

Vi bruger ikke de tegn nej.

Den er blevet en smule mere stabil, men den genstarter stadig spontant engang imellem.

Ser lige tiden an og evt krydser fingre for endnu en opdatering inden længe som fjerner de sidste problemer.

Omdømme 7
Badge +9

Min boks står slukket hele tiden, men starter automatisk 2 gange hver nat…da YS på en eller anden måde overvåger boksene, ved ikke hvad grunden til det kan være…

Badge

Vi har fjernsyn i flere rum, og har efter den seneste opdatering haft alle de problemer der er nævnt her. Ingen internet i et mobilt internet (1000 Mbit) , selvom der er rigeligt internet at tage af. Kan ikke se tidligere programmer. Kan ikke starte udsendelser fra start, så crasher boxen, og skriver der ikke er netforbindelse, selvom der er netforbindelse. Har tændt og slukket for alt, hvad der foreslås.

Men så forsøgte jeg mig med et kabel fra router til boks, og væk var problemerne, alt fungerede.

Problemet er nu, at jeg har fjernsyn og bokse stående i rum, hvor der ikke kan sættes kabel til routeren, da den står i et andet rum, og så er problemerne nøjagtig de samme, jeg lige har opridset. Hvordan løses dette problem, som jo gør at fjernsynene(2 stk) faktisk ikke kan bruges, da jeg bruger fjernsynet til at indhente udsendelser fra tidligere, som jeg ser når det passer ind i min plan.

Alt fungere helt ok inden den nye opdatering. Og det er da mærkeligt, at vi nu skal til at bruge ledning, når alt andet kan køre trådløst. 

Omdømme 6
Badge +8

Hej @lm 

Først og fremmest, så er jeg ked af at høre, at I oplever problemer efter den seneste opdatering. 

Du nævner at I har mobilt internet - er det via os? 

Badge

Ja, alt er fra jer. 

Huawei mobil router. 1000gb lnternet forbindelse. Humac 4000 tv box og har. Philips tv. Både det der er kablet, og det jeg nu forsøger at få på, som ikke kan kables, da de står på hver sin etage.. 

Omdømme 6
Badge +8

Okay - er der nogen specialtegn i dit netværksnavn eller nøgle?

Badge

Nej

Omdømme 7
Badge +9

Hej @lm 

Kan tv-boksen ikke se det trådløse netværk på listen eller vil den ikke logge på? 

 

Badge

Jo, den logger på netværket fint, og fjernsynet kan bruges med de programmer som kører på det tidspunkt fjernsynet er tændt, gennem hele guiden (store pakke yousee) . Men jeg kan ikke starte programmer forfra. Og kan ikke se tidligere udsendelser.  Kan ikke optage udsendelser. Når det forsøges, tager boxen ikke imod ordrer fra fjernbetjeningen, og skærmen fryser. På skærmen skriver den en fejl, og at der ikke er forbindelse til internettet. Under indstillinger er den sat på trådløs forbindelse til nettet. 

​​​​​​

Omdømme 7
Badge +9

Er den logget på forbindelsen. (5 Ghz).

Badge

Ja, den er. Men har også prøvet uden 5g. Ingen forandring, desværre. 

Omdømme 7
Badge +9

Hej @lm 

Der kan være problemer når der bruges mobilt bredbånd, men hvilken model router bruger du? Kan du oplyse modelnummeret på den?

Omdømme 7
Badge +9

Ja, den er. Men har også prøvet uden 5g. Ingen forandring, desværre. 

Det kan du ikke prøve, den kan kun tilslutte på 5 Ghz. Ligeledes som Kasper skriver, så kan der være problemer hvis det er Mobilt Bredbånd.

Omdømme 1
Badge

YouSee , det er simpelthen en katastrofe med den nye opdatering!

Eneste grund til at jeg ikke kyler den ud af vinduet er, at den kan bruges til at streame live sport på, bedre end på app’en.

Nærmest alle andre funktioner end live TV er ubrugelige nu.

og lad nu være med at blive ved med at spørge ind til hvem folks internet udbyder er. Det har ikke en disse med sagen at gøre.

Håber snart at der sker noget, så I ikke mister flere kunder!

Badge

Huawei model H122-373.

I øvrigt tak for I gider at forsøge at hjælpe! 

Omdømme 7
Badge +9

Hej @lm 

Tak for det, jeg er blevet lidt klogere siden og jeg vil lige høre dig, for hvis du har signal via fiber eller DSL, så kan du have problemer nemlig. Så har du det?

Badge

Jeg har trådløst signal via mobil internet. Så ingen kabling eller fiber. Via trådløst mobil nummer. 

Badge

Kan mesh noder afhjælpe noget? 

Omdømme 7
Badge +9

Der skrives at der ikke er noget kabel tilsluttet 4000 boksen, gælder det også antenne forbindelse.? Den skal der være, for ellers kan der ikke ses Flow TV, da det kommer fra Coax forbindelsen.

Badge

Ja ja, selvfølgelig er der antenne kabel til boxen. Og HDMI fra box til tv. Men jo netop ikke Coax stik, da det er mobilt internet. 

Alt har jo netop fungeret perfekt indtil opdateringen, så alt er rigtigt tilsluttet. 

Besvar