Svar

Nye Mesh Routere - eksisterende kunder


Badge

Hejsa,

har talt med support i dag, som fortæller mig, at jeg ikke kan få de nye routere, fordi vi har kabel. 

Desuden har jeg også fået fortalt, at det som der står inde på produkt-siden: “Vælger du 1.000 Mbit, får du op til 3 mesh-noder med i prisen. Ellers er prisen 19 kr./md. stykket.” - ikke gælder for eksisterende kunder. Dvs. jeg skal blive ved med at betale 38 kr ekstra om måneden for vores 2 Wifi boostere.

(Desuden bad supporteren Andreas mig om at han kunne ringe mig op lige pludselig midt i chatten. Han ringer mig op og fortæller mig, at det kun er for gamle kunder. Lidt underligt, at det kun kan fortælles på telefon og ikke skrives?)

Men er der nogen, der kan hjælpe med, hvad der er op og ned her.
Skal jeg virkelig have et dårligere produkt som gammel kunde?!

icon

Bedste svar af Kasper 5 September 2023, 10:39

Se original

29 Kommentarer

Badge

...

Omdømme 4
Badge +4

Hvilken router har du ? 

Hvilke booster tilbyder de med i pakken, og hvilke har du ? 

 

 

Har selv en lidt op af bakke snak med dem om booster og priser.. 

Magter snart ikke mere og overvejer at opsige mit net. 

Omdømme 7
Badge +9

Det er ikke muligt til Coax at få andre Modems end 3890V3, Sagem D6 Routere er udelukkende til Fiber/DSL

Det er slet ikke hverken underligt/mærkeligt at udbydere giver nye kunder et tilbud som gamle kunder ikke har, gamle kunder kan så få andre fordele, som f.eks mere Data på Mobil end det som fremgår på Abonnement siden, eller en højere hastighed på bredbånd, eller andre “opgraderinger”.

Badge

Det er ok og forståeligt, at jeg ikke kan få de nyere routere, hvis de ikke understøtter coax-forbindelser.

Men at jeg skal betale ekstra pr. måned for wifi-boostere for tid og evighed, når andre kunder ikke skal, kan jeg ikke lige få til at gå op med god kundeservice… 

Vi har for øvrigt kabel-tv (stor pakke) samt 4 mobilabonnementer hos Yousee ud over 1000mbit coax - så Yousee tjener allerede ok på os, synes jeg… 

Og det jeg synes var “underligt” var, at supporteren bad mig om han kunne ringe mig op lige pludselig, så han kunne fortælle mig mundtligt, at jeg skulle blive ved med at betale ekstra.  🤔

Badge

Hvilken router har du ? 
​​​​​​

Hvilke booster tilbyder de med i pakken, og hvilke har du ? 

 

Har selv en lidt op af bakke snak med dem om booster og priser.. 

Magter snart ikke mere og overvejer at opsige mit net. 


Jeg har Sagemcom 3890v3
Jeg har 2 boostere, som jeg får lov til at betale for i modsætning til, hvad der fremgår af produktsiden.

Kan i øvrigt fortælle, at supporteren fortalte mig, at jeg kan opsige mit abonnement og bestille det igen for at få den nye pris… 🙄

@Kasper fortalte tidligere på året, at der var en nyt modem på vej til coaxkunder... Hvad er status på det? 

Omdømme 2
Badge

lidt samme oplevelse her..

Har en gammel aftale med 300/60 på kabel..

Spurgte supportchat om muligheder hvis jeg opgraderede til Giga, der står jo der medfølger op til 3 noder..

support: kna jeg ringe dig op?

telefonsamtale:

Nææ det er kun til nye kunder.. de 15år du har været kunde hjælper ikke…

Men hvis du nu samler nogle flere produkter så kan vi måske finde ud af noget…

ellers er det 19kr pr. node pr. måned..

 

Nej tak herfra.. så koster det det samme årligt som jeg selv kan købe mesh-noder for.

 

Overvejer helt at bare skifte til Hiper, her kan jeg endda få Giga til 30kr mindre pr. måned.

Omdømme 2
Badge

lidt samme oplevelse her..

Har en gammel aftale med 300/60 på kabel..

Spurgte supportchat om muligheder hvis jeg opgraderede til Giga, der står jo der medfølger op til 3 noder..

support: kna jeg ringe dig op?

telefonsamtale:

Nææ det er kun til nye kunder.. de 15år du har været kunde hjælper ikke…

Men hvis du nu samler nogle flere produkter så kan vi måske finde ud af noget…

ellers er det 19kr pr. node pr. måned..

 

Nej tak herfra.. så koster det det samme årligt som jeg selv kan købe mesh-noder for.

 

Overvejer helt at bare skifte til Hiper, her kan jeg endda få Giga til 30kr mindre pr. måned.

Kan være man skal ring og opsige istedet for at være reel og spørge om muligheder.

I mandags tog jeg tilfældigvis fat i vores IT afdeling for at bestille en wifi booster til mit firmabetalte internet (COAX). I går så jeg så denne nyhed, og skrev til IT.

De har i dag bekræftet at COAX lige skulle være frigivet. Så de har bestilt en ny router med Mesh til mig

Omdømme 2
Badge

Jeg har så lige ringet og "opsagt" mit abb af samme grund..

"lad mig lige se hvad jeg kan gøre"..

BUM, nu får jeg giga, med mesh noder.. Og lidt billigere end det er på mit nuværende abb.. 

 

Ja jeg siger det bare.... 

Badge

Jeg har så lige ringet og "opsagt" mit abb af samme grund..

"lad mig lige se hvad jeg kan gøre"..

BUM, nu får jeg giga, med mesh noder.. Og lidt billigere end det er på mit nuværende abb.. 

 

Ja jeg siger det bare.... 

det er jo ret interessant.
Overvejer rent faktisk at opsige mit abonnement - jeg er altid høflig, når jeg henvender mig til et firma, fordi det er jo mennesker på den anden side, men den dér overgearede knajt som jeg talte med var simpelt hen så nedladende og passivt agressiv, at jeg ikke nødvendigvis føler, at jeg har lyst til at have så mange ting hos Yousee længere 😕

Omdømme 2
Badge

Jeg har så lige ringet og "opsagt" mit abb af samme grund..

"lad mig lige se hvad jeg kan gøre"..

BUM, nu får jeg giga, med mesh noder.. Og lidt billigere end det er på mit nuværende abb.. 

 

Ja jeg siger det bare.... 

det er jo ret interessant.
Overvejer rent faktisk at opsige mit abonnement - jeg er altid høflig, når jeg henvender mig til et firma, fordi det er jo mennesker på den anden side, men den dér overgearede knajt som jeg talte med var simpelt hen så nedladende og passivt agressiv, at jeg ikke nødvendigvis føler, at jeg har lyst til at have så mange ting hos Yousee længere 😕

Var også klar til bare at opsige.. Men ham jeg talte med var nu høflig.. Bare utroligt det skal gøres sådan istedet for bare at holde på kunderne. 

 

Badge

Mange tak for hjælpen herinde.

Yousee og jeg var tæt på at sige farvel til hinanden, men en opringning til deres afdeling for klager resulterede i at jeg får 3 nye wifiboostere, som jeg “selvfølgelig” ikke længere skal betale for samt et økonomisk plaster på såret. Jeg skal love for, at Youssef var noget mere behagelig at tale med end “Andreas”.

Den nye router kan jeg dog ikke få, da den ifølge medarbejderen ikke passer til coax (han giv selv hen og tjekkede routeren, mens vi talte sammen).

Omdømme 7
Badge +9

Den pågældende skulle da gerne uden at checke op på noget, vide at D6 kun er til Fiber/DSL, Det er dårlig produkt kendskab. Der arbejdes i en virksomhed hvor det er nødvendig viden.

Omdømme 4
Badge +4

Mange tak for hjælpen herinde.

Yousee og jeg var tæt på at sige farvel til hinanden, men en opringning til deres afdeling for klager resulterede i at jeg får 3 nye wifiboostere, som jeg “selvfølgelig” ikke længere skal betale for samt et økonomisk plaster på såret. Jeg skal love for, at Youssef var noget mere behagelig at tale med end “Andreas”.

Den nye router kan jeg dog ikke få, da den ifølge medarbejderen ikke passer til coax (han giv selv hen og tjekkede routeren, mens vi talte sammen).

 

Spændt på hvilke Booster du får, om det er de nye eller gamle.. 

Jeg kunne ikke få den nye til at virke selvom både butikken og kundeservice sagde den skulle virke.

Dog sagde en tekniker det kun er den gamle der virker på Coax.. 

 

 

Badge

 

Spændt på hvilke Booster du får, om det er de nye eller gamle.. 

 

Det er 3 stk Airties 4930.
Der skulle resettes et par gange, men det er lykkedes at få det op at køre nu.

Gad jo godt have Wifi 6 i hjemmet, men det må så vente til jeg kan få råd til en ekstra router til at sætte bagpå. 

Omdømme 4
Badge +4

 

Spændt på hvilke Booster du får, om det er de nye eller gamle.. 

 

Det er 3 stk Airties 4930.
Der skulle resettes et par gange, men det er lykkedes at få det op at køre nu.

Gad jo godt have Wifi 6 i hjemmet, men det må så vente til jeg kan få råd til en ekstra router til at sætte bagpå. 

Så nu har du 4 Booster i hjemmet, (dit modem er jo også en) må være et stort hjem :) 

Du kan umuligt mangle dækning haha… Jeg syntes dog da jeg havde mine forbindelsen mellem dem godt kunne halte lidt, det var ok men ikke godt. Fik ca. 250/80Mbit når jeg var forbundet med en booster frem for den Booster der var kablet som leverede ca. 570/110Mbit (Var før de opdaterede til det nye firmware og så på Wifi 5G)

Badge

Jeg oplever hastigheden er større i de fjerneste lokaler, når jeg bruger boostere, og det er især vigtigt for ungerne, som gamer/streamer meget.

Jeg har slukket Wifi´en på selve routeren efter råd fra en Yousee tekniker, fordi det åbenbart gav en masse problemer.

Omdømme 7
Badge +9

Det anbefales ikke at bruges  kanaler der ligger over 52, da der på de kanaler kan forekomme forstyrrelser fra enheder der ikke har med Wi-Fi at gøre.

 

Omdømme 4
Badge +4

Jeg oplever hastigheden er større i de fjerneste lokaler, når jeg bruger boostere, og det er især vigtigt for ungerne, som gamer/streamer meget.

Jeg har slukket Wifi´en på selve routeren efter råd fra en Yousee tekniker, fordi det åbenbart gav en masse problemer.

 

Spøjst da de netop siger at det nye firmware gør man IKKE skal slukke for ens wifi på routeren og derved ikke kable til en Booster.. Ved de sagde man SKULLE gøre det før opdateringen. 

Men hvis det virker så det vel underordnet.. 

 

Og ja, helt enig, der skal noget hastighed og signal styrke til for at dække de unges behov :) 

Badge

har også fået 3 “ gamle” booster til mit bredbånd via kabel - har dog store problemer med at nettet går ned flere gange om dagen - har tilkoblet Boosterne via ethernet kabler til routeren for bedre dækning 

Nogen der ved hvordan de bedst tilkobles alle 3 direkte ind i routeren eller Router - mesh1 -mesh2 - mesh3 ? 

Omdømme 7
Badge +9
  • Mesh-netværket sørger automatisk for at sende wifi-signalet derhen i hjemmet, hvor du bruger flest Mbit. 

  • Din YouSee router indeholder allerede en mesh-node, så du har kun brug for en node yderligere for at lave et mesh-netværk. 

  • En mesh-node er lille, men er super-effektiv og du kan placere den lige, hvor du vil. Og så er det super nemt at tilslutte den via Mit Internet-appen. Efter første tilslutning forbinder den sig automatisk til routeren.

  • Når du skal opsætte dit mesh-netværk, har du brug for en router og en eller flere mesh-noder. Vælger du Yousee Mesh er den første mesh-node indbygget i routeren, og med blot én mesh-node kan du derfor skabe et mesh-netværk. 

    Du skal som udgangspunkt placere din mesh-node 6-8 meter fra din router. Hvis dit hjem har behov for flere mesh-noder, bør du placere dem i hvert sit rum. Har din bolig flere etager, anbefaler vi, at du placerer en mesh-node på hver etage. 

    Ved opsætning af dit mesh-netværk kan vores smarte app Mit Internet guide dig trin for trin i opsætning og placering af dine mesh-noder. Og er du usikker på, hvor mange mesh-noder du egentlig har brug for, kan du tage vores test og få svaret.

 

https://yousee.dk/mesh?icid=fp_HB_Internet_YSMesh_1808

Omdømme 7
Badge +9

Hej Alle 

Jeg har set denne tråd og jeg vil gerne lige gøre nogle ting klart efter drøftelse med vores produktteam😊

Helt overordnet omkring Mit Internet (Vores nye firmware):
Firmware opgraderingen af vores routere vil betyde forbedret WiFi dækning igennem den eksisterende router alene.Vores data viser at hele 87% af danske husstande vil have god WiFi dækning i hele hjemmet med vores opgraderede router, uden behov for Mesh noder. Eksisterende kunder som efter opgraderingen fortsat oplever udfordringer med deres WiFi dækning, opfordrer vi til at kontakte support, som så vil hjælpe med fejlretning og optimering heraf. Hvis vores internet-eksperter kan se via vores systemer, at det at sikre god WiFi dækning i hele hjemmet kræver et Mesh netværk med en eller flere Mesh noder, vil vi hjælpe med at finde ud af, hvor mange noder der er behov for, samt rådgivning om hvorvidt der er behov for et skifte til et abonnement med Mesh inkluderet.
 

Eksisterende kunder som ønsker at få vores super Mesh koncept med op til 3 Mesh noder inkluderet
- skal ringe til os, hvorefter vi vil sikre, at man får den rigtige løsning ved en behovsafdækning.Det er nemlig vigtigt, at man får det rigtige udstyr til sit hjem, da for mange Mesh noder kan forværre dækningen i hjemmet.
Med den nyeste opdatering af firmware i routeren dækker vi som nævnt 87% af alle danskernes husstande alene med vores router. Samtidig er routeren også blevet Mesh ready med første node indbygget, hvorfor man også undgår den ekstra kablede Mesh node lige ved routeren, som før var nødvendig. Så udgangspunktet er ændret, hvorfor det kan være godt lige at genbesøge med en YouSee medarbejder, hvilket behov der bedst vil hjælpe i husstanden.

Vores support afdeling står også – som altid – klar til at hjælpe eksisterende kunder, der skulle være uheldige at have internet/wifi problemer med de bedste løsninger - også hvis det er YouSee Mesh, som er behovet. Så hvis man føler behov for hjælp, skal man endelig række ud til os, hvor vi står klar til at guide og justere din løsning med vores nyeste features.


✅ Eksisterende kunder kan få ombyttet routeren, hvis der ønskes at få vores nye intelligente Wi-Fi med indbygget sikkerhed, og mulighed for bedre styring gennem Mit Internet appen eller at gøre brug af vores nye Mesh koncept. Hertil skiftes routeren uden beregning (dog mod forsendelse på 99 kr.)

Badge

 

✅ Eksisterende kunder kan få ombyttet routeren, hvis der ønskes at få vores nye intelligente Wi-Fi med indbygget sikkerhed, og mulighed for bedre styring gennem Mit Internet appen eller at gøre brug af vores nye Mesh koncept. Hertil skiftes routeren uden beregning (dog mod forsendelse på 99 kr.)


Tak, @Kasper 
Lige for at være sikker. Betyder det, at jeg kan bestille den nye router - dvs nyere end den 3890v3 jeg har nu - og at den vil fungere med coax / kabel?

Omdømme 7
Badge +9

 

✅ Eksisterende kunder kan få ombyttet routeren, hvis der ønskes at få vores nye intelligente Wi-Fi med indbygget sikkerhed, og mulighed for bedre styring gennem Mit Internet appen eller at gøre brug af vores nye Mesh koncept. Hertil skiftes routeren uden beregning (dog mod forsendelse på 99 kr.)


Tak, @Kasper 
Lige for at være sikker. Betyder det, at jeg kan bestille den nye router - dvs nyere end den 3890v3 jeg har nu - og at den vil fungere med coax / kabel?

Hej @MortenHolmstrup 

Hvis du har COAX og har Sagemcom 3890v3, så har du den nyeste router til den teknologi, som vi leverer dit signal på. Dermed ingen grund til at ombytte routeren. 

Opgraderingen menes til ældre routere, som i forvejen ikke kan modtage den nye firmware, som indeholder den nye Wi-Fi Mesh teknologi. 

Her er de routere vi har og har haft og som kan være i brug hos nogle i nettet

Så lad os sige du havde Fiber eller DSL forbindelse med en “YouSee Homebox”, så ville du kunne opgradere til Wi-Fi D6 mod forsendelse på 99 kr, hvis du er ude efter at få den nye Wi-Fi løsning.

Besvar