Svar

Hvorfor skal det være så bøvlet?


Badge

Jeg har et mobilt bredbånd abonnement, som jeg kun skal bruge i sommerhalvåret (campingvogn). Er rigtig glad for den gode dækning og en fin hastighed. MEN jeg bruger det ikke i vinterhalvåret og vil gerne opsige det og blot bestille et nyt til foråret (udstyret er mit eget).

Det er så ikke en nem operation hos YouSee - jeg har ringet til kundeservice, men skal igennem en masse forklaringer og tilbud om ar sætte i bero (til 29 kr. om måneden) - hvorfor???

Kan I ikke bare lave en “opsig abonnement” knap på Mit YouSee?

Tror det er lykkes mig “at få lov” til at opsige, men har faktisk ikke fået en bekræftelse!?

Hvis det her show fortsætter og jeg kommer til at betale for yderligere en ubrugt måned, vil jeg kraftigt overveje en anden udbyder næste camping-sæson.

Ellers godt tilfreds med både bredbånd og TV-pakke - vh. Jørn-Henrik

icon

Bedste svar af Louise 2 October 2023, 10:46

Se original

5 Kommentarer

Omdømme 6
Badge +8

Hej Jørn-Henrik 

Velkommen til YouSee Forum 😊

Der skulle umiddelbart være noget til hinder for, at du blot kan opsige og oprette når det passer. 

Når det er sagt, så er det ikke unormalt at Kundeservice ønsker at sætte i bero i stedet for at opsige, hvis man ved at der skal oprettes abonnement igen f.eks. 6 måneder senere. Årsagen til det er, at når opsiges og oprettes, så oprettes der et nyt kontonummer hver gang, hvilket kan have betydning for YouSee login, regningsfrekvens osv. Hvis man sætter i bero, så fortsætter alt bare som det gjorde inden. Derudover får du også 6 måneders binding hver gang du opretter dig på ny. Det undgår du hvis du har abonnementet i bero.  

Ønsker man at opsige og oprette hver halve år, så kan det dog sagtens lade sig gøre - men vi vil altid anbefale det andet. 

Ifht. at undersøge om abonnementet reelt er opsagt, så har jeg sendt dig en privatbesked. 

Badge

Hej Louise

Tak for svar - selvom jeg ikke rigtig synes jeg har fået svar på hvorfor I ønsker det skal være så bøvlet at opsige. Og nej, der er ingen binding hvis man selv har udstyret, så der er ingen grund til at betale 29kr pr. måned for at sætte i bero.

Nu er pengene trukket for en måned mere, hvor jeg ikke bruger mit mobile bredbånd ;-(

Jeg har som nævnt været rigtig godt tilfreds med kvaliteten og havde egentlig tænkt bare at bestille et nyt simkort næste forår … men undskyld mig, det er jeg ikke så sikker på længere, hvis ikke det snart lykkes at slippe ud. Det er vel for pokker ikke en sekt jeg har meldt mig ind i???

Betaler i øvrigt mere end 8.500kr for TV hos jer … så indtil videre får I da noget ud af at have mig som kunde, selvom jeg kun skal bruge mobilt bredbånd i sommerhalvåret!

vh. Jørn-Henrik

Omdømme 3
Badge +2

Har du masser af ubrugt data på din mobil, så overvej et datadelingskort, Det koster ca. 30kr/mdr.

Der kan også være fri data i sommerhalvåret.

 

Omdømme 7
Badge +9

De seneste år har der været fri Data i Juni, Juli og August, så mon ikke det vil være det samme fremadrettet, så i den periode vil det ikke kunne betale sig at købe andet. Så ja et Data deling kort er i den forbindelse fint.

Omdømme 6
Badge +8

Hej Jørn-Henrik 

Mit svar er egentlig, som jeg skriver, at det ikke bør være bøvlet. Så jeg har ikke nogen god forklaring på hvorfor det har været det for dig.

 

Hvis du ønsker at opsige, og der ikke er binding, så er det ikke et problem at opsige. At det så har været for dig, må være grundet Kundeservice’ ønske om at sætte i bero i stedet - men det er altså ikke meningen at det skal være bøvlet. 

Ifht. dit svar til min privatbesked, så skal jeg have dig til at sende dine oplysninger på den mailadresse jeg oplyser i stedet - vi må ikke sagsbehandle her på Forum, af GDPR-mæssige årsager. 

Besvar