Spørgsmål

Erstatningskrav på kr. 1600,-.


Badge

I 28 oktober 2023 får jeg den nye streamingbox udleveret på prøve. Jeg afprøver boxen over et par dage.Funktionaliteten tilfredsstiller ikke mit behov og jeg skifter retur til min oprindelige tvbox.

Jeg kontakter Yousee  og får dem til at sende en returlabel.

Efter 4 måneder, d. 12/3-2024 modtager jeg en regning med et erstatningskrav på streamingboxen. Boxen er sendt via Postnord. Desværre har jeg ingen kvittering. 

Desværre har jeg tidligere oplevet at Yousee har problemer ift. registrering af returneret udstyr. 

Er der nogen som har mulighed for at hjælpe??????

Med venlig hilsen Jan.

 

 


6 Kommentarer

Omdømme 6
Badge +8

Hej Jan 

Nu hvor du ikke har kvitteringen, så tør jeg ikke love noget, desværre - denne skal helst gemmes i 6 måneder. 

Jeg vil dog gerne se om ikke der er noget at gøre, og jeg har derfor sendt dig en privatbesked. 

Omdømme 7
Badge +9

Uden et bevis for afsendelse eller et T&T nummer, så kan du ikke bevise noget som helst at der er sendt retur, så du hænger sandsynligt på den.

Badge

VIGTIG INFO TIL ALLE KUNDER.

  • Jeg har nu haft kontakt med kundeservice, en tekniker. Det viser sig at Yousees system har registreret at jeg skulle returne den eksisterende tvbox, og ikke reg. at streamingboxen var logget af systemeet, og at tvboxen igen var logget på.
  • Det er en skandale at Yousee stresser sine kunder.1700,- er f..... mange penge. Nogen må få styr på Yousees procedurer. 
  • Hvor ofte sender Yousee erstatningkrav ud med afsæt i deres interne fejl??????
  • Det går ikke.

 

Omdømme 7
Badge +9

Husk altid kvittering på afsendelse, så er der ingen stress, og man har beviset i orden.

Omdømme 6
Badge +8

Hej Jan 

Erstatningskravet bliver sendt helt automatisk, hvis noget udstyr ikke kommer retur - så hvis der sker en fejl i systemet, hvor det forkerte udstyr opsiges, så vil det blive sendt. Det er naturligvis ikke en bevidst handling for at stresse vores kunder. 

Det lyder dog mærkeligt, at det er din boks der har stået som opsagt - for så burde den i princippet ikke have virket, med mindre de har registreret dig med en ny boks. 

Er der kommet helt styr på det nu så? Altså er erstatningskravet blevet slettet? 

Badge

Sagen er afsluttet. Det viste sig at erstatningskravet handlede om den aktive tvboks jeg har brugt dagligt de seneste 4 mdr.. Utroligt at Yousee ikke tjekker op på sagen, inden de fremsætter et erstatningskrav. Kæft det er noget sjusk.

 

God weekend. Gandhi.

Besvar