Svar

Dobbelt betaling


Badge +1

Hej mit boligselskab er AAB og jeg har hidtil betalt for at kunne bruge radio og minimum TV over min husleje. Men jeg har aldrig brugt det fordi jeg har bredbånd. --- Stillet fungerer heller ikke, men det er en helt anden sag, faktum er at jeg betaler både til mit bolig selskab og til _Bredbånd forbindelsen.  -- Men hvor finder jeg mine bredbånds oplysninger ? Når jeg søger får jeg alene ad vide, hvad jeg kan købe, lutter annoncer. ingen oplysninger..

Men alt det kunne være ligegyldigt, hvis ikke mit bolig selskab her fra den første, har opkrævet omkr. 273 Kr i stedet for de 56. Kr. de har gjort hidtil. Så nu vil jeg finde et svar på om jeg betaler dobbelt. Altså om jeg mon kan skrive til mit bolig selskab om at jeg i forvejen betaler Bredbånd, så det bliver ekstra absurd når de lægger et par hundrede oveni betaling for en forbindelse jeg aldrig har brugt. 

icon

Bedste svar af SilverScreen 3 January 2024, 14:04

Se original

17 Kommentarer

Omdømme 7
Badge +9

Det er sådan i foreninger at selv om der ikke bruges den tilslutning der er i boligen, til hverken TV eller Bredbånd, så opkræves der et gebyr hver måned til vedligehold af forbindelsen.

Jeg har f.eks fiber og bruger ikke Coax forbindelsen, men skal betale et gebyr hver måned til vedligehold.

Badge +1

Tak for et hurtigt svar ; Jo det er noget rod men især når den ene måned det koster 56 Kr, og det så stiger til 273 Kr den næste. og fremad. Nej jeg kender ikke udgifterne, men i “vores” og nabo opgangen (5 sal), bruger ingen den forbindelse AAB satte op for 30 år siden , jeg tvivler på at stikkene er relevante eller om det overhovedet er 56 Kr mdn. værd. --- Men det er en anden sag, -- faktum er at jeg i forvejen betaler til mit Bredbånd hvilket vel burde være min betaling og jeg fatter ikke hvordan det nu kan koste 273 Kr, at vedligeholde noget som gennem så mange år kun har kostet en femtedel at vedligeholde. -- ved ikke om du ser problemet. --- som altså beløber sig til 12X273 Kr. pr. år. for “ingenting”  ?

 

Omdømme 7
Badge +9

Der er noget der ikke stemmer, bruger som skrevet ikke Coax, betaler Kr 10/måned til vedligehold, til Antennefoerning. Fiber betales direkte til YS Kr 300/måned.

Det beløb du betaler må da være for den forbindelse du har.

Badge +1

Jeg har netop fået min husleje opkrævning og der er posten for “Antennebidrag i alt” på 289 Kr.og jeg har vist taget fejl, for sidste måned og tidligere, var det 231 i alt. Men på min Eboks regning kan jeg se, at det der bliver opkrævet for, er “Antenne lille pakke” som altså er 289 Kr i denne måned mod 231 Kr. tidligere.

Det er altså hvad ejendommen har, så coax kabel med minimum kanaler. Og som sagt har jeg aldrig brugt det men når jeg har bragt det frem på et møde i huset, har jeg fået ad vide, at “det jo ikke er alle der bruger de dyre pakker.”. Og egentlig har jeg været ligeglad hvis det var et lille beløb. Men 12X289 Kr. om året, er vel ikke noget helt så lille beløb, især hvis alle i en rimelig stor forening betaler det samme.

 

Ps. min Yousee koster ca. 1341 Kr kvartalet 

Omdømme 7
Badge +9

 der bliver opkrævet for, er “Antenne lille pakke” som altså er 289 Kr.

Ps. min Yousee koster ca. 1341 Kr kvartalet 

Hvis du ikke har opsagt via foreningen, så er det jo klart at der bliver opkrævet for det, så det skal da opsiges, således du kun betaler for den anden forbindelse du har, hvilket må være en Fiber, når du skriver at Coax forbindelsen ikke bruges.

Badge +1

Jeg har tidligere prøvet at opsige Coax forbindelsen, men det kunne jeg ikke. Du må undskylde, men jeg kiggede på indbetalings kort og kunne se at 2022 var prisen for Coax forbindelsen 132 Kr, den er så blevet til en “lille pakke” siden, med samme defekte stik i væggen. --- Jeg skal gå mange betalings kort igennem for at finde ud af hvornår den pris stigning kom, -- det må du undskylde at jeg ikke har gjort, men det er første gang jeg ser den nye pris.

Omdømme 7
Badge +9

Det er ulovligt at tvinge den på lejeren, det er mange år siden at det ved lov blev bestemt at der ikke må være tvang på en tilslutning, så jo der kan opsiges.

https://www.forbrug.dk/emner/aftaler-og-abonnementer/tv-pakker/

Fælles tv-forsyning - frit valg

Din ejerforening, andelsboligforening, grundejerforening eller udlejer kan ikke forlange, at du betaler til og modtager en tv-pakke fra den fælles tv-forsyning. 

Det betyder, at du selv kan vælge den tv-leverandør, du ønsker. Du skal dog være opmærksom på, at foreningen eller udlejeren stadig kan vælge, hvilken leverandør der skal levere tv i fællesantenneanlægget.

Ønsker du en anden tv-leverandør, kan du i langt de fleste tilfælde ikke bruge foreningens kabler. Du skal derfor selv sørge for modtageudstyr, fx en parabol, stueantenne eller bredbånd.

Badge +1

Vi har haft Bredbånd siden og før TDC , Jeg mener det gik over telefon ledningerne på fastnet telefonerne før de kom til at hedde “Fastnet”. -- Så bredbånd bruger vi i forvejen og jeg er ikke “Flow tv seer” men ser Videoer der interesserer mig på nettet. Men det du siger er interessant ogder må da være mange som ikke vil betale dobbelt foruden Licens, bare for at låne nogle billige kabler og noget udfaset hardware.

 

Omdømme 7
Badge +9

Der er næppe mange foreninger, hvis nogen i det hele taget, tilbage som ikke overholder loven, så du SKAL være frigjort fra at betale, du har loven på din side, så der er ingen måde de kan nægte din opsigelse.

Badge +1

Ja, men hvad skulle jeg bruge nogen lovgivning til ?  Jeg ved ikke engang om det er værd at spilde tiden på. For mig altså. Alle ærlige mennesker vil vel overveje, hvad en situation også kan være, end det man bilder sig selv ind, det er. Jeg er som sagt ikke Flow seer og jeg kan altid finde det jeg skal have, på nettet alligevel. --- Nej glem det. Selvfølgelig bliver det ordnet, altså bliver ærlig herfra, og nu :))

Badge +1

Som sagt, jeg er ligeglad og det er næsten det værste ;))

Omdømme 7
Badge +9

Du betaler for noget der ikke bruges, jeg er da ligeglad med om du bruger penge på det, men det er muligt at slippe for det. Så det er op til dig om du vil eller ikke. De nægter at opsige dig, det må de ikke.

Badge +1

Du har helt ret, men jeg skal finde alle opkrævninger,

Omdømme 6
Badge +8

Hej @SilverScreen 

 

Du bør kunne se alle de regninger du har betalt til os - og altså ikke antenneforenigen - på Mit YouSee. 

Når du logger ind med dit brugernavn, skal du vælge “Regninger og betaling” ude i menuen i venstre side. 

Hvis du ikke har et login, kan du oprette et her: https://yousee.dk/hjaelp/artikler/opret-login-til-mit-yousee-og-alle-tjenester

Badge +1

Tak, jeg prøver også at spørge andre beboere på vores lokale Fb. side.

Omdømme 7
Badge +9

Det er åbenbart meget svært at sige til din forening at du vil opsige. De skal bare gøre det uden vrøvl.

Badge +1

Tak for jeres værdifulde forslag, Misforstå det ikke, det er ikke fordi jeg er ligeglad tværdigmod. Det skulle nærmere sige noget om hvor træt jeg er af slendrian og ligegyldighed over for de folk man tjener sin løn for at hjælpe. .  Jeg vil kigge efter indbetalinger, bare jeg så ikke bliver extra sur over hvor mange år at det har kørt sådan, så jeg kan sætte endnu en dag hvor jeg kan gå rundt som en arrig gamling der skuler af folk. Men Ok. det ville jo være en ganske naturlig reaktion.

Endnu engang, tak for jeres hjælp 

Besvar