Spørgsmål

Den forkerte el-scooter blev sendt


Badge

Jeg købte en Xiaomi el-scooter gennem et mobiltelefonabonnement den 14. marts 2024. Det, jeg købte, var 25 km/t, men det, jeg modtog, var 20 km/t.  Kan du give mig en ny 25 km/t el-scooter?  Jeg vil ikke have 20 km/t.


7 Kommentarer

Omdømme 6
Badge +8

Hej @qtyifei169 

Det lyder mystisk. Har du tjekket hvad der fremgår af din ordrebekræftelse? Altså, at det er den korrekte model du har bestilt? 

Hvis det er en anden model end den bestilte der er leveret, så vil jeg anbefale at du tager kontakt til vores Kundeservice, enten via chat eller mail. Du kan se hvordan her: https://yousee.dk/hjaelp/kontakt/kontakt-mobil/mobil-abonnement 

Badge

Jeg kontaktede kundeservice før, men han bad mig kontakte Xiaomi-producenten og sagde, at det ikke var deres ansvar. Jeg købte den fra Yousee, ikke Xiaomi-producenten, så jeg vil gerne spørge, om du kan hjælpe mig med at løse dette problem?

Badge

Jeg ved, at Xiaomi el-scootere er tilgængelige i 25 km/t og 20 km/t. Din annonce sagde 25 km/t, og den jeg købte var også 25 km/t, men det jeg modtog var 20 km/t.

Omdømme 7
Badge +9

Hvilken model bestilte du dem der hedder Nordic er mest 20 Km/t, dem der hedder EU er 25 Km/t.

Omdømme 7
Badge +9

 Har du i øvrigt læst hvad loven siger om el løbehjul.?

Der står.

Elektriske løbehjul må højst kunne køre 20 km/t med motorkraft alene. Løbehjul, der kan køre hurtigere end 20 km/t, er IKKE tilladt i trafikken. Der skal være en hvid eller gul lygte foran og en rød lygte bagpå. Lyset skal være tydeligt synligt på mindst 300 meters afstand.

 Derved er det du vil have ulovligt. Så dem der hedder EU er ikke tilladt her i Danmark.

Det kan være grunden til at du har modtaget et der “kun” kan køre 20 Km/t. Bøde for at køre på et der hurtigere er Kr. 1000. Derudover kan det blive konfiskeret.

Badge

Jeg kender denne lov i Danmark.  Så det jeg bruger nu er 20 km/t.  Men det er rigtigt, at han annoncerer falsk.

Omdømme 6
Badge +8

Det er svært at svare på herfra, da vi ikke kan se hvad du har bestilt, desværre. 

Hvad står der i den ordrebekræftelse du har modtaget på købet? Kan du vedhæfte et billede? Hvis der fremgår personlige oplysninger af billedet, skal de lige sløres. 

Besvar