Svar

SMS på Samsung Galaxy Watch


Omdømme 1
Badge +1
  • Guide
  • 13 kommentarer

Jeg har et Samsung Galaxy Watch 4 LTE samt en Samsung Galaxy S23+.

Jeg har et abonnement med et smartwatch abonnement inkluderet.

Jeg oplever, at mange SMS’ere kun modtages på mit ur og ikke på min telefon. Hvis jeg lader uret ligge hjemme, opdager jeg med andre ord ikke, at folk skriver til mig. Det er utrolig upraktisk.

Der var tidligere et par tråde herinde, der omhandlede problemet og en supporter fra YouSee lovede, at der bliver kigget på det. Men pludselig kan jeg slet ikke finde trådene længere. Er det mig, der er blind, eller er de blevet censureret væk? De hed bl.a. “Esim SMS” og “SMS på mobil og smartwatch”…

Er i kommet tættere på en løsning, YouSee? Jeg har haft snakket med kundeservice, men de ved ikke noget..

icon

Bedste svar af Kasper 7 June 2023, 09:38

Se original

34 Kommentarer

Omdømme 7
Badge +9

Hej Alle 

Vores tekniske afdeling på dette område arbejder hårdt på, at funktionen kommer til at virke korrekt.

Desværre kan vi ikke give en konkret tidshorisont på en løsning, men vi forsikrer om, at vi arbejder på at få det løst hurtigst muligt. 

Vi beklager dybt og undskylder mange gange, at en løsning fortsat er undervejs. 

Hej

 

jeg har læst denne tråd da jeg selv havde problemet.

 

jeg har løst noget af det som egenligt virker fint for mig.  

nu skriver jeg noget som jeg ikke ved noget om men syntes og forstå det sådan.

kan forstå at uret har først prioritet.   

dvs. hvis uret er på netværket (LTE) så går alle opkald og sms på uret og telefonen er inaktiv så længe.

Bluetooth forbindelsen er ikke ret stabil og dermed går uret ret tit på sit eget netværk og dermed sms kun på uret.

så er der forbindelse og så er der ikke. sådan skiftevis.

 

jeg har i uret sat mobilnetværk til altid fra.

DVS.   uret går ikke på sit eget netværk og dermed ikke får første prioritet med sms og opkald.

hvis jeg så skal bruge uret uden min telefon går jeg ind i mobilnetværk og sætte den til altid til og går  på Bluetooth   og slå den fra så forbindelsen er væk.

dermed ved jeg at uret er på netværket og sms og opkald kun går på uret.

når jeg så er tilbage ved min telefon går jeg ind igen og sætter netværk til altid fra og sætter Bluetooth  til.

dermed ved jeg at uret ikke går på sit ejet netværk og dermed forbliver sms og opkald på telefonen.

det vil også sige hvis jeg tager uret af og bare tager min telefon med går uret aldrig på sit eget netværk og dermed forbliver sms og opkald på telefonen.

 

lidt kringlet men syntes det fungerer.

jeg var også ved og blive irriteret på det  da uret tit bare tog over ved den mindste dårlige Bluetooth forbindelse.

 

sms modtaget på uret vil dog desværre stadig kun være på uret men så ved man da hvornår de kun kommer der.

 

håber det var forståeligt.

ved ikke lige hvordan jeg kan gøre det kortere. 

Omdømme 1
Badge +1

Hej

 

jeg har læst denne tråd da jeg selv havde problemet.

 

jeg har løst noget af det som egenligt virker fint for mig.  

nu skriver jeg noget som jeg ikke ved noget om men syntes og forstå det sådan.

kan forstå at uret har først prioritet.   

….

Hej
Tak for dit forslag. Jeg sætter mit ur i flight mode, når jeg ikke bruger det. Men din løsning lyder også fin.

Det er dog alt for besværligt begge dele efter min mening. Det er imponerende at YouSee ikke kan finde ud af at løse problemet. Det kan ikke være rigtigt, at man skal slå ting til og fra for at bruge uret. Virkelig skuffende.

Hej

 

jeg har læst denne tråd da jeg selv havde problemet.

 

jeg har løst noget af det som egenligt virker fint for mig.  

nu skriver jeg noget som jeg ikke ved noget om men syntes og forstå det sådan.

kan forstå at uret har først prioritet.   

….

Hej
Tak for dit forslag. Jeg sætter mit ur i flight mode, når jeg ikke bruger det. Men din løsning lyder også fin.

Det er dog alt for besværligt begge dele efter min mening. Det er imponerende at YouSee ikke kan finde ud af at løse problemet. Det kan ikke være rigtigt, at man skal slå ting til og fra for at bruge uret. Virkelig skuffende.

 

 

så meget har jeg ikke forstand på det men burde måske sende sms og opkald ud på begge.

når uret er på netværket kan telefonen slet ikke sms.  dvs det er helt lukket ned.

 

havde på et tidspunkt et andet samsung ur med fysisk simkort.

der havde helt sit ejet nummer. 

når det var på netværket og simkortet aktivt viddersendte telefonen opkald videre til uret.

sms blev sendt til telefonen og det synkroniserede   så med telefonen.

det var dog ikke særligt smart da det ikke var samme nummer. 

det var forvirrende men kunne modtage opkald og sms.

 

gad vide om 2 simkort ikke kan være aktivt på samme tid og derfor er svært.

telefonen og uret burde synkronisere opkald og sms.

så var problemet løst.  men det er så samsung der skal gøre noget der.

man kan åbenbart ikke få adgang til urets sms indbakke fra telefonen. kun omvendt.

så kunne man jo bare gå derind og se hvad der er af sms og opkald.

men det er så også samsung der skal igang.

har faktisk skrevet til dem om de ikke kunne opdatere med den funktion. 

de svarer bare ikke på det.

 

men ellers var det jo smartest at sms og opkald kom begge steder.

måske er det kun yousse der ikke kan det siden det virker andre steder

Hej

 

jeg har læst denne tråd da jeg selv havde problemet.

 

jeg har løst noget af det som egenligt virker fint for mig.  

nu skriver jeg noget som jeg ikke ved noget om men syntes og forstå det sådan.

kan forstå at uret har først prioritet.   

….

Hej
Tak for dit forslag. Jeg sætter mit ur i flight mode, når jeg ikke bruger det. Men din løsning lyder også fin.

Det er dog alt for besværligt begge dele efter min mening. Det er imponerende at YouSee ikke kan finde ud af at løse problemet. Det kan ikke være rigtigt, at man skal slå ting til og fra for at bruge uret. Virkelig skuffende.

 

 

har lagt mærke til at ikke alle sms’er kun kommer på uret når man har været uden telefon.  
nogle ligger begge steder.  
fx. dem der modtages over simkort 2.

dem der sendes som RCS.
det er dog ikke altid så praktisk da uret ikke altid har fjernadgang til telefonen.  

så får man ikke altid beskederne der.

 

nogle der ved om de har ændret noget eller det er samsung.

 

der er i mellemtiden kommet en opdatering.

nu kan jeg ikke sende eller modtage sms fra uret uden der er fjernforbindelse til telefonen.

det er drøn irriterende da der tit ikke er fjern forbindelse.

dvs man skal hen til telefonen og åbne samsung gear app’en for og få forbindelse.

de fleste gange er der ikke fjern forbindelse men man var sikker på man kunne modtage sms og opkald uanset hvad da det hele gik til uret.

det fjerner lige den smarte mulighed for og lade telefonen blive hjemme.

uret er helt tavs uden fjern forbindelse til telefonen hjemme.

har faktisk også tit data slået fra så det ikke bibber hele tiden og det går jo så ikke.

hvad har i andre oplevet.  går alt sms til telefonen nu og vidersendes via fjernforbindelse til uret.

OK men det er bare fint.

 

ved ikke om det er Samsung eller yousee den er galt med.

men det funger ikke mere.

lader jeg telefonen  blive hjemme modtager jeg kun opkald.

sms’er kommer kun nogle gange og jeg skal hjem til telefonen for og se dem.

før var man da sikker på når uret var på sit ejet net så kom sms’erne der.

er noget træt af det der ikke rigtigt virker mere.

 

Omdømme 7
Badge +9

Hej @andrea-andrea 

Stemmer det ikke meget godt overens med det trådstarter beskriver og oplever? 

Der er desværre nogle tekniske poblemer med det og det beklager vi mange gange. 

Du er velkommen til at sende en privatbesked, hvis du ikke har en igangværende fejlmelding. Så kan vi få knyttet denne til den overordnede sag. 

Jeg beklager generne mange gange. 
 

Hej @andrea-andrea 

Stemmer det ikke meget godt overens med det trådstarter beskriver og oplever? 

Der er desværre nogle tekniske poblemer med det og det beklager vi mange gange. 

Du er velkommen til at sende en privatbesked, hvis du ikke har en igangværende fejlmelding. Så kan vi få knyttet denne til den overordnede sag. 

Jeg beklager generne mange gange. 
 

 

hej Kasper.

 

jo det gør det.

det virkede lige indtil der kom en opdatering og nu er det så ikke så godt.

men er det hos jer det er galt eller er det hos samsung.

det er som om det er ændret at sms nu skal igennem telefonen først og ikke sendes direkte til uret.

 

 

Besvar