Spørgsmål

Modem


Badge

Har modtaget et nyt Modem(det gamle skal kasseres)

Kan jeg bare tilslutte det nye og så skulle alt virke.?? Jeg har kablet PC, kablet TV boks, en Trådløs Tv boks, og så har koblet Alarm til hus og kameraer., Diverse Philips Hue lysenheder. Så har jeg WiFi på 2 tablets og 2 Telefoner. Er der nogle der ved noget om det??

VH. Listesko

 

 

 


16 Kommentarer

Omdømme 7
Badge +9

Hvilket Modem har du nu.? Det du får tilsendt vil være et 3890 sandsynligt et V3. Hvis det er på Coax. På Fiber er det nu en D6 Router. Du skriver at du har kameraer og lysenheder, de bruger jo nok 2,4 Ghz, for at tilslutte den, så skal 5 Ghz deaktiveres, da de ellers ikke kan komme på eller i bedste fald er svært at få dem på, grunden til dette er at der kun udsendes et SSID og ikke som på ældre Modems/Routere har et SSID for hver frekvens. Det er ikke et problem at tilslutte 5 Ghz enheder.

D6 har det på samme måde som 3890 med hensyn til SSID og tilslutning af 2.4 Ghz enheder.

Badge

Jeg har fiber. Det nye modem hedder KAON DG3420TD - 1.0  3.6.6

Der står på label: Netværksnavn (SSID 2.4G): WIFImodem-84CB

                                Netværksnavn(SSID 5G): WIFImodem-84CB

Kan det så køre begge?? både 2.4G og 5G

 

Omdømme 7
Badge +9

Dine trådløse enheder skal have nyt brugernavn og kode, eller du retter i din nye router til det din gamle router havde. 

Omdømme 7
Badge +9

Jeg har fiber. Det nye modem hedder KAON DG3420TD - 1.0  3.6.6

Der står på label: Netværksnavn (SSID 2.4G): WIFImodem-84CB

                                Netværksnavn(SSID 5G): WIFImodem-84CB

Kan det så køre begge?? både 2.4G og 5G

 

Et KAON, sådan et har jeg også, håber sandelig ikke at jeg bliver tvunget til at udskifte det, til et D6, så man skal løbe ind i de restriktioner som det ligesom 3890 har, det eneste positive ved D6 er den sikkerhed der er i det, men det kan man da gøre noget ved på anden vis.

Badge

På mit gamle moden har jeg en Admin kode og Netværksnøgle kode.

Hvis jeg ændre de nye Admin og Netværksnøgle koder til “de gamle” kan de gamle enheder så blive genkendt??

Og kan man sætte strøm til den nye boks og ændre i den inden den kobles til fibernettet??

Og hvor går man idag ind i modem og kan se dem??

Når jeg logger ind på Mit YouSee , Netværksindstillinger,  står der HomeBox-6730_2.4G

Under adgangskode,  så er feltet blankt.??

Omdømme 7
Badge +9

Dine trådløse enheder skal have nyt brugernavn og kode, eller du retter i din nye router til det din gamle router havde. 

Man kan jo ikke have 2 forskellige synlige SSID navne som på KAON.

Omdømme 7
Badge +9

På mit gamle moden har jeg en Admin kode og Netværksnøgle kode.

Hvis jeg ændre de nye Admin og Netværksnøgle koder til “de gamle” kan de gamle enheder så blive genkendt??

Og kan man sætte strøm til den nye boks og ændre i den inden den kobles til fibernettet??

Og hvor går man idag ind i modem og kan se dem??

Når jeg logger ind på Mit YouSee , Netværksindstillinger,  står der HomeBox-6730_2.4G

Under adgangskode,  så er feltet blankt.??

D6 styres med Mit Internet App’en ligesom 3890 Routere gør. Der er som skrevet kun et synligt SSID som er fælles for begge frekvenser.

Homebox, så er det jo ikke en KAON. YouSee HomeboxHomebox.

 

KAONKAON 3420

Badge

Jeg har idag Homeboxen som vist, og har fået tilsendt en Kaon Router, Yousee skriver at den skal tilsluttes senest 01 Marts ellers får vi “”SORT” skærm.

Jeg er stadig et stort spørgsmålstegn!!. Jeg kan godt tilslutte det og også forbinde mine “ting”bla en switch. MEN vil disse blive godkendt af den nye router. Jeg har bla et alarm system som jeg ikke kan gå “ind” i/finde ud af..

Omdømme 7
Badge +9

Det lyder underligt at det er en KAON der er tilsendt, for den er udgået, ja den som vises på billedet, den er afløst af en D6 for over 3 år siden.

KAON.

 

Badge

Homeboxen som vist på billede er den jeg har.

Den jeg har fået tilsendt er en KAON DG3420TD , er den gammel og er den udgået??

 

 

Omdømme 7
Badge +9

Den eneste KAON der fremgår på listen over Routere/Modems hos You See er den på det billede jeg har lagt op. Hvordan ser den ud.?

Badge

Det er en KAON DG3420TD som vist på billede

 

Omdømme 7
Badge +9

Forstår ikke hvorfor det får en så gammel Router, den opdateres ikke længere, og den har som 3890 Modems og D6 Routeren ikke F Secure sikkerhed i, og får det heller ikke, og kan heller ikke styres med Mit Internet App’en som de før nævnte kan, det er ligeledes heller ikke som de andre en Mesh node.

Badge

Jeg har ikke bedt om en ny Router, men får at vide at jeg skal have en ny (KAON DG3420TD), som så er blevet tilsendt og senest d.01/3 bliver TV skærm sort hvis den ikke bliver tilsluttet. Jeg får idag TV via fiber.

Hvilken ROUTER skal jeg have hvis jeg skal ha den nyeste??.

Og mit problem er, vil trådløse enheder bla ALARM virke på den nye, eller hvordan får jeg det ændret.

 

 

 

Omdømme 7
Badge +9

Afløseren for KAON er som tidligere skrevet D6, den kom kort efter at jeg fik Fiber og KAON Routeren og det er lige omkring 3 år siden.

Tilslutning af 2,4 Ghz enheder til D6 sker ved at 5 Ghz deaktiveres, og først aktiveres igen når de enheder er tilsluttet.

Af nysgerrighed, hvilken Router havde du før.?

Badge

Jeg har ringet til YouSee og sagt at jeg har fået en KAON, nævnt at flere siger at den er gammel??, medarbejderen forstod ikke hvorfor jeg fik DEN,  men nu er der bestilt D6 Router som jeg kan afhente imorgen.  Jeg har også fået Mit Internet-appen ned. Så jeg prøver imorgen. Tak til Radiomanden og til jer der kiggede med.

Venlig hilsen

Listesko

Besvar