Spørgsmål

Kan man kombinere bredbånd og 5g?


Badge

Hej.

Jeg er fornyligt skiftet fra 35/5 bredbånd til 5G router. 35/5 forbindelsen kunne ikke holde hele familien kørende med streaming osv. i 4K. Vores gamle kobber kan ikke opgraderes til mere end 35/5.

5G er super fint, når det virker. Så kan jeg - som nu feks. - måle op i omegnen af 515/40.
Men så lige pludselig går det hele i stå og en måling giver 8/5 i stedet. Det er sket flere gange i dag.
 
Jeg oplever også væsentlig mere lag i online gaming (World of Warcraft) end jeg har været vant til tidligere med den faste 35/5 forbindelse.

Jeg har ikke haft 5G før, så jeg antager, at det ‘bare’ er sådan’?

Hvis jeg nu betalte for at etablere min 35/5 forbindelse igen, kan netværket så finde ud af, at “kombinere” en 5G og en 35/5 forbindelse? Det vil være billigere i lang tid end etablering af fibernet (parcelhus). Så kunne jeg være garanteret 35/5 og så have ‘peaks’ op til 500 i download.

Hvad siger eksperterne?

MVH Claus


17 Kommentarer

Badge

Glemte at skrive, at jeg har et Huawei H138-380 router.

Omdømme 6
Badge +8

Glemte at skrive, at jeg har et Huawei H138-380 router.

Sådan som du beskriver det, kan et Hybrid modem vare løsningen for dig.

Opsæt dit hybrid modem (yousee.dk)

 

Omdømme 7
Badge +9

Den Router er ikke 5G. DSL ja men kun 4G.

Badge

Glemte at skrive, at jeg har et Huawei H138-380 router.

FORKERT: Jeg ved ikke, hvor jeg var faldet over den beskrivelse. Den er en H158-381 - jeg beklager misinformationen. 

 

Badge

Glemte at skrive, at jeg har et Huawei H138-380 router.

Sådan som du beskriver det, kan et Hybrid modem vare løsningen for dig.

Opsæt dit hybrid modem (yousee.dk)

 

Er det et nyt abonnement i givet fald? Er bundet af 6 måneders binding på 5G (som ikke leverer tilfredstillende 😪)

Omdømme 6
Badge +8

Glemte at skrive, at jeg har et Huawei H138-380 router.

Sådan som du beskriver det, kan et Hybrid modem vare løsningen for dig.

Opsæt dit hybrid modem (yousee.dk)

 

Er det et nyt abonnement i givet fald? Er bundet af 6 måneders binding på 5G (som ikke leverer tilfredstillende 😪)

4G kan nogen gange virke bedre og opnå fin hastighed, prøv at hør youSee hvad dine muligheder er med bindning osv.

Omdømme 7
Badge +9

Binding er minimum 6 måneder.

Omdømme 6
Badge +8

Binding er minimum 6 måneder.

Man kan ikke være bundet i 6 md. af noget der ikke virker tilfredsstillende, så må det løses ved skift af router / abonnement eller levere en hjælpe-antenne.

Omdømme 7
Badge +9

Jeg svarede bare på hvad minimum perioden er, og den er 6 måneder.

Omdømme 7
Badge +9

Kan begge routere (5G og DSL) sættes i bridge mode kunne en 3. router med 2 WAN porte lave load balance.

Omdømme 6
Badge +8

Kan begge routere (5G og DSL) sættes i bridge mode kunne en 3. router med 2 WAN porte lave load balance.

Der er ikke mange 4G / 5G routere der understøtter bridgemode til dette formål.

Omdømme 7
Badge +9

Kan begge routere (5G og DSL) sættes i bridge mode kunne en 3. router med 2 WAN porte lave load balance.

Der er ikke mange 4G / 5G routere der understøtter bridgemode til dette formål.

Så vidt jeg kan se har trådstarters 5G router bridge mode. 

Badge

Tak for engagerede svar :) 

Det lyder til at der ikke er ‘ét’ præcist svar til mit spørgsmål?

Tolker jeg svarene korrekt, når jeg opfatter det sådan, at 2 abonnementer med 5G + 35/5 er en halvkompliceret løsning og noget, som ikke bare lige nødvendigvis løser tingene?

Så er løsningen lige nu måske - som PeterA4 skriver - at tage kontakt til udbyder og bede om hjælp?

Jeg troede bare lidt, at 5G måtte være “det er som det er”, da det jo er svært for udbyder at vide noget om antenneforhold og lokale forhold for forbrugerne. 

Omdømme 6
Badge +8

Tak for engagerede svar :) 

Det lyder til at der ikke er ‘ét’ præcist svar til mit spørgsmål?

Tolker jeg svarene korrekt, når jeg opfatter det sådan, at 2 abonnementer med 5G + 35/5 er en halvkompliceret løsning og noget, som ikke bare lige nødvendigvis løser tingene?

Så er løsningen lige nu måske - som PeterA4 skriver - at tage kontakt til udbyder og bede om hjælp?

Jeg troede bare lidt, at 5G måtte være “det er som det er”, da det jo er svært for udbyder at vide noget om antenneforhold og lokale forhold for forbrugerne. 

Den mest simple løsning er nok et hybridmodem eller en ekstra ekstern antenne til 5G router, som youSee sikkert kan være behjælpelig med.

Du kan også prøve at placere din 5G router et andet sted i boligen for bedre modtage forhold..

Omdømme 7
Badge +9

Som det er forstået angående externe antenner til Mobilt bredbånd, så er det for egen regning, ikke noget YS går ind i.

Omdømme 6
Badge +8

Som det er forstået angående externe antenner til Mobilt bredbånd, så er det for egen regning, ikke noget YS går ind i.

De kan købes i en youSee butik, så det er sikkert noget de kan være behjælpelige med.

Forstærk signalet på dit mobile bredbånd (yousee.dk)

Første træk må være, at prøve  at finde en alternativ placering af 5G router, med måske bedre dækning.

 

 

Omdømme 7
Badge +9

OK det kan de så nu, læste bare på FB på et tidspunkt at det gjorde man ikke.

Besvar